Povodně oddálí změnu dopravce na Osoblažce, místo vlaků budou měsíce jezdit autobusy
Osoblažka po povodni. Foto: David Chovančík
Kraj počítá s tím, že i nadále bude objednávat na úzkokolejce osobní železniční dopravu.
Kraj počítá s tím, že i nadále bude objednávat na úzkokolejce osobní železniční dopravu.
Za nějakých 5 -10 let se tu zase v komentářích setkáme, povodně se budou zrychlovat, Osoblažka půjde z povodně do povodně, ale my zachováme ten klenot, huráááá
Rozumné rozhodnutí – nepřipravit kraj o turistickou zajímavost a (v případě Vrbna) atraktivní dopravu do hor.
Nezbývá než doufat že se v nově vytvořeném korytě Vidnávky neusídlí zvláště chráněný živočich dříve než ho stihnou vrátit na původní místo…
Ale kousek vedle, u této tratě řádila říčka Osoblaha, teče až do Polska do Odry.
Sorry, někdy si pletu ty výběžky/lokálky…
24.9. z e-mailu
……… Jen aby to nedopadlo tak, že se to o rok posune z důvodu povodně. Zahájit provoz autobusem by politický neprošlo.
Obrázek ať si udělá každý sám.
Že nikoho nenapadne nutit ty lidi jezdit restaurovanou Škodou RTO, když tak dřív určitě taky jezdila … Na dráze to nikomu ani nepřijde divný.
Nechápu to převzetí provozu, i když obcím samozřejmě fandím. S čím budou jezdit: Co by do konce roku sehnali? Kdyby si vzali vozidla od ČD, pro cestující se nic nezmění. Jen se to zhorší tím, že si nebudi moci koupit přímou jízdenku ČD třeba od nás do Osoblahy. Není to zbytrečné drobení jednotného systému železnice?
Jezdit mají s pronajatými vozidly od ČD
Jediná funkční uzkokolejka u nás musí žít!
Proč?
Protože kulturní a technické dědictví, jedna z mála turistických zajímavostí v regionu, i čistě ekonomicky to může víc peněz přinést než sebrat.
Ano, prý už o tu turistiku tam mají zájem i Japonci a Číňané. Škoda, že tam nelze utratit ani korunu, kromě tedy jízdenek na úzkokolejku. Oblast okolo Osoblahy je jedno velké pole (nejspíše posypané tunami pesticidů).
Jojo, ČD budou dobré na NAD a potom si to obce s velkou slávou obnoví.
ČD prostě NAD umí náramně, mají velké zkušenosti s působením v síti SŽ
No jako štěstí , že máme ty silnice, jinak nevím, kudy by NAD jezdila… ( To je pro šotouše, co tady často volají po zrušení silnic)
Kdyby tam silnice nebyla, prioritně se obnoví trať. Takto se prioritně obnoví ta silnice.
🤦🤦🤦
Jakože jediná komunikace úzkokolejka?
Hmmmmmmm
Ale vystihl tu pointu
IZS by zcela jistě souhlasil, stejně jako firmy odstraňující škody: Bagr jedině po kolejích!
Kdyby tan nevedla silnice tak tam není ani ta obec a nebylo by co opravovat, nepotřeboval by tam bagr, zásobování ani to IZS.
Podobná situace existuje třeba v Bolívii, kam vede taky jenom železnice. Fungovat to může, ale znovu zavádět je to nesmysl.
Ještě bych podotkl, že jsou i obce ve Švýcarsku, kam silnice buď nevede, nebo není pro soukromou dopravu, a taky to funguje. Silnice prostě není 100% nezbytná, byť v českém autolandu taková myšlenka vyvolává zděšení maskované jako výsměch.
Rozvážel jsem kdysi jako brigádník po těch končinách potraviny, zejména ráno takové věci jako mléko, chleba, než silnic by tam byli hlady, To co píše jaaa je totální nesmysl, odvolávat se na jedinou vesnici v Evropě.
