Potvrzeno: Arriva mění majitele, Deutsche Bahn ji prodala fondu I Squared

Autobus Arriva Express. Foto: ArrivaAutobus Arriva Express. Foto: Arriva

Infrastrukturní fond kupuje dopravní byznys v deseti evropských zemích včetně Česka.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gajda

Ty poslední Irizary na Arriva expressy už vypadaly, že k tomu prodeji je hodně blízko. DB company už bylo úplně bokem a o samotě – tedy jen připraveno ke sloupnutí.

Distribuce

Tady bude spíš zábava sledovat, až dojdou manažerům planenná slova, protože Čtvereček začne s personálními čistkami.
Těch důvodů bude mít dost.

vendelin

Jsem zvědav jestli zaměstnanci ještě nebudou vzpomínat na dobu pod DB,jsou to přece jenom Američani,což pro tento prostor nepřineslo mnoho dobrého je to trochu jiný svět co myslíte?
Viz třeba investice ve Vodopchodech.

Jiří Kocurek

HP, IBM, Microsoft, Apple, Dell, Oracle, Google, Xerox …

Ne, vůbec nic z toho nemáte. Ani ten internet v Xeroxu vymyšlený.

Distribuce

Samozřejmě, že nejlépe bylo za Sovětského Svazu.
Vendelíne, jsi fakt mimo mísu.

Jiří Kocurek

Prací ke svobodě. Teda pokud pracujícímu neurvali dozorci ledvinu dupnutím na ležícího. Mnozí si odnesli rakovinu, protože na bezpečnost práce se kašlalo – konekoncu byli utrčení k likvidaci, tak proč nedat sadistickým dozorcům volnost ke konání srabáren.

Han van Meegeren

A teď vidíte, kolik příznivců bolševici stále mají.

Jirik

Zaznělo dvakrát: „Je největším autobusovým dopravcem v zemi a třetím největším osobním dopravcem na železnici.“

Zdrasa

Drobnost pro redakci – fotka nezachycuje Arrivu v Teplicích, nýbrž v Ústí nad Labem. V pozadí sídliště Dobětice a Stříbrníky

Ferda Vomáčka

„I nadále se budeme připravovat na nadcházející investice do moderní, bezpečné a ekologické dopravy, kde budou naši cestující tou nejvyšší prioritou,“

Nenechte se vysmát. Hlavně ta železnice, že…

Kubrt

Takže znova, už po padesáté osmé: kvalitativní standardy v závazkové dopravě určuje, nikoliv dopravce. Ten plní pouze to, co se po něm chce a za co dostane zaplaceno. Takže místo pranýřování Arriva vlaky se zaměřte více na jednotlivé objednavatele, kteří to tak chtěli, nebo jim nevadí nedodržování standardů.

Kubrt

Samozřejmě „určuje objednavatel, nikoliv dopravce“.

Beny

Dle mého ano i ne. Dopravce přece významně ovlivňuje personál, čistotu a další drobnosti (stolky, sedačky, barvy…)

Kubrt

To ano. Nicméně objednavatel svým přístupem (nastavení podmínek, vymáhání) ovlivňuje, jak moc se dopravce snaží.

Miroslav

Zajímavé, Arriva už nebude tedy společnost stoprocentně vlastněná německým státem.
Aspoň to bude konečně ooravdu soukromý dipravce, a ne státní dopravce sousedního státu.

Adam H

Přesně, soukromníci v Česku:
– Arriva = DB = německé státní dráhy
– Leo Express = Renfe = španělské státní dráhy
– Die Länderbahn = Netira = Trenitalia = Ferrovie dello Stato Italiane = italské státní dráhy

😀 😀

Jenda. Nový

GW Train – OBB – Rakouské dráhy

Kubrt

Krigar je bílý kůň ÖBB? Nebo jaká je ta vlastnická struktura?

