Povinné místenky v dalších vlacích nebudou. ČD od úvah o jejich zavedení ustoupily
Označení pro místenky ve voze Českých drah. Foto: ČD
České dráhy nezavedou ve svých komerčních vlacích mezi Prahou a Ostravou povinné místenky. Uvažovaly o nich kvůli často přeplněném vlakům
Myslím, že ty 2 vozy na praze ostravě mohli být klidně místenkové. Jeden openspace, jeden bmz. A myslím, že by se v řazení vždy našly.
To přiznání neschopnosti dodržovat řazení je pěkné. Je aspoň nějaká snaha při velkých prohlídkách „postejňovat“ vozy, aby to nebylo v každém voze jiný servis?
Státní dopravce delší dobu poměrně masivně investuje do reklamy v médiích, aniž by pružně reagoval na vzrůstající poptávku ze strany cestujících. Hluboký kontrast mezi usměvavým a vlídným personálem v moderních a čistých vlacích z reklam a běžnou realitou zavdává příčinu k úvahám, zda nejde spíše o snahu udržet při životě dojnou krávu jménem České dráhy, než o rozšiřování nabídky a zvyšování kvality cestování. Nemám nic proti státnímu dopravci jakožto zajišťovateli základní dopravní obslužnosti, nicméně snahu udržet se na frekventovaných tratích snižováním ceny jízdného pod úroveň nákladů považuji za přinejmenším spornou. Dodatečné slevy pro důchodce a studenty pak vyznívá jako taktika… Číst vice »
Nejsem pro narovnání cen, ale jsem pro reklamy ze života, třeba jak babička o holích nastupuje do 810 a potom, jak nějaký manažér cestuje v jedničce v pendolínu, prostě ať ukáží i tu druhou stránku na kterou berou nekřestanský dotace.
A která reklama ukazuje obě stránky? Taky jsem neviděl v reklamě na Škodovky starou 125, v reklamě na supermarket prázdný regál atd.
Haha, já tuším tu reklamu na 125 doma najdu, ale vím na co narážíte a já Vás zase uzemním, že 810 není minulost, ale současnot, člověče chodíte vůbec ven? A ještě na závěr, ten prázdný regál byl v pramenu nebo na prioru? Byl…..
Za málo peněz málo muziky. Už to tu zaznělo několikrát. Vše je o penězích. Nová vozidla stojí všude stejně, jen v Německu, Rakousku a jinde na západ od české kotlinky jsou platby od objednatelů dvojnásobmé a jízdné výrazně vyšší. Současný trend ovšem napovídá, že obnova vozového parku nejen u ČD bude trvat ještě hodně dlouho.
Prázdný regál je pravidelně u zboží v akci – na to zpravidla je reklama.
Prázdné regály jsou dost často. Zboží v akci, nebo po náletu před svátky (protože, proboha, bude den, dva zavřeno, tak aby jsme náhodou neumřeli hlady :-D), ale zejména při úklidu (světe div se, i v megahypersuper se uklízí).
Nedávno jsem viděl reklamu na expres ČD do Plzně, kde si cestující v první třídě (vzor railjet, ale neříkám, že takové sedačky nejsou už v žádném vlaku do Plzně) na čepované Plzni. Hezký, akorát že do Plzně ČD všechny jídelní vozy před rokem zrušili, takže nad čepovanou Plzní si v jejich vlaku těžko pochutnám.
Taky v tý reklamně není nic o tom, že to čepované pivo zakoupíte v tom vlaku. Je tam jen obrázek sklenice piva. Takže si klidně zakoupíte na nádraží pivo v plechovce, a pokud jste takovej cíťa, tak si z domova vemete do baťůžku sklenici a cestou do Plzně vypijete.
Fotka je z pendolina a tam vám pivo načepují a odnesou až na místo 😉
Ale reklama byla na západní expresy. Pendolino má i v úřední tabulce JŘ 170 obchodní název „pendolino“, do západních expresů nepatří. Takže čekám ve kterém západním expresu si pochutnám na té čepované Plzni.
Takže klamavá reklama.
U Regiojetu vyžadujete taky přesně tu stewardku, co je v reklamě?
Do Plzne Pendolino jezdi, takze tam vam tu Plzen cestou do Plzne date
Ale v pendolinu (stejně jako v jiných vlacích ČD) nabízejí jen malé pivo, kdežto na reklamě je velké, takže i tak.
Točené je běžně i velké.
Ale ne ve vlacích ČD. ČD nabízejí pouze malé pivo.
Pokud vím, tak v západních expresech fungují minibary ČD a tam Vám pivo prodají, myslím, že i velkou Pzeň.
V kterém minibaru ČD je pípa, aby vám tu Plzeň načepovali? V reklamě je inzerována čepovaná Plzeň v západním expresu, ne plechovka. To je u piva dost podstatný rozdíl, jak víc 99 ze 100 Čechů.
