Potvrzeno: CZ LOKO dodá deset lokomotiv polskému PKP Intercity. S nahráváním v kabině
Lokomotiva EffiShunter 300 na testování ve Velimi společně s lokomotivou pro ČD. Foto: CZ Loko
Po lokomotivách pro varšavské metro jde pro českého výrobce o další velký úspěch na polském trhu.
Proč se u EffiShunteru 300 nenabízí elektrodynamická brzda, když se u obdobně těžké a výkonné řady 708 osvědčila už v 90. letech? Nebo by se s ní kvůli novým bezpečnostním normám už nevešel do 18t na nápravu?
Kraków jakož to druhý nejvýznamnější železniční uzel v Polsku si nové lokomotivy zaslouží. 🙂
Sem myslel že ve střední evropě je největší ekonomika ta Německá. Mám pocit, že my si tu střední evropu vždycky dáváme tam kam se nám to zrovna hodí…
Odkdy Německo není v západní Evropě?
Musíte si to rozdělit, zda to myslíte zeměpisně, nebo politicky. Když v minulosti někdo uváděl, že byl „na Západě“ a byl na dovolené v Rakousku, které je od nás na jih, tak se nad tím také nikdo nepozastavoval.
Velký úspěch českého výrobce.
Super, CZ Loko moc fandím! Kdyby mi ještě v roce 1999, když se někdejší Marouškovo ČKD poroučelo do kytek, řekl, že se v ČR podaří udržet výrobu dieselových lokomotiv, nevěřil bych. O to víc mě fakt, že se to povedlo, a podle všeho celkem úspěšně, těší. Nevíte někdo, kdyby se mohl na trhu objevit DualShunter 2000?
Vím, že na design nic nejezdí, ale na první pohled je to moc pěkná mašina 🙂
https://www.czloko.cz/produkty/lokomotivy/dualshunter-2000.htm
Jó kde jsou výrobní výkony ČKD.
Srovnáváte nesrovnatelné. ČKD mělo zajištěný odbyt v rámci celého RVHP, čemuž odpovídaly i výrobní výkony. Zde CZ Loko uspělo na vysoce konkurenčním trhu v otevřené soutěži (a potažmo proti domácímu výrobci), k čemuž nezbývá než pogratulovat.
Jedina nabidka byla od CZ Loko. Nyni v Polsku se ne vyrabi dvounapravovych lokomotiv. V tom konkurence neni.
v České Třebové za nádražím…
A další halu a né malou staví CZ Loko v Jihlavě.
A to mají vyrábět na sklad, když si to nikdo neobjednal a tutdíž za to ani nezaplatí? To by to dopadlo…
Je zboží, které se běžně dělá na sklad.
U osobních vagonu (a jednotek) by to asi nešlo, každou zakázku chtějí dopravci něco jiného (WiFi, automat na bagety a pití, klimatizace, kdovíco zítra)…. Ale takové posunovací lokomotivy si dovedu představit na skladě.
Jasně, a pak přijde zákazník a dostane skladovku. Co natom, že Mirel (ne)chtěl. A pak se na něj bude zírat, že jako proč, že támhle jsou lokomotivy, které potřebuejte prodat. Načež zákazník odejde…
Na PKP mašinách, konkrétně na jejich Vectronech to nahrávání je. I s kamerou. Ta snímá a nahrává to co je před mašinou a zvuk z kabiny. A pokud by si ten záznam pouštěli Poláci po tom, co s Nexem stojím 6 hodin ve Vrbici a čekám až mě vezmou do Chalupek, asi by se divili.
6 hodin?
To jsou pořádky, že by jeden zvracel…
Za tu dobu by jste jinak mohl ujet nejméně 350 km!
To bych mohl. Ale Chalupki jsou už Polsko, jak víme a oni mají své postupy.
6 hodin, a víte to dopředu(takže se dá spát, obědvat, odejít z mašiny)? Nebo 6h hypnotizovaní návěstidla?
6 hodin slibů, že to už brzy vezmou. Rekord bylo někdy předloni 9 hodin táboření v Polance nad Odrou na 7. koleji s prázdnými vagóny na auta. A to už jsem si rozestlal. Stejně tak je dobrodrůžo jet pro vlak do Chalupek. Buď je vlak a není mašina nebo je mašina a není vlak nebo není nic. A zase sliby, že už to brzy bude. 🤣
Fízlování strojvedoucích se mi opravdu, ale opravdu nelíbí.
Asi jsem ještě malý strojvedoucí, ale může mi někdo říct, nač je nahrávání v kabině, navíc u posunu? Tohle už je nechutné, ještě kameru do každého rohu.
