Potvrzeno: České dráhy přijdou v Libereckém kraji o další výkony, převezme je Die Länderbahn
Dopravce nasadí na regionální linky jednotky Siemens Desiro.
České dráhy přijdou od příštího prosince o další výkony v regionální dopravě. Radní Libereckého kraje dnes rozhodli o tom, že o zasmluvnění provozu v oblasti Českolipska budou jednat už jen se společností Die Länderbahn CZ.
Nová smlouva se bude týkat linek L4 Mladá Boleslav město – Česká Lípa – Rumburk a L2 Liberec – Česká Lípa – Děčín. Nízkopodlažní vozy Siemens Desiro nasadí od příštího prosince na linku L3, o rok později pak na linku L2. Na lince L4 jezdí dosud hlavně vozy 843 a regionovy, na L2 jednotky motorové jednotky či motorové vozy 843.
Kraj vyzval dopravce k uznávání svých tarifů
„Ve všech vlacích již platí krajské integrované jízdenky IDOL, stejně tak od neděle systém jednotného tarifu. Liberecký kraj také všechny své dopravce vyzval ke vzájemnému uznávání jízdenek dle vlastních tarifů. Společnosti Arriva vlaky a Die Länderbahn CZ již potvrdily, že budou o vzájemném uznávání jízdenek jednat,“ uvedl hejtman Martin Půta. Reakci Českých drah kraj dosud nezná.
Jednání s DLB potvrdila i nová krajská rada, předchozí plán schvalovalo ještě bývalé, i když z velké části stejné, vedení kraje. Už dříve uvedl náměstek pro dopravu Jan Sviták, že důvodem ke změně je i nespokojenost s Českými drahami na lince L2.
„Na této trase sice platí nová desetiletá smlouva, ale objednatelé od počátku nejsou příliš spokojeni s poměrem mezi cenou a kvalitou. V minulých letech se nepodařilo s Českými drahami dojednat plné nasazení žádaných vozidel moderní nízkopodlažní konstrukce s dobrou dynamikou jízdy. České dráhy takových souprav neměly dostatek, a proto dosud na asi třetině výkonů jezdí vlaky starší,“ řekl na konci října náměstek pro dopravu Jan Sviták. České dráhy na tuto linku slibovaly jednotky RegioShark, někdy je ale nahrazují vysokopodlažní 843.