Na rozdííl od některých jiných dopravců ČD žádné dodatečné slevy ke zvláštnímu jízdnému pro děti, studenty a občany 65+ neposkytují.
chápu, pravda se tady v diskusi prostě nenosí.
Klidně si priplatim za to ze mi celou cestu nebudou viset lidi u sedačky jako někde v MHD. Klidně ať je to jen v části vlaku. Kolikrát i v jednicce to stojí za to.
na to se v dnešní době nemusí připlácet, stačí použít levnějšího nenárodního dopravce, když je článek o pha-ostrava.
Nenárodním dopravcem jezdím právě z těchto důvodů a taky kvůli kafi, které se u něj dá na rozdíl od břečky od Starbuck u ČD pít.
Normalni clovek chodi na kafe do kavarny.
Vybirat si vlak podle kafe je dobra uchylka, no ale kazdej mame nejakou…
ještě zapomněl na dortíček :-). Bohužel není jediný pro kterého je toto rozhodujícím kritériem pro výběr dopravce.
Pendolino,1.trida..
moznosti doplatit si mas,tak nefnukej.V jednicce nikdo nikdy nestoji jezdim temi vlaky furt tak nelzi
Musím oponovat, v railjetu se to občas stne.
Ano, v raijetu to je ve špičkové frakvnce docela maso.
a není lepší si vybrat astru oproti uzkému pendolínu, když jedou čtyři, tak sedí vedle sebe.
U Astry mi vadí, že tam jde oproti Pendolinu dost velký hluk od podvozku, to v těch ojetých rakušácích v Relaxu/Byznysu je daleko větší klid. Ale jinak je Astra fajn.
Vidíš, takže potvrzuješ, že povinná místenka smysl má. Ovšem na Brno tato možnost u ČD neexistuje a Railjet je fajn, ale tohle mě odrazuje. A už 2x i jednička byla o ničem.
To Pendolino bych nechal povinně místenkové klidně v celém úseku. t.j. až do Fr.Lázní a Košic na opačné straně, samozřejmě po dohodě s MD. A Railjet bych přidal, tam se taky nehodí aby někdo stál když to má být vlak vyšší kvality.
„To Pendolino bych nechal povinně místenkové klidně v celém úseku. t.j. až do Fr.Lázní “ Povinně místenkové Pendolino i v úseku Plzeň – Fr. Lázně = i v úseku, kde předchozí/následující rychlíkový spoj jede o 2 hodiny dříve/později; v úseku, kde o to více existuje tzv. úseková frekvence. „samozřejmě po dohodě s MD.“ MD dle opakovaných vyjádření NESOUHLASÍ s povinným místenkováním ve spojích, které objednává. „Railjet bych přidal, tam se taky nehodí aby někdo stál když to má být vlak vyšší kvality.“ = o to více cestujících pojede mezi Prahou a Brnem jiným způsobem (jiný – a tím pádem o… Číst vice »
V Rakousku také nejsou Railjety povinně místenkové a jde to. Když je zájem velký, proč nechávat ty lidi na perónu . Ta hoďka stání se dá vydržet a při průměrné rychlosti 200 km v hod. už se někam posunu. Když chci,místenku si koupím, když nechci,třeba stojím. Platí to z mé zkušenosti především v pátek a v neděli.
Pokud bych měl ve vlaku hodinu stát, tak začnu vlakem opět nejezdit. OK, mimořádně, když se něco stane. Ale pravidelně? Ani omylem. U Rakouska by se ovšem slušelo dodat, že tam jaksi Railjet je obyčejný rychlík a ne několik málo souprav (7), které dopravce prezentuje jako vlajkovou loď jak ČD. Nehledě taky na to, že tam jezdí 2 soupravy spojené. U nás by se to v Brně ani nevešlo na nástupiště a ještě by to bylo zlomený na 3x…
2 soupravy spojené jezdí jen na NĚKTERÝCH railjetových linkách. Jezdí na trase Wien – Linz – Salzburg – Innsbruck, což je plusmínus obdoba (svojí páteřností) trasy Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava. Zato nejezdí zdvojené na trase Wien – Graz (resp. každý druhý spoj Praha – Brno – Wien – Graz), tzn. zdvojenost se nekoná na trase mezi prvním a druhým největším rakouským městem, stejně jako se nekoná na trase mezi prvním a druhým největším městem ČR.
… což je hlavně kvůli tomu, jak to spojení pomalé. Po zprovoznění Semmeringu a Koralmbahn to bude vypadat dost jinak, i proto ČD chtějí vozy se schválením do Slovinska, protože Praha – Wien – Graz – Ljublaň. 😉
moment, tedka mně něco ujelo, nemá ten raijlet 2 stejnou jak u 810 a jsme u toho, že ty třídy jsou zastaralé jak ty struktury na pobřeží, tak raijlet zdražit nebo mu neříkat vyšší kvalita, někomu, zvláště danovýho poplatníka to může rozčílit.
