Potvrzeno: Alstom má další velkou objednávku na vlaky pro Paříž a okolí, svaří je v České Lípě

Jednotka RER NG. Foto: AlstomJednotka RER NG. Foto: Alstom

V České Lípě nakonec bude svařeno celkem 262 jednotek.

Společnost Alstom získala definitivně zakázku na dalších 96 nových souprav RER NG pro příměstskou dopravu v Paříži a okolí. Jde o důležitý kontrakt i pro český průmysl: skříně nových vlaků se svařují v českém závodě Alstomu v České Lípě.

Francouzský organizátor veřejné dopravy Île-de-France Mobilités, který řeší dopravu v Paříži a přilehlém regionu Île-de-France, oznámil nákup již v dubnu, nyní definitivně další objednávku potvrdil i Alstom.

Jde již o pátou objednávku z velké rámcové smlouvy uzavřené v roce 2017 na celkem 255 jednotek, nakonec dojde k dodání 262 jednotek. Nová objednávka má hodnotu 1,7 miliardy eur. Kromě již dříve objednaných souprav pro linku RER-E (každá o délce 112 metrů) jde o dalších 132 pro linku RER-D (každá o délce 130 metrů).

Jednotka RER NG. Foto:  Île-de-France MobilitésJednotka RER NG pro provoz v Paříži. Foto: SNCF / Guillaume BlanchonPrvní den provozu jednotky RER NG v Paříži. Foto: Theo Moll / AlstomNová jednotky RER NG. Foto: Île-de-France MobilitésNová jednotky RER NG. Foto: Île-de-France MobilitésPředstavení nové jednotky RER NG. Foto: Île-de-France MobilitésPředstavení nové jednotky RER NG. Foto: Île-de-France MobilitésPředstavení nové jednotky RER NG. Foto: Île-de-France MobilitésPředstavení nové jednotky RER NG. Foto: Île-de-France MobilitésPředstavení nové jednotky RER NG. Foto: Île-de-France Mobilités

Projekt RER je příkladem špičkové úrovně svařování a důležité role závodu v České Lípě v rámci evropského Alstomu. Svařujeme zde skříně vložených vozů, tedy podlahy, bočnice, čela a střechy, které se pak odváží do Valenciennes nebo Crespinu, kde se vlaky kompletují. Objednávka dalších vlaků dokazuje, že jde o dlouhodobě úspěšný projekt,“ řekl Dan Kurucz, generální ředitel Alstom Czech Republic.

Jednotky označované jako Z 58000/Z 58500 vycházejí z jednotek Regio 2N od Bombardieru a X’trapolis od Alstomu. Mají dva metry široké dveře, aby se usnadnil nástup a výstup. Jsou také již vybaveny technologií pro automatické řízení vlaku.

Klíčová čísla pro RER NG

Celkem objednáno 262 vlaků pro linky RER-E a RER-D

Maximální rychlost 140 km/h

Kapacita 1 861 cestujících, z toho 606 míst k sezení

Více než 320 km kabeláže

Přes 310 USB zásuvek

54 informačních obrazovek

54 bezpečnostních kamer

Tagy alstom Alstom Česká Lípa Ile-de-France Mobilités RER NG SNCF Voyageurs
1 komentář