Potvrzeno: České dráhy přijdou v Libereckém kraji o další výkony, převezme je Die Länderbahn
První jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die Länderbahn
Dopravce nasadí na regionální linky jednotky Siemens Desiro.
Současný postup Libereckého kraje na linkách L 2 a L4 má dvě roviny-právní a morální.Po té právní je nepochybně vše v pořádku,ta doložka o vypovězení smlouvy během jejího průběhu nepochybně existuje.Ovšem divím se tomu, že České dráhy podepsay smlouvu,ve své podstatě koncipované ve smyslu „my vás zatím teda bereme,ale vlastně jen proto, že momentálně nemáme nic“.Je totiž vcelku jasné, že Liberecký kraj si tuto podmínku nedal jen tak pro legraci.Samozřejmě,ta podmínka tam asi musí být, jinak by dopravce v průběhu smlouvy mohl nasadit třeba žebřiňáky,ale v tomto konkrétním případě mám za minimálně velmi pravděpodobné, že vedení Libereckého kraje už v… Číst vice »
Aby mě někdo nekamenoval-jasně, že základem jsou kvalitní vozidla a reálné ceny,ale v tomto konkrétním případě jde i o to, že ČD nic neporušují a Liberecký kraj věděl velmi dobře, že na části výkonů budou jezdit vozy ř.843.Chybou ČD v tomto případě tedy není jen zastaralý vozový park,ale i to, jakou podepsaly smlouvu.Je otázkou,zda si někdo z vedení ČD neříkal, že lepší dva roky než nic…
a ten přístup…teď dobrý, co za dva roky, to neřeším, je na pres držku.
Což ovšem podporují naší milí politici, kteří mění GR jako apostoly na orloji.
co kraj to bude časem jiný dopravce…hrůzostrašná představa
jirka: Jde o to, co jak funguje a jestli za to všichni zaplatíme odpovídající fin. prostředky.
Cestující, pokud nebude mít problém s tarifem, ani nemusí poznat jestli jel s Novákovic Dopravní, nebo firmou Helmut a syn.
Tak jasně, ale představte si, že jsem fanoušek, nebo zaměstnanec ČD.
Nebo samozřejmě kdokoliv jiný. Ta jeho hrůza že už si nevyfotí svůj oblíbený vlak, nebo že mu (nedej Dráho) nebude platit režijka. Co vidí cestující jako zlepšení dopravy je pro jiného konec světa.
Já nejsem fanouškem ČD, ale železnice. A když se chci opravdu svézt vlakem, jedu do Drážďan a Lipska. A když párovkou, tak do Oybinu, Altenbergu nebo Cranzahlu. České dráhy mezitím, co já se kochám, vymyslí nebo udělají nějakou trotlovinu, aby další fanoušky poztrácela.
Na úrovni krajů, kde je jakoo alternativa krajská jízdenka s tím problém nemám, ale osobně si myslím, že tímto krokem dojde ke zdražení delších jízd vlakem. (nemá být náhodou vlak používán na delší vzdálenosti?) Čím delší trasu jedu, tím více dopravců vystřídám – tzn jsem nucen využít předražený SJT. Málokdy se v budoucnu trefím tak, že pojedu s jedním dopravcem. Když jsem se dnes díval, na kolik mě vyjde cesta vlakem směrem z Prahy do hor, není žádným tajemstvím, že SJT je nekonkurenceschopný proti autu i při obsazení jedním cestujícím. Dosud byl vlak levnější nebo alespoň na nule s autem.… Číst vice »
Já bych to pro tuto chvíli celé na pár let ukončil.Dnes už je jasné,že Liberecký kraj a především hejtman Půta pouze hledali vhodnou klíčku ve smlouvě,aby bylo možné smlouvu s ČD ukončit.Ale ani smlouvy s ARRIVOU a Landerbahnem nebudou na věky.A jestliže tu dnes mnozí odpůrci ČD stále tvrdí, že i tam,kde je u ČD posun k lepšímu pouze díky nástupu nových dopravců,tak jen dodávám, že i v tomto případě se určitě vedení ČD poučí a do dalších soutěží půjde určitě lépe připraveno.Takže k něčemu současný dočasný ústup z kolejí severních Čech dobrý je. ARRiVĚ i Landerbahnu přeji spokojené zákazníky… Číst vice »
Filemon44 : Pokud bude fungovat doprava k všeobecné spokojenosti veřejnosti(samoz. se ne vše povede a vždy je co zlepšovat), tak není důvod na těšení se k návratu ČD.
Předpokládám, že po vypršení kontraktů budou nové soutěže,kde budou všichni,kdo splní podmínky,na stejné startovní čáře.Myslím, že nikde není nic o automatickém prodloužení smlouvy či její nevypověditelnosti.Souhlasím,že bude obtížné porazit soupeře,se kterým je spokojenost,ale proč se toho bát?????
„Myslím, že nikde není nic o automatickém prodloužení smlouvy či její nevypověditelnosti.“
Psáno o tom asi není nic, ale reálně se tak mnoho krajů nedávno zachovalo – aneb „když měly ČD nabagrováno minulých 10 let bez soutěže, tak jim nabagrujeme dalších 10 let bez soutěže zase“. V některých případech zase hrálo roli to, že ČD mají pořízeny nové jednotky s přispěním eurodotací, takže tam by zase výběr jiného dopravce byl brán jako „zhacená eurodotace“.
A ještě mi to nedá se nezeptat….ono se už s předstihem ví, že bude spokojenost?Nebo už někdo v Libereckém mrakodrapu dává jasně najevo,co by se mohlo stát těm nespokojeným????
Filemon: To nemůže nikdo zatím říct. Ale vzhledem k minulosti nepochybuji, že si režijkáři najdou i další dúvody k nespokojenosti, byť by to vadilo jen jim….