Mít cenově diferencované druhy vlaků je cesta na Balkán, díky, nechceme. Radši mám fakt CH/AT než Balkán…
Proč? Pokud dostanu za vyšší cenu tu hodnotu navíc, tak je to úplně normální. Cenová diferenciace je i v jednom vlaku, jen v Railjetu dvojka, jednička a příplatek do byznysu. Pendolino je taky diferenciované – povinná místenka za příplatek.
Něco jiného je TŘÍDA, něco jiného je DRUH vlaku.
No sláva, třikrát sláva. Povinná rezervace místa k sezení je ve všech vlacích nesmysl. Pokud je vlak každý pracovní den přeplněný, tak je něco na straně dopravce špatně. Spíše bych do spojů, kde se očekává velké vytížení, zrušil místenky zdarma, aby si to každý řádně rozmyslel čím pojede, a zbytečně rezervoval místo, když by jel až za dvě hodiny (resp.aby byl nucen si rezervaci zrušit).
Pokud je adekvátní nabídka spojení jako třebaz prahy do ostravy i čtyři přímé vlaky za hodinu tak jich klidně několik z nich může být místenkových, ale rozhodně né všechny. Jestli se někdo chce mačkat tak má mačkací vlak a pokud se mačkat nechce tak může si koupít místenku do povinně místenkového vlaku
Škoda že sem nejde vkládat fotografie. Minulou neděli odpoledne se mi na valašský expres nepodařilo koupit místenky do dětského vozů. A po nástupu do vozu jsem viděl vymistenkovane kupé v úseku Valašské Meziříčí-Hranice
Což ovšem ještě vůbec neznamená, že ta místa nebyla rezervována třeba i v několika dalších dílčích úsecích – jen nebyla „olístečkována“ z výchozí stanice tak, jak by být mohla.
A co??? Já třeba pokud jedu s dětma, tak naprosto běžně místenkuju v dětském oddíle v Bmz i úseky typu Zábřeh – Olomouc nebo Zábřeh – MuN. Máte s tím nějaký problém?
u soukromníku tu sedačku prodají třeba pha-městečko a potom olmík-ostrava, kdežto u čd tam dají v praze lísteček, který platí až do ostravy. Sice je to tam napsaný, ale nušto.
Ale ten lísteček neznamená „zákaz vstupu“
Pouze když pak přijde cestující s místenkou, tak ho musím pustit.
Což ovšem neznamená že na jedno místo nemůže být více místenek např.Praha -Pardubice, Pardubice -Olomouc a Olomouc-Ostrava. Ale musí být zakoupeny před koncem rezervačního období. A u SC pendolíno je prodej průběžný jako u soukromíků. Je to dáno tím, že tyto vlaky jsou s povinnou rezervací.
V čem je problém? Pokud si tu místenku někdo takto zarezervoval, tak čemu to vadí? Pokud tam nakonec nikdo neseděl, tak si tam sednout můžu. Nebo si tam můžu sednout až do toho Valmezu kdyby nebylo místo. A konkrétně u ČD je to stejně jedno, vždyť v tom dětském kupé není pro děti nic specifického navíc. Omalovánku (jestli je ČD ještě dávají) mi průvodčí dá i kdekoliv jinde ve vlaku…
Záleží na tom, kdy jste si místenky chtěl zakoupit. Rezervační systémy v rámci spolupracujících evropských železnic zpravidla fungují tak, že u nepovinně místenkových vlaků končí prodej místenek 2 hodiny před odjezdem vlaku z výchozí stanice vlaku a po této době se prodávají jen expresní rezervace. Důvodem je právě to „lístečkování“. Toto neplatí pro SC pendolino, kde je prodej průběžný.
Ne není to nesmysl.
V dálkových autobusech se s Vámi taky nikdo nemazlí. Pokud si nezajistíte místo včas, nejedete.
PKP IC má všechny vlaky povinně mistenkove. Ale s výjimkou pendolin můžete koupit jízdenku bez garance místa k sezení. Vlk se nažral a koza zůstala celá. Ale aspoň u mě platí, že když vidím, že je vlak totálně vyprodaný, tak hledám jiný spoj. Je to dobrý psychologický efekt.
Tak hlavně místenka je od slova místo a místenka bez místa je protimluv, to ale polskému státnímu molochu nevadí, aby za to inkasoval.
Jelikož je vlak označen jako povinně mistenkový, tak 99% cestujících přes jakýkoliv prodejní kanál kupuje jízdenku z bodu A do bodu B. Součástí jízdenky je místenka. Když je vlak vyprodán tak dopravce nabídne jízdenku bez garance místa k sezení. Takže potom je věc každého zda pojede na stojáka, nebo zvolí jiný spoj.
