Potvrzeno: První vlaky na jihočeskou úzkokolejku vyjedou v sobotu
JHMD, trať Jindřichův Hradec - Nová Bystřice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Historická souprava bude jezdit na zkrácené trase čtyřikrát denně.
Historická souprava bude jezdit na zkrácené trase čtyřikrát denně.
Vypadá to nadějně. Tak držím palce. 👍🙂
Hlavně k tomu už nepouštějte diletanty typu Čajánek a spol.
Není stále většinovým majitelem?
Je, ale nemá dispoziční oprávnění, tudíž momentálně nemůže do firmy ani vkročit, natož v ní cokoliv ovlivňovat.
V prvé řadě gratulace, že to nakonec opravdu rozjeli a přání k dalšímu úspěšnému rozvoji.
Cena je asi odpovídající nákladům a údržbě trati. Uvidíme jaký bude konkrétně v tomto kraji dlouhodobý zájem a jestli neopadne??
Je na tom vtipná ale jedna věc, jak šotouši spílali Čajánkovi, že neumí jezdit 50,- / na kilometr a že je vydřiduch, když chtěl přes sto a teď je tady v diskuzi plno nářků na tržní jízdné bez Čajánka a bez krajů. 😂😂
Nevěřil jsem vlastním očím když v hluboké noci kolem mě v Ratmírově projela souprava lokomotiv a historických vagonu
V kolik hodin to bylo?
Je možné, že SÚD od Drážního úřadu obdržela výjimku s tím, že přesun historických vozidel z J.Hradce do N. Bystřice bude možné provést pouze v době, kdy je na normálněrozchodné trati absolutní klid.
Co kdyby tam nějaký šotouš nocoval na kolejích?? To by bylo překvápko
Já sem nevěřil vlastním očím když v hluboké noci projela Ratmírovem souprava Tučka páry a historických vozů.
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/vlak-bystrice-hurky-jindrichohradecka-uzkokolejka-pojede-provoz.A240809_132929_budejovice-zpravy_khr?zdroj=cxrecs#cxrecs_s
Tady tohle malinko působí dojmem, jako by se jezdit směli po cele trati, ale s lidmi asi jen za nějakých podmínek stanovených buď DU nebo provozovatelem samotným, a to ještě není splněno v cele trati, ale “děláme na tom”. Tak snad se to postupně povede…
Jak se lidi dostanou do N.B.? To jako mají jít pěšky z JH nebo jak? ( Trochu narážka na fujfuj autobusy a auta)
Autem – tak jako na většinu podobných akcí.
Takle: http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L340345_240807_377601.pdf
Trochu hloupá narážka. Do Bystřice není problém dojet autobusem, netřeba ji nutně zacpávat auty. Lze to v tomto případě brát i jako formu náhradní dopravy, podobně tomu dále do Litschau. „Fujfuj“ auta samozřejmě jsou, pokud je jich příliš mnoho a dá se jet (nebo by mohlo, kdyby se investovalo do příslušných kolejí) srovnatelně i vlakem. Jenže někdo nechápe nic mezi extrémy, nichž se nesmyslně točí. 🙂 Nebo mu možná přijde, že místa přecpaná auty jsou norma, nikoli extrém…
JŘ s dvěma spoji o víkendu bych úplně nenazýval „bez problémů“
Budou tam ještě někdy jezdit i hašišbedny?
Zatím to s nima vypadá velmi dobře, že jezdit nebudou 🙂
a co tam tedy bude jezdit mimo páry se starými dřevěnými vagony?
Výhled je především pro TU a Balmy
Musím jednoznačně ocenit i peníze, které tam dají Světeláci. A určitě nejen oni.
Je to malý krok pro lokomotivu, ale velký krok pro úzkokolejku.
Velmi obdivuju lidi, kteří věnovali svůj um, úsilí a energii na to, aby úzkokolejky „rozjezdili“. Jsou to lidi, kteří něco tvoří, dělají něco pozitivního a smysluplného. Přes ty šílené byrokratické, finanční a další překážky a neumětelství svých předchůdců jsou na cestě k cíli. Což je úžasné.
V té naší skepsí, negativismem a zlobou prolezlé společnosti je to naděje.
Odjezdy z Nové Bystřice jsou plánovány v 9.00, 11.00, 14.00 a 16.00 (lze očekávat mírné zpoždění).
Jízdné 490,- Kč za osobu.
Budeš muset vzít přesčas no, abys na to měl.