Co kdybyste se k tomu pokusil přistupovat trošku nezaujatě? Navíc o smlouvách nerozhodují režijkáři…..
Filemon: Co kdyby jste to zkusil vy??
Nerozhodují, ale např. přes OSŽ se snažili už o ledacos
Já nepracuji ve firmě, která by tam měla jezdit a režijkářů znám osobně dost…..
Odbory se samozřejmě snažit ale sám velmi dobře víte že partnery pro podpis jsou firma a kraj, nikoliv odbory
„partnery pro podpis jsou firma a kraj, nikoliv odbory“
… a pak nastane situace, kdy firma (ČD) a kraj (Jihomoravský) svobodně ze své oboustranné vůle podepíší smlouvu, o které pak odbory křičí, že zákazník (JMkraj) „neměl právo“ požadovat smluvní znění takové, na jaké obě strany předtím přistoupily. 🙂
Odbory křičet mohou,ale platí to,co je černé na bílém..a já vůbec nechápu,proč vy i svojsin do to odbory stále taháte.Beru,že se Vám jjeich jednání nelíbí(mě také ne- v tom nejsme v rozporu),ale opakuji znovu,že odbory se mohou ke smlouvě sice vyjádřit,ale úplně stejně jako tady kdokoliv z nás a tím jejich role končí…rozdíl je pouze v tom,že ty odbory jsou asi víc slyšet.
„Odborníci“ tady před časem vykládali, jak z Liberece do Děčína jezdí moderní RegioSharky. Už asi nejsem jediný, který si všiml, že místo žraloků jezdí rakve. Nevím proč ČD nasazují RegoSharky z Chebu do Plzně na trať pod dráty, ale asi se těch vlaků na Liberecku chtěli zbavit.
nejenom z chebu do plzně jezdí sharky pod dráty
Od první chvíle se vědělo, že na části vlaků Liberec-CL-Děčín budou nasazeny motory 843.Nikdy nikdo nesliboval Sharky na VŠECH vlacích.Nasazování Sharků pod dráty tím nijak neobhajuju,ale zde Liberecký kraj popírá sám sebe, když mu náhle nevyhovuje smlouva,kterou sám a bez nátlaku podepsal…..
Jak čtu ty příspěvky, musím přidat komentář. Za prvé je už schválen systém jednotného tarifu, tak že velký zmatek by být neměl. Za druhé určitě se objeví nějaké problémy při rozběhu systému více dopravců. A za třetí KONEČNĚ je v plné síle zavedená konkurence!!! Tam, kde není a z nějakých důvodu vše provozuje státní moloch ČD, je kvalita na úrovni poslední éry komunismu a modernizace formou sliby-chyby. Jako v Pardubickém krájí moderní Honeckery, které neexistují nebo v Moravskoslezskem kraji na tratí do Frenštátu pod Radhoštěm nové soupravy, rovněž neexistují! Takže: AŤ KVETE KONKURENCE!
Tohle není konkurence milý pane, konkurence je, když si můžete na stejnou cestu vybrat více dopravců. Například Praha – Ostrava, můžete si vybrat mezi ČD, RJ nebo LEO. Tohle je konkurence, cestující má volbu. Co si potom můžete vybrat mezi Stružnicí a Děčínem? Pouze DLB. Tomu se neříká konkurence, ale bohužel korupce. Není to změna k lepšímu, naopak, neplatí tam režijky, IN aplikace, co dopravce, různý SPPO, bordel, chaos. A kdo to odsere? CESTUJÍCÍ! A samozřejmě také vlakvedoucí (či ten, kdo kontroluje a prodává jízdenky). Jede si dědula, koupí si na pokladně ČD SJT, ovšem v Arrivě dostane pojeb, že… Číst vice »
Pan Sviták se sere do papuly, 844 nikdy nejsou nahrazený 843, ty mají svůj oběh. S třetinou výkonu v 843 kraj souhlasil a tak si to i zaplatil. Zajímavé je že Arriva dostala další rok výjimku na nízkopodlažní soupravy do Starý Paky, to nikomu z kraje nevadí.
Potvrzuji. Zrovna dnes jsem mezi Libercem a Českou Lípou viděl na dvou vlacích ř. 844, kdežto směrem na Starou Paku na dvou vlacích ř. 845.
Škoda, že se nejde podívat do budoucnosti, kolik toho budou mít ČD třeba za 12 let, zejména pak na bezdrátových tratích.
Na důležité relace se budou dál cpát jiný firmy a pošahanosti jako Bakov , Straškov nebo Rybniště budou v režii busů čím dál víc.
Mimochodem velké poučení pro dráhy. Nedate-li dlouhou smlouvu, ale smlouvu s možností výpovědi po 2 letech (což není jen tento případ), tak nejezdime. Vyřeš si to objednateli, jak chceš. Nebudeme dělat stafaz, někomu až sežene vlaky.
Ty sharky mohly jezdit jinde a soutezit jinde.
„Ty sharky mohly jezdit jinde a soutezit jinde.“ Však je teď můžou pro další soutěže využít.** Stejně jako by je (nebo jiný typ jednotek, pokud by to nebyly zrovna Sharky) ČD využily pro další soutěže poté, co by je v průběhu roku 2025 uvedly do provozu na rychlících Pardubice – Liberec a Liberec – Ústí n/L., ale ve 12/2027 by jim tam skončilo uplatnění (které by pak nemuseli obhájit, tzn. ta fůra nových jednotek by se hned asi po 2,5 letech stala bezprizorní). ** Nebo můžou ukončit pronájem těch Desir, která už asi od roku 2009 jezdí na rychlících Praha… Číst vice »
Tak tenhle přístup byl funkční dlouho,ale teď se díky imperialistickým cizincům a šrotu z Říše zasekl u ÚOHS. Výsledkem je,že objednavatel si to vyřešil – tak jak jste chtěl – jak chtěl, a na Zdopravy se objevily diskuse plné lkajících Gwannů,Ludvíků a podobných ČD Forever/Dřív bylo líp aktivistů.