Tronda: Máte výjimečně pravdu: pamětníci (jsou-li tady vůbec ještě nějací) si jistě vzpomenout, že i v Československu to několik roků platilo, když někdy před 50 roky (šílený dopravní odborník) Crkoň ve své pozici na ministerstvu dopravy „vlastní hlavou“ vymýšlel vlaky kategorií „URYV“, „VERYV“ a „UBYS“ a v souvislosti s tím prosadil povinné místenkování mnoha dálkových vlaků s tím, že se do nich prodávaly i jakési „povolenky“ na přepravu bez nároku na místo k sezení (tenkrát neexistoval žádný internet a jednotlivé místenkové pokladny měly přiděleny kvóty místenek na konkrétní místa v jednotlivých vlacích), a dokonce bylo možno i nastoupit do vlaku… Číst vice »
Asi by to chtělo tak cca jednou za měsíc udělat sraz diskutujících na zdejším webu. Protože některé příspěvky nechápu ani za střízliva ani po pár pivech. Pane Sůro, dejte termín a místo
Aneb jak se vyhnout slovu „příplatek“, aby to postihlo i režisty. 🙂
Tomu dost dobře nerozumím: ta místenka ani „povolenka“ nebyla vázána na žádný konkrétní druh jízdenky, ale byla potřebná k jakékoli jízdence, tedy i k té za „zaměstnanecké jízdné“ – navíc tehdy ještě neexistovaly žádné „předplatní řasové jízdenky“ kromě týdenních a měsíčních „dělnických“ a „žákovských“ a i režisté si museli kupovat pro každou jízdu samostatnou jízdenku za „zaměstnanecké jízdné“ – ale má-li to znamenat, že ty „místenky – nemístenky“ byly fakticky „skrytým příplatkem“ k jízdnému, tak to je samozřejmě pravda.
A v čem se to liší od našeho systému? Kromě lživého označení „povinná místenka“, která, jak sám uvádíte, povinná není.
Např. tím, že každý cestující u PKP IC si díky tamnímu systému je povinen zjisit obsazení vlaku? Buď místo je, nebo není, to u PKP IC ví každý kdo stojí na peroně. U nás o skutečné obsazenosti vlaku na peroně ví kolik cestujících? 5%,10%? A potom od všech v obci poslouchám jak „ta Žilina“ byla plná a překvapivě stáli na chodbě. A všichni nasávají na ČD a nenechají si nic vysvětlovat
Ono taky co by si jako měli nechat vysvětlovat? Prostě pravidelně přeplněné vlaky = chyba dopravce (nebo objednatele). Vůbec se nemá řešit regulace přístupu ke službě nedostatečné kapacity, má se řešit, jak ji učinit dostatečnou.
Mimochodem, SBB na to upozorňování má (měla?) hezký systém „jednoho až tří panáčků“ ve vyhledavači.
Pořád s tím Švýcarskem – to je dopravní zjevení a ráj i pro jiné vyspělé země, než jen pro státy bývalého východního bloku. To tady nikdy nebude, z mnoha důvodů.
Zajímavý argument, přitom v nočních povinně místenkovaných vlacích také nedokáží dodržet řazení a evidentně jim to nevadí. Např. nedávno na EN 443 viděno k sezení plesnivé koženkové B a ještě za to ČD inkasují místenku 83 Kč za přeshraniční úsek.
Vyžádál jste si vouchery za wifi, klima a pod.? To je nejméně 2x 30 Kč. Ještě něco?
Ale tím vlakem nemusím jet, abych to viděl u nástupiště.
tohle se v tržní ekonomice nedělá, dělá se to tak, že příště se použije jiná firma.
U mezinárodky to je 25 % ceny jízdenky (když nejde klima) + místenka zpět mám takový pocit. 😉
Myslím, že přístup „nepovinných“ je správný. Pokud by chtěli povinné místenky, tak jsem pro, ale: 1) DO ČÁSTI vlaku ANO, do části vlaku NE – s tím, že ty povinně místenkové vozy by měly být „lepší“ (dodrženo řazení, čistota, servis občerstvení, wifi). Ty „na stojáka“ by v lepší variantě měly být obdobné, ale dovedu se smířit i s absencí služeb pro „přeplněnost“, či mimořádným nasazením staršího vozu. 2) Úplně ale největší problém vidím to, že do vlaků jedoucích z jiných států ta místenka prostě koupit NELZE (tedy nemůžu si vybrat místo a typ vozu), což je pro mě obrovský problém.… Číst vice »
Jak jsem to psal jiz nize, ta predstava rozdelit to na povinne a nepovinne je sice pro mnohe pekna, ale ve skutecnosti by to bylo jeste horsi – vlaky vzadu nacpane, lidi stojici, ale uprostred jen z poloviny obsazene ty povinne mistenkove? Vite, jak by pak ti stojici nadavali, ze tam prece misto je a ze tam chteji jit aspon na chvili? Navic ve dvou lidech nerealne kontrolovat vsechno. Takze za me blbost, nefungovalo by to.:) A duvodu, proc to CD nakonec nechavaji, je vice – viz napriklad jejich anketa na facebooku – vetsina lidi se rozhodla pro zachovani soucasneho… Číst vice »
Je to dobře že nejsou. Až bude jinak udělaný jízdní řád. Z České Třebové na Olomouc by 100 minut nic bez místenky by nejelo. Zůstával by jen valašsky a slovácky ex a ty jedou za sebou. Kdyby se rozdělili na 60 minut za sebou nebyl by to takový problém. Myslím že by ubylo cestujících. Takže dobře že to není. A jestli se nepletu celý vlak je pokud je plný i tak už plný místenek. Zažil jsem to už několikrát.
