Potvrzeno: Do Kodaně přímým vlakem z Prahy od května příštího roku
ComfortJet. Pramen: České dráhy

Mezi Berlínem a Hamburkem bude ComfortJet jezdit rychlostí 230 km/h, půjde o nejrychlejší pravidelný vlak v historii ČD.
Mezi Berlínem a Hamburkem bude ComfortJet jezdit rychlostí 230 km/h, půjde o nejrychlejší pravidelný vlak v historii ČD.
Ovšem trasa tohoto vlaku není 850 km, ale kolem 1.100 km. To jsem se nikde nedočetl.
Tohle je peklíčko. Párkrát jsem to jel až do Arhusu, to je nějakých 12 hodin. Bez chlastu je tahle štreka učiněnej očtistec!
Já jsem jel nočním CJ 6 hodin z Berlína. Pro vozíčkáře děsnej vopruz.
Představa, že bych měl jet 11h až do Kodaně mi nahání husí kůži. Prostě ani zadarmo.
11 hodin? Proboha!!! To je absolutně nekonkurenceschopné. Jako pokud to bude stát v první třídě pětikilo, pojedu s tím, ale jinak na celé čáře vyhrávají hodinové lety s konvenčními aerolinkami (to nepočítám low-cost, kde za tu pětistovku a odpovídající dobu budete na místě). A ano, ceta na letiště, pobyt na letišti, let, cesta z letiště. I tak to bude násobně rychlejší. Strašný. To raději nic. Ale tak on je to spíš produkt pro zaměstnance železnic, kteří ten vlak zaplní FIPkami. 😉
Nepocitaj, ze by vetsina lidi jela celou cestu. Klidne muze na jedne sedacce jet nekdo z Prahy do Drazdan, nekdo jiny z Berlina do Hamburku a jeste nekdo jiny z Hamburku do Kodane.
A dost mozna je i realita prekvapi, stejne jako u 8h spojeni Pariz-Berlin, ktery nakonec jezdi celkem plny a vetsina jede celou trasu.
Ono staci mit nejake „slozitejsi“ zavazadlo, treba nize nekolikrat zminene kolo, a to letadlo rychle ztraci lakavost a dlouha cesta vlakem ji ziska. Spousta nas taky ve vlaku klidne muze pracovat, coz tu cestu taky zkrati / umozni vyuzit.
Abych pravdu řekl, tak jedenáct hodin z Prahy do Kodaně je sice dost, ale letecká cesta vyjde z centra Prahy do centra Kodaně na odhadem na pět až šest hodin určitě a stejně s tím zabiju půl dne. Vlakem zabiju celý den, když vyjedu ráno, ale je to zase bez nutného čekání na letištích na odbavení. Ale vůbec bych si s tím nelámal hlavu, protože jde o spojení několika vlakových linek do jedné, takže ve vlaku bude zejména úseková frekvence a kdo bude chtít jet přímým vlakem z Prahy do Kodaně, bude mít také možnost. Kdo chce letět letadlem, tak… Číst vice »
V Evropě jezdí celá řada vlaků s jízdní dobou 18-20 hodin. Takže žádné divení. Třeba i německý ICE má trasu kolem 13 hodin (Münster-Klagenfurt).
Průměrná rychlost někde pod 80km/h, je to v pořádku nebo počítám špatně?
850 km byla délka trasy kdysi přes Warnemunde. Planovany spoj jede kolem 1100 km. Trasa mnohem delší, ovšem bez trajektu.
Když čtu diskusi tak by CJ asi slušel ještě jeden vůz. Nízkopodlažní a s kupé 🙂
Nízkopodlažní ano, kupé NE.
Je třeba podpořit dopravce DB, který pokrývá kilometrově většinu trati a ČD tam je subdodavatel, ktery je jako dopravce z Prahy do Děčína dotován.
Pro CD je tento jejich pronajem slusny zdroj spolufinancovani tech Comfortjetu
Přesně tak. A proto se uvolňují z linky Praha – Berlín stávající vozy, které zlepší komfort cestování na vnitrostátních linkách R a Ex v České republice.