No vidíte a SŽ nahrává všechno a myslíte že má někdo čas se v tom šťourat? Vytáhne se to při mimořádné události a nebo při stížnosti. Díky záznamu je jasné co kdo řekl a nejsou potřeba výmluvy a házení viny na jiné. Když to holt „zvrtám“ tak je to jasné a když ne mám důkaz že chyba není u mě. Chápu že některým arogantním „jakostrojvedoucím“ vadí že museli vysvětlovat svůj slovní průjem.
„Hlasitým odposlechem prostoru kabiny strojvedoucího“ rozumím, že se bude nahrávat vše. Nerozporuji nahrávání komunikace vysílačky, na to už jsem si dávno zvykl, ale mohu si vyřizovat i soukromé hovory, popřípadě mluvit s kolegou. Co je komu co do toho?
Všechny pokyny u posunu opravdu nejdou přes vysílačku. Zjevně s tím mají Polsku nějakou zkušenost a chtějí si usnadnit vyšetřování. U dopravních letadel se taky nahrává všechna komunikace v kabině. Neříkám že je to správně ale to prostě fakt.
Myslíš, že někoho zajímají tvoje soukromé hovory? CIA? Blesk pro ženy?
Tak za prvé nevím, proč mi tykáš, ale když už mi teda tykáš, tak mi řekni, jestli tebe někdo 3/4 šichty v práci nahrává? A je ti to příjemné?
Při me práci učitele v online době mě pořád někdo sleduje a nahrává. A vlastně dokonce chci, abych byl sledován. Já chápu, že pro strojvedoucí to není nic příjemného, ale jednak nikdo nebude trávit čas čihanim, až kdy si s kolegou zadáváte na osud pomocí osklivych slov, jednak se všichni vyhnou trapnym situacím ala rukáv od košile může za to, že jsem na masarycce smetl elefantem stánek s limonádou.
Co to.meles? Tady se bavime o nahravani prostoru strojvudce. Ne o nahravani hovoru v radiostanici.
Co to tu bleješ? Všechny pokyny jdou při posunu jen přes vysílačku? Jako opravdu?
Pokud se posunuje v dálkově řízené stanici, pane CDP, tak ano. Nevím, proč bychom používali 3 různé způsoby najednou.
SŽ nenahrává místnosti. Nahrává mnoho telekomunikačních zařízení, ale ne všechna.
Asi jsi. Prostě mají na stanovištích lokomotiv kamery, které nahrávají jízdu vlaku, hlasovou komunikaci strojvedoucího, rychlost přes GPS atd. Prostě jen další záznamové zařízení, které jim primárně slouží k vyhodnocení nehodových událostí. U letadel to nikoho nepřekvapuje,že se nahrává rozhovor pilotů v kokpitu.
Nutno dodat že ten záznam běží ve smyčce, teď si nejsem jistý jestli to bylo 48 nebo 72 hodin.
Pokud se za rok nic nezměnilo.
Na posun slabá mašina..
Tak na to zatahování a vytahování mašin a vozu z depa to stačí.
Ale jinak je to vtipné když mašina má výkon asi jako dvě 810 😁
Na tahání masin dobrý.. ale pkp intercity s tím určitě bude chtít tahat i soupravy a ta mašina na to prostě nemá. To se zjistilo i u ČD že je to slabé
Což je problém provozovatele, ne lokomotivy nebo jejího výrobce.
Oni ale nenabízejí něco jako 714ku..
Ale nabízí, effishunter 600.
Effishunter 600 by jako alternativa lachtana posloužil. A to už ani nezmiňuju, že CZLoko není jediným výrobcem lokomotiv na světě. Polští výrobci mají své deriváty na bázi SM42, pak je tu MaK Kiel (ti budou drazí). Stejně se nemůžu zbavit dojmu, že za nákupem 794 nestála ani tak potřeba zákazníka koupit, ale potřeba výrobce prodat.
Přesně tak. Vemte si třeba Brno. Za Lachtana se práce zvládla cubydup.
Pak přišel gargamel, práce se protáhla na dvojnásobek, problém se rozjet s 10-ti vozama, foukání trvá 10 minut, dotáhnout rajče (jednotku railjet) na hovnocuc sotva dokáže, je třeba za pomocí EHV taurus, aby se vůbec během 5 minut někam dostali. Zlaté Lachtan 714.
Přesně tak zlatá 714 , my zad tomu říkáme krava
Ale třeba v Ústí plně postačuje.Posunuje se tam většinou se 3 vozy a 600 kW lokomotiva by tam byla zbytečná.Je to o tom,že se musí nasazovat na adekvátní výkony.
To se ovšem vědělo na začátku.
