Povodně oddálí změnu dopravce na Osoblažce, místo vlaků budou měsíce jezdit autobusy

Osoblažka po povodni. Foto: David ChovančíkOsoblažka po povodni. Foto: David Chovančík

Kraj počítá s tím, že i nadále bude objednávat na úzkokolejce osobní železniční dopravu.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

Za nějakých 5 -10 let se tu zase v komentářích setkáme, povodně se budou zrychlovat, Osoblažka půjde z povodně do povodně, ale my zachováme ten klenot, huráááá

Matěj

Rozumné rozhodnutí – nepřipravit kraj o turistickou zajímavost a (v případě Vrbna) atraktivní dopravu do hor.

Jan

Nezbývá než doufat že se v nově vytvořeném korytě Vidnávky neusídlí zvláště chráněný živočich dříve než ho stihnou vrátit na původní místo…

Jiří Schenk

Ale kousek vedle, u této tratě řádila říčka Osoblaha, teče až do Polska do Odry.

Jan

Sorry, někdy si pletu ty výběžky/lokálky…

Karel

24.9. z e-mailu

……… Jen aby to nedopadlo tak, že se to o rok posune z důvodu povodně. Zahájit provoz autobusem by politický neprošlo.

Obrázek ať si udělá každý sám.

David

Že nikoho nenapadne nutit ty lidi jezdit restaurovanou Škodou RTO, když tak dřív určitě taky jezdila … Na dráze to nikomu ani nepřijde divný.

král j

Nechápu to převzetí provozu, i když obcím samozřejmě fandím. S čím budou jezdit: Co by do konce roku sehnali? Kdyby si vzali vozidla od ČD, pro cestující se nic nezmění. Jen se to zhorší tím, že si nebudi moci koupit přímou jízdenku ČD třeba od nás do Osoblahy. Není to zbytrečné drobení jednotného systému železnice?

Dfg

Jezdit mají s pronajatými vozidly od ČD

Petr

Jediná funkční uzkokolejka u nás musí žít!

Stráťa

Proč?

Matěj

Protože kulturní a technické dědictví, jedna z mála turistických zajímavostí v regionu, i čistě ekonomicky to může víc peněz přinést než sebrat.

Vlastimil Kocurek

Ano, prý už o tu turistiku tam mají zájem i Japonci a Číňané. Škoda, že tam nelze utratit ani korunu, kromě tedy jízdenek na úzkokolejku. Oblast okolo Osoblahy je jedno velké pole (nejspíše posypané tunami pesticidů).

Radek

Jojo, ČD budou dobré na NAD a potom si to obce s velkou slávou obnoví.

Libor

ČD prostě NAD umí náramně, mají velké zkušenosti s působením v síti SŽ

Libor

No jako štěstí , že máme ty silnice, jinak nevím, kudy by NAD jezdila… ( To je pro šotouše, co tady často volají po zrušení silnic)

Jaaa

Kdyby tam silnice nebyla, prioritně se obnoví trať. Takto se prioritně obnoví ta silnice.

Jackub

🤦🤦🤦

Svojšín

Jakože jediná komunikace úzkokolejka?
Hmmmmmmm

Honza

Ale vystihl tu pointu

Jiří Kocurek

IZS by zcela jistě souhlasil, stejně jako firmy odstraňující škody: Bagr jedině po kolejích!

Stráťa

Kdyby tan nevedla silnice tak tam není ani ta obec a nebylo by co opravovat, nepotřeboval by tam bagr, zásobování ani to IZS.

Jaaa

Podobná situace existuje třeba v Bolívii, kam vede taky jenom železnice. Fungovat to může, ale znovu zavádět je to nesmysl.

Ještě bych podotkl, že jsou i obce ve Švýcarsku, kam silnice buď nevede, nebo není pro soukromou dopravu, a taky to funguje. Silnice prostě není 100% nezbytná, byť v českém autolandu taková myšlenka vyvolává zděšení maskované jako výsměch.

Vlastimil Kocurek

Rozvážel jsem kdysi jako brigádník po těch končinách potraviny, zejména ráno takové věci jako mléko, chleba, než silnic by tam byli hlady, To co píše jaaa je totální nesmysl, odvolávat se na jedinou vesnici v Evropě.

