Potvrzeno: Škoda dodá bateriové vlaky pro ČD, nikdo jiný se nepřihlásil
BEMU jednotka RegioPanter. Foto: VUZ
Cena za jednotku oproti loňskému nákupu stoupla o více než 15 %.
Cena za jednotku oproti loňskému nákupu stoupla o více než 15 %.
Kolik si ČD účtují za 1 km dopravního výkonu? To je to, co by nás (nebo minimálně občany MS kraje) mělo zajímat nejvíc.
Pekna blbost, maly dojezd, mala zivotnost baterie. Radsi bych udelal dual disel/elektrika
Škodovka a jiní výrobci končí vývoj bateriových vlaků a stahují je z nabídky, dopravci je přestávají poptávat, protože jim účastník diskuze na zdopravy.cz otevřel oči a odhalil, že je to vlastně celé blbost.
Mě by zajímala ekologická stopa tohoto výrobku. Baterie je jistě velkou zátěží pro životní prostředí, a přitom planeta się pali! Takhke se klima nezachraňuje.
Ekologickou stopu výroba baterie jistě má, ale těch pár tun tam složí roky a roky, k tomu rekuperace, tedy recyklace kinetické energie. Oproti tomu pár tun nafty jednotka spálí za jednotky dní, opravdu si není snadné představit jak moc to je nafty za životnost.
Dovolím si opravit článek: do Nového Jičína budou tyto jednotky místo dosavadních regionov. Tam jde o to že v Pracovní dny pojedou některé spoje až do Ostravy.
A zacpou už tak plný koridor.
Náhradní vlaky 33xx, které už nyní jezdí ze Suchdolu.
Nevyslo by erar celkove levneji a spolehliveji zamyslene trate zadratovat?
Určitě..ale práce SZ je pomalá a nejiste
Při provozu 1x za hodinu to vyjde šul-nul, ani ta trolej není navěky. Při častějším provozu už ale vyjde lépe trolej.
Určitě, když si počkate 50 let viz trat Ostrava – FM – Frýdlant….
Podivejte kolik stojí 4 BEMU (dřivější članek zde na webu) pro Ostrava – Věřovice.
Za zadrátování tratě chtěla SZ asi 2 miliardy.
https://ostrava.rozhlas.cz/zeleznicari-planuji-elektrifikaci-trati-ze-studenky-do-stramberku-modernizace-6952316
Jsem zvědav, jak chtějí řešit linku Krnov – Ostrava. Tam bude 2 vozový Panter ve špičce nedostatečný v celém úseku, a v úseku Opava – Ostrava po přičtení frekvence do Krnova nebude stačit i v sedle.
Teroreticky by mohl v úseku Ostrava-Opava spojovat EMU a BEMU Panter.
To by bylo ideální. Snad na to mysleli během výroby.
první 4 kusy to musí umět určitě a když na to software je tak to určitě dají i do těch 15 dalších
Ježíš já se úplně lekl, že by to vyhrál někdo jiný. Úplně ve mě hrklo!!!
Zaujímavý udaj , ktorý ale chýba, by bolo porovnanie prázdnych hmotností klasickeho dvojvozňového Pantera a BEMU.
Škoda už beztak počítá s úpravama, takže ty první vlaky budou vlastně 1. prototyp a tohle už snad ostrý model. Dneska to bude k vidění v Ostravě, tak se možná projedu.
Takže rok zpoždění. Tedy až od 12/26. Zřejmě na linku S7 první kusy tedy…škoda… Zajímavá informace však je že úsek Krnov Opava je uvedeno do Ostravy nikoliv Českého Těšína či Návsí…ok…. Tedy naplní se plán kraje a linka Krnov Ostrava bude tak nějak ohledně JŘ zapadat do konceptu s R27….ok… Viz společná soutěž MD ČR a kraje na linku R27 a S a R linky v Msk na Krnovsku…ok… To je asi dobře. Protože jiné linky zase budou moct být protaženy do Čadce k dvou hodinovém taktu S2 který by mohl být už od 12/25…ok… Až na to roční zpoždění.… Číst vice »
Měli by to vyrobit a i v praxi vyzkoušet co nejdrychleji, protože nějaká taková vozidla by se asi dost dlouho velmi hodila i na trať Praha – Kladno / letiště, aby kvůli úseku P.-Dejvice – P.-Veleslavín nezbylo než jezdit jinak většinový zbytek trasy dieselovou trakcí pod dráty – a ta už by mohla být i levnější, protože vývoj už bude zaplacen touto první větší sérií.
A ještě k Moravskoslezskému kraji: ta úvrať v Suchdole nad Odrou (do Nového Jičína) není příliš komfortní řešení: jak si to objednatel vlastně při tamním provozu představuje?
Psal jsem to i ke staršímu článku.
MSK počítá, že SŽ vybuduje v Suchdole nové nástupiště, které by ve směru na Nový Jičín zajistilo “jednoduchou úvrať”.
