Vcelku by mě zajímalo v které firmě by přibývalo zaměstnanců (a tím by vzrostla celková suma mezd), když tržby od zákazníků SŽDC klesají, navzdory stovkám miliard utracenych investic.
Pokud si někdo myslí, že to je takové terno, nechť se přihlásí o zaměstnání na nejbližší železniční stanici 🙂. Může nám v provozu ukázat nějaké kouzlo „Avada kedavra – zpoždění na nula“ které zatím neumíme a zlepšit tak služby. Pokud to z pozice třeba Výpravčího dokážete a naučíte mě to, dám Vám třeba celou výplatu.
P.S. Ti co za to můžou mají mzdy smluvní, těch se tohle navýšení vůbec netýká.
Pokud by se alespoň polovina lidí konečně vzepřela, a odmítla jiný přesčas, než nařízený (150h ročně), tak by se třeba v nějakou chvíli dojezdilo, a najednou by se peníze našly (třeba na hromádce „výhodné smlouvy pro firmy kamarádů“).
To s přesčasy se týká většiny provozních zaměstnanců na železnici…
Tak to vysvetlete hlavně těm Dépéčkářům, co dělají výpravčí za mzdu nižší a bez příplatku za přesčas. Dokud tito budou takto pracovat, tak se nemá smysl bavit o přesčasech.
Nemáte je rád, viďte?
Mzdový nárůst 5,2 % při dvouciferné inflaci, to je docela průšvih, reálná mzda citelně poklesne.
Jen pro srovnání – kolektivní smlouva vyššího stupně pro energetiku zakotvuje na příští rok 9,6 %.
V naprosté většině firem rozhodně nemohou čekat vůbec žádné nevýšení.
Já třeba pracuji u velké německé elektrotechnické montovny. A čeká nás pokles měsíčních mezd v průměru o 10%. Což je samozřejmě mnohokrát lepší, než jiné velké montovny v okolí, tam se bude ve velkém propouštět.
Přesto jsem spokojený. Ono je to pořád totiž milionkrát lepší, než válka.
Aby řadoví zaměstnanci nebyli za blbce, doporučuju první krok: sdružit se v jedné odborové organizaci. Mít v jedné firmě 8 odborových oragizací je, s mírnou nadsázkou, popření principu srdužování zaměstnanců v odborech.
Ne; proč? Podnikatel, když to uzná za vhodné, může podnikat v kolika formách chce. Ovšem odboráři, pokud chtějí mít váhu směrem k zaměstnavateli, by měli být jednotní. Ostatně na tomto principu odbory vznikly.
Jen to vyjednávání je výrazně složitější a nějaké typicky odborářské nápady, jako je stávka, nepřipadají dnes v úvahu. Ještě by si někdo mohl všimnout, že to bez železnice jde zcela. Šestidenní stávka v devadesátých letech nestačila, když mnohé firmy najednou zjistily, že to bez železnice jde a mnohdy i lépe?!?
Jak v čem, ano asi by šlo všechno bez železnice, ale byl by to zas tak masivní nárůst na silnici, který by nebyly schopny silniční dopravci přepravit, z kapacitních důvodů a pro firmy by to zas byl docela drastický nárůst ceny (protože by místo jednoho vlaku muselo jet třeba 20 kamionů).
Já úplně nikoliv. Protože jestli je v jedné OC 50 % zaměstnanců, třetina jich je mimo OC a zbylá šestina je v ostatních OC, tak stačí, aby byla tou nejschopnější právě ta největší OC.
Nebo jinak, pokud například v nějakém klíčovém uzlu bude 80 % obsluhy dráhy u jedné odborové pidiorganizace, mohou v pohodě rozvrátit provoz v celém Česku.
Souhlas, u jednoho nejmenovaného soukromého dopravce (jehož majitel tvrdí, že odbory jsou přežitek a neměly by existovat), vznikla vloni odborová centrála čirou náhodou den před podáním společného návrhu OC k nové KPS, a tato odborová centrála (která vzešla z kanceláří), krásně přes 2 měsíce blokovala jednání o KPS, protože nebyli schopni (odkládali) se sejít na jednání o návrhu s ostatními OC
Divím se, že ta dívka z obrázku ztrácí čas u drah. Mohla by se s přehledem živit i jinak a za větší peníze…….. Třeba jako modelka…… Nebo herečka……
Odměny za zpoždění vlaků, to půjde….budou v balíku. Ještě chybí deputátní uhlí! 🙂🙂🙂
Oni provozní zaměstnanci, kterých se toto týká, se současnou situací moc nezmůží.
…nebo nezmohou?…
A proč nechtělo ADP podepsat? Teď ADP podepsalo. Co se změnilo? O tom v článku není ani slovo.
Změnit se má prý něco se střežením pracovišť.
Vcelku by mě zajímalo v které firmě by přibývalo zaměstnanců (a tím by vzrostla celková suma mezd), když tržby od zákazníků SŽDC klesají, navzdory stovkám miliard utracenych investic.
Uz vám to píšu poněkolikáté, SŽDC už není, jste schopen to pochopit? Nebo budete radši psát ještě dřívější ČD?
Navíc, jak souvisí váš text s článkem?
Že na navýšení mezd si SŽDC nevydělala. A ani neušetřila.
Netvrdím že je snadná či dobře honorovaná práce odborníků SŽDC, ale toto navýšení není zasloužené firmou jako celkem
Natvrdlý ignorant. Četl jste můj příspěvek? Firma,kterou popisujete již neexistuje.
Zřejmě jste zhrzený bývalý zaměstnanec?
No jo, málo která firma s péčí řádného hospodáře co pět let mění název a co měsíc organizační strukturu.
