Potvrzeno: České dráhy od pondělí obnoví spoje do Polska, vyjedou i rychlíky k Baltu

Ilustrační foto. Pramen: ČDIlustrační foto. Pramen: ČD

V pondělí dojde k obnovení železniční dopravy mezi Českou republikou a Polskem. To dosud zůstává poslední sousední zemí, kam se

V pondělí dojde k obnovení železniční dopravy mezi Českou republikou a Polskem. To dosud zůstává poslední sousední zemí, kam se vlaky nejezdí. Obnovení dopravy oznámily České dráhy.

Po tříměsíční přestávce vyvolané virovou nákazou se v pondělí znovu rozjedou dálkové vlaky přes hraniční přechody Bohumín/Chałupki a Petrovice u Karviné/Zebrzydowice, na jejichž provozu spolupracují ČD s polským dopravcem PKP Intercity, rakouskými ÖBB a slovenskou ZSSK. Od 26. června bude také zahájen provoz sezónních rychlíků z Bohumína k Baltskému moři, do Svinoústí, Helu a Kolobřehu. V těchto spojích ale zatím nebudou řazené lůžkové vozy. Noční vlak Praha – Krakov by měl jezdit od noci 9./10. července. „Přesný termín obnovení závisí na podmínkách za kterých bude možné tyto vlaky provozovat na území Polska,“ doplnila mluvčí drah Gabriela Novotná.

V pondělí 22. června budou ještě u některých spojů z/do Polska platit omezení, která souvisejí s postupným nasazováním souprav na jednotlivé linky. Tento den proto ještě pojedou vlaky EC 105 Porta Moravica jen v úseku mezi Bohumínem a Štýrským Hradcem, EC 106 Sobieski jen mezi Břeclaví a Bohumínem a vlaky EC 116 Silesia a EC 114 Cracovia jen mezi Bohumínem a Prahou. Od úterý už tyto vlaky pojedou bez omezení.

S dočasnými omezeními bude ale potřeba počítat i po tomto datu u páru vlaků EC 130/131 Báthory, který bude zatím v provozu ve zkráceném úseku Nové Zámky – Bratislava – Břeclav – Bohumín – Varšava (tj. nepojede v úsecích Budapešť – Nové Zámky a Varšava – Terespol) a v Bohumíně bude potřeba přestoupit do jiné soupravy. Podle Novotné bude provoz do Maďarska částečně obnoven ve středu 1. července a plně od čtvrtka 2. července.

Vzhledem k tomu, že Slezské vojvodství je aktuálně podle takzvaného vládního semaforu zařazeno do oblastí s vysokým rizikem nákazy nemocí COVID-19, budou ve vlacích ve směru z Polska do České republiky probíhat hraniční kontroly. Podle aktuálně platných ochranných opatření je při návratu ze Slezského vojvodství vyžadován negativní test na COVID-19, ne starší než 4 dny, případně je potřeba počítat s karanténou. Vzhledem k nezbytným kontrolním procedurám může dojít u vlaků ve směru do České republiky ke zdržením.

Od pondělí 22. června bude obnoven také provoz regionálních vlaků Českých drah po peážní trati přes polské Głuchołazy (spěšné vlaky Lipová Lázně/Jeseník – Mikulovice – Głuchołazy – Jindřichov ve Slezsku – Krnov). Na hraničních přechodech Český Těšín/Cieszyn a Bohumín/Chałupki předpokládají České dráhy obnovení regionálních vlaků od 1. července. Termín zprovoznění těchto vlaků je ale ještě předmětem jednání mezi objednateli dopravy.

V případě přeshraničního provozu mezi Libereckým krajem a Dolnoslezským vojvodstvím (mezi Harrachovem a Szklarskou Porębou) probíhají jednání mezi objednateli dopravy. „Tyto vlaky tak proto ještě v provozu nebudou. O zprovoznění této linky budeme včas informovat,“ doplnila Novotná.

Obnovení spojů do Polska dnes ohlásil i Leo Express. Linku do Krakova začne znovu provozovat v pátek 3. července. Spoj vyjíždí v pátek a neděli odpoledne z Prahy s večerním příjezdem do Krakova a zpět do Prahy se vrací v sobotu a v pondělí před polednem.

Ministr dopravy Karel Havlíček dnes po návštěvě Centrálního dispečerského pracoviště v Praze zveřejnil statistiky, podle kterých se železničních provoz již téměř vrátil do situace před nákazou. „V době před Covidem se denně vypravovalo 8 500 osobních a 2 000 nákladních vlaků, nyní jsme již na 8 300/1 500,“ uvedl Havlíček na twitteru.

Tagy České dráhy LEO Express obnovení provozu po pandemii koronaviru Polsko
40 komentářů