Ale jaká bude realita ukáže až čas
Díky za informaci – ale to by ovšem SŽ měla už rychle začít něco dělat – při jejích dobách výstavby čehokoli už k tomu má nejvyšší čas.
Přinejhorším se v místech dveří udělají schůdky z palet a fíra se holt bude muset trefit.
By mě zajímalo kdo dělá tabulky odhadnich cen. U železnice vždy cena vysoce stoupá, zatímco u silnic vysoce klesá. Asi bude něco špatně.
Drahý vývoj a malé série obejdnávaných vozidel logicky jejich ceny zvyšují: ty doby, kdy výrobci uměli nabídnout výrobky, které vyvinuli sami bez předchozích konkrétních obejdnávek jen podle svých představ o možném zájmu zákazníků, jsou bohužel už jen dávnou minulostí …
Dodava se s nabitymi bateriemi?
Asi jo, většině typů baterií nesvědčí dlouhodobé vybití.
Lithiovým bateriím je nejlépe při SOC (20-80) %. Z důvodu bezpečnosti se běžně prodávají ve stavu SOC 30 %, což je minimum dostatečně vzdálené od spodní hranice ideálu. Vlak bude ale v okamžiku předání nabitý zcela jistě, protože součástí předání je i zkušební jízda a tato jízda bude zcela jistě končit na elektrifikovaném úseku, kde se vlak sám dobíjí. 🙂
Jako aby zákazník ušetřil za první nabití? 😉
Kdyby radši koupili víc Comfort jetů 🙁
Na obsluhu takových tras je Comfort Jet poněkud nepraktický
Zdroj?
Vlastní oči a funkce „compare“ v tom květáku mezi ušima.
Jako parametry se to té funkce pošle např. výška podlahy, počet a šířka dveří, adhezní poměr, délka soupravy,…
V přehledu tratí nevidím trať do Kopřivnice a Štramberka, popř. do Veřovic. Tam už jezdit nebudou? Dojedsou až na jižn í Moravu?
Není to tím, že tam budou jezdit ty první čtyři, takže se o nich tato tisková zpráva nezmiňuje.
Pojede tam ten, který na trať vypraví depo.
Jenže dnes mohou být soupravy smluvně vázány na konkrétní tratě nebo linky a depo si mnohdy nemůže jen tak vypravit libovolnou soupravu na libovolnou trať. Nejsme v dobách jednotné ČSD.
V soutěži po průtazích a snižování technických požadavků zůstala jen domácí Škoda Group, která zakázku získala. — Po takových průtazích kdy se snižují technické požadavky dokud se do nich nevejde de facto prototyp od výrobce, který ještě nikdy žádnou železniční soupravu na baterie nepostavil a proto také nemůže žádnými zkušenostmi ručit, není divu že se do takového výběrka renomovaní výrobci ze zahraničí už nehrnou a ani příště nepohrnou… ČD, že jsou lídrem v inovacích? Jako jak? Že díky předem vybranému monopolu bude cestující odkázán na takový komfort, jaký si ti dva usmyslí? To si jako cestující máme nově zvykat na… Číst vice »
Podporu Škody Plzeň bych vnímal spíše pozitivně, kdyby si to objednal Leo, Regiojet nebo třeba KŽC a za své koruny. Od ČD to opět tak nějak smrdí. Na jedné straně se vyřazuje firma že nemá reference na vykopání díry v zemi a tady se objednává UFO za poplatek pár drobných a bez odpovědnosti .
Tady jde hlavně o to, že pokud se časem ukáže že údržba je „nečekaně“ vysoce nákladná, tak to zacáluje ze své kapsy zase ten cestující. Ale prachy si na tom nahrabe zase někdo jiný…
Bez odpovědnosti? Servis na 15 let je objednaný. A s bateriemi experimentují více méně všichni výrobci. Zatím se o nějaké dlouhodobé zkušenosti nedá mluvit o žádném výrobci, vždyť je to nová technologie…
Cena stoupla o 15%,kolik navíc si Škoda ještě vysoudi?Viz ráda 380.
Tak to bude záviset na kvalitě smlouvy, kterou ČD podepsaly dobrovolně 🙂 A protože od kauzy 380 se pokud vím nic takového nestalo, tak asi došlo v této oblasti ke zlepšení.
Pokud se odběratel opět rozhodne svévolně zadržovat platby, pak je pokuta v pořádku.
Nebo si myslíte, že v kauze 380 Škodovka řekla „rozhodli jsme se zdražit, koukejte zaplatit“?
Kdo taky jiný než Škoda že???
Tady jste se moc netrefil. Tak třeba příště.
Vidíte snad, že se přihlásil i někdo další ?
A přitom jste si dal se svojí konkurenční nabídkou takovou práci!
Ekologů je jedna věc, ale však za tuto cenu by se koupila jedna EMU a jedna DEMU a ještě by zbylo něco malo
Asi za ten názor dostanu hodně mínusů, ale buďme rádi, že máme domácího výrobce vozidel, který v některých segmentech je schopný přinést něco použitelného a neslintejme furt po jiných značkách.