Jste tu všichni stejní tupouni. S CD nemám absolutně nic společného. A nechápu jak to vše můžou řídit tak hloupé.
Jen jsem profesionální vyjednavač a uzavřít smlouvu, která jde vypovědět za dva roky mi v situaci, kdy mám já sám absolutně neotřesitelnou pozici…buď budu jezdit já nebo nikdo, považuji za bezbrehy amatérismus Českých drah.
nejezděte, odejděte
Jediná výhoda je, že se uleví strojvedoucím ČD . Pro cestující to žádné výhody nemá.
Sice železnice je pro lidi, ale strojvedoucí nemusí vyžírat všechnu špínu.
Otázka je, kolik z nich přejde k novému dopravci. Cenově je pro cestující výhoda nižší ceny (viz. porovnání tarifů) a nízkopodlažnost na všech spojích. U Správy železnic, že jim nepotečou výkaly do kolejiště. Jinak mám poslední dobou pocit, že ČD se budou z lokálek s dieslovými jednotkami spíše ztahovat. Kromě několika Žraloků, které koupili před několika lety jiné soutěže ruší a navíc přestávají být konkurenceschopní cenově s Arrivou či GWTR. A jsou tady i další dopravci jako Die Länderbahn. Naopak v elektrické trakci mají dodavatele v ČR a jediný významnější konkurent Regiojet zase nemá takové cash flow, aby významněji expandoval.… Číst vice »
Nižší cena je jen na začátek a nízkopodlažnost reálně většina cestujících nepotřebuje .
Z pohledu strojvedoucího jsou ČD a proti Arivě koncentrák
Je politováníhodné, že samosprávy mají takový přístup ke státnímu dopravci namísto cílené dlouhodobé podpory a rozvoje v kraji podporu vývozu kapitálu do zahraničí.
Vy kupujete jen české výrobky?
Souhlasím kolego
Ale musely by být FAKT české, např. z portfolia svěřeneckého fondu firmy Agrofert.
Zato např. auto od Škodovky (byť vyrobené českými pracovníky v české továrně) není „fakt české“, protože vzniklo z dovezeného kapitálu + dá vzniknout vyvezenému zisku. 🙂
Kapitál (ať už tzv. vlastní či tzv. cizí) zůstává vždy uvnitř firmy (která je česká – její DIČ začíná písmeny CZ, tzn. je k placení DPH i DPPO registrována v České republice). Tzn. není jej kam „vyvézt“.
** Resp. ještě přesněji – naopak kapitál (přinejmenším ten tzv. vlastní v rámci majetkové účasti mateřské, německé Die Länderbahn) byl v rámci podnikání této firmy do České republiky DOVEZEN.
Ano a čistý zisk skončí také v čr? 🙂 🙂 čistý zisk si rozhodně nerozdělí nastrčení jednatelé nýbrž ti kteří je sem nastrčili a věřte, že vlastníci v čr určitě nebudou. Takže s tímto DPH nebo DPPO nemá nic společného. Takže sice investovali nějaký kapitál, ale peníze z zisku odejdou opět do Německa jako u mnoha a mnoha dalších firem. Takže bohatnout bude opět Němec nikoliv Čech. A na rovinu by mne bylo milejší utopit to v ČD kde peníze skončí v Čechách sice blbě, ale přece než to rozdávat Němcům.
„Ano a čistý zisk skončí také v čr?“ Čistý zisk (tzn. zisk po zdanění) může (stejně jako v jakékoliv jiné obchodní společnosti, pokud tato zisku dosáhne) zůstat uvnitř firmy a být použit pro její další činnost, nebo rozdělen na podílech majitelům, anebo zčásti jedno + zčásti druhé. „Takže sice investovali nějaký kapitál, ale peníze z zisku odejdou opět do Německa“ Přičemž investovaný kapitál je z principu vyšší než potenciálně generovaný zisk (tzn. do Česka „přiteklo“ víc peněz, než kolik jich „odteče“). „Takže bohatnout bude opět Němec nikoliv Čech.“ (…) „A na rovinu by mne bylo milejší utopit to v ČD“… Číst vice »
Co se týče „vývozu kapitálu“, tak je potřeba si také uvědomit, že většina vozidel je financována přes bankovní úvěry (nebo přímo leasing). Takže „vývoz kapitálu“ se děje hlavně přes úroky z těchto úvěrů.
A je jedno, jestli jsou dopravcem ČD nebo soukromník – peníze putují do těch stejných bank (se zahraničními vlastníky).
Jinak ziskovost samotných dopravců bývá v osobní dopravě tak nízká, že odliv kapitálu přes dividendy je minimální.
Naopak v současné době sem jejich mateřské firmy pumpují prachy.
Evidentně nevíte, jak funguje právo v ekonomice.
Tak mě poučte, když to podle vás nevím. 🙂
Jak tam podle vás funguje? 🙂
Pápááá Gumy, když neumíte dodržet smlouvu, tak se holt zadarmo na rezijky už vozit nebudete. 🙂
Asi nemá cenu ti vysvětlovat, že za tento stav řadoví zaměstnanci ČD nemohou … pracují možná lépe, než ty a v hlavě toho mají podstatně více , nez se urodilo u tebe – soudím podle toho, co jsi napsal.
Jemu nemá cenu vysvětlovat nic, je to jeden z těch „žádnej stát nejlepší stát“.
Jdete se lecit
Jj, už tam prostě nepojedem. Celej Liberec mi může políbit.
Režijkari neboli zaměstnanci ČD opravdu nemají čas jezdit po výletech
To si u svého zaměstnavatele (prostřednictvím svých odborů) nebyli schopni vyjednat natolik přijatelné pracovní podmínky, aby ten čas měli?
