regio-vlak

Potopa ve vagonu. Jak to vůbec můžete pouštět na trať, stěžuje si hejtmanka na ČD

Zaplavený vůz ČD. Zdroj: X.com / Petra PeckováZaplavený vůz ČD. Zdroj: X.com / Petra Pecková

České dráhy se omluvily s odkazem na prioritu dopravit cestující do cílové destinace.

Odebírat
Upozornit na
guest
193 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Bude někdo udržovat, reklamovat a opravovat naprosto příšerně zrekonstruované Bdmteeo na posázavském Pacifiku? Ty jezdí se zničenými okny, nefunkčními dveřmi a bez naprosto základní údržby a počmárané

Radek

Já se omlouvám, ale nemůžu si pomoct ;-)… změnil bych titulek: „Ve vlaku praskla voda na hajzlíku, středočeský kraj v ohrožení! Hejtmanka zasahuje!“ 😀

Václav Trinkl

Na čd si všichni stěžují ale když pak jedu domů arrivou a je v ní tak 45°C tak na to nikdo neupozorní

Olšovec

Tak to buďte rád že jedete .. není pomalu den kdy na Bylnicke Arriva zdechne.

Kicruj

Za poslední 2 týdny jsem jel 8x z lidce do bylnice a 2x z bylnice do staraku a vždycky v pohodě tak to snad nebude tak hrozné

Anonymus

Drzim hejtmance palce, at to dotahne zdarne do konce. Cirkus CD pokracuje.
Stredocesky kraj by hlavne mohl opet prosadit zruseni nekterych spoju. CD to totiz nezvlada…

Practicus

to je tak, když se ty vozy naplní vodou a nepřipojí se ke stojanu elektrického vytápění – copak asi může ten mráz s tou vodou a tou nádrží udělat

Rudolf Tuček

U Honekra nepamatuji prasklou nádrž, vždycky mráz roztrhne těsnění kde je přišroubovaná trubka od WC do nádrže.

Rudolf Tuček

Pokračování: což je i případ tohoto vozu, podle videa v článku to teče přesně z místa kde je připojena trubka WC.

Tomáš

Chápu, že oslovená hejtmanka musí něco říct a toto je pro ni ideální možnost se pozitivně zviditelnit. Ale ono se bude tak dlouho rýpat, až kvůli prasklé nádrži v jednom vagónu a jeho odstavení -třeba těsně před vypravením vlaku- bude mít těch dalších pět dobrých vagónů cca hodinové zpoždění. Ale zpoždění je daleko snesitelnější, protože je normální 🙄

Michal M

Divil by ses, na naší trati (FJB) zpoždění normální není.

Daniel Jablonecký

Vy si ten vztah mezi objednatelem a dopravcem představujete dost svérázně a ještě vyhrožujete?

Huh

Kéž by hejtmani jezdili více, třeba s Arrivou. Když přistaví 2 minuty o odjezdu netopící heblo s ulámanými nebo aspoň ublemcanými stolečky, bez fungujících zásuvek nebo WiFi. Přesně dle smlouvy 😊

Petr

Jak může vědět, že už to takhle vyrazilo z výchozí stanice?? To by ani nepustili

Michal

Bdmtee alias ŽumpoJet je na 340 v JMK známá firma. A netěsnící okna jsou běžná praxe a nikdy se nám nikdo neomluvil.😡😡😡😡

Martin H.

Máte zřejmě problém porozumět psanému slovu. Článek není ani o JmK, ani o nětěsnících oknech, ani o omlouvání se. Už to mám, váš příspěvek jste zřejmě omylem napsal pod špatný článek…

Michal

Promiňte, ale článek je přece o bdmtee. A chtěl jsem pouze říct, že na S6 v JMK jezdí taky (s nulovou naději na zlepšení) a s vodou ve vagónu mám bohužel nejedny osobní zkušenosti. Ale rozdíl je v tom, že mně se nikdo nikdy neomluvil.

Daniel Jablonecký

Asi nemáte toho správného hejtmana/hejtmanku.

Michal

Spíš mám smůlu, že jezdím po trati, o kterou soukromí dopravci nemají zájem, kraji je ukradená a SŽ má reverzní priority.

Milan

Když k takové závadě dojde během jízdy a je možné to nějak pořešit, tak je pro cestující většinou priorita prostě nějak dojet, než se nechat někde po cestě vysadit a čekat půl hodiny nebo hodinu na další vlak, protože náhradní souprava se prostě nevyskytne z ničeho nic někde za Prahou. Navíc by třeba ani pak nemusel jet vlak v opačném směru zpět. Příspěvek paní hejmanky na X vyznívá, jako by ten vagon byl vyplavený už před odjezdem z výchozí stanice (několik kritických komentářů schytala přímo pod svým příspěvkem). Bylo by od ní korektní uvést, kde došlo k této závadě a… Číst vice »

Petr

Navíc pokud to byla pouze voda, mohlo jít o závadu na nádrži wc a umyvadlo. Horší by byl fridex z topneho okruhu, to se stávalo u regin v řidičáku

Vlada

V Bymáču je pouze voda na splachování záchodů a umývání rukou. Zřejmě mrazem praskla nádrž, Která se nachází v představcích ve stropě.

Practicus

to je tak, když se vůz odstaví a nedá se ke stojanu, aby se vytápěl – navíc ty nádrže mají topný tělesa, ovšem, vůz musí být připojen na VN

Chleba Nakup

Ve vlaku je řazen přímý vůz ze stanice Gdańsk Główny. „Morze aż do Czech“

Jan

Modrogumní těsnění netěsní…

Petr

Koukám, že systém známý z R26 za časů ČD se ujal. Ještě to chce doladit výpustí v podlaze a bude to jako úklid japonského WC. 😀

Jan

Za to může Jančura. Kdyby měly ČD monopol, nikoho by ani nenapadlo si stěžovat…

Muzeum

Prášky dnes byly
?

Jan

Jen vitamíny…

Tomáš

Pane doktore, rozumíte srandě?!? 🙄

David

Málokdo napíše větší sracku

Jan

Tou někdy trpíme všichni, sejdeme se na záchodě…

Rudolf L

Tak že všichni vědátoři se uklidní a nedělají paniku, neboť nádrž na vodu pro toaletu je ve stropě a bohužel v železničním voze to není statické obložení, z toho důvodu zřejmě došlo k prasknutí ať už nádrže nebo armatury a následně vinou gravitace, tekla voda ze stropu….
Tak že nic co by ohrozilo bezpečnost zpovykaných úředníků na hejtmanství ani Středočechů.

Petr

A vyhovuje elektrické zařízení vozu, provozu při takovéto závadě?

Nose Peak

Kde asi udělali soudruzi z VEB Waggonbau Bautzen chybu…

Petr David

Nepozvali vás k tomu?

Tomáš

Dobrýýý! 😃

Practicus

nepřipojili vagon k předtápěcímu stojanu a nepustili do něj vysoký napětí

Nose Peak

Podle Divocha vylo v pondělí v Práglu kolem nuly…

Petr

Já snad začnu fotit bmto na Posázavském pacifiku! Po zpackané rekonstrukci to vůbec nikdo nřeřeší že se vagony rozpadají a údržba nula!

Ra

Bmto na Pacifiku v roce 2025? Už se nemůžu dočkat na fotky, třeba s nově opravenou 749.107 jim to bude slušet 