Potřetí během pár dnů. Poškozené trakční vedení opět zastavilo vlaky u Lysé

Stanice Kostomlaty nad Labem. Foto: Správa železnicStanice Kostomlaty nad Labem. Foto: Správa železnic

Kvůli stejnému důvodu došlo k omezení vlaků podél Berounky.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vesper

Už před víc jak deseti lety se mluvilo že tahle trať nutně potřebuje zgenerálkovat. Proč to doteď není? Proč až nejdříve v roce 2027? Proč u nás příprava všeho trvá nekonečně dlouho?

svojsin

4 díl bude dnes , nebo už probíhá?

Vindaloo

19:18 – V úseku Stará Boleslav – Lysá nad Labem provoz přerušen. Poškození trakčního vedení nákladním vlakem.

Svojšín

Dík za info.
Uvidíme, jestli je další díl až ve všední den.

none

Jde o zvyk…

Petr

Jen Regiojet na své cestující kašle… všechny jejich spoje zrušený, bez zajištění NAD.. ať žijí jejich služby cestujícím.

Patrik Čech

Koukám, že Správa železnic mě chce donutit si koupit auto.

Frantisek

urcite si brzo daji na nastenku nejaky predpis ci obeznik, podle ktereho za to bude moci nekdo jiny nez oni – treba fira, pocasi, rezim – proste nekdo jiny.

Jiří Kocurek

Seznam je možných příčin je dlouhý, ale je jisté, že před vynálezem před elektromobilu troleje nepadaly.

PS: František Křižík se tím pádem stává úhlavním nepřítelem železnice a zlořidičem, ničícím železnici stavbou automobilu s elektropohonem. 😛

Practicus

njn, havarijní stav TV – pak se nikdo nesmí divit, že jsou dráty tak často dole

Jakub

A máte k tomu nějaké důkazy? Nemyslím to útočně, ale ptám se jestli to víte a jak se to projevuje nebo jste to kdesi slyšel 😀

Bobik

No je vedro, tzn. kov se rozpíná. A byť troleje mají kompenzaci, tato nejspíš nefunguje, jak má. Samozřejmě, zhlaví se kompenzuje složitěji, ale jde to taky. A v závislosti na počasí je potřeba zvýšená kontrola/údržba. K tomu zjevně nedošlo.

B.W.B.

Důkazy… Když jsem před nějakým rokem hlásil výpravčímu v Dobřichovicích přetržené laníčko, s potenciálním rizikem že se zbylá část otočí od troleje dolů do profilu sběrače, tak to trvalo asi týden, než to opravili. Na můj dotaz mi bylo řečeno, že prý nestíhají, a takových míst mají spoustu…. Od té doby se určitě stav samovolně nezlepšil, koneckonců když sloupy padají následkem koroze… (Černošice). A úplně nejlepší bylo, když jsem takhle jednou nahlásil výpravčímu v Krči nahoře utržený věšák (místo laníčka pevný drát), který byl zrovna v dost slušné délce. Držíc jen dole na troleji se nahoře u nosného lana klátil… Číst vice »

Jakub

Tyjo, tak to je dost prasárna. Příště zkusit zavolat rovnou elektrodispečerovi – výpravčí jsou kolikrát taky filutové, řekneš že jedeš cosik opravit a jim je to jedno a ještě mají kecy, že budeme na 10 minut (max) blokovat provoz – naštěstí jsou to výjimky a když už tak si s nimi elektrodispečer poradí. U nás se to jede trochu jinak. Elektrodispečer u nás nakáže přerušit práci a okamžitě tam jet pokud je to možné a opravit to. I když těžko říct jak to u kolegů chodí na opačné straně republiky. Jak tak čtu tak asi dost blbě.

Martin

Zajimalo by me, zda se tohle stava tak casto take v jinych zemich.

Twix

Mě by zajímalo, jestli se to stává častěji na 3 kV než na 25 kV – vliv proudu, průřezu vodiče, počtu stahovaček… jiné země mají většinou SS trolej dvojitou. Jinými slovy jestli tomu nějak pomůže konverze.