To jsou věci…
Si běž na Novinky nebo IDnes jestli chceš cenzurovanou diskuzi.
Neví někdo kam půjdou 843?
Doufáme , že do šrotu
Třeba na Slovensko když ČD chtějí expandovat do zahraničí.
ČD chtějí na Slovensko dovážet kapitál a rýžovat na jeho území (+ pak je ze slovenského území vyvést na území české) zisk? No to jsou věci. 🙂
Rakve patří na hřbitov, ne by koleje. Děkuji za jejich vypuzení z Liberecké kraje.
Jako lepší když půjdou na hřbitov 810 a rakve nahradí je
Aha takže vyhodíme do šrotu nejlevnější vozidla, do kterých jsme investovali miliony a nahradíme je něčím, co jezdí za dvojnásobek , čímž zdražíme provoz, čímž přihrajeme konkurenci.
Nic proti 843, ale nepatří na lokálky. 843 jsou určené pro provoz na hlavních neelektrifikovaných tratích .
Ano, 843 coby nevhodné vysokopodlažní vozidlo skutečně na lokálky nepatří. Což ale neznamená, že na ně patří něco tak zastaralého jako jsou 37 – 47 let staré vozy řady 810 (kde na jejich vysoké stáří se ČD upomínaly i v jisté tiskové zprávě, kde oslavně oznamovaly jejich náhradu na jisté trati Regionovami, aniž by dodaly, že tyto vozy se vrátí zpět na některé z výkonů, které předtím byly po jistou dobu zajišťovány moderními Regiospidery). Taky je potřeba uvážit aspekt ETCS a jeho (ne)možnosti jej instalovat do šukafonů. „a nahradíme je něčím, co jezdí za dvojnásobek“ 843 + řídicí vůz jezdily… Číst vice »
Ta „nová desetiletá smlouva“ se teda bude vypovidat predcasne?
To jsou dobré podvody a čachry…..Takže nám všem budou doma jezdit zahraniční dopravci ? Výborně, to samé dělá Liberec v Zittau či Dresdenu ?
Tyhle zlodějny se mohou stát jen tady v čechách !
“ Tyhle zlodějny se mohou stát jen tady v čechách“
Na mnoha místech Německa jezdí:
– Die Länderbahn (mateřsky převážně italská)
– Transdev a jeho „dcery“ (mateřsky francouzský)
– Keolis a jeho „dceryů (rovněž mateřsky francouzský)
Bereme-li tedy v úvahu původ mateřské společnosti. Pokud bereme samotného dopravce a jeho registraci, tak všichni čeští dopravci jsou k placení daní registrováni u nás.
Ještě tam chybý džíví trejn, to budou taky nějací zahraniční lumpové :)) A on Jihotrans.
A stejně tak další čeští dopravci jako Regiojet nebo LeoExpress…
Nezapomínejte na Abelio, dceru Nederlandse Spoorwegen.
Stydím se, že jsem zapomněl zrovna na tohoto dopravce, se kterým jsem se letos něco najezdil jak v Sasku-Anhaltsku, tak i v NRW. 🙂
Hodně zajímavý a příkladný je přehled jeho výkonů v oblasti „Mitteldeutschland“ https://de.wikipedia.org/wiki/Abellio_Rail_Mitteldeutschland, viz jeho 14 – 15leté smlouvy, kde většině z nich začalo plnění od 12/2018, přičemž Abellio bylo vyhlášeno vítězem v prosinci 2015, tzn. mělo 3 roky na pořízení nových vozidel + zřízení dalšího zázemí.
Jak to bude s pokladnama? Všude se zavřou, tedy Doksy, CL (+Střelnice), Nový Bor, Benešov?… A Mimoň a Jablonné se zavírají už letos, nebo ještě ne? Půjčoven kol bude taky škoda.
Proč by se zavirali? – budou normálně prodávat jízdenky za celostátní tarif….
ČD budou ve svých pokladnách prodávat jízdenky pro ostatní dopravce?
Můžou prodávat jízdenky v SJT a pokladnu živit z provizí.
Pochybuji, že to provize uživí, když i SŽDC vypovědělo smlouvy ČD, s tím, že po zavedení státních slev se to nevyplatí..
To nejsou jízdenky pro ostatní dopravce. To jsou jizdenky, které platí i u ostatních dopravců. A zda s ní cestující vleze do vlaku modrého, zeleného, či žlutého, bude jen na něm…
A taky to ještě trošku závisí na tom, čí vlak v dané relaci jezdí, že.
To máte jako v jiných oborech. Zkuste si v Brně říct o turistický lístek do galerií a památek v Praze.
Jestli je půjčovna kol zisková, nikdo ji zavírat nebude. Zcela jistě se ale nejedná o věc, která má vstupovat do nákladů na ZDO.
Když jde o dobrou věc, tak se na nějaké pokladny či půjčovny nemusí hledět.
Já si tedy lístek na vlak nekupoval asi 5 let a to jezdím denně.
Jiný nákup než online si už nedokážu představit.