To by spíš fungovalo tak, že by se v těch vozech nesmělo jet na stání. Kdo chce, sedne si, a jak přijde někdo s místenkou, pomaže pryč.
Tak jako u panteru ta jednička uprostřed vagónu…
Co si tak dokoupit místenku za jízdy a jít si sednout na to volné místo? Průvodčímu dát možnost tu rezervaci booknout a poslat Vás tam z rozumný obolus. Někdy se hledají ještě komplikovanější přístupy, místo zjednodušujících. Já bych si teda místo stání připlatil (a dělám to, klidně do jedničky).
Ano, já bych také preferoval řešení část vlaku povinné místenky (řekněmě 100 % 1. třída a určitá část 2. třídy), část na „souboj o místo“. Za místenkový přílatek získáte jistotu místa a též jistotu, že nad vámi nebude stát někdo starší, kdo na vás bude vrhat pohledy typu „měl bys mě pustit sednout“. Případně nebudete mít problém jej z místa vymístit, pokud nastupujete později.
Současný přístup je ten nejméně user friendly, jaký lze vymyslet a generuje zbytečné „konflikty“.
Právě že je nejlepší-Kdo chce,má místenku-ZDARMA,kdo nechce-je debil,nemá garanci místa.A je li vlak plný,jedu aspon na stojaka.Co je na tom unfriendly?
Jenže on nikdo většinou ani nestojí o to, aby ho otravovaly davy stojících spolucestujících při delší cestě. Zvláště když je teď moderní velkoprostor. Dokud jezdila spíš kupé, pro mě za mě ať si na té chodbičce stojí na vrstvy, ale já si cestuji aspoň trochu kulturně. Teda pak zbývá jen doufat, že nebudu muset na wc…
Unfriendly to je, protože dochází ke kolizím místenkových a bezmístenkových, místa často nejsou označena, tak bezmístenkoví ani neví kde místenka je nebo bude prodána.
Část míst takových a část makových tyto kolize eliminuje.
Rozhodně neeliminuje – pouze snižuje jejich pravděpodobnost.
Jako vlakvedouci jezdici prave na teto trati Praha-Ostrava bych ponechal radeji soucaany stav. Ono ma zavedeni i ponechani plusy a minusy. Vetsi komfort v pripade povinnych rezervaci chapu. Ale vic skody by podle me prineslo zavedeni: Vemte si treba ty vyluky ze strany SZDC – kvuli nim bude osobni vlak mit vetsi zpozdeni, pripojny expres nebude cekat, a oni tak prijdou o jiste misto v nem? A co kdyz by byla nedele odpoledne, vlaky vyprodane a dalsi misto by bylo az za 4 hodiny? To budou celou dobu pak cekat? A co ti, co si zajeli do Zabrehu s lyzemi… Číst vice »
V pripade zmeskania pripoja by proste cestujuci mohol pouzit nasledujuci vlak, aj v pripade ak by miesto uz dostupne nebolo. Zas tych 5 ludi co by stali nikoho nezabije, na rozdiel od toho ked je prepchata ulicka.
A pokud by těch přestupujících nebylo 5, ale např. 50 (např. nějaký organizovaný výlet, kde jeho účastníci měly vymístenkovanou většinu jednoho vozu, protože potřebují sedět „při sobě“, ale onen „jimi vymístenkovaný“ spoj jim kvůli zpoždění prvního spoje ujel), tak byste to řešil jak?
Ne,nemohl!!Osobni zkusenost s ujetym ex 112 a naslednym plnym pendolinem,kde jsem musel doplacet nehorazny priplatek.Pruvodci z osobaku neochotny,troufam si rict az neschopny,me odbyl stylem „mate jet o vlak driv“ .. 15 minut rezerva je dle nej malo.Takze na tohle se fakt nespolehat.
zase něco stroskotalo pro režijky, ale přeci to jde objednat jízdenku a vyšla by nulová cena, cestujícím jde hlavně o to aby se ve vlaku nedalo cestovat inkognito, udělejte si anketu mezi cestujícími a víte na čem jste. Na tym postavil oblíbenost jančura, že studentky nebudou ve voze s někým o kym se nedá zjistit totožnost.
Ani při nákupu jízdenky s místenkou totožnost nikdo nezjišťuje.
u mně ano….co máš dál.