Natěšení fandové-šotouší to dají, ale běžní turisté v místě za 1.270,- Kč pro rodinu s dítětem leda zvednou prostředníček.
No tržní ekonomika, dovoluje si dát vysokou palbu protože to bude první událost, pak snad začne zlevňovat než někdo přijde.
Můžou jít na prohlídku Karlštejna nebo Konopiště,ať ušetří.
Jo, mimořádný okruh celým hradem Karlštejn za 1800 kč za kus. Děkuji za radu.
Rozhodně větší kulturní zážitek na tom Karlštejně.
Tak to nevím.
Asi jste se mýlil. 😉
https://zdopravy.cz/ceskou-kanadou-se-znovu-rozeznely-prazce-a-zavonela-para-prilakala-stovky-lidi-214715/
a předpokládám jednosměrné.. no, takový výlet „za trojku“ (protože jeste by se musel koupit nejaky drážní merch..)
490 je za cestu NB-Hurky a zpět pro dospělého
Stačí něco na pár let zavřít a jak se pak dá pěkně vydělat…
Za takový kouzelný zážitek to stojí a peněz bude potřeba nejen na provoz,ale i na údržbu tratě a vozidel
Za moji odobu 👍🚂👍🍀
To je docela raketa, za těch pár kilometrů.
Tak jízdenky opravdu na webu jsou, ale jsem opravdu hodně zvědavý, kolik lidí to dá. Všichni byli zvyklí tím jezdit jako sockou za suché z nosu a tohle je teda (zejména pro rodiny) docela palba.
No, přiznejme si že chtít za těch pár km jízdné 20 EUR na osobu JE nenažranost.
U sousedních dolnorakouských Waldviertelbahn máte za € 21,0 jízdenku pro dospělého na vlak s parní lokomotivou na trati Gmünd NÖ – Litschau (ca. 20 km), tam a zpět stojí € 28,0.
https://www.waldviertelbahn.at/cs/ceny-a-slevy-2
Děkuju, s tím jsem to chtěl srovnat, ale nenašel jsem to.
Tragický pohled na věc, počet plusových bodů ještě tragičtější. Je fakt smutné, kolik je mezi námi přízemních zabedněnců.
provoz zde nebude živit pár natěšených šotoušů (ochotných zaplatit cokoli), ale běžní turisté – a ti se za 1.270,- Kč pro tříčlennou rodinu na svezení vykašlou, jen si maximálně zajedou na stanici podívat se na odjezd/příjezd, případně posadit dítko dovnitř během pobytu.
Rozhodně. Stejně jako do Aquaparku za 600 na osobu nikdo chodit nebude… 😉 Ne, vy byste to nedal, možná protože na to nemáte. Ale těch lidí je dost co to dá. To se pozná i dle předprodejů. A heke lustků ubývá. 😉
Jenže to není otázka jestli na to někdo má, nebo ne, ale jestli těch €20 za pouhých 15 minut, co vlak mezi N.Bystřicí a Hůrkami asi pojede, budou lidé (po opadnutí první vlny natěšených), ochotni vyklopit, nebo ne.
Např. v aquaparku v Gmündu máte za €28 celodenní pobyt (9-23).
https://www.solefelsenwelt.at/cs/
Čtěte, čtěte. Pak budete vědět za co se platí. Nebo si tsm zajeďte. A uvidíte sám. Budou. Jen to nebudou zdejší šotouši ve velké míře. 😉 Ne, nejde o 15 minut. 😉
Ani v rámci léčby minusující potrefené husy tomu nezabrání. 😉
https://zdopravy.cz/ceskou-kanadou-se-znovu-rozeznely-prazce-a-zavonela-para-prilakala-stovky-lidi-214715/
Ani mínusy tomu nezabránili. 😉 https://zdopravy.cz/ceskou-kanadou-se-znovu-rozeznely-prazce-a-zavonela-para-prilakala-stovky-lidi-214715/
Nevim, proc jej urazite, ale take mi to prijde ponekud raketa za 5 km svezeni.
Asi je treba na to pohlizet jako na atrakci typu horksa draha a pak te to vlastne levne… ale stejne mi to přijde trochu ulet, kdyby to alespoň jelo celou delku z Bystřice do JH…
Proč to stojí 20 euro fixně? Nemělo by to mít nějaký normální kilometrický tarif? Očekávám ale základní sazbu docela vysoko.