Potvrzeno, ale smlouvu podepíšou 9.12.2021? 😂
Jsme naprostý unikát v rozjebání veřejné dopravy v ČR. Nejsem ani proti ČD, ani proti soukromým společnostem. Může to vše fungovat na bázi vzájemného respektu, byť z těch společností nebudou logicky nikdy kamarádi. Může to fungovat v jakési podnikatelské symbióze, ale tohle je bordel. Na jedné trati jezdí tři dopravci, někdo os, někdo Sp, někdo R…. Rozhodují krajští radní na základě barvy sedačky bez domýšlení úplně jiných souvislostí, protože si pletou železnici s taxi službou…. výběrové řízení není známo ještě 4 dny před spuštěním, pak ho oznámí na dva roky, takže v této nejistotě by jen debil investoval a diví… Číst vice »
„Na jedné trati jezdí tři dopravci, někdo os, někdo Sp, někdo R….“ V tom nejsme žádný unikát (mimochodem – tři? To fakt jenom výjimečně, reálně max. dva), ale je to docela běžné např. v Německu. „Rozhodují krajští radní na základě barvy sedačky“ Možná spíše na základě nabídnuté ceny a parametrů vozidel. „Proboha už se ukázalo , že hračka v podobě veřejné dopravy do rukou dětí z krajů nepatří“ To jste si nějak popletl – to podepsání smlouvy s dopravcem se týká ministerstva dopravy (do jehož rukou byste si – dle vašeho výroku – přál přemístit objedávku všech vlaků v rámci… Číst vice »
Ano, v úseku Most – Obrnice jezdí skutečně dopravci tři: DLB, Regiojet a AŽD. A v Mostě se na nádraží dokonce setkávají vlaky pěti dopravců: ČD, GWTR a tři výše uvedení:-).
Na druhou stranu v Praze na hlavní nádraží je možno spatřit také pět dopravců: ČD, Regiojet, LEO, KŽC a Arriva :-). Je to tak v naší kotlince na některých místech takové pestrobarevné:-).
O. K., ale AŽD v Obrnicích nezastavuje, takže reálně „nehrozí“, že by člověk měl na výběr mezi třemi dopravci.
Ale jinak O. K., samozřejmě žst. Most či Praha hl. n. jsou i o více než 3 dopravcích.
Ažd Nezastavuje v Obrnicích, smolík pacholík.
Preboha Kefalín robťe niečo!
Možná se na nábřeží konečně chytnou za nos a přiznají si, že se dá doprava dělat i s pronajatými vozy a že vlastnictví není v dnešní konkurenční vždy to nejlepší řešení.
Snad už konečně na nábřeží rozhodnou o šrotaci všech šukafonů a Regiomousů
Staré přísloví :“Nechval dne před večerem.“
Protože nemusí řešit servis?
Tak to vyhrál DLB no a co ? Se soukromníkem se dají pašovat penízky.
O jakém soukromníkovi mluvíte? Znáte vlastnickou strukturu DLB?
Já třebas ne tak mne prosím poučte zajímá mne to. podle názvu tam Němec bude takže za mne je špatně už to, že čistý zisk určitě neskončí zde v CZ.
Akorát, že je to jedna z dceřiných společností italských státních drah, které pod značkou Alex provozují regionální dopravu v Bavorsku a ve spolupráci s ČD tzv. západní expresy.
Ma nekdo info kam pujdou ty 843?
Snad některé Praha – Kladno -Rakovník
Na těchto rychlících jezdí Arriva, takže smůla.
Ideální by bylo pronajmout 843 na Slovensko a jezdit s nimi rychlíky Zvolen – Košice, Bratislava – Prievidza nebo Banská Bystrica – Margecany, ale slovenské ministerstvo dopravy nejeví zájem o rozšíření nabídky na těchto trasách.
Arriva jezdí i Os?
843 nahradí 854. A ty se se svým hlučným provozem odeberou…do pryč…
Do švestek
Když se nechá tak lehce vypovědět desetiletá smlouva, tak by měly ČD vypovědět vozbu do Szkl.Poruby pro vysokou náročnost servisu ř.840. Stadlery jsou již majetkem ČD, tak by mě zajímalo, čím by pak ti krajští úředníčci na kopec jezdili!!! Desira a ty plechovky 845 by se tam asi nechytaly! Když si kraj a ministerstvo s dráhama předpažuje, tak by to chtělo protiopatření.
Pokud si ČD myslí, že se jim ty 840 uplatní někde jinde + pokud ta konkrétní smlouva na provoz na tratích č. 036 – 038 toto vůbec umožňuje, tak samozřejmě mohou. 🙂
S tím „předpažováním“ bych byl opatrný – MD i kraje jsou zde (vůči kterémukoliv dopravci) v roli zákazníků. A už to tak bývá, že zákazník si může dovolit (o něco) více než protistrana (dodavatel/obchodník).
Oni nevypovídaj desetiletou smlouvu. Oni uzavřeli s ČD desetiletou smlouvu, ČD ji zdaleka nezvládaj plnit tak, jak v ní slíbili, tak se není co divit, když jim kraj u další zakázky na jinou trať už nevěří, že by dodrželi, co nabízej, a tak radši jedná s jinými, kdo smlouvy držej.
To by sice šlo, a bylo to logické ale kdo se vzepře , jde u ČD od valu
Takze osobaky (DLB desiro) z liberce do decina budou pohodlnejsi a modernejsi nez rychliky (arriva 845)?
Asi jo
To je tak paradox. Os je „lepší“ než R…
ale celkem běžný, třeba olomouc-prostějov Os ragiopantery, R béčka
Nebo např. Žďár nad Sázavou – Havl. Brod… Na Os 841 a na R béčka. 🙂
Ajajajajajajaj
to neni fer! jim nestaci poctiva kvalita narodniho dopravce.
Vždyť Berounský sliboval sharky vlevo vpravo, to jich nemá dost ani na L2?
Sharky tam jezdí na 2 ze 3 oběhů základního taktu. Mimochodem, ten počet oběhů se snížil ze 4 na 3 (čímž Sharky jezdí od 12/2018 na tomto rameni na cca 2/3 spojů namísto dřívější 1/2 spojů) od 12/2018 poté, co byl zaveden „utaženější“ koncept s ostřejšími jízdními dobami, kde tento koncept generuje četná zpoždění a jejich přenášení v České Lípě – mj. přesun křižování R z Jablonného do Rynoltic a přesun křižování Os z Mimoně do Brniště + vznik ostrého obratu v Liberci (ano, pozor – ostrý obrat, tzn. to, co je vyčítáno mj. Arrivě, že prý bude činit v… Číst vice »
Pokud ten ostrý obrat v Liberci vyjde i na 843 s vlekem (?), není to totéž jako u vratné soupravy Arrivy v Pardubicích. Také se dá předpokládat, že po dílčích rekonstrukcích je trať do Pardubic tak navatovaná, že by ty obraty moc přeostřené být nemusely.
