Potvrzeno. Velké zdražení jízdného na východě Čech odsouhlasil i druhý kraj
Alstom Lint v barvách Leo Express v Ústí nad Orlicí. Foto: Leo Express

Kraje se liší ve vyjádření výše zdražení.

Kraje se liší ve vyjádření výše zdražení.
a to nám na kraji vládne ANOsekta
Ale teď je po volbách…
Chápe někdo proč kolejový autobus (např. Lanškroun-Č.Třebová) má z celostátních peněz dotovanou takřka celou částku za koleje? (SŽ od dopravců utrží zhruba 2 až 3% svých útrat; zbytek je z dotací a daňových úlev).
Proč si regio dieslovou vlakovou dopravu kompletně neplatí ze související spotřební daně na paliva kolejbusu nebo lidé v příslušném kraji?
Proč kvůli regiopidivlakům jako RegioFox zadlužujeme naše děti?
Buďte rád že čd obnovuje park a myslím že nám může být jedno kolik se stát zadluží, protože daně budeme platit pořád
Od kterého dodavatele pro typicky socialistické odvětví typu některé části kolejové dopravy v ČR, Vám chodí výplata? AŽD? OSŽ
Protože ve Vaší otázce není žádný argument. Na otázku PROČ odpovídáte PROTO.
1. Autobus městské dopravy také neplatí silniční daň
2, Můžeme jít klidně cestou rakouských nebo německých železnic, kde 20 km stojí základní jízdenka 250 Kč, i tam je dotované, ale cestující hradí větší podíl.
Myslím, že pisatel upřednostňuje individuální přepravu.
Dávám přednost nejvýhodnějšímu řešení, s ohledem na dostupné finance ve státní kase. Je mi srdečně jedno jaké to bude. Přičemž je evidentní, že mimo Prahu zcela jistě není a nikde nebude dost peněz na souběh různých, vzájemně si konkurujících řešení, přičemž některá tato řešení jsou velmi dotována. Na souběh placený státem, není ve společné kase a nikdy nebude
Ale např. z Ročenky dopravy ve srovnání s výdaji státu (ať už přímo či nepřímo přes danové úlevy či přes EU) vyplývá, že takřka veškerá vodní doprava a většina železniční dopravy jsou státem naprosto předotované vzhledem ke svému marginálnímu významu.
Taky to nechápu, že někteří organizátoři (pravděpodobně více než polovina) nedávají garantované návaznosti rovnou do souboru, který je poslán do CIS JŘ a dají se pak vytisknout v PDF u daného jízdního řádu.
Nebo že některé linky s „průjezdnou konečnou“, což se aplikuje i na menších městech, nemají nijak napsáno, že spoj pokračuje dále bez přestupu…
Vzhledem k tomu, ze benzin a nafta maji ted v hrubem zhruba stejnou cenu jako pred 15 lety (a tudiz ve srovnani s prumerymi mzdami min nez polovicni), zatimco verejna doprava (az na MHD nekterych velkych mest) zdrazovala tak nejak prubezne zhruba o tu inflaci, je dnes v relativnim srovnani verejna doprava cca 2x drahsi oproti individualni automobilove ve srovnani s rokem 2010.
Jdeme podle meho nazoru v dopravni politice presne opacnym smerem nez kam bychom vzhledem ke zivotnimu prostredi, mistnim i globalnim emisim, hluku, bezpecnosti, prijemneho urbanismu a obecneho zdravi meli smerovat.
A nelibi se mi to.
Na druhou stranu je také dobré srovnat co jezdilo před 15 lety a co jezdí teď.
Bohužel se nějak zapomnělo na to, že nákupy nových vozidel nejsou zdarma. 🤷
Nevím, je průměné stáří vozdiel teď o tolik dramaticky mladší než bylo třeba právě v tom roce 2010, že se dá mluvit i o něčem jiném, než o průbežném omlazování? Navíc, novší vozidla, autobusy i vlaky, mají nižší spotřebu i nižší servisní náklady, takže částečná úspora. Některé nové vlaky byly pořízeny s evropskou dotaci. Přitom většina nákladů spojených s veřejnou dopravou je hrazena z objednávky krajů nebo MD, nikoliv z jízdného. Příjmy krajů i MD vzrostly průběžně zhruba o tu inflaci, možná ještě o něco málo víc, tudíž jakou výšku dotace na veřejnou dopravu budou i nadále poskytovat, je čistě… Číst vice »
Ono se to vyrovná. Už teď je problém sehnat vozidlo, co bude symbolem volnosti a přitom nebýt miliardář.