Co je to za žvást?Když si u Jančury kupujete jízdenku na nádraží,nikdo se vás na totožnost neptá….A jak to proboha souvisí s nějakýma studentkama ? 😀
Jsou tam kamery a ještě mně řekněte, že tam nakupují lidí za hotovost. Nějak se vám to hrotí ty vaše příspěvky, chce to vyjít mezi lidi…
jste paranoidní nebo ano?
Co to meleš?
Že ty sis ještě nevzal prášek?
No spis než povinnou rezervaci by mělo smysl rozjet u ČD vkládání peněz jednoduše na tzv. EPIK – a hlavně zadarmo. Čili kombinaci vložení peněz na zakaznicky ucet u CD a zlevneneho jízdného, aniž bych musel platit 100 Kč za 6 let a ještě k tomu neměl žádnou slevu. Platit každou jízdenku kartou je oproti konkurenci zdržení… A když je to ještě dražší, tak člověk uprednostni levnější konkurenci s lepším objednavaním… Drive jsem to používal u In-karty student, ale od 26 let už to to bylo nerentabilni.
V aplikaci ČD můjvlak lze jízdenku zaplatit z předplaceného kreditu, tj. bez karty.
a není lepší platit svojí kartou než dávat peníze předen čd- tohle jsem už kritizoval u tych in-karet, kde člověk nemá jistotu, že to vůbec projede a taky se to stalo u důchodců za ery kalouska.
Ondra: Podle me rikate jen pul pravdy… Abych mohl mit predplaceny kredit tzv. EPIK, musim bez IN25, kterou nechci, zaplatit 100 Kc za 6 let – podle https://www.cd.cz/typy-jizdenek/in-karta/-25941/ – cast Cenik. Ne, dekuji… Jak rikam, vylepsovat cashflow dopravci svym vkladem predem jsem ochotny pouze, kdyz mi da slevu.
A ty minusy byly za co?
Ale nikdo Vás nenutí mít EPIK, vyhledejte si ČD Kredit.
za vaši blbost
Použití kreditu v rámci ČD Můjvlak není podmíněno IN kartou nebo jakýmkoli poplatkem navíc.
Výroba té karty není zadarmo, těch 100 Kč je pokrytí těchto nákladů. Vše je prostě o penězích.
to co popisujete bývalo. myslím 3procenta s každé transakce. plus nějaké malé úročení zůstatku. vzalo to za své aplikaci můj vlak a teď i čd kreditem (nezamenovat s epik) ale nevím čemu se divíte, nikdo vás epik nenutí užívat když už jsou lepší zmíněné varianty. Tady doba totiž předstihla realitu. ještě okolo 2012 byly plány na jizdenkove automaty v každé okresní či větší stanici. tomu se postavily odbory pokladních tak z toho sešlo aby.. za pár let měl každý svůj nákupní terminál ve své kapse. teď už těžce redukují i ony původní jizdenkove automaty co prodávaly jízdenky za epik
3% byla sleva na jízdence, která byla formou bonusu připisována 1x za měsíc. Úročení nebylo a
a ani být nemohlo, protože by bylo v rozporu se zákonem o platebním styku, která to zakazoval a dosud zakazuje.
No, je to dobře. Resp. dovedl bych si představit, že část soupravy by byla místenková se zákazem jízdy na stojáka (aby byl zachován komfort) a k tomu by bylo 2 – 10 bezmístenkových Bdmtee263. Takhle to mají u některých vlaků v Maďarsku a přijde mi to rozumné.
Rozumne ano, ale hur realne v provozu.:) Treba jak by vypadaly ty vagony vzadu – nacpane k prasknuti, zatimco v nekterych povinne mistenkovych by sedela treba jen 10 lidi.:) Uz vidim, jak by to vlakova ceta ohlidala, jak by lidi si chteli sednout, jak by nadavali ti stojici, ze tam misto prece je… Tohle radeji ne.:)
Jirka, podobne to niekedy je ked je druha trieda narvana po strop a v jednotke je volne miesto. A funguje to. Nech sa kludne ta nepovinne miestenkova trieda oznaci ako tretia, ked len toto je problem 🙂
Průvodčí by měli mít možnost stojící usazovat na volná místa v povinně místenkové části – jako to funguje u RJ nebo LE (když se před nástupem zeptáte a dovolí nástup bez místenky nebo s rezervací na jiný jejich vlak), kde navíc i v případě, že vám dovolí si přesednout z nevyhovujícího místa na jiné (volné), zadají to do rezervačního systému.