Bobik

Teoreticky pomůže. Trolejový vodič má v základní konfiguraci 100mm2 na AC a 150mm2 na DC.
Jinak každý systém má kompenzaci vyrovnávající tepelnou roztažnost, počítanou právě podle robustnosti toho kterého systému. Pokud funguje vše jak má, není co řešit.
Na druhou stranu při zanedbané údržbě lze (hodně) zjednodušeně říct, že čím tlustší drát, tím horší pružnost toho drátu a tím vyšší riziko, že se něco serve, když se ten drát třeba vlivem vedra prověsí.

Twix

Díky za teoretickou odpověď. Ještě by mě zajímalo jak je to teď v praxi, strhává se SS trolej častěji než střídavá? Samozřejmě to bude zkreslené tím, že SS tratě jsou v průměru více zatížené.

Bobik

No v praxi záleží na tom, jak moc se dlabe na údržbu. V tom napájecí soustava nehraje roli. I ten sebelepší systém je při mizerný údržbě k ničemu.

dzejejc

Já se fakt divím, že po těch všech problémech se tam pan Svoboda stále drží jako klíště.

Marty

Žába žábu neodvolá

Jaaa

A kým ho chcete nahradit? Nejezchlebem? Švejdou? Čočkem? 😀
To by se teprve začaly na železnici dít věci.

mgr.pavel

A co tak někým schopným?

Luboš Beneš

Víte o někom?

Pražec

A má vlastně vůbec #mynic něco v plánu, aby se totéž nedělo za čtyřicet let na VRT?

Kubrt

Ano, od 2027 by měla proběhnout modernizace tohoto úseku…

Jiří Kocurek

A nejspíš se dočteme, že je zbytečná, když se rychlost nezvýší (stejně jako ve Třebové).

micat1

Rychlost se zvýší ze 120 km/h na 160 km/h pokud vím. Plus přidání 3. koleje.

thom99

160 ale pouze pro pendolina 🙂
O té modernizaci čtu už dlouho, mám dojem, že příští rok nebo 2026 mělo být hotovo (minimálně do Poděbrad, nevím jak dál na HK).

Pája

Vlk taky sliboval…..

55p

26 byl už jeden z posunutých termínů (dokončení modernizace celé pravobřežky)

Jaaa

Zbytečná ne, špatně vymyšlená.

Jiří Kocurek

Papír snese všecko, ale majitelé domů by mohli a budou mít výhrady k tomu, že jim oblouk půjde přes obývák.

Jaaa

A nebo taky ne. Projektovat cokoli na hulváta nejde, ale to neznamená, že tam prostor pro zlepšení není.

Leinad

A je snad potřeba na pravidelnou či průběžnou údržbu dlouhá uzavírka? Nezvládá metro trošku větší provoz s nočními výlukami a občasnou víkendovkou, bez zastavení provozu na měsíc?

Jiří Kocurek

Metro má pevnou jízdní dráhu, už několik roků tam po kouskách mění pražce…

Matěj

Bohužel až 2031…

Zdeněk

Možná tak 2047

MilanSima

U té tratě podel Berounky bych vyjmul to slovo „jen“. Zrovna tento týden se jezdí v úseku Karlštejn-Řevnice jednokolejně, polovina kolejí v Karlštejně vyloučena, a teď navíc jednokolejně i v dlouhém úseku Dobřichovice-Radotín! Takže místo slova „jen“ bych doporučil se tam teď zkušebně projet 😎😁.

Karel

Já bych doporučil seznam výluk.

Dachs

Tam je výluka nebo nějaká mimořádná událost dlouhodobě setrvalý normální stav a „kolorit“. Tento stav posílá do aut celé Poberouní a stejně tak výletníky. A stáhnout tuto trať na jednokolejku o prázdninách? To je špatný vtip. Doporučil bych poslechnout si místní lidi nebo i ty výletníky, co si o tom myslí. Přitom málokdo bude rozporovat, že modernizace je potřeba. A celkem přesně kritika míří na SŽ (zanedbanou údržbu, anebo mínění soudí, že ta modernizace se strašně vleče a nepostupuje razantněji), zčásti tedy i na ČD / Ropid: za často nedostatečnou kapacitu vlaků (v některé časy by jednoešusy potřebovaly zdvojit), případně… Číst vice »

Karel

Ona se tam dělá optimalizace, což obnáší sanaci (obnovení) spodku, kompletní obnova svršku, úpravu budov, zabezpečovacího zabezpečení. A to bez dopadu na provoz nejde dělat