Potvrzeno: přímé rychlíky Praha – Harrachov vyjedou v dubnu, jízdní řád počítá s víkendy

Motorový vůz řady 854. Foto: České dráhyMotorový vůz řady 854. Foto: České dráhy

České dráhy začnou od 14. dubna jezdit o víkendech a svátcích mezi Prahou a krkonošským Harrachovem. Spojení budou ve zmíněné

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

A proc to nemohou vozit Vršovické 854 a musí se dělat rošáda? To je schválená jen 854.2 a 854 není? Vždyť ta 854.2 nemá ani režim brzdy R.

železničář v důchodu

Nemýlím-li se, tak snad právě proto, že M 296.2 nemá režim brzdy „R“, tak může jezdit po ozubnicových úsecích – „vindobonové hydry“ tam při zkušebních jízdách před 30 roky naznačovaly, že při větším ojetí obručí by mohly „škrtat“ o zuby snad právě něčím z brzdového ústrojí. Ale už si to přesně nepamatuji …

Alex, Havířov

V podstatě nevznikne žádný nový vlak, jen se ušetří 1 zbytečný přestup (Tanvald). A za to se má nasypat milión do Černé Díry? Není to zase opět moc přehnaná suma? A co s tím má společné PID, vždyť je to daleko od jeho území? Jedině tak IDOL, ale milión je za tuto nepatrnou změnu je příliš moc. Nádraží v Harrachově je více než 2,5 km od centra a to lidi od cesty vlakem odrazuje. Z Prahy přitom jezdí hodně autobusů přímo do centra. Jezdí tam sice něco co připomíná MHD (linka 670943), ale je třeba zajištěno čekání v případě nějakého… Číst vice »

Radek Janata

Nový vlak sice nevznikne, ale ty stávající najezdí více kilometrů. Místo vlaku Tanvald-Kořenov, jedoucího jen v sobotu bude vlak Tanvald-Harrachov, jezdící v sobotu i v neděli. Navíc bude mít ten vlak už z Prahy patrně více vozů, což je i důvod, proč se do toho mích ROPID (protože to musí zaplatit, když ten vlak patří do PID). Nádraží nazvané „Harrachov“ je sice jinde než centrum města Harrachov, ale to přece ničemu nevadí. Za prvé, do Harrachova lze dojet návazným autobusem. Za druhé, Mýtiny jsou dobrým výchozím bodem pro výlet samy o sobě. Z Prahy sice jezdí autobusy do Harrachova, ale… Číst vice »

Grossák

Musím říci, že jsem v Harrachově v poslední době několikrát byl vlakem z Prahy a hodně jsem i na místě používal přestup mezi vlakem a busem. Nikdy se mi nestalo, že by se přestup nestihl. Navíc jsem byl překvapen, že počet cestujících byl zvláště naposledy velmi slušný. Proto se nedivím, že LK chce přímý vlak. Velkou nevýhodou je jízdní doba. Dříve než SŽDC něco udělá s tratí Praha – Liberec, se však zásadního zrychlení nedočkáme.

železničář v důchodu

Nejde jen o zrychlení – aspoň v létě (kdy je vidět i až do 22 hodin) a minimálně o víkendech (a o prázdninách denně) chybí ještě jeden další rychlík z hor do Prahy o 2 hodiny později, který by umožnil pozdější návraty z hor i z Polska do českého vnitrozemí.

Radoslav.reznicek@rozhlas.cz Řezníček

Co vznikne křížením rychlíku s dalším vlakem? Nejspíš nějaký mutant? Nemyslel jste spíš křižování?

Jakub

To je sice dobrá zpráva, ale to by byl takový problém protáhnout ten rychlík až do Szklarske Poręby? Pochybuji, že by mnoho lidí jezdilo odsud až do Prahy, ale ta možnost by tu přinejmenším byla.
Najednou by vzniklo napojení na Polsko i například z Mladé Boleslavi.

Michal

Píšou to přeci ve článku – na trati už existuje provoz a pro přidání tohoto vlaku není dostatečný počet výhyben. Zřídit novou stojí bratru 50 mega a musela by být zřejmě někde v Polsku, kde je první výhybka jestli se nepletu až v Porebě…

kix

Michal: v Jakuzsycích je něco jako dopravna, ale křižovat nevim jak by se tam dalo s ohledem na předpisy, ale ono pokud Poláci dotáhnou své plány do cíle, tak přestup nebude v Porebě, ale v Jakuzsycích a tam se nádraží má upravit, Polácí tam chtějí natáhnout dráty a jezdit přímé vlaky až nahoru..takhle musí na koncový úsek přesedat do českého vlaku

železničář v důchodu

O novou výhybnu příliš nejde ( křižování lze vyřešit úpravou jízdního řádu – i když v SPG je po „modernizaci“ málo kolejí), ale problém by jednoznačně byl s povolením provozu motorových vozů té řady na polském úseku – to s Poláky vyřídit znamená jednání trvající minimálně několik měsíců, resp. spíše roků … Pokud ovšem platí příjezd do Harrachova v 10:40 hodin, pak stejně pokračovat do SPG nemá velký smysl, protože odtud dál do Polska vlak aktuálně odjíždí v 10:51 hodin, což rozhodně stíhat nelze. V principu je to celé spíše jen zbytečně „drahá sranda“, komplikující i provoz v Tanvaldu: celá… Číst vice »

Milan

Měli by zároveň zlepšit návaznost na bus do centra, jelikož aktuálně od nádraží v Harrachově odjíždí bus až v 11:05.

coudy

První rychlík odjíždí z Prahy v 7.25, v Harrachově by měl být v 10.40

Milan

Právě to píšu, 25 min čekání při přestupu na návazný spoj mnohé může odradit. Obecně lepší koordinací veřejné dopravy, prakticky bez nákladů, lze ušetřit desítky minut. Jinde se narovnávají tratě a staví tunely za miliardy, aby se ve výsledku ušetřilo pár minut.

Stan

Liberecký kraj zaplatí milión (nejméně) za to, že dostane Pražáky do Harrachova?
Co na to § 159 OZ o péči řádného hospodáře?

Michal

Vidím to spíš na lidi z Boleslavi a Turnova a v nemalé části držící režijku. 🙂 Pro normální lidi by musela být jízdní doba poloviční…

Romanero

Ta čísla rychlíků jsou asi špatně..

noerf

Zajímal by mne náklad soupravy na km, když uvážím, že jde o odepsaný motorák a vagon, tak je to pouze o provozních nákladech (poplatek SŽDC za cestu, nafta, údržba, strojvedoucí).
Druhou věcí je, že se vymýšlejí vlaky s přímým zadáním pro ČD, aniž by se poptával kdokoliv jiný.

Martin

Vzhledem k tomu, že jde jen o prodloužení stávajícího vlaku, tak těžko na to budou dělat výběroý řízení. To jako kdyby vyhrál někdo jiný tak se v Tanvaldu bude přestupovat.