140 korunová stravenka za 12 hodinovou směnu? Kde mají volno ? Hned se k SŽ ženu 😁😁😁😁
Jestli je to jako u Carga, tak si na těch 140,- zaměstnanec sám připlácí 70,-
Za co zvýšení? Za to jak Sebranka železnic svou neschopnosti trvající léta spolehlivě na..rá miliony cestujících?
Pokud si někdo myslí, že to je takové terno, nechť se přihlásí o zaměstnání na nejbližší železniční stanici 🙂. Může nám v provozu ukázat nějaké kouzlo „Avada kedavra – zpoždění na nula“ které zatím neumíme a zlepšit tak služby. Pokud to z pozice třeba Výpravčího dokážete a naučíte mě to, dám Vám třeba celou výplatu.
P.S. Ti co za to můžou mají mzdy smluvní, těch se tohle navýšení vůbec netýká.
Jenže nejbližší stanice byla zrušena ….
spíš měly klesnout za letošní pseudoslužby
A to ovlivní třeba výpravčí, kterému chudákovi kreslí komandující směny hráběma, bo nejsou lidi konkrétně jak?
Pokud by se alespoň polovina lidí konečně vzepřela, a odmítla jiný přesčas, než nařízený (150h ročně), tak by se třeba v nějakou chvíli dojezdilo, a najednou by se peníze našly (třeba na hromádce „výhodné smlouvy pro firmy kamarádů“).
To s přesčasy se týká většiny provozních zaměstnanců na železnici…
Tak to vysvetlete hlavně těm Dépéčkářům, co dělají výpravčí za mzdu nižší a bez příplatku za přesčas. Dokud tito budou takto pracovat, tak se nemá smysl bavit o přesčasech.
On to je faktický pokles, i kdyby inflace byla jen kolem těch oficiálních 15-20%.
5,2% no to je ale překvapení…:-)
Přeji to železničářům.
Nemáte je rád, viďte?
Mzdový nárůst 5,2 % při dvouciferné inflaci, to je docela průšvih, reálná mzda citelně poklesne.
Jen pro srovnání – kolektivní smlouva vyššího stupně pro energetiku zakotvuje na příští rok 9,6 %.
S poklesem reálné mzdy se musí vyrovnat skoro každý…
V naprosté většině firem rozhodně nemohou čekat vůbec žádné nevýšení.
Já třeba pracuji u velké německé elektrotechnické montovny. A čeká nás pokles měsíčních mezd v průměru o 10%. Což je samozřejmě mnohokrát lepší, než jiné velké montovny v okolí, tam se bude ve velkém propouštět.
Přesto jsem spokojený. Ono je to pořád totiž milionkrát lepší, než válka.
Nepřeji to těm, kteří mají na starosti prioritizaci staveb, koordinaci staveb a výluk, a také slečnám z infocentra v Praze…
No to bylo drama. 😆
Divadelní drama do poslední chvíle a jako vždy řadový zaměstnanec je za blbce.
Důvod? Co by za takové zvýšení dali lidé ze soukromého sektoru
Já dostal přidané 6000 (reálně tedy 5000), což u mně dělá skoro 14% (reálně necelých 10).
LUCKY MAN 🙂
Za normu hodin?
Přidává se většinou 8-10%.
Aby řadoví zaměstnanci nebyli za blbce, doporučuju první krok: sdružit se v jedné odborové organizaci. Mít v jedné firmě 8 odborových oragizací je, s mírnou nadsázkou, popření principu srdužování zaměstnanců v odborech.
A vlastnění několika firem je mírně řečeno popření principu podnikání, že?
Ne; proč? Podnikatel, když to uzná za vhodné, může podnikat v kolika formách chce. Ovšem odboráři, pokud chtějí mít váhu směrem k zaměstnavateli, by měli být jednotní. Ostatně na tomto principu odbory vznikly.
A lidé se nemohou sdružovat jak sami uznají za vhodné?
Jistě, že ano. Jen v tomto případě to považuju za kontraproduktivní.
To záleží na okolnostech. Lidé se sdružují do odborů, aby hájili společné zájmy a zájmy různých profesí mohou být v protikladu.
Jen to vyjednávání je výrazně složitější a nějaké typicky odborářské nápady, jako je stávka, nepřipadají dnes v úvahu. Ještě by si někdo mohl všimnout, že to bez železnice jde zcela. Šestidenní stávka v devadesátých letech nestačila, když mnohé firmy najednou zjistily, že to bez železnice jde a mnohdy i lépe?!?
Jak v čem, ano asi by šlo všechno bez železnice, ale byl by to zas tak masivní nárůst na silnici, který by nebyly schopny silniční dopravci přepravit, z kapacitních důvodů a pro firmy by to zas byl docela drastický nárůst ceny (protože by místo jednoho vlaku muselo jet třeba 20 kamionů).
Já úplně nikoliv. Protože jestli je v jedné OC 50 % zaměstnanců, třetina jich je mimo OC a zbylá šestina je v ostatních OC, tak stačí, aby byla tou nejschopnější právě ta největší OC.
Nebo jinak, pokud například v nějakém klíčovém uzlu bude 80 % obsluhy dráhy u jedné odborové pidiorganizace, mohou v pohodě rozvrátit provoz v celém Česku.
Souhlas, u jednoho nejmenovaného soukromého dopravce (jehož majitel tvrdí, že odbory jsou přežitek a neměly by existovat), vznikla vloni odborová centrála čirou náhodou den před podáním společného návrhu OC k nové KPS, a tato odborová centrála (která vzešla z kanceláří), krásně přes 2 měsíce blokovala jednání o KPS, protože nebyli schopni (odkládali) se sejít na jednání o návrhu s ostatními OC
OK, kterou bys vybral? Která je ta nejschopnější, nejodvážnější a nejvíc hájí zájmy zaměstnanců?