Beny

OBB = Busem, nikoli GW Jihotrans

louisdemydlaque

Nepletete si náhodou dva jihočeské dopravce? ÖBB vlastní ČSAD autobusy ČB neboli Busem. GW Jihotrans (a s nim spojeny GW Train) snad nevlastní…

Marek

Ano je to hodně vtipné, to co je v česku nazýváno „soukromími dopravci“, jsou dost často společnosti vlastněné různými evropskými státy. Co je na tom soukromého….?

Petr

Pamatujete si jak se mělo ČSA prodat AIR FRANCE, to bylo řečí a jak dopadly.

Trumway

No to nám tak ještě scházelo. Ten název nevěstí nic dobrého a v souvislosti s železniční dopravou kde se využívá vynálezu zvaného kolo je mírně řečeno mimo.

Jegorić

Rozebereme si problém: Vlak, to je vlastně lokomotiva a vagóny. Vagóny se jenom vezou, takže je zanedbáme. Zbývá nám lokomotiva – to je vlastně motor a kola, zbytek je nepodstatný, ten zanedbáme. Po kolejích jedou jenom kola, takže motor taky zanedbáme. Kola si zjednodušíme na jedno kolo, což je vlastně kruh, že. Kruh, to je pí er na druhou. Pí je konstanta, tu zanedbáme, a zůstalo nám er na druhou, což je čtverec. A co dělá čtverec, kdyz se otáčí? Drncá!

Trumway

: – )
Pokud se se tedy vůbec otáčí a jen neklouže. V takovém případě vzniknou saně.

Radim

😀 😀 😀

Trumway

No co co. To není k smíchu! Jak to bylo v Dědictví? Satelit v pr..li, pštros v pr…li…stejně tak to mám teď já když ČSAD z autobusů pryč, z mnoha benzínek už nápis Benzina – pryč (alespoň, že to zatím k nám nedošlo) a po tomhle tahu Bůh ví jestli za chvíli nezmizí z arriváckých červených 642 i nápis REGIO spolu s logem DB.
https://isquaredcapital.com/

Jiří Kocurek

I squared znamená I na druhou. Nikoliv I čtverečkované.

Desura

a kolik je I²? I*I, neboli čtverec

platamond

Nejsem si jist zda „i“, neboli imaginární jednotku leze mocnit…

LKB

Velke I je v makroekonomii agregatni velicina vsech soukromych investic ve state.

Škrpál

A co takhle prosté Já na druhou?

Trumway

I Squered = Ájs Kvérd…..Ice Ice Baby. Zlatá Ariiva. Ale jestli mi přemalují i Kříšťálka tak s nima nemluvím.

Distribuce

Myslíš jak řekla při prezentačce vedení LK jistá vysoce inteligentní průvodčí ARR „my tomu říkáme Křišťálová noc“?
Na projektu Křišťálové údolí (za mě blábol, jak má být, nikdy se tomu kraji tak neříkalo) je zajímavé, že se tam neprezentuje, kde co bylo, ale jen ti kdo nasypali. Na zmíněné jednotce, jsou tedy jen někteří a někteří 2x.
Proč Kříšťálové netuším, v Jizerkách a okolí rozhodně nebyla výroba křišťálu ve sklárnách dominantní. Ale marketing to zdůvodní, lidi zbaští, takže vlastně vše v pořádku.

Trumway

JJ, ten myslím. Takhle hluboce jsem se nad tím ještě nikdy nezamýšlel. Spíše je to o tom, že ta jednotka je velice líbivá.Tedy mě se to provedení moc líbí.

Jiří Kocurek

Ne, opravdu není potřeba, aby tady byl politický rozbor návzu firmy. Obzvlášť od experta, který to neumí ani správě napsat.

Nemachruj, nejde ti to.

Jiří Kocurek

Vypadá to totiž jako ten starý kádrovácký článek o počítačové myši, kde se snažili prokázat, jaký je to nesmysl a že nikdo nikdy nebude ovládat počítač něčím tak odporným jako je myš. Účelem bylo udělat z američanů tupce.