Potvrzeno: Zakázku na projekt tratě na letiště a terminálu Dlouhá Míle získala AFRY
Zastávka Dlouhá Míle, starší vizualizace. Pramen: Správa železnic
Zprovoznění železničního spojení na Letiště Václava Havla Praha se předpokládá mezi lety 2028 a 2029.
Napojení na tramvaj
Vysvětlete mi jednu věc. Metro C protažené přes velká pražská sídliště do Letňan dává smysl. Metro B natažené na Zličín k dálničnímu okruhu a obchoďáku v polích dává smysl. Metro B natažené k dálničnímu okruhu a obchoďáku na Čerňáku dává smysl. Ale metro A natažené přes dvě velká sídliště (Řepy a Dědina), budoucí dopravní terminál u dálničního okruhu a největší letiště v zemi, kde je 20000 pracovních míst smysl nedává…
To největší letiště v zemi zdaleka nestačí naplnit kapacitu metra. Což je u metra mnohem větší problém než u vlaku. Navíc je pomalé a muselo by tam mířit navíc velmi zpomalující zajížďkou. Vám snad takovéhle trasování dává smysl?
https://metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST/A/chema2.jpg
Ale to je prave o tom, ze to neni jen letiste (cestujici i zamestnanci) ale i Dlouha Mile, kde bude parkovat tretina Strednich Cech a ta velka sidliste. Nevim jak se definuje „zpomalujici zajizdka“ ale becko jede z Andela na JZ mesto take „zpomalujici zajizdkou“ a nikdo to nikdy neresil. Cili ano, me to trasovani dava perfektni smysl.
Důvodů, proč je metro A (ale i případně B) na letiště nesmysl, zde bylo sneseno již více než dost (viz diskuse dole). A pro pořádek: na letišti rozhodně není 20 tisíc pracovních míst (a do dobudování paralelní dráhy ani nebude), Řepy včetně sídliště mají okolo 24 tisíc obyvatel a sídliště Dědina dokonce jen něco okolo 6 tisíc. Tvrdit, že jde o velká sídliště tedy není na místě. V Praze jsou sídliště řádově větší a metro přesto nemají (Bohnice – Troja, Modřany, Petrovice …).
ja vám teda nevím, ale dost drahej tunel pod P6 (počítejme 20-30mld) dle mého hned tam nebude mít financování…
a ať se na mne nikdo nezlobí, ale VRT Praha-Brno nebo tunel do Berouna mi přijdou jako prioritnejsi stavby…
Drahý bude, ale taková cena za 3 km tunelu je už trochu přehnaná. Nepletete si to s celkovou cenou celé trati?
Souhlasím. Doufám (možná naivně), že se podaří náklady na tunelový úsek srazit. To by ovšem vyžadovalo řadu ústupků že strany Prahy 6 a Prahy 7.
Má to jednu vadu: Na zobrazeném místě se staví byty Rezidence u Šárky!
Ta je na opačné straně dálnice: https://goo.gl/maps/mi66UkJD2g7sNAj19
Tuhle trať zakázat a místo toho VRT z Ústí do Prahy přes letiště.
Co je to za joke, být z letiště za 30 minut v centru? (v 21. století)
A proč zbytečně a draze tam tahat VRT, když bohatě stačí tam protáhnout příměsto, které to taky z větší části zaplatí…
To jako myslíte, že by VRT měla sloužit ježdění do centra třístovkou? Ehm, haha. A že by Ústečtí nějak drasticky vytěžovali pro cesty za létáním si nemyslím, z Drážďan asi také nic moc.
25 min do úplného centra je v pohodě, běžně se jezdí i vlakem třeba hodinu z letiště, někde i více a pak stejně ještě musíte na metro.
Je snaha VRT trasovat podél dálnic, dálnice D7 vedoucí (z CV a Chemnitz / Saské Kamenice) k letišti do Ústí a dál do Drážďan opravdu nevede, to je D8, která samozřejmě ústí do Prahy z jiného směru, proto také jiné trasování.
Dík bráško.. ale nechci se tahat pokaždé cestě do Prahy přes letiště.. párkrát do roka 30 minut přežiješ
VR vlak na 20 km dlouhou jízdu a v úseku mezi Prahou a letištěm bude přecpaný, potom prázdný.
Největší joke je ovšem Vaše exotické jméno.
Džanlujdžiho zakázat!
