Potvrzeno: První vlaky na jihočeskou úzkokolejku vyjedou v sobotu

JHMD, trať Jindřichův Hradec - Nová Bystřice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJHMD, trať Jindřichův Hradec - Nová Bystřice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Historická souprava bude jezdit na zkrácené trase čtyřikrát denně.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

Je to malý krok pro lokomotivu, ale velký krok pro úzkokolejku.

Tomáš R.

Velmi obdivuju lidi, kteří věnovali svůj um, úsilí a energii na to, aby úzkokolejky „rozjezdili“. Jsou to lidi, kteří něco tvoří, dělají něco pozitivního a smysluplného. Přes ty šílené byrokratické, finanční a další překážky a neumětelství svých předchůdců jsou na cestě k cíli. Což je úžasné.
V té naší skepsí, negativismem a zlobou prolezlé společnosti je to naděje.

Petr-666

Odjezdy z Nové Bystřice jsou plánovány v 9.00, 11.00, 14.00 a 16.00 (lze očekávat mírné zpoždění).
Jízdné 490,- Kč za osobu.

Ferda Vomáčka

Budeš muset vzít přesčas no, abys na to měl.

Michal M

Tak jízdenky opravdu na webu jsou, ale jsem opravdu hodně zvědavý, kolik lidí to dá. Všichni byli zvyklí tím jezdit jako sockou za suché z nosu a tohle je teda (zejména pro rodiny) docela palba.

Petr-666

No, přiznejme si že chtít za těch pár km jízdné 20 EUR na osobu JE nenažranost.

Karl vB.

U sousedních dolnorakouských Waldviertelbahn máte za € 21,0 jízdenku pro dospělého na vlak s parní lokomotivou na trati Gmünd NÖ – Litschau (ca. 20 km), tam a zpět stojí € 28,0.
https://www.waldviertelbahn.at/cs/ceny-a-slevy-2

Tomáš R.

Tragický pohled na věc, počet plusových bodů ještě tragičtější. Je fakt smutné, kolik je mezi námi přízemních zabedněnců.

Eva

Znovu říkám je to ostuda . Těšili jsme se že letos se svezeme . A nic . Tak strašné to tam chybí . Tolik lidí s tím jezdilo . On vůbec ten kraj chátrá . Na jídlo nemáte kam .

Michal M

Tož se svezte. A zkuste se zeptat ostatních, kam chodí jíst. V Kunžaku můžu doporučit pizzerii.

JFK

Ve Starém Městě p. L. zase Adrii.

Karl vB.

Proč znovu?
Jednou to snad stačí…

fabec

Fajn, že se povedlo to nastartovat. Jen je teda bída, že na úseku, kam se horko těžko dostane nějakej turista.

Twix

Oni ti turisti tam už jsou tak jako tak, většina cestujících úzkokolejky nebyli lidi co tam dojeli veřejnou dopravou z Prahy apod. Jsou tam někde ubytovaní, jezdí tam na kole… Řekl bych že lepší tento úsek než třeba z Hradce do Kunžaku, byť je samozřejmě škoda že to nejezdí celé, i ten Hradec je sám o sobě oblíbeným cílem.

Frantisek X

Mohli dojet i autobusem, třeba do Nové Bystřice nebo k Albeři. Také ne všichni jedou z Prahy. 🙂

Michal M

Do NB jezdí 3 páry busů i o víkendu. Zbytek se dá dojít…

Jouda

Aha, takže se bude podávat Čajánek s křenem a hořčicí?? Přijedu 🤣….

Marana_CZE

Je to krásné a gratuluju k tomuto úspěchu, jen na to že se má jezdit už zítra, fakt chybí jízdní řád, nebo lehce hlubší nástřel než odjezd prvního vlaku…
Takhle se fakt blbě cokoliv plánuje 🙁

Jenkings

vypadá to na hodně punkový start…
Každopádně i tak je to dost úspěch. Nevěřil jsem, že se to vůbec podaří zachránit

Karl vB.

Chtělo by se mi věřit informacím z článku pana Šindeláře, ale vzhledem k tomu, že že web „https://uzkokolejky.cz/kontakt/“ o nějakém zahájení provozu naprosto mlčí, není uveden ani žádný jízdní řád, zkrátka vůbec nic a v rubrice „Aktuality“ je poslední příspěvek ze dne 24. 5. 2024, tak nelze ignorovat včerejší text na jiném webu (jehož zprávy je nutno brát s jistou dávkou obezřetnosti), kde bylo možné se dočíst, že: „Srpnový termín rozjezdu úzkokolejky se vzdaluje“, protože „Trať od Jindřichova Hradce do Hůrek u Nové Bystřice nemá provozní povolení od Drážního úřadu, proto není možné vypravit ani jízdu manipulačního vlaku, který by… Číst vice »

Bez přezdívky

Tady někdo zase plácá své dojmy a tváří se jako by to byla objektivní zpráva… Jízdenky už jsou na webu a zítra to zdá se opravdu vyjede.

Karl vB.

Když jsem příspěvek psal, nebylo tam nic.

jenki

No je tam odkaz, který nikam nevede (15:29).
Ale i to je krok vpřed. Asi se to opravdu rozjíždí.

Petr-666

silnice už byla vynalezena, takže potřebná vozidla byla do N.Bystřice dovezena po ni.

Karl vB.

Odkaz na tuto informaci jsem tady uvedl v diskusi u předchozího článku, asi před týdnem.
Podstatnou maličkostí ovšem je rozdíl v ceně za přepravu parních lokomotiv a vagonů z JH do NB po kolejích, nebo po silnici, jako nadrozměrný náklad.