Teď má novou smlouvu s prsou, takže by měl
Tak když nebyl kraj spojen s vlaky ČD které jezdili bez větších problémů, tak si nechal naslibovat vozidla od DLB a s velkou pravdepodobnosti dostane autobusy jako v Ústeckém kraji. Stačí se podívat kolik jezdí autobusů DLB do Rakovníka:-)
Anebo dostane Desira tak jako na většině spojů (pozn. zbylé jsou vedeny Regioshuttly) na jiné trati v Libereckém kraji (a to již po 10 let).
Nemám nic proti desiru,ani společnosti,ty jsou mazaný, Liberecký kraj je hold už tak vymletý, že se nechá odkupovat od západu….
To je vymletý ten Sviták, plácá páté přes deváté. Nedávno veřejně nadával, že na R bude ARR s horšími vozidly než jsou 843. Nyní zase na 843 nadává. Já v životě znal také jednoho Svitáka, ale to bylo stejný pako jak ten liberecký Sviták.
Jsem omezený jedinec, který se neumí vyjádřit slušně a píšu z adresy betliar@centrum.cz
86.49.244.255
Vážně musíte klesat tak hluboko?
Když už tedy, tak ono by se s vámi dalo souhlasit, ale pak nepoužívejte cizí mailové či IP adresy.
Jak někdo napíše slovo HOLD, tak je mi vždycky jasné, že ten příspěvek nebude stát za nic. Ani tentokrát jsem se nemýlil.
Vy jste chytrý člověk, takových je dnes málo, bohužel někteří z nich nechápou, že někdo má svůj názor, který je však pravdivý. Pěkný den
Tomuhle povzdechu vzdávám hold.
Oni nadávají na rychlíkové vozy Arrivy i na ČD. Snaží se dostat do kraje na všechny spoje zánovní nízkopodlažní vozy.
Tak proč si je nezaplatí? Typický loni započatý případ: Proč si tam něco dotáhnou a pak na to nadávají, ačkoli věděli, do čeho jdou?
Nejezdí na L2 tak náhodou Sharci?
Část výkonů, na všechny jich není dost.
Samozřejmě, už někdy modrogumy slibovaly na co neměly?
R.I.P. pořádné vlaky na Českolipsku
Té správné barvy.
R.I.P. režijky. To je horší!
Tak někoho třeba neplatnost režijky štvát může, ale já tento případ nejsem. Režijku nemám a v životě jsem ji neměl a ani mít nebudu.
Horší je, že se sem pořád tahají další a další německé krámy a ještě k tomu němečtí dopravci. Nechce nás jednou to Německo pohltit úplně?
Většinový podíl v DLB vlastní přes společnost FS italský stát.
Jako že by jezdy ICE napříč republikou? To bybyla hrůza a 😃
Štěpánův ideál je Sergej táhnoucí B, 460, 810…
Tak to je romantik.
Můj ideál jsou Bmz241 a 245, stejně jako všechny WRmz815 a Ampz jezdící na Ex1.
Stejně jako ABmz na R11 a R16, luxusní rychlíky na R9 a do Hradce Králové.
Na regionální provoz se nezapomíná. Všechny R 1.třídu, spojování Os do větších celků (např. Kolín – Havlíčkův Brod – Brno).
To, že 810 a 814 by byly nahrazeny, mladšími vozidly tuzemské výroby se rozumí samosebou.
Jen ti soukromí dopravci…tam nemají svoje místo…
s německým šrotem na věčné časy a nikdy jinak
Tah hodně úspěchů DLB! Bude zajímavé sledovat jak se vypořádá s vozovým parkem. Aktuálně ho má třeba na Ústecku asi spíše méně, tak jsem zvědav jestli a jak se povede sehnat další jednotky. Nemá někdo představu kolik jednotek na to potřebuje? A jak dopadlo jednání v Ústeckém kraji? (osobní vlaky Děčín – Liberec financují oba kraje)
Já někde četl že mají LBC a UK kraj dohodu, že linku Liberec-Česká Lípa-Děčín objednává LBC kraj a Česká Lípa-Postoloprty UK kraj. Spíše Rumburk-Č.Lípa-Ml. Boleslav jestli nefinancují společně.
Třeba na Liberecku má Länderbahn vozového parku furt dost (Regioshuttle + Desiro na 089).
To je zajímavé, na Ústecku z doslechu jezdily / jezdí muzejní kousky 810 od soukromníků neb Sprinetery jaksi nejsou… Tak uvidíme.
Už týden se na 124 Šukafon neobjevil. Rekordní doba!
V neděli se budou kolem Žatce otevírat dvě nové vlakové zastávky, a na tuto slávu musí být vše připraveno 😉
Co to ten Sviták kecá? Co si kraj objednal to má, jezdí tam 2 844 a 1 843 jen pár spojů, aby se dostala na linku do MB.
Měla bych otázku na lidi s dobrým přehledem na železnici. Jsem slyšela, že není snadné sehnat starší motorové jednotky typu (Desiro, 841,844), cca do 10-20 let staré. Co je na tom pravdy?
Aspoň bude méně šukafonů
Jenže tady se nikde žádné šukafony nenahrazují
Nahrazují se 843, které nahradí 814, které nahradí 810
Spíš se na trať zase po dlouhé době vrátí, až si je DLB bude muset půjčovat od spolků jako na mostecku.
Aby spoje vůbec jezdily…
Aha, takže místo nasazování o něco horších vozidel budeme raději tolerovat odřeknuté spoje ???
Vy jste vědma??
