Potřetí během tří týdnů. DB opět odstavila vlak Českých drah do Berlína
Souprava zůstala v Drážďanech, do Česka se vrací zkrácená bez tří vozů.
České dráhy řeší znovu závažnou komplikaci v nasazování svých vozů na mezinárodní spoje EC Berliner mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. Německý dopravce Deutsche Bahn dnes v Drážďanech odstavil kvůli nevyhovujícímu stavu celý vlak EC 178. K podobné situaci došlo minulý týden už v Děčíně, během tří týdnů potřetí.
Deníku Zdopravy.cz to potvrdilo několik cestujících, problém je patrný i ze stránek Deutsche Bahn. Podle rezervačního systému obratový vlak od ranní soupravy EC 179 nejede z Berlína do Drážďan. Vlak začne svoji jízdu až v Drážďanech ve zkrácené verzi pouze s pěti vozy.
V Drážďanech zůstávají tři vozy řady Bmz, se kterými DB odmítla dál jet. Otázkou ale zůstává, proč nepokračoval německý dopravce se zkrácenou soupravou. Cestující museli pokračovat pozdějším vlakem kategorie IC z Drážďan do Warnemünde přes Berlín. Stejně tak museli z Berlína jet do Prahy dřívějším vlakem IC. Vyjádření Českých drah zjišťujeme.
DB: Výjimečné případy
Od začátku srpna jde už o třetí případ, kdy Deutsche Bahn odmítla převzít vlak Českých drah. Tiskové oddělení Deutsche Bahn od minulého týdne na dotazy deníku Zdopravy.cz neodpovědělo. Ve vyjádření pro ČTK uvedl německý dopravce minulý týden, že jde o ojedinělé případy. „Vzhledem k současným velmi vysokým teplotám může v ojedinělých případech docházet k poruchám železniční techniky, jako tomu bylo předevčírem,“ řekl mluvčí DB o zrušení spoje minulý týden. „Bohužel jsme nebyli schopni splnit naše vlastní standardy služeb a kvality pro cestující. Toho samozřejmě velmi litujeme,“ vysvětlil důvody, proč německá posádka odmítla z Děčína soupravou pokračovat. Dnes se nejednalo o problém s klimatizací, podle dostupných informací šlo o možné závady na podvozku.
České dráhy se na trase potýkají s výpadky vozů pravidelně.
„Přijali jsme několik opatření, např. zvýšené prohlídky vozů v depu, redislokace vozů atp. Bohužel v současné době při dlouhodobých extrémně vysokých teplotách se s problémy především v oblasti účinnosti a přetížení klimatizací ve vozech, kdy se závada projeví za provozu na vlaku, potýkají i další dopravci a železnice v dalších zemích,“ řekl minulý týden mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.