Jak píše kolega Apollo, je to o tom, na jaké výkony ji nasadí. Pokud chcete připravovat dlouhé rychlíkové soupravy, tak samozřejmě to chce mašinu s elektrickým kompresorem a větší hmotností, k tomu lépe s EDB. Pokud chcete přesouvat mašiny nebo jeden, dva vozy po depu, Gargamel stačí naprosto bohatě.
Ale je to o té ceně no.
Well done, CZ Loko! Jen houšť!
Gratulace k zakázce. Je vidět, že český průmysl umí.
Víte proč? Nevidím do toho, ale že by byli nejlevnější? No schválně. Tak mi řekněte kolik ty šunty mají hodnotu? Tam se snad platí jen ta elektronika, která je namáčkaná na stanovišti.
Ale žijem v demokracii, je nutná soutěž, nejlevnější vyhrává. Kam jsme se to dostali. Není divu, že první gargamel zapůjčený do Brna byl po nějaké době sešrotován. Ta mašina ten nápor zkrátka nevydrží.
To je problém ČD, že si při nákupu lokomotiv neumí nadefinovat požadovaný výkon kompresoru nebo trakční charakteristiku, rozhodně za to nemůže demokracie.
Gargamel byl nepříliš zdareny prototyp, což se stává a je to úděl prototypů. Zbývá se ptát, proč si ho ČD ty tři (?) roky pronajimaly, když byl tak nanic.
Žádná z lokomotiv řady 794 nebyla sešrotována.
Myslí 719.701.
Prototyp určitě nesesrotovali .. jezdí u ČD
Ale vždyť nejlevnější pořizovací cena nemusí vyhrávat. Záleží na každém zadavateli, jak si nastaví hodnotící kriteria. Ti lepší započítají třeba spotřebu a údržbu, tedy zváží celé TCO, nikoliv jen cenu při nákupu.
Hlavně by Cz Loko mělo vyjednat s PKP IC dodávku motorových lokomotiv typu „Bizon“. Protože s těmi lokomotivami nezávislé trakce to je u PKP IC trošku zmar. Mají jich prostě málo.
Pokud se nepletu, tak Bizon je „jen“ přestavěný brejlovec, které PKP IC nevlastní.
Krom toho myslím, že ta přestavba na Bizony se už nemůže vyrábět kvůli novým regulím.
V plánu je nástupce – novostavba.
Hmm.. tak to se těším co z toho bude… 🙂
Myslíte, že u nástupe Bizona bude k dispozici i 6 osá varianta?
https://www.czloko.cz/produkty/lokomotivy/dualliner-2000.htm
Trochu škoda, že na elektřinu nemá vyšší výkon a rychlost, to by potom našla uplatnění i u nás v osobce.
Vyšší výkon už by ve čtyřnapravove lokomotive znamenal příliš vysokou hmotnost. K těmto elektro-diesel hybridum se buď da přistoupit jako k vykonne elektrické lokomotive ala Vectro /Traxx s pomocným last mile dieselem cca 400 kW, nebo jako k motorové lokomotive (spalovak cca 2000 kW) se smetákem (Vectron dual mode, možná v budoucnu ten Dualliner). Oboje dohromady – plnohodnotná elektrika + velký spalovak – se nevejde na 4 nápravy hmotnostne (v Evropě). Relativne plnohodnotným hybridem je EuroDual od Stadleru, resp jeho nástupce Euro9000. To jsou ovšem šestinapravove stroje a v motorové trakci mají stále nižší výkon, než v elektrické (a opět,… Číst vice »
Možná se pletu, ale trakční elektromotory dnes nejsou nějak extra těžké. O kolik by asi vzrostla hmotnost, kdyby místo 2MW byly instalovány 4MW, což by pro rychlíkovou lokomotivu na 160km/h bylo tak akorát?
Nedokážu to vysypat z rukávu, nejsem elektrotechnik, ale: asynchronní trakční motory skutečně jsou menší/lehčí než bývaly stejnosměrné, ale nejde jen o motory – jde i o dimenzování celé elektrické výzbroje. Te je u stroje Vectron dual mode dimenzovaná vzhledem ke spalovacímu motoru na 2200 kW, ale pokud by měla umožňovat 4000 kW v elektrickém režimu, už by to zřejmě byl problém – kromě samotného dieselu tam musí být jeho chlazení, nádrž na naftu atd.
Nebo něco podobného
„CZLoko by mělo vyjednat“… Primárně musí chtít PKP IC do tohoto segmentu investovat.
Jako správný obchodník musím nabídnout…
Výborná rada, snad si to tu přečte obchoďák CZL, praští se do čela a s výkřikem „že mě to nenapadlo“ jim pošle prospekt. Po jeho obdržení se praští do čela ředitel PKP IC, vykrikne „že mě to nenapadlo“ a vypíše patřičnou soutěž.
Když není poptávka, můžu nabízet 100 let a nic neprodám.
Nedělají