Na to stačí trochu znát DLB. Nemusí být člověk hned vědma. Ale rozhodně by člověk neměl být bezbranná naivka.
O. K., jaké % spojů je na lince Liberec – Zittau – Varnsdorf – Varnsdorf-Kocour/Rybniště odřeknutých, resp. jak často tomu přibližně bývá? Díky za info.
To je trilex, být taky DLB. DLB v UstKraji má dle reportu poněkud problémy s dostatkem vozidel. DL B je i alex, a ty západní expresy v jejich součinnosti jsou již legendou…
Takže zda to vyjde nebo ne…necháme se překvapit.
Maji rok na sehnani vozidel a odrikani spoju bez nahrady umi ČD taky, asi dvakrat se mi stalo, ze jsem zakoupil jizdenku u pokladny a pak se dozvěděl ze ceske drahy zrusily spoj bez nahrady a ja musel hledat alternativu. Jednou mi to pokladni radsi ani nerekla(ok nemusela to vedet) a jednou mi to laskave zdelila po zaplacení.
Ne, Merlinův vnuk 🙂
Není důležitá kvantita ale kvalita
Garantem regionální dopravy na Liberecku je Liberecký kraj, ne nějaký Miloš.
Další tach od moudrého člověka, kterým se stal David, velmi mě bavíte
Koukám, že jsem vám šlápl na kuří oko. Tak si to tak neberte a užívejte advent. Tu češtinu se doučíte po Novém roce, to zas tak nespěchá.
Člověk
Udělá chybu a posléze si uvědomí ,ale nevím jak opravit , už raději mlčte a neodpovídejte . Děkuji jo a hezké svátky též
věděl by někdo, kde Die Länderbahn sehnal nebo odkud stáhl Desira?
Má na to rok ještě rok.
Od DB
Na některé spoje v Německu chtějí od DLB objednatelé nové vlaky. Ne Desira. Ta chtějí nechat v Německu modernizovat a nasadit právě mimo jiné na Liberecku.
Výborně, takže křížové financování najednou nevadí.
Vy jste se v těch pojmech úplně ztratil. A ano máte pravdu, cizí nepřátelské cent…ech čo to táram , železniční společnosti dotované z ciziny zde likvidují nedotovaného místního dopravce,a ještě navíc aniž by v ČR platily daně vyvážejí krvavý zisk opět za západní hranice. Hnus.
Jednotky řady 844 by byly kdyby čd nerušilo pořád ty soutěže a koupili ty vozidla i kdyby to bylo dražší. A jen počkejte oni ti soukromníci určitě tu cenu jízdného zvednou časem a služby se o dost zhorší a potom budete prosit aby se čd vrátili.
A teď tu o Červené Karkulce.
Stačí se podívat na R8, cena se během roku zvedla několikrát, poprvé ještě dříve než přišel nějaký COVID. Kvalitativně je to v mnohých aspektech horší než i to Béčko od ČD (snad s výjimkou wifi, která je dokonce stabilnější než v komerčních spojích RJ). A nejvíc to zabíjí s kapacitou souprav. Na to, že měl přinést RJ změnu k lepšímu, tak hrůza a zlaté ČD.
Ano byly by kdyby ….. Teď se ovšem můžeme jen smutně koukat.
A po tom prosíku jim tam za odměnu nasadí 4 modernizaci šukafonu!
,,České dráhy na tuto linku slibovaly jednotky RegioShark, většinou ale nasazují vysokopodlažní motorové vozy řady 843.“
Aneb jak se dá zneužít slůvko „většina“.
Pokud je to víc jak polovina spojů, dá se to nazvat většinou, jinak od ČD klasika, naslibovat moderní, nízkopodlažní vozidla a pak nasazují staré střepy.
A nebo ojeb od kraje? Domlueno je 2x 844 a 1×843, což tam taky opravdu jezdí, krom záloh
Pokud jezdi co je nasmlouvano, meli vy se ČD branit soudně. Ve smlouvach mezi krajem a dopravcem se moc neorientuji, tak dekuji za osvětlení.
A nebo žalovat u ÚOHS, to jim jde jako jediné opravdu dobře.
Já se na to koukám z pohledu cestujícího, ocením vozidla s klimatizaci, bezbateriový nastup a wifi, což ve 843 dostanu asi těžko, nadruhou stranu, pokud je uzavřena smlouva a dopravce jí plní, nevidím důvod, proč by nemohl vymáhat náhradu za její předčasné ukončení.
S Desirama jsem dojížděl denně z Varnsdorfu do Liberce. Jako v tomto případě půjde o jednotky, co v německu považují jako na pokraji životnosti. 1. Sedačky, tvrdá, nepohodlná, max 20 minut se tam dá sedět. Pak jsem se musel trochu projít. 2. Vakuové WC dobrá věc, ale imrvére ucpaný, nacákáno kolem, pokud nebudou jednotky navíc, může jezdit i několik dní vlak v oběhu bez WC. 3. Nízkopodlažní? Kdepak. Na europerónu fajn, ovšem na štěrku to je tak vysoko, že z toho padají důchodcu jak hrušky. To samý v Poustevně, když jdou dámy vlakvedoucí házet vexl, tak tam pak ani nevylezou.… Číst vice »
Tak kolik bude tady fejků? 200 nebo 400?
Zlatá střední cesta 300 – modrý gumy jsou vyčerpaný bojem proti Arrivě v článcích z posledních dnů.
je to nerovny boj, zvlast takhle pred vanocema… :)))
Musí se taky nějak vejít informace o intenzivních porodních bolestech!
Prosím, už skončete s tím spamem. Vezměte se se švestkou za ruku a jděte si zaskákat někam na most nebo aspoň odejděte někam, kde o vás už nikdo neuslyší. Ty vaše výplody zde jsou už otravné a trapné. Váš intelekt zůstal někde dole s přízemními mrazíky a i kulečníkové tágo ho má víc než vy dva dohromady.