Vlakem do Hamburku a pak zpátky na kole, cerven 2026, píši si
Do Hamburku se dalo přímými vlaky z Prahy i s přepravou kol vždycky.
Do Kodaněs kolem a jedno kolečko kolem Zeelandu, to bude hezká dovolená:)
V tiskovce DSB (https://www.dsb.dk/om-dsb/presse/nyheder/tat-samarbejde-giver-direkte-tog-til-berlin-og-prag/) je kdyžtak kompletní seznam zastávek, od Hamburku dál takto:
Hamburg Hbf
Hamburg Dammtor
Hamburg-Altona
Schleswig
Padborg
Kolding
Odense
Ringsted
København H
Do Altony to bude zajizdet nebude.
Souprava railjet ČD se před několika lety pravidelně objevovala na vlacích mezi Vídní a Salzburgem, že by tam nejezdila 230?
Máte k tomu více informací?
A nejezdil tam jen Taurus v nátěru/polepu ČD railjet? Protože ty jsou rakouské a kolikrát je pošlou někam jinam, než s ČD railjetem..
Předpokládám, že v Berlíně se bude přepřahat z Vectrona ČD na Vectrona DSB, protože Vectron ČD asi „neumí“ Dánsko – škoda:-(
Zpočátku přepřah. Později skrz s Vectronem 230.
Ne, v Hamburku. Ale už se to tu snad řešilo s tím, že ČD Vectrony potom to Dánsko umět budou a přepřah odpadne.
Bude se přepřahat na Altoně…
Jak ostatně píší DSB (že přepřah v Hamburku): „Vognene bliver trukket af lokomotiver fra ČD på strækningen fra Prag til Hamborg og fra DSB på strækningen fra Hamborg til København.“
Ještě by to chtělo 230 km/h z Drážďan do Berlína, dyť to je hrozný, jak se to přes tu Elsterwerdu vleče. Už 30 let se Němci v tý štrece hrabou…
V zásadě souhlasím, ale nevím, jestli zrovna my jsme v pozici, kdy bychom měli říkat Němcům, kde mají zvyšovat rychlosti…
My neumíme ani mít ve vlaku stavebně oddělený tichý oddíl a mít v Německu funkční informační systém…
Jo a o dětském oddílu ani nemluvě. Je důležité, aby celý vůz věděl, že zrovna běží Tom a Jerry.
To byla parada poslouchat poslouchat v pendolinu z Prahy do Popradu 6,5 hodiny kino, protoze jediny misto pro cyklisty je hned vedle…
Klidně. Vyhradit půlku vozu, kino, gamezone. Ale něco za něco – vstup povolen pouze s dítětem. I kdyby byl zbytek vlaku na 100% plný, bez dítěte zapovězeno.
Taková změna by prospěla všem – běžný cestující, který chce mít klid není obtěžován dětmi. Současně rodič nemusí přemýšlet o tom co asi dělají ti pánové, kteří sedí v dětském oddíle s otevřeným notebookem, rádoby pracující, většinu času koukají po dětech (reálný zážitek, opakovaný).
Totéž si říkám, když nějaký Slovák začne hanět českou dopravu.
Třeba mudrlant Okoloidúci. Ten umí vždycky skvěle na Česko zanadávat a pak poradit, protože všemu rozumí.
Tím, co jste napsal, ve skutečnosti máte na mysli, že jste si jist, že v té pozici nejsme, že.
Jinak, Němcům vůbec nic nezávidím – zpožděných vlaků cca jak u nás, ale tolik odřeknutých vlaků u nás zdaleka není tolik jako v Německu.
Rozhodně ano! A taky bychom mohli dobře poradit Polákům a Maďarům jak konečně rozjet stavby dálnic… (Nicméně z nicku „Knížecí rada“ lze vyvodit jistou ironickou nadsaázku od autora příspěvku.)