Tak zase za ty peníze si užijete klidnou jízdu v přírodě . Jako dát tyhle peníze a do toho ještě poslouchat řev dětí ve vlaku je kombinace daleko brutálnější :-)))
Znovu říkám je to ostuda . Těšili jsme se že letos se svezeme . A nic . Tak strašné to tam chybí . Tolik lidí s tím jezdilo . On vůbec ten kraj chátrá . Na jídlo nemáte kam .
Tož se svezte. A zkuste se zeptat ostatních, kam chodí jíst. V Kunžaku můžu doporučit pizzerii.
Ve Starém Městě p. L. zase Adrii.
Do té jsem se netrefil, je sezonní a chodím tam na podzim nebo v zimě. 🙂
Albeř – Bobas, přímo u zastávky.
Blato – Lada, příjemná procházka z nádraží Hůrky.
Proč znovu?
Jednou to snad stačí…
Fajn, že se povedlo to nastartovat. Jen je teda bída, že na úseku, kam se horko těžko dostane nějakej turista.
Oni ti turisti tam už jsou tak jako tak, většina cestujících úzkokolejky nebyli lidi co tam dojeli veřejnou dopravou z Prahy apod. Jsou tam někde ubytovaní, jezdí tam na kole… Řekl bych že lepší tento úsek než třeba z Hradce do Kunžaku, byť je samozřejmě škoda že to nejezdí celé, i ten Hradec je sám o sobě oblíbeným cílem.
Mohli dojet i autobusem, třeba do Nové Bystřice nebo k Albeři. Také ne všichni jedou z Prahy. 🙂
Do NB jezdí 3 páry busů i o víkendu. Zbytek se dá dojít…
Aha, takže se bude podávat Čajánek s křenem a hořčicí?? Přijedu 🤣….
Je to krásné a gratuluju k tomuto úspěchu, jen na to že se má jezdit už zítra, fakt chybí jízdní řád, nebo lehce hlubší nástřel než odjezd prvního vlaku…
Takhle se fakt blbě cokoliv plánuje 🙁
vypadá to na hodně punkový start…
Každopádně i tak je to dost úspěch. Nevěřil jsem, že se to vůbec podaří zachránit
Chtělo by se mi věřit informacím z článku pana Šindeláře, ale vzhledem k tomu, že že web „https://uzkokolejky.cz/kontakt/“ o nějakém zahájení provozu naprosto mlčí, není uveden ani žádný jízdní řád, zkrátka vůbec nic a v rubrice „Aktuality“ je poslední příspěvek ze dne 24. 5. 2024, tak nelze ignorovat včerejší text na jiném webu (jehož zprávy je nutno brát s jistou dávkou obezřetnosti), kde bylo možné se dočíst, že: „Srpnový termín rozjezdu úzkokolejky se vzdaluje“, protože „Trať od Jindřichova Hradce do Hůrek u Nové Bystřice nemá provozní povolení od Drážního úřadu, proto není možné vypravit ani jízdu manipulačního vlaku, který by… Číst vice »
Tady někdo zase plácá své dojmy a tváří se jako by to byla objektivní zpráva… Jízdenky už jsou na webu a zítra to zdá se opravdu vyjede.
Když jsem příspěvek psal, nebylo tam nic.
No je tam odkaz, který nikam nevede (15:29).
Ale i to je krok vpřed. Asi se to opravdu rozjíždí.
silnice už byla vynalezena, takže potřebná vozidla byla do N.Bystřice dovezena po ni.
Odkaz na tuto informaci jsem tady uvedl v diskusi u předchozího článku, asi před týdnem.
Podstatnou maličkostí ovšem je rozdíl v ceně za přepravu parních lokomotiv a vagonů z JH do NB po kolejích, nebo po silnici, jako nadrozměrný náklad.
Úzkorozchodná vozidla jsou malá a lehká. Vagóny se s velkou pravděpodobností vůbec nemusely jako nadrozměr řešit. Lokomotiva asi jo, ale jen hmotnostně, a nebude to o moc.
Srovnal bych to s převozem nějakého většího bagru nebo jiného stavebního stroje.
BTW to platí i pro některá vozidla normálního rozchodu – poslat přes půl republiky T211 nebo T334 je levnější autem než po kolejích.
S tím přirovnáním máte naprostou pravdu, akorát v tomto případě je tam psychologický faktor „po své trati“.
Cena za manipulace a převoz několia vozidel na vzdálenost JH – NB zcela jistě likvidační nebude.
Akorát se divím, že vám za tu poslední větu, zatím nikdo z místních ortodoxních ještě nevycinkal. 🙂