Kdyby tam silnice nebyla, nedostali by obyvatelé ráno mléko a čerstvý chleba, ani jiné potraviny. Kombajny by jezdily po úzkokolejce.
Tak to mě mrzí, že trať je poškozená. Na Osoblažku jsem se chystal s objektivem
Ale, to je překvapení. Soukromník vidí problémy, tak dává ruce pryč ?
Chcete snad říct, že soukromník si má tu trať opravit za svoje?
Pokud to SŽ nezprovozní, tak nebudou jezdit ani ČD, ani nikdo jiný.
Má si to převzít v termínu a začít s NAD na svoje triko.
Hlavně aby pak kraj nezjistil, že bus je výrazně levnější než vlak a po obnovení železnice měl vůbec zájem objednávat vlaky…
Na to už měli dost dlouhé období, když tam nebyla ani jedna provozní mašina…
nikde jsem se nedočetl, že soukromník dává ruce pryč. A nepřijde mi že obce jsou soukromník,
Já myslím, že by zvládl nový dopravce i náhradní autobusovou dopravu. Jedná se podle mě pouze o dohodu, kdo ji bude provozovat. Možná na to ČD mají koncesi a nový dopravce ne.
Na pronajmutí autobusu nepotřebujete koncesi.
V českém drážním prostředí je možné i to. Nedivil bych se, kdyby na to musel být glejt od Drážního úřadu.
A vy si myslíte, že soukromník diktuje kraji, co má kraj udělat a jak rozhodnout?
A Správě, soukromník tam má naběhnout a nadiktovat co potřebuje opravit, Správa obratem zajistí. A vůbec neřekne tomu soukromníkovi, že je moc řidičskej, když je starosta obce.
Četl jste vůbec celý článek, nebo jen nadpis??
Takové pokecy o soukromníkách miluju….
Kde komentující, co u předešlého článku tvrdili, že to nic neni a do pár týdnů se bude jezdit?
Tak ona to nemusí být úplná katastrofa, jen je to přeci jen ta poslední trať co do priority, stále se nejezdí ani přes Bohumín do Polska…
stejně tak stále nefunguje levé ani pravé
Z Vrbice do Chalupek se jezdí od včerejška
Ale EC jaksik furt nejezdí
To je v pořádku, momentálně je priorita tama tlačit nákladní dopravu, přes Zebrzydowice to moc nejde.
Až budete vy mezi postiženými, nebudete chtít poslouchat, že vy nejste priorita, a důležité jsou vlaky do Polska. Pro mne je priorita, aby naší lidé mohli jet do práce a do školy. A ne na výlet do Polska. V Rakousku se maká na všech tratích, i bez ohledu, že tratě z Vídně jsou nejvíce postižené, a takové slovo „priorita“ by tam nikdo nevypustil z huby.
Priorita u nás = neschopnost.
Jo, opravme napřed Osoblažku, náhodné losování rozhodne, že má vyšší prioritu než Bohumín.
A pak aby spravedlnost nenastala!
To je jednoduché: Stát příkáže dostatek stavebních firem, aby stihly všecko naráz.
Sice neřešíme komu přikáže a jaký zákonný rámec to mít bude, pokud vůbec nějaký…
Prostě se uvede do provozu trať do Bohumína jako priorita, to ví i malé děcko, ale nemusí to být v tisku ani komentářích explicitně označeno jako priorita. A tím deptat psychiku lidi v jiných postižených místech
Kdyby to bylo podle mne, tak Osoblažka už 20 let nejezdí. To, že se bude opravovat až za ok jen ukazuje nesmyslnost jejího udržování při životě. Priority mohou být vládou stanoveny, ale to slovo v takových situacích nemá být medializováno. Chce to trochu taktu a slušnosti.
tedy slovo priorita.
Proč?
Myslel jsem si právě, že to bude minulý pátek a nic.