Tak jsem zvědav, jestli se DB ozvou s požadavkem na tichý oddíl, kterému se ČD tak vehementně (a nepochopitelně) brání.
No, tam jde o to, že v normálně řešených jednotkách je tichý oddíl třeba půlka vozu (vizte ICE). CJ je řešený tak stupidně, že by to musel být celý vůz a to těžko vymáhat… a to s vámi obecně souhlasím.
Proč by nemohl být tichý celý vůz? Pendolíno to tak má, Railjet taky.
Někdo hledá způsoby a někdo důvody… 😉
Ano, už jsem si psal i s paní moneyžerkou formálně za produkty IJ/CJ zodpovědnou, zároveň jezdím i i ICE a porovnávám, co je jinak. 🙂
Další mínusy? Jana Rotreklová už není manažerkou IJ/CJ? Ono CJ není horší ve všem než ICE4?
Minusy jsou za ty výmluvy (asi ne vaše, ale té manažerky).
Proč v CJ nemůže být tichý celý vůz?
V railjetu je tichý oddíl celý vůz č. 23, v Pendolinu je to zase celý vůz č. 1. V comfortjetu by klidně mohl být jeden vůz první a jeden vůz druhé třídy řešen stejně.
To by se hlavně muselo důsledně vymáhat. První upozornění zdarma, každé další za 500. A jelikož většina cestujících má jízdenky v aplikaci tak strhnout pokutu rovnou z platební karty cestujícího by bylo triviální i bez jeho součinnosti.
Moje platební karta žádá potvrzení platby otiskem prstu. Používám také virtuální jednorázovky. A vím proč.
Vymáhaní pravidel je bohužel v CZ sprosté slovo
A na dráze je sprostým slovem jakýkoliv jiný zákon. Prolomení bankovního tajemství kvůli stokorunové pokutě?
Tohle není zorvna vhodná cesta. Postačí vypsaní pokuty a při nespolupráci asistence policie.
Reálně mi přijde, že tichost tichých oddílů je víc dodržována v Railjetech ČD (resp. obecně na českém území) než v Railjetech ÖBB (resp. obecně na rakouském území).
A to jsem toho víc najezdil asi v Railjetech v Rakousku než v Česku.
Tím ovevřete takovou bezpečnostní díru, že se zločinci už jenom třepou, jak budou lidem luxovat konta.
Rovněž to porušuje princip přezkoumatelnosti, zda je sankce oprávněná … nehledě na případ odsouzené revizorky, která pokuty falšovala.
V návrhu JŘ je u Berlinerů i hlavička tichého oddílu, tak uvidíme.
Do toho přehledu dřívějších přímých vlaků z ČR do Dánska bych doplnil ještě denní EC Praha – Aarhus, které snad jezdilo v letech 2003-2007, a bylo tvořeno soupravou emzet ČD, celý dánský úsek to samozřejmě jelo s motorovou lokomotivou.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C4%8CD&kategorie=EC&cislo=370&nazev=&rok=2006
Zrovna do Kodaně se dá dobře a levně letět. Jsem zvědav na cenovou politiku.
Už to opakovaně zaznívalo – drtivá většina cestujících nepojede celou trasu z Prahy až do Kodaně. Vlak spojuje několik regionálních center a k tomu je taky primárně určen. Určitě ale pokud někdo chce (z jakéhokoliv důvodu), může jet celou trasu. O tu cenu někdy opravdu nejde.
Já se na to těším. S kolem a brašnami je cesta vlakem výrazně pohodlnější. A u vlaku cena narozdíl od letadel tolik nekolísá mezi jednotlivými dny.
Mám z toho radost. Bude to dobrá reklama pro Česko v Dánsku a vlastně i v Německu.
Nebude. Bohužel. Na CJ jsem se těšil, ale je to promarněná příležitost.