Nesmysl, maximální cena 24 h. jízdenky pro jednotlivce v IREDO je 200 Kč, od 14.12 240 Kč. Za to stěží koupíte benzín na 100 km, a v tom není amortizace, parkování a další náklady spojené s provozem automobilu.
Neříkám, že je to drahší v hrubém porovnání. Je to drahší ve relativním srovnání s rokem 2010.
Jinými slovy, v roce 2010 byl provoz automobilu mnohem drahší ve srovnání s autem než teď.
Dnes už jsme v situaci, kdy některé relace jsou automobilem levnější i po započtení benzinu, amortizace a dalších nákladů. A to i v jedné osobě, o dvojici nebo skupině ani nemluvím.
Tam asi nechceme být, nebo ano?
Měli by takto uvažovat i telefonní operátoři, že by přepočítali poplatky na ceny z roku 2010?
No vidíte, takže arbitrárně stanovované ceny nechcete.
Veřejná doprava v České republice kvalitativně dlouhodobě roste a v poměru cena/výkon je jedna z nejlepších. V Německu jízdenky násobně dražší, i když je cesta autem stojí zhruba stejně jako nás, ale vlaky mají permanentní zpoždění…
„přiblížit ceny tarifům drážních dopravců, zejména Českých drah“
What???? To jest, máme drahý tarif ČD, ale můžeme cestovat levnějí při použítí krajských tarifů, ale ne! My přiblížíme krajské ceny do tarifu dopravce aby všechno bylo drahé. Super!
Vlastně můžeme děkovat za existenci OneTicketu, který fakticky tvoří horní limit krajských ceníků.
Přiblížit neznamená překročit. Pořád to budete mít docela levné…
Nafta velmi levná, elektřina padá a ČD každý rok 10%. Bez možnosti nějaké speciální akce a na „tangenciální“ cesty pro dva plně platící vyhrává auto… Kam jsme se to dostali….
Tam kam vždycky za vlád ODS a a spol. (první co udělali po převzetí vlády bylo že zmenšili slevy na děti v MHD ze 75 na 50 procent)
Mně se líbilo, jak ČD argumentovalo, že bude zdražovat. Ano je pravda, že jsme byli loni ve zisku, Ale předloni jsme byli ve větším zisku, takže musíme zdražit.
Doufám, že s novým jízdním řádem konečně začnou navazovat regionální vlaky. Např. z České Třebová na Moravskou Třebovou. Nyní příjezdy rychlíků z Prahy v 8:12 14:12 a místní lokálka odjíždí již o 1 min. dříve v 8:11 a 14:11. Výjimečně čeká , když jsou opožděny vlaky od Olomouce alespoň o 10 min.
I vy škarohlíde! Když pan Valtr uvedl, že: – „…IREDO je jedním z nejvýhodnější systémů regionální dopravy v Česku.“ tak to prostě platí! 🙂 Sice se do takové vágní formulace vejdou prakticky všechny krajské IDS, snad kromě Jihočeského, který svůj IDS prozatím ještě vytváří, ale to je drobný detail. To, že (jak uvádíte) nejsou návaznosti mezi spoji, nebo že nejsou integrovány dopravní podniky krajských měst, jsou přeci jen takové nepodstatné prkotiny. Poukazování na ně by mohlo být považováno za znevažovat úsilí odpovědných osob, které jsou s výsledky vlastní práce, zdá se, spokojeny. To, že se dva subjekty IDS ve veřejných… Číst vice »
Co je na tom divného, že každý kraj zdražuje různě? Tarif v pardubickém kraji byl po celé ty roky, co se zavedlo IREDO v obou krajích podstatně levnější na ujetou vzdálenost než v Královéhradeckém kraji! Nyní se rozdíl o trochu sníží. Připravte se na to, že nově bude naprosto normální, že každý z těchto dvou krajů bude upravovat jízdné podle svých potřeb.
