Já si ani nedokážu představit, jak neskutečně náročné musí tahle operace být. A teď je otázkou, jestli jim to úřady nezatrhnou
Vlastimil Kocurek
2 měsíců
Díky za velmi zajímavý článek. Ten ukazuje cestu, jak postupovat silnými fúzemi k tomu, aby se Evropa dostala z nejhoršího. Zatímco svět globálně fúzuje, v Evropě řešíme tzv. „národní zájmy“, které ale ve své prvé podstatě národními zájmy nejsou.
Daleko racionálnější je mít na svém území dceřinou společnost největší logistické firmy na světě, než vlastní zadlužený podnik.
Důležitější je spíš marže než pocity. Jen aby to v přepravě nedopadlo jako s trhem náhradních dílů , kde je po fúzích pomalu monopolní prostředí . Podobnou cestou směřuje i trh s elektrem, kde dnes je už minimum relevantních prodejců navíc si nemyslím, že DB s divizi Schenker nebo ARR byl nestandardně zadlužený podnik. Když dcery jedou na matku a ta je stále v kopru je třeba ji očistit a ne neustále udržovat v agónii s příslibem budoucího štěstí .
Souhlasím. Trh funguje nejlépe, když se na něm nachází nekonečně mnoho poptávajících a nekonečně mnoho nabízejících. Pro logistickou branži je určitě lepší situace, kdy 100 největších firem dá dohromady podíl na trhu 80%, než kdyby tento podíl na trhu dalo dohromady 5 firem.
Ale ono už to tak dávno je. V kontejnerové přepravě je v podstatě oligopol a v obdobích krize jednají velké rejdařské firmy jako kartel (stahují lodě do přístavů, tím limitují nabídku a uměle drží ceny nahoře).
Dcerou snad bude Shenker, tak “ tak to co píšete, když dcera jedou na matku“ nějak nesedí. Takové fúze připravuje mnoho inteligentních lidí, kteří umí mnoho věcí spočítat a predikovat. Pokud by predikce byla, že to není ekonomicky výhodné, tak by fúze vůbec neproběhla.
Takže to není o jejich ani mých pocitech, ani , že by to mělo vliv na marži. V podstatě to , co uvádíte je snůška nesmyslů.
Je to přesně naopak. Fůze jsou cestou do pekel. Aby se Evropa dostala z nejhoršího, je třeba vytvořit podmínky proto, aby do oboru vstupovali noví podnikatelé . A tito měli nějakou šanci uspět. Zkrátka, aby se doba vrátila o x desítek let zpět, kdy šikovný podnikavý člověk, který například po svém otci zdědil firmičku o čtyřech autech mohl dokázat během svého života vytvořit firmu o x tisících zaměstnancích. Což dnes již moc nejde.
Jinak na trhu takřka nenajdete firmu, která by nebyla nějak zadlužená. A troufnu si tvrdit, že deset největších evropských logistických firem pobočky a aktivity v ČR má.
Studoval jste marketing ?? Vstup do některých odvětví je tak finančně náročný, že tam nějaký outsider prostě nevstoupí, ale nanejvýš může vyplnit nějakou niku, a to se také jistě děje. Jinak totéž, co jsem psal výše, už nejsme v kapitalismu volné soutěže, a tím, že jsme byli tak dlouho v socialismu , tak mnohým lidem unikal vývoj na západě. Vy jste myšlenkami v kapitalismu dejme tomu v 60. letech minulého století, kdy byly vstupy volnější, procesy v ekonomice pružnější a vstupy do řady odvětví ještě byly otevřenější. Dnes je situace jiná. Aby bylo jasné: NETVRDÍM, ŽE NYNÍ JE TO LEPŠÍ,… Číst vice »
Já si ani nedokážu představit, jak neskutečně náročné musí tahle operace být. A teď je otázkou, jestli jim to úřady nezatrhnou
Díky za velmi zajímavý článek. Ten ukazuje cestu, jak postupovat silnými fúzemi k tomu, aby se Evropa dostala z nejhoršího. Zatímco svět globálně fúzuje, v Evropě řešíme tzv. „národní zájmy“, které ale ve své prvé podstatě národními zájmy nejsou.
Daleko racionálnější je mít na svém území dceřinou společnost největší logistické firmy na světě, než vlastní zadlužený podnik.
Důležitější je spíš marže než pocity. Jen aby to v přepravě nedopadlo jako s trhem náhradních dílů , kde je po fúzích pomalu monopolní prostředí . Podobnou cestou směřuje i trh s elektrem, kde dnes je už minimum relevantních prodejců navíc si nemyslím, že DB s divizi Schenker nebo ARR byl nestandardně zadlužený podnik. Když dcery jedou na matku a ta je stále v kopru je třeba ji očistit a ne neustále udržovat v agónii s příslibem budoucího štěstí .
Souhlasím. Trh funguje nejlépe, když se na něm nachází nekonečně mnoho poptávajících a nekonečně mnoho nabízejících. Pro logistickou branži je určitě lepší situace, kdy 100 největších firem dá dohromady podíl na trhu 80%, než kdyby tento podíl na trhu dalo dohromady 5 firem.
To popisujete situaci v 19. století.
Ale ono už to tak dávno je. V kontejnerové přepravě je v podstatě oligopol a v obdobích krize jednají velké rejdařské firmy jako kartel (stahují lodě do přístavů, tím limitují nabídku a uměle drží ceny nahoře).
Asi tak. Některým lidem totiž zcela uniká, že už nežijeme v kapitalismu volné soutěže 19 století.
Dcerou snad bude Shenker, tak “ tak to co píšete, když dcera jedou na matku“ nějak nesedí. Takové fúze připravuje mnoho inteligentních lidí, kteří umí mnoho věcí spočítat a predikovat. Pokud by predikce byla, že to není ekonomicky výhodné, tak by fúze vůbec neproběhla.
Takže to není o jejich ani mých pocitech, ani , že by to mělo vliv na marži. V podstatě to , co uvádíte je snůška nesmyslů.
Je to přesně naopak. Fůze jsou cestou do pekel. Aby se Evropa dostala z nejhoršího, je třeba vytvořit podmínky proto, aby do oboru vstupovali noví podnikatelé . A tito měli nějakou šanci uspět. Zkrátka, aby se doba vrátila o x desítek let zpět, kdy šikovný podnikavý člověk, který například po svém otci zdědil firmičku o čtyřech autech mohl dokázat během svého života vytvořit firmu o x tisících zaměstnancích. Což dnes již moc nejde.
Jinak na trhu takřka nenajdete firmu, která by nebyla nějak zadlužená. A troufnu si tvrdit, že deset největších evropských logistických firem pobočky a aktivity v ČR má.
Studoval jste marketing ?? Vstup do některých odvětví je tak finančně náročný, že tam nějaký outsider prostě nevstoupí, ale nanejvýš může vyplnit nějakou niku, a to se také jistě děje. Jinak totéž, co jsem psal výše, už nejsme v kapitalismu volné soutěže, a tím, že jsme byli tak dlouho v socialismu , tak mnohým lidem unikal vývoj na západě. Vy jste myšlenkami v kapitalismu dejme tomu v 60. letech minulého století, kdy byly vstupy volnější, procesy v ekonomice pružnější a vstupy do řady odvětví ještě byly otevřenější. Dnes je situace jiná. Aby bylo jasné: NETVRDÍM, ŽE NYNÍ JE TO LEPŠÍ,… Číst vice »
🤦♂️🤦♂️🤦♂️