Pro mínusáře příklad, co se fakt nepovedlo: https://x.com/meme12555/status/1942164523793727894
By mě zajímalo, za co mám tolik mínusů. Zajeďte si směrem na Berlín…
Možná si tady většina lidí nemyslí, že CJ by byla taková tragédie, aby to nedělalo v Dánsku dobrou reklamu. Asi lepší než dosavadní soupravy, kde každou chvíli není dodrženo řazení, otočení vozu je náhodné atd. Další mínusáři asi nemají rádi, když někdo jen tak plácne do diskuze nějaký odkaz na něco, aniž by prozradil co pod ním máme čekat.
Viděl jste nové DSB IC5? A ne, ten rozhlas na 80 dB, celkově příšerný akustický smog… Já v Dánsku nějakou dobu žil, CJ je proti dánskému standardu brutální nedodělek, i proti IC3/IR4. 🙁
Nábřeží má dneska extra směny?
Hlášení vzor DSB/DB:
Næste Station/nächste Station || next Stop: Hamborg Hbf 🙂
vs
Hlášení vzor ČD (detto ENG+DE, otázka jestli i dánsky? :):
„Vítáme Vás ve vlaku EC174 ze stanice Praha hlavní nádraží do stanice København Hovedbanegård. Bližší informace týkající se jízdy vlaku naleznete v mobilní aplikaci* Můj Vlak nebo Vám je podá vlakový personál. Přejeme příjemnou jízdu. Příští stanice Ústí nad Labem hlavní nádraží, pravidelný příjezd v ….“
*Mobile Anwendugen v němčině nepoužívá nikdo, to se používá jen na spolkové úrovni v Bundestagu v pár dokumentech…
Chtěl jsem jen poradit, za co asi byly ty mínusy…
Zajel jsem si. A souhlasím. Promarněná šance při jedné z největších investic ČD. Mentálně a produktově je to zaseknuté někde mezi xmz a Railjtem 1. – Většina cestujících netuší jak se dostat na WC a zoufale mačká všechna tlačítka, která najdou v okolí. – Sedadla v první třídě jsou nepohodlná, tvrdá, na područkách škrábe ta nit, která z toho má pohledově dělat „posh kůži“ – Umístění zásuvek a USB portů dělá z každého cestujícího hráče velké pátrací hry, někteří při ní vypadají že se hrabou v kalhotech/pod sukní, jiní volí taktiku nahlížení pod sedadlo a sukně spolucestujících. – Řidičák vibruje… Číst vice »
Ano, částečně je to tak. Za mě například absence kupé – mohlo být řešeno jako v ÖBB Railjet druhé generace. A samozřejmě za mě chybějící business třída, to je jednoznačně velký krok zpět. Ale jinak vlak krásný.
Upřímně, railjet 2. generace je pěkný paskvil. Průchod jak v prolézačce, s kolem do schodů, Business je parodie na Business…
Jak se na to kdo dívá. Částečně máte pravdu. Ovšem nic to nemění na tom, že v ComfortJetech měla být business třída a možnost uspořádání kupé /velkoprostor. Řeči o tom, že business třídu nikdo nepoužívá je scestná. Stačí se podívat na rezervace railjetů a stále plné business třídy na několik týdnů dopředu. Celkově mě vadí, jaký mají České dráhy přístup k prémiovým službám, 1 třídě a business třídě.
Tak to jste velmi málo náročný. Já to snad sepíšu všechno na 1 místo, co je tam blbě…
A už někdo ví, jak se hodlá zajistit zásobování BRmpz v celé trase? 🙂
Jednoduse, DB cena v eurech uz z Prahy a za Hamburkem to bude stejny jako u nas akorat misto CZK tam bude DKK a je po starostech co s vyzranym kramem.
Tleskám ČD 👍 a z Kodaně je to vlakem „co by kamenem dohodil“ do Malmö.
ano 35 min cez most…
Prosím, nevíte někdo, kdy má skončit ta výluka mezi Berlínem a Hamburkem?
Aha, už to vidím. Úplná výluka je od srpna 2025 do dubna 2026. Tak proto start do Kodaně až od května 2026.