Celodenní jízdenka IREDO v HK a PA kraji stojí dnes 200,- korun. Nevíte, kolik bude stát po zdražení?
240Kč.
Tak to ještě jde. Pořád to bude nejlevnější lístek z HK do Brna a zpět. 240 + 2x 73 za JMK = 386 zpáteční. Proti tomu je EC/rj pomalu za dvojnásobek.
Jj.
solidní úlet, PID 140, IDOL 150..taky budou zdražovat, ale 240 se fakt nepřiblíží
Jo, ale tady to jsou prakticky dva kraje.
Víte jak velké to IREDO je? A konec konců, v PIDu je stejná cena, ta za 140 pokrývá pouze kraj..
IREDO taky pokrývá pouze kraje, MHD tam z velké části neplatí. A Středočeský kraj díky své poloze, přesahům a nabídce spojení poskytuje neskutečné možnosti k cestování, tomu se nějaké IREDO nemůže nikdy vyrovnat
Celodenní PID stojí 240 už nyní a od nového roku bude stát 288, mimo aplikaci dokonce 315.
Stč kraj není Praha a jako ten kraj nabízí lepší spojení, jak tyhle dva kraje dohromady, to je třeba si přiznat, navíc s přesahy se s tím dá cestovat v podstatě po celém středu ČR, IREDO proti tomu neplatí ani ve většině MHD, takže s celosíťovou včetně Prahy fakt nelze argumentovat
Ale jen pro toho, kdo nemá kupón pro Prahu.
Jinak na celý kraj a Prahu bez litačky. A celosiťová v PIDu stojí 240 Kč .. takze to iredo stále celodenní jde
Proc veřejná doprava zdražuje, zatímco benzín do auta stojí furt vicemene stejně?
Že by třeba řidiči chtěli vyšší výplaty…? Že by nové autobusy vyžadovaly vyšší odpisy. ? Atd atd atd…?
Ale silničáři také chtějí větší výplaty, stejně tak technika a materiály stojí více, atd, atd…Jenom spotřební daň z benzínu je po desetiletí stále stejná. O socialismu s parkováním se raději už více rozepisovat nebudu.
zdražení jízdného se projeví na výplatní pásce řidičů myslíte jo?
A zdražení benzínu ano?
Kdo máte přístup k testování aplikace – je zde zahrnuto i MHD Pardubice a MHD Hradec Králové?
Hele, nebylo… Teď nově nevím… Ale MHD měl v celodenní jízdence snad jen Ústecký kraj…
V Ústeckém kraji lze použít i dvouhodinovou jízdenku v pásmu, která kombinuje vlak, bus a MHD.
Myslím, že tázající měl na mysli novou aplikaci IREDO, ta s DÚK nic společného nemá
Liberecký kraj tam má všechny spoje vč.MHD v LB i JBC.
I olomoucký
V každém normálním krajském systému na světě musí být součástí MHD krajského města.
Jinak je paskvil a ne integrovaný systém.
IREDO bez MHD je bohužel stále ten neúplný paskvil, co nemá jinde obdoby.
Má, ve Zlínském kraji. Místní Idiotská Doprava Zoufalého Kraje má jedinou prostupnou jízdenku na 24 hod za 220. Jinak si nekoupíte vlak-bus nebo bus-bus. MHD integrované náhodně. Fairtiq nepočítám, nechci si plácat baterku a data (wifi v busu neexistuje).
Souhlas ids zlínského kraje je děs a ceny nehorázné..
Plzeňský IDPK má dokonce varianty s plzeňskou MHD a bez. Ve všech ostatních MHD to platí automaticky. Nevím, jak se jim to povedlo, ale fakt výborné.
Nö, ani jedno, jenom integrované MHD tam jsou
Dobry vecer MHD asi pochybuju , i kdyz po Pardubicich rychleji na kole ci pesky
Tím by se IREDO velmi rádo pochlubilo. IREDO by totiž integraci chtělo, ale bojkot je ze strany měst i krajů…
Kdy bude ta slibovaná aplikace na jízdenky IREDO?
J e to poslední funkční IDS kde je potřeba s nákupem jízdenky otravovat personál vlaků a autobusů…
Hele, já to testuji už měsíc a někdy v Prosinci by to mělo vyjít pro vás všechny
Měla by být s platností nového JŘ, protože nový tarif platný od stejného data se na ní odkazuje.