Dementni rozhodnutí o počtu pretaveni 810 na Regionovy se znovu a znovu vyplácí. Místo 200 regin mohli mít cca 100 pavouku nebo 60-70 desir.
A teď, po 8-12 letech půjdou reginy pomalu do šrotu…
Fakt super rozhodnutí.
Ale Ti, co za tohle můžou, jsou vysmati jak leco. Např.pan Zaluda. Dtto 109E aj…
No a co by jezdilo místo těch chybějících 100 resp. 130-140 regín?
Dosud 810 a za čas zahraniční vozidla.
Regiomouse patří do šrotu, i ten po modernizaci
Přece 810 že kterých by se to jinak udelalo
…které by se odebraly na nejzapadlejší lokálky poté, co by se pavouci a žraloci osvědčili…
Sukafon s privesakem.
Protože takhle ty reginy byly jen na 10let. A to je vzhledem k ceně fakt malo
Regionovy ale byly „vyráběny“ s argumentem „přijatelné vozidlo na dočasnou dobu, než budou pořízeny nové moderní jednotky“ – tak to tak nakonec skutečně vyjde. 🙂
Jen ta cena neodpovídala tomu provizoriu.
je divné jak si liberecký kraj rozhodl, ale co nato říkají ostatní kraje s kterými se musí liberecký kraj dohodnout to už nikdo nenapíše. Asi se s ostatními kraji ani nedohodl. Tak nevím proč děláte takové závěry.
Vzájemné uznávání jízdenek … to nebude lehké jednání, při rozdílných cenách by to lidé zneužili – kupovali levnější, sladění ceníků je napadnutelné jako cenový kartel. Snad může být tolerance při mimořádnostech nebo v případě použití levnější jízdenky konkurence s odpovídajícím doplatkem. Nebo by kraj/kraje, když je kraje tak iniciativní, mohly domluvit s dopravci rozšíření svých integrovaných systémů za výhodnějších podmínek než vlastní tarify dopravců a přednostní odbavování dle nich, aneb „Na tarif IDOL z Ústí nad Labem až do Pardubic!“… Kolik by to kraj stálo a nakolik by se musely předělávat jaké smlouvy a dokumenty, to je věc další.
Ústecký kraj všem alternativcům nařídil tarif DUK. A s uznáváním není problém.
Jde tady především o mezikrajské jízdy.
JMK to zkusil a řvali modrogumí režijkáři.
A přitom je to tak jednoduché. Na svých komerčních linkách ať si ČD vozí své zaměstnance a přátele zadarmo, na linkách objednávaných kýmkoliv jiným ať jízdní výhody uděluje jenom platící objednatel.
Když poklesknete na kolena a pronesete 3x otčnáš, tak to „by … by… by..by..by“ bude.
Amen.
Takhle Všemohoucí nepracuje. Musíte taky říct co vlastně chcete.
Super, Regiony končí a budou nahrazené něčím lepším. Dobře pro cestující.
A Regiony prosím poslat rovnou do šrotu.
Ta novinářská hantýrka je nejednoznačná …. regiony jsou v tomto kontextu míněny okresy, nebo kraje?
Skončit by měli nejdříve Regiomouse, pak teprve Regionovy
Regiomouse po rekonstrukci nemám rád o něco méně než regionovy.
Na uvod musim rici, ze nemam rad ani jedno, ovsem po dlouhe dobe jsem jel nekolikrat po sobe regionovou a za me teda regiomouse rozhodone lepsi. V regionove je strasny hluk a i ty chodove vlastnosti jsou subjektivne horsi, i kdyz to je vzhledem k identickemu pojezdu objektivne blbost Mozna to zesiluje ten hluk…
Kez by uvolnene 843 nahradily jinde regionovy nebo 810 + 010…
To tedy. Klasická 810 a Regiomouse je obrovský rozdíl. Např. v pohodlnějším interiéru.
Jsem rád, že neschopnost ministerstva a SŽ v libereckém kraji (elektrifikace, objednávání rychlíků) kompenzuje alespoň kraj samotný objednávkou moderních či alespoň modernějších jednotek.
Na L4 jezdí většinou 843, Regionovy zmizely minulý rok
Tím spíš není změna k lepšímu překvapením. Já chci do rakve až po smrti, ne za života.
843 má mnohem pohodlnější sedadla než Desiro.
A jdou jim otevírat mastná , špinavá okna a Desiro má jen hloupou klimu . Ještě příhoda z režijkou a to Desiro vyjde z modrého srovnání fakt jako šunt. Platící cestující budou spokojeni . Snad se toto jednání rozšíří do celé republiky .
To je tam tak špatný úklid?
Že na R27 jezdí 843 s čistými okny. A hlavně – je v nich teplo!
Záleží jaká sedadla při rekonstrukci interiéru nechá DLB osadit.
Co třeba City W z omyvatelné bukové překližky?
Přesně tak.
No to tedy nezmizely, ještě jsem se zasek na 20min. na toaletě nemohly mně dotat ven.
To zase Mosadu rupne žilka.
Aspoň se jim bude dobře Sosat při pohledu na Beroun 😀
Dobře vy! 😂
A jak k tomu my, chudáci berounští, přijdeme?!? 😂😂😂
Tak když se nezaujatý člověk podívá na fotku s Desirem a vzpomene si na Regionovu tak je logické, že by si vybral Desiro a proto i kraj sáhne po Desiru. Cestující jsou voliči a toto je viditelná změna k lepšímu.
Porovnávate jablka s hruškami.
Ta Desira mají nahradit 843 a 844, což není závratný rozdíl , aby stálo za to kvůli tomu dále rozbíjet síť.
sliby chyby
Neboť zásadní pravidlo politiky zní – slibem neurazíš
Naše slavné zastupitelstvo nám šestý rok slibuje chodníky. Které ještě svět neviděl…