Pardón, to je reakce na vlákno výše.
„Fair play“ je podle vás „slintání“?
Je fajn, že je tu domácí výrobce, ale to přece neznamená, že tu není a nemá být prostor i pro jiné výrobce. Však Škoda se taky snaží prosadit v zahraničí. Když není výrobce vystaven konkurenci, krní.
To zahraničí znamená akorát bývalú federáciu a postsovětský prostor.
Nad Sovětským svazem sice možná slunce nezapadalo, ale namátkou třeba Jižní Korea nebo západní Německo do něj nepatřilo nikdy. Doplňte si znalosti.
tramvaje nebo elektrické jednotky?
Tram, LRV, metro…
Nesmíte se dívat jen na hotová vozidla, která vyjíždějí z bran hlavního závodu (lokomotivky). Podstatná část trhu jsou „stavebnice“. Chytřejší země si chrání své zájmy a chtějí, aby určité procento přidané hodnoty vznikalo u nich. A to zdaleka neplatí jen pro rolling stock.
A to že se dá koupit o generaci novější vozidlo budeme tedy ignorovat?
A které?
811.
Jak jsou hybridy ošetřeny co do předpisů? V Německu prý třeba duální Vectron musí zastavit, strojvedoucí musí dispečerovi nahlásit změnu trakce a teprve po obdržení souhlasu může jet dál. Změna za jízdy nepřipadá v úvahu, i když lokomotiva to umí.
To by mě zajímalo.
Ikdyž tady to bude lehce „jedno“. Protože většina linek vede pod dráty do zástavky, tam je většinou změna směru a jede mimo dráty (možna pár metru pod dráty ve stanici).
Dráty ze zadrátovaných stanic obvykle končí někde na úrovni vjezdového návěstidla, takže ze stanice se vyjet dá a pokud to vozidlo umí, dává mi smysl toho využít (rozjezd).
Pokud to umožní předpis, tak ano. Ale chybí zde ve vaší úvaze cokoliv, co by zabránilo chybě strojvedoucího, kdyby třeba zapomněl stáhnout sběrač. Nedávno takto serval sběrač strojvedoucí LTE v Pasově na Eurodualu, protože duální lokomotivy jsou tam nyní odstavovány na bývalé poštovní koleji u rampy a ta je bez troleje.
Přesně tak.
Největší odběr je při rozjezdu – na dráty a následně klacek dolů a dál na baterky.
Tak to by se mohlo aplikovat i na parciální trolejbusy… aby se museli spálit o kamna i na silnici.
Nemaj tuhle buzeraci z důvodu rozdílné platby za závislou a nezávislou trakci?
Jak kdyby se vyplatilo „podvádět s poplatky“ a jet s duální lokomotivou pod trolejí na naftu.
A co takhle mít v poruše elektroměr a ohlásit, že jedu na naftu? Ne, to by přece Němci nikdy neudělali 🙂
Ostatně v CZ byla často jako vlaková elektrická lokomotiva, na přípřeži diesel ve volnoběhu a jak to pěkně upalovalo…
Hele, Němci musí mít vše „pünktlich“ 🙂 , takže to měli (viz Johnny Cash) takhle nařízeno třeba kvůli statistice.
Tak tohle už v Německu neplatí, už se posunuli dál.
Jestli to je skutečně tak, tak nad tím zůstává rozum stát. O co je to složitější, než přechod mezi úsekem 3 kV a 25 kV?
O co? Asi o tolik. Naprostá většina strojvedoucích v Německu žádné napájecí systémy v životě neměnila a nemá v tom praxi. A za další: Přechod z elektrické do motorové lokomotivy není na trati nebo ve stanici návěštěn žádnými nmávěstidly pro elektrický provoz kromě návěsti, že dál už žádná trolej není a tam už může být pozdě.
To ale človeku zostáva rozum stáť, že pri vozidle za toľko miliónov nie je možné doplniť SW s mapami a GVD aby mašina sama upozornila rušňovodiča že treba zmeniť trakciu. Prípadne neumožnila ďalšiu jazdu bez zmeny trakcie ….
Takže zkuste v takovém prostředí a provozu zavádět autonomní řízení, jak si zde někteří představují.
To není autonomní řízení. Podobnou funkci (lokalizace styku pomocí GPS) mají i třeba 362WTB nebo Sysli.
Přiznávám, že v tomhle jsem laik. Ale minimálně návěst „kolej bez trolejového vedení“ tam snad mají…?
Mají, ale jak píšu, tam už může být pozdě. Teď se to dělá tak, že strojvedoucí má povinnost změnit modus z elektriky na diesel už před stanicí, odkud má pokračovat motorově. Nebo opačně z dieselu na elektriku až za stanicí změny trakce. Údaje o změně trakce najde v Ebule.