Páni autoři, povinná místenka není jen v Pendolinu, ale i v Opavách a 547. S Dvořákem nesouhlasím. To zas něco zvojtili. Ony ty místenky by hodně vyřešily. To, že nelze dodržovat řazení vlaků neznamená, že nelze v místenkovém systému dané vlaky (či vozy) přegenerovat. To je jen alibismus a záminka, aby se nemuselo nic dělat. Ten portál to umí. Navíc by mohli zaměstnanci lépe reagovat na zaplňování vlaků. Když chcete jet za každou cenu, fajn. Ale v neděli večer do Prahy fakt žádné pohodlí nečekejte. Kéž bych byl ten s tou místenkou, co vás vyhodí z místa. Prostě někdo zase… Číst vice »
„hu přemýšlejte lidi. Letadlo a dálkový autobus taky není nafukovací.“ Trochu přemýšlejte i vy – letadlo jede „z místa X do místa Y“ (často bez mezizastavení). Vlaky (včetně expresních na trase Praha – Ostrava) mají větší počet mezizastavení, kdy pro kratší vzdálenosti by místenka byla o to méně výhodná + o to úsekovější by bylo místenkování atd. „Navíc by mohli zaměstnanci lépe reagovat na zaplňování vlaků.“ – „Dopravce se 160letou tradicí“ by již měl vědět, kolik cestujících ve kterých vlacích obvykle (v závislosti mj. na dni v týdnu) jezdí a podle toho řadit počet vozů. – Naopak, při povinných místenkách… Číst vice »
… a navíc i z logiky věci – potenciálně přeplněný (mnoho stojících cestujících; nemožnost průchodu uličkou) může být jakýkoliv vlakový spoj, i příměstský či regionální. Zastává-li někdo názor „povinná rezervace u dálkových vlakových spojů pro vyloučení rizika přeplněnosti a nemožnosti průchodu uličkou“, buď by měl rovněž zastavat názor, že taktéž by (pro vyloučení téhož rizika) měla povinná rezervace sedadel existovat i u příměstských (nebo koneckonců pomalejších rychlíkových) spojů (i tam je přeplněnost/neprůchodnost potenciálně riziková – „nedovoláte se pomoci“); anebo by měl umět zdůvodnit, proč „neměří stejným metrem“ pro obě situace a proč u expresních/dálkových spojů povinné místenkování zastává, zatímco u… Číst vice »
Jak si představujete to přegenerování? Zejména, když se to nedodržení vyvine až těsně před odjezdem? A u ti, kterým ujel přípoj, by se začali hromadit ve zbylých vlacích bez povinné rezervace, zatímco v těch povinných by zůstala nevyužitá místa.
Potrebuju se dostat do prace/do skoly,misto neni.A fakt nejsem schopen planovat cesty 14 dni dopredu…Co mi poradite,kdyz by byly povinne mistenky?Uvazuj,cloveku.Chces-li komfort,mas tu 1 tridu,kde ti nikdo stat nebude.Mas tu pendolino,kde ti nikdo stat nebude….Mimoto temi vlaky v nedeli a patek jezdi a rozhodne to neni tak hrozne,ze by to ohrozovalo bezpecnost,pokud nekdo stoji,tak je to par lidi. .. Fakt ne strasne bavi,jak tu pisou jedinci,co temi vlaky nejezdi a jsou hrozne chytri stran povinnych mistenek.
Až na to, že se každý víkend s tím problémem pracovně setkávám. Nemáte pravdu.
A co vlak v závazku? R, Ex, Os. Jezdí jich tam málo? Zrovna z této tratě jezdím.
Takže z Prahy do Ostravy pojedu osobákem??Nebo který vlak v závazku jezdí trat Ostrava-Praha?Žádný takový není
Některří jezdí vlaky i jinde, kde je běžné mít část vozů povinné rezervace a část „volnou“ a funguje to výborně. Já jezdím v ČR hodně a současný systém mi dost nevyhovuje.
Ohoržování bezpečnosti nehrozí, ale mezinárodní vlak narvaný z Brna k prasknutí je všechno jen ne komfort na dlouhou cestu – hrozné to rozhodně je.
Často potřebuji jet jen úsek Pardubice- Kolín. Klidně na představku na stojáka, je to jen nějakých 15 minut jízdy.
Místenku na tenhle kousek si fakt vyřizovat nechci. Jednak ta ní platím ( nemám ji zdarma k jízdence) jednak nevím kterým vlakem pojedu, a na koridoruneco jede každých pár minut, takže prostě školním do nejbližšího vlaku jen nesmí být černý nebo žlutý.
a nejezdí tam vlaky jiné mež dálkové, které jsou pro ty potřeby objednaný?
– Buď jsou takové vlaky natolik „dálkové“, že přinejmenším v Kolíně vůbec nezastavují.
– Anebo zase natolik „dálkové“ nejsou, zastavují zároveň v Kolíně i Pardubicích, a pak jsou určeny mj. pro přepravu mezi těmito stanicemi, kdy mj. o to nevhodnější je povinnost rezervace míst pro takovouto relaci (jakož i pro jakékoliv další relace určené pro denní dojíždění, kdy zejména při „cestě zpět“ často předem nevíte, který spoj pro vás nakonec bude časově nejvhodnější).