Vlastimil Kocurek

Kdyby tam silnice nebyla, nedostali by obyvatelé ráno mléko a čerstvý chleba, ani jiné potraviny. Kombajny by jezdily po úzkokolejce.

Ian

Tak to mě mrzí, že trať je poškozená. Na Osoblažku jsem se chystal s objektivem

JendaVenda

Ale, to je překvapení. Soukromník vidí problémy, tak dává ruce pryč ?

Jiří Kocurek

Chcete snad říct, že soukromník si má tu trať opravit za svoje?
Pokud to SŽ nezprovozní, tak nebudou jezdit ani ČD, ani nikdo jiný.

JendaVenda

Má si to převzít v termínu a začít s NAD na svoje triko.

Libor

Hlavně aby pak kraj nezjistil, že bus je výrazně levnější než vlak a po obnovení železnice měl vůbec zájem objednávat vlaky…

Primářek

Na to už měli dost dlouhé období, když tam nebyla ani jedna provozní mašina…

Ian

nikde jsem se nedočetl, že soukromník dává ruce pryč. A nepřijde mi že obce jsou soukromník,

Igelkotten

Já myslím, že by zvládl nový dopravce i náhradní autobusovou dopravu. Jedná se podle mě pouze o dohodu, kdo ji bude provozovat. Možná na to ČD mají koncesi a nový dopravce ne.

JendaVenda

Na pronajmutí autobusu nepotřebujete koncesi.

Jiří Kocurek

V českém drážním prostředí je možné i to. Nedivil bych se, kdyby na to musel být glejt od Drážního úřadu.

pesivy.m

A vy si myslíte, že soukromník diktuje kraji, co má kraj udělat a jak rozhodnout?

Jiří Kocurek

A Správě, soukromník tam má naběhnout a nadiktovat co potřebuje opravit, Správa obratem zajistí. A vůbec neřekne tomu soukromníkovi, že je moc řidičskej, když je starosta obce.

Jarmil

Četl jste vůbec celý článek, nebo jen nadpis??
Takové pokecy o soukromníkách miluju….

fabec

Kde komentující, co u předešlého článku tvrdili, že to nic neni a do pár týdnů se bude jezdit?

Bez přezdívky

Tak ona to nemusí být úplná katastrofa, jen je to přeci jen ta poslední trať co do priority, stále se nejezdí ani přes Bohumín do Polska…

roman

stejně tak stále nefunguje levé ani pravé

182-097

Z Vrbice do Chalupek se jezdí od včerejška

Dfg

Ale EC jaksik furt nejezdí

182-097

To je v pořádku, momentálně je priorita tama tlačit nákladní dopravu, přes Zebrzydowice to moc nejde.

Vlastimil Kocurek

Až budete vy mezi postiženými, nebudete chtít poslouchat, že vy nejste priorita, a důležité jsou vlaky do Polska. Pro mne je priorita, aby naší lidé mohli jet do práce a do školy. A ne na výlet do Polska. V Rakousku se maká na všech tratích, i bez ohledu, že tratě z Vídně jsou nejvíce postižené, a takové slovo „priorita“ by tam nikdo nevypustil z huby.
Priorita u nás = neschopnost.

Šalina na Špilas

Jo, opravme napřed Osoblažku, náhodné losování rozhodne, že má vyšší prioritu než Bohumín.
A pak aby spravedlnost nenastala!

Jiří Kocurek

To je jednoduché: Stát příkáže dostatek stavebních firem, aby stihly všecko naráz.

Sice neřešíme komu přikáže a jaký zákonný rámec to mít bude, pokud vůbec nějaký…

Vlastimil Kocurek

Prostě se uvede do provozu trať do Bohumína jako priorita, to ví i malé děcko, ale nemusí to být v tisku ani komentářích explicitně označeno jako priorita. A tím deptat psychiku lidi v jiných postižených místech

Vlastimil Kocurek

Kdyby to bylo podle mne, tak Osoblažka už 20 let nejezdí. To, že se bude opravovat až za ok jen ukazuje nesmyslnost jejího udržování při životě. Priority mohou být vládou stanoveny, ale to slovo v takových situacích nemá být medializováno. Chce to trochu taktu a slušnosti.

Vlastimil Kocurek

tedy slovo priorita.

Někdo

Proč?

Igor

Myslel jsem si právě, že to bude minulý pátek a nic.