Mohli by mimo jiné se zdražením konečně dojednat uznávání na lince Ex2.
Mohli by to dát na této lince aspoň v úseku Česká Třebová – Zábřeh na Moravě
A KODIS bude mít stejné jízdné jak letos.
Ty jednodenní jízdenky IREDO jsou výborný… Platí v zásadě pro Pardubický i Hradecký kraj, teď nově na 24 hodin, ne do půlnoci… Sice neznám aktuální cenu, ale dříve 160,-, pak 200,-… A třeba Pardubice – Náchod a zpět to v pohodě vyšlo… Takže i po zdražení třeba 250 je krása… Za dva kraje vlaky plus autobusy na 24 hodin …
No, hlavně dobrá byla ta skupinová za 500 pro 5 při větší skupině.
A pro Pražáky platí už od Nymburka.
Jo, tam jsou úžasný přesahy… PID Přelouč/snad až Chlumec nad Cidlinou a naopak IREDO Kolín/Nymburk. Z druhé strany až do Zábřehu a Letovic
No… Krása… Asi jo. Jen pro info celá Vídeň má od Nového roku, po zdražení, jednodenní lístek za 10E. Jistě, nelze poměřit dva kraje a co míst jde bezesporu v nich pojezdit s objezdenim atrakcí ve Vídni o 6-ti linkách metra, S-Bahnem a autobusy, v kterých se člověk nezbije, i když jede jen z Bělohradu do Miletína. Ale chápu, cestující si to vlastně žádá.
Hele, je to celodenní jízdenka… Z Bělohradu do Miletína asi úplně potřeba nebude… A vezměte si, jaké maslostroje tam jezdily dvacet let zpátky… Snaha tu fakt je… A jak nemám rád Flix bus, tak jejich mateřská Umbrella je coby regionální dopravce (mj. Pardubice – Chrudim) aspoň pro mě naprostá špička… Řidiči v pohodě, v uniformě, čisté nové autobusy… Lepší sr to. A vždyť si celodenku nemusíte kupovat, ta je primárně turistická… A já, zpovykaný Pragocentrista , ji velmi kvituji, jelikož si ji koupím na nádraží v Pardubicích a celý den mám pokoj 🤣.
Pozn. k autobusu není o ceně jízdenky, je o tom, že stav VHD skrze autobusy je tristní a při tom nemám na mysli zmíněné zlepšování (zde je opravdu třeba souhlasit s pokrokem) a ekonomickou výhodnost pro peníze občanů oproti málo využitým lokálkám (bezesporu), ale já opravdu trpím jízdním stylem řidičů (a těch začíná být většina, nebo jen prostě jsem více smolař a potkávám snad jenom takové)a kvalitou cest, po kterých se jede. Takže, sice nové IVECO je fajn, no když tě však za tři minuty bolí ze stylu „brzda/plyn“ hlava a z vymetaných děr se navaluje jak po mejdanu, tak… Číst vice »
Tak nevím, proč se srovnává cena ve dvou krajích s jedním dvoumiliónovým městem? Je těch 10 € hodně nebo málo? Kolik stojí celodenní jízdenka na oblast VOR? A existuje vůbec nějaká, platná i v pracovní dny?
Kraje se sice liší ve vyjádření výše zdražení, ale pravdu mohou mít oba. Se zónově-relačním tarifem se dá pracovat i tak, že se třeba na některých relacích (dejme tomu v rámci Pardubického kraje) upraví počty tarifních jednic, a tím se dosáhne rozdílné míry zdražení v jednom vs. druhém kraji.
Přesně tak. Na http://www.iredo.info už je tarifní kalkulátor, je tam vidět, že v KHK se snižuje počet jednic.
My je prostě do těch aut vyženeme
A ty Regionovy místo Panterů na 021 tomu taky pomůžou…
Třeba to mají nějak ošetřeno ve smlouvě …i když panter je panter….hlavně aspoň že něco jede… když vidím linka BrnoOstrava..nejede bez náhrady a je ranní špička tak to je konec i tak probere dotace
A proč tam teďka jezdí?