Původně metro A podle návrhu z roku 2000 mělo vést přímo na letiště -za to bojoval tehdejší starosta Prahy 6 ,pozdější primátor a psychiatr Bém. Později otočil a ohnul ve Veleslavíně metro do motolského špitálu. Zřejmě mu poradil „mazánek“ Janoušek. U motolské nemocnice jsou nevyužité pozemky na výstavbu. Od té doby se opakovaně „řeší “ doprava na letiště VH. Druhý doktor gynekolog primátor Svoboda chtěl pro změnu vést na letiště tramvaj ! ! ! To je tak ,když milionové město vedou doktoři – – – české přísloví na tuto situaci : ŠEVČE DRŽ SE KOPYTA. Jo, kdyby páni doktoři raději… Číst vice »
Metro nemá na letišti vůbec co dělat.
…a tahle „moudrá“ myšlenka tě jako napadla jak…? 😀
Metro na letiště byla jen mrkvička pro oslíky, ale reálně to nikdy nevycházelo, proto trasu ohnuli alespoň někam kde je solidní poptávka s tím že „to pak jakože prodlouží na letiště“…
Možná město vedli doktoři, ale minimálně za prvního zmíněného se toho postavilo/rozestavělo víc, než za všech dalších následovníků. A přínos z těch staveb (Blanka, Vysoč. radiála, rozšíření Jižní spojky u Rabakovské, Jinočanská spojka, metro A a další) mají všichni.
Podle návrhu z roku 2000 je Metro nejen na letiště, ale také několik dalších dnes stále neexistujících tras. Z čeho usuzujete, že by metro dávno bylo, kdyby nebylo Béma?
A kdyby se doktor držel diagnózy, přestože zjistil, že je špatná, byl by to dobrý doktor?
Tak to aby na P+R Dlouhá míle vymýšleli závoru a zákaz parkování delší než 24hodin – podobně jako ve Vídni u Schwechatu. Jinak se jim tam přesune z letištního parkingu spousta aut, co přijedou zaparkují a pak vlakem dojedou jednu zastávku na letiště…
Závora je už na těch stávajících P+R (včetně poplatku za parkování přes noc).
Není nutno zakazovat, ale stačí zpoplatnit stání delší než 24 hodin tak draho, že letištní parkování vyjde levněji.
Další stanice typu Letňany, uprostřed polí.
Tady se snad už uplne zbláznili.
Ono za 15-20 let už to třeba nebude úplně uprostřed polí..
No. Dokud se nepostaví nová paralelní ranvej, tak se tady nic moc dalšího stavět nebude, protože to je předpolí dráhy 30. https://mapy.cz/zakladni?x=14.2871123&y=50.0889502&z=16&base=ophoto
Předpolí RWY 30 má 60 m na délku, tzn. zrovna předpolí nebude nejvýaznější problém. Ale ochranná a překážková pásma už určitě ano. Ale doufejme, že paralelní dráha bude co nejdřív, momentálně by měla být dokonce o několik let dřív než trať na letiště (nebo stejně, ale na později), pokud se nepletu.
Tak jistě, já to myslel obecně. 🙂
Já taky doufám, že se paralelní dráha pohne, ale někdy to vypadá, že to je neschvalitelné.
No vzhledem k tomu, že oba projekty jsou plánované +- na stejnou dobu tak by dráha 30 nemusela být takový problém. Spíš si myslím, že bude problém ty projekty vůbec postavit v letech ve kterých se plánují… Jako všechny větší projekty v Praze a jejím okolí.
Lepší by bylo, pokud by jí postavili trochu blíž k ulici K letišti, aby lépe obsloužila jižní areál letiště. Parkoviště by pak stačily jen z druhé strany.
Proboha, k čemu ta vlecka? Proč se na letiště neprotahne áčko z Motola?
Protože využití trati z Nádraží Veleslavín je zřejmě ekonimičtejší. Metro je poblíž a trať bude pokračovat přes až do centra přes Negreliho viadukt až na Masarykovo nádraží. Jinak To vysvětlit nedokážu.
Myslíte te trati, která se bude muset stejně zakopat pod zem?
Té trati, co i v úseku zakopaném pod zem bude bohužel jen dvoukolejná, takže kvůli odbočce na letiště nebude možné zajistit přiměřenou kapacitu pro provoz na Kladno.
Mínusáře prosím vysvětlit, v čem je tak skvělé, že některé vlaky z Kladna budou muset kvůli letišti končit už na Veleslavíně. 🙄
Metro by mělo delší jízdní dobu, bylo by po cestě až moc stanic a v okolí centra by nebylo dobrý, kdyby se tam motali lidi s kuframa. Oproti tomu vlak nemusí zastavovat všude, a může být i kapacitnější. Další důvod bude asi cena, protože protáhnout metro z Motola na letiště by stálo mnohonásobně víc než železnice – Pražské metro nemůže jezdit venku, muselo by dostat nové soupravy, protože ty co tam teď jezdí nejsou na dlouhou jízdu venku stavěné. Důvodů proč je vlak momentálně lepší volba je spousta, nedávno jsem o tom viděl diskuzi (myslím, že v CAMPu).
A metro v noci nejezdí.
Ano, paragraf 1. Btw. Kolik vlaků buse na letiště jezdit v noci? 🙂
Bude
No proto, busen jsou německy kozy.
To není paragraf 1, to je systém údržby. Metro se v noci udržuje (kromě víkendů).
No nevím, vzhledem k tomu, že je to trať na letiště, tak předpokládám, že se v noci jenom prodlouží interval. Jinak tam ty vlaky budou jezdit 24/7.
Třeba proto, že metro na letiště je nesmysl. Ekonomické a provozní parametry v podmínkách Prahy jej řadí do snové roviny (a také do říše vlhkých snů šotoušstva)😉
Kdyby 300 lidí á 10 minut, tak to máme 16 mil. cestujících. Tudíž by musel každý z letiště jet Metrem a stejně by bylo využité nanejvýš na 1/5 kapacity. Někteří to ale odmítají vzít na vědomí.
Přesně tak. Ve skutečnosti by ta bilance byla ještě horší. K tomu všemu ještě provozní náklady… Velmi drahý špás. Smysl má jen průjezdné řešení, dráha která obslouží nejen letiště, ale také smysluplným způsobem i území v okolí. Za mě, z těch dosud navrhovaných řešení, dává největší smysl trať Praha – letiště – Kladno.
Jaká večka?
To bude dráha celostátní.
Asi myslel dráhu přes Středokluky a pak 1,5 km pěšky tunelem pod ranvejí. https://mapy.cz/s/docuhofuru
Bohovský nápad, je to 20 minut pěšky od vlaku, hodina vlakem.
Dáváte i třeba s dětma a s kuframa 1,5 km za 20 minut? Tak přidejte 🙂
Záleží jak moc se mi bude chtít… sportovat.
Ale s dětma je to přes půl hodiny, to se přít nebudem.
Bageta
– vlečka –
Koukám, překlep si už žije svým životem. 🙂
Minulý týden jsem koukal na ten billboard SŽ na Veleslavíně „Vlakem na letiště již brzy. Tak ted vime, že brzy znamená 7-8 let.
Lepší než Na věčné časy.
Lepší pozdě než nikdy. Taky bych rád, aby to bylo třeba za 2 roky, jenomže to by tady muselo být japonské vedení……. Nebo faraonovi pohunci s bičem.
Představy o otrocké práci při stavbě pyramid jsou podle všeho výmysly novověkých historiků.
Taky jsem o tom četl. Poté však bychom měli rychle popohnat egyptologický ústav (nevím zda je při UK, či AV – to je defacto jedno) a sehnat nějaký ty papyry o logistice staveb na Nilu a přetransponovat je do naší časoprostorové dimenze. Možná by se konečně hnuly časy výstaveb… No jen jestli tam nebude takový nepopulární zdůvodnění – neokrádám korunu, efektivně využívám zdroje, kazišuky exemplárně hodit krokodýlům… Vlastně ať to Vernerovi nástupci ani nehledaj…
Protože dělník s lopatou a rozseknutou kůží na zádech pracuje rychlejij než bagrista. Ale sadista si udělá dobře.
Tak musí nějak tu stavbu propagovat a lepší když se o té stavbě dozvíte takhle, než vůbec, je dobré vědět v předstihu, že se na tom místě bude něco dít a co to bude mít za výsledek
Bude architektonická soutěž na vzhled terminálu? Už to skoro vypadalo, že se SŽ konečně naučila, ze významné veřejné stavby se mají soutěžit.
Myslel jsem, že už byla, a že zveřejněná vizualizace je jejím výsledkem.
Cože??? Ne hoši z Olšanské? Co se děje? Nová doba, nebo si to jen špatně pohlídali?
Rovnou bych letiště napojil přímo i na trať do Rudné/ Berouna/ Smíchov.
Proč? Jednokolejná trať, která sotva pobírá osobáky do Berouna? Holý nesmysl
Na Smíchov to napojené je – přes Semmering. Do Berouna by stejně musela být úvrať v Rudné.
Doufám, že Semmering se poté zadrátuje a aspoň částečně zvojkolejní.
Proč úvrať, v Rudné spojka v podstatě je, ještě nedávno byla z jedné strany využita jako vlečka.
Třeba taková linka Beroun – Rudná – letiště – Kladno – Kralupy by mohla být zajímavá nejen pro cestující na letiště. Stačilo by jako os vlak v hodinovém taktu.
A pak linka z letiště k metru Zličín, stačilo by upravit vlečku ze stanice Zličín do depa metra. Na krátké trase by spojovala významné dopravní uzly na západě Prahy (letiště, Hostivice, sídliště Řepy, metro Zličín) a mohla by tak jezdit v krátkých intervalech, třeba i 15- 20 minut.
To je určitě fajn, že už se něco začne dělat. Otázka však je, zda-li to nenabere zpoždění.
Otázkou není, zda-li to nenabere zpoždění, ale jak velké bude
Nevím jak to myslíte.
Mám
Mám dneska nějakou dobrou náladu asi. Myslí to, prosím, tak, že vaše otázka (bude zpozdění?) není relevantní, neboť zpozdění dozajista bude, proto je na místě otázka „Jak velké to zpoždění bude?“
Tak to potom chápu, na druhou stranu je fajn to říct dříve :), souhlasím s tím a doufám že žádné nebude 🙂
Klikatější už to asi vymyslet nešlo. Místo aby tunel začínal na Veleslavíně směrem rovnou na letiště, tak bude nepotřebný tunel z Veleslavína na okraj centra, díky kterému navíc přejdeme o kus nejstarší trati v Praze a pohled a okna na „vláčky“.
A když už tunel i směr centrum, měl vést rovnou pod hlavní nádraží, ne k venčícím se psům.
Právě přijít „o kus nejstarší trati v Praze a pohled a okna na „vláčky““ včetně železničních přejezdů je právě to, co Praha 6 vehementně chtěla a za souhlasu svých voličů a lobbystů prosadila ten drahý tunel. A propos, nejste náhodou z Prahy 6?
Ono bych sem souhlas voličů moc netahal. Mnohdy je to jen pár lidí, kteří něco zablokují i proti názoru většiny. Viz tramvajová zastávka na Praze 6, U Kaštanu, která se kvůli řvoucí menšině za drahé peníze při rozběhnuté stavbě přeprojektovala aby zůstala na místě a neposunula se do mnohem logičtější polohy, jak bylo původně plánováno.
Právě proto by se voličstvo mělo probudit z letargie.
Sorry, ale to je v našich klimatických šířkách značně naivní představa 🙂. Tedy jakkoliv by to bylo žádoucí … 😉
Musím s vámi bohužel souhlasit. Maximum co se může chtít je, aby desítky procent lidí přišly k volbám.
Referendum? Nechat spravedlivě zjistit názor občanstva, blázníte? My víme co je nejlepší a když ne, posloucháme ty co nejvíc křičí. 😉
Nemusí se zacházet až do extrémů jako je referendum. To stejně neskončí jinak než NIMBY.
Tunel měla SŽ v plánu afaik od začátku nebo skoro od začátku, ono rozšířit tam neelektrifikovanou jednokolejku na dvě koleje není úplně sranda. Mnohaleté spory byly mezi dvěma, cenově celkem srovnatelnými, variantami tunelu. Že by se to snadno udělalo po povrchu ve stávající stopě je spíš jen šotopředstava. Navíc je tam v plánu i posun nádraží (a druhý vestibul Hradčanské) pro lepší vazbu vlaku na MHD (metro i tramvaje) – v současné době je to dost pochodový cvičení, který jen tak absolvuje málokdo. Přejezdy jsou tam při současným provozu mírnej opruz, ale při plánovaným kombinovaným provozu na dvojkolejce z Kladna… Číst vice »
„pohled a okna na „vláčky“.“
A požadoavat aby poslední vlak jel už v 6 večer a nerušil se noční klid do 9 ráno. Čímž se vlak na letiště zabije na požadavek vláčkofila.