Přesně. Já jedu do Pardubic ze severu z Náchodska a prostě nevím kdy přesně tam budu ( rychlík od Meziměstí mívá za horšího počasí nahoře v horách poměrně pravidelně zpoždění , nekončím v práci přesně v danou hodinu,ale musím počkat na vystřídání někdy deset minut, někdy půl hodiny a podle toho stihnu buď tenhle vlak, nebo až další).V Pardubicích vlezu proto do prvního modrého vlaku co jede kolem, kolikrát to je zpožděný expres z Moravy, někdy zastávkový vlak, nebo obyčejný rychlík…
A pokud ten vlak staví v obou stanicích, je určen na přepravu také mezi těmito stanicemi.
Je rozdíl jet Pce – Kolín cca 15 minut nebo 50 minut, zvláště potřebuji chytit další vlak.
Padesat minut to snad nejede ani pomalý osobak…
Mohl jste se kouknout do jízdního řádu, než jste to napsal. Typicky 48 minut.
Proč bys nemohl do žlutého nebo černého (pokud by v Kolíně zastavoval)? Ideologické důvody? Pokud má volno, zaplatíš na místě jízdenku. Stačí se zeptat stewarda.
Protoze jsou zaprve povinne mistenkove a za druhe odmitam platit za vlak kdyz mam sitovou jizdenku na celou sit SZDC.Kam se nelze dostat se Statnimi drahami tak tam proste nejedu, nebo jedu ale svym autem A za treti z principu . jakozto obcan cr jsem zaroven akcionarem CD a odmitam aby se statni penize jenz se plati za ZDO platili soukromne spolecnosti, kdyz ma stat vlastni dopravni spolecnost.A podilet se tak na !ikvidaci narodniho sitoveho dopravce. Nesouhlasim s liberalizaci na cesky zpusob , v zemi ma existovat pouze jeden statni dopravce ( a zaroven vlastnik infrastruktury). Soukromnikum bych neumoznil uchazet… Číst vice »
Vy skutečně máte síťovou jízdenku na celou síť SŽDC? Takže vám platí třeba do Nového Údolí nebo Kraslic? Kde se to získává?
Prostě to byla štěpánovina. Rozumný názor. Pokud většinou není dopravce schopen zajistit řazení, tak by to byl úplný nesmysl. Navíc, když není stát z výběru daní zajistit přepravu obyvatel mezi Prahou a Ostravou. Což není, když přímé vlaky placené státem nejsou. Výsledek by byl, že by se extrémně přeplnily vlaky na Vsetín a Otrokovice. A kdo chce, aby nikdo nestál v uličkách, tak ať si jede pendolinem nebo Opavanem.
Nerozumím, proč by měl stát platit za to, co zaplatí ve slušnému rozsahu sám trh / zakaznici. Podle mě je současný model soutěže OK.
Některé vlaky by měli zůstat v ZDO ( tudíž objednávané a placené státem) i na prvním koridoru. Neříkám, že všechny, nebo většina S tím, že státem nařízené slevy budou platit POUZE ve vlacích ČD na objednávku státu / krajů, nikoli v komerčních vlacích provozovaných kýmkoli. Potom můžete mít systém, kdy „, dotované“ vlaky pojedou řekněte v hodinovém nebo dvouhodinovém taktu a mezi nimi můžou dráhy nebo kdokoli jiny na komerční riziko až do vyčerpání kapacity dráhy. Přičemž dotované státní vlaky by nemuseli být ziskové, stačí pokrýt režii a náklady. Na onu dotací pro osobní dopravu můžete vydělat dopravou nákladů ,… Číst vice »
Jenže bez státních slev by komerční vlaky nikdy ziskové nebyly,to by se musely zrušit úplně,jina by zavazkove byly narvane a komercni prazdne….Stat mmoc dobre vi,ze soutezit a platit tyhle vlaky se mu nevyplati
To je problem toho soukromnika.
A pokud vim tak trat Praha Ostrava se provozuje ciste komercnimi spoji, stat zde dopravu neobjednava, takze minimalne tato se komercne uzivi
Osobni doprava se vzdy dotovala z carga, uz od sameho vzniku zeleznice. Nez se zacalo ve „svobode a demokracii“ s likvidaci CSD a jejim fragmentovanim ve jmenu modly liberalizace
Jenže to asi v reálu nefunguje v neregulovaném trhu na této trase. Jestli nedokážou pojmout povinně místenkové vlaky všechny cestující a část obyvatelstva by se dokázala přepravit mezi dvěma největšími městy, protože by nesehnali místenky tak je něco špatně. V tom to daném momentě není rovnovážný bod mezi poptávkou a nabídkou. Poptávka prostě převyšuje nabídku.
Skvěle, chválím a děkuji. Nezbývá než doufat, že kapacita souprav bude rovna poptávce.
Nástroj, který tomu trochu pomáhá, jsou vázané (dříve superakční) jízdenky.