Potvrzeno: Wizz Air se s Airbusem dohodl na odložení dodávek nových letadel
Wizz Air v Katovicích. Zdroj: Letiště Katovice

Dopravce potvrdil i redukci zakázky na A321XLR s prodlouženým doletem.

Dopravce potvrdil i redukci zakázky na A321XLR s prodlouženým doletem.
Pár nových 321 už v barvách Wizz bylo včera přeletěnejch k chilskýmu JetSmartu (patří do stejnýho holdingu).
Rozumné rozhodnutí. Uvolní se trochu tlak ve frontách na letadla ( hlavně na XLR), a Wizzu beztak naroste kapacita kolem roku 2027, kdy mají mít motory vyřešené.
Je vidět, že je Wizz už delší dobu v problémech. Stěhování z letiště na letiště, otočka o 180 stupňů ohledně Abu Dhabí. No snad se vzpamatují, protože Ryanair nám tu začíná růst do pozice dominantního hráče na trhu a to fakt nechci vidět, jak by s jejich přístupem k cestujícím vypadalo.
Problem je ze ich airbusy používajú rovnaké motory a tie motory maju rovnaké problémy ako v a220.
To je pravda, i když poruchové motory jsou z období výroby od 4. čtvrtletí 2015 do 3. čtvrtletí 2021. Ale kromě této komplikace je to i série chybných strategických rozhodnutí, která je stála obrovské peníze a navíc jsou pod velkým tlakem konkurence a trh, byť obecně roste, tak není nekonečný, a zejména, pokud vezmeme do úvahy, kde společnost primárně působí, tj. střední a východní Evropa, není tak bonitní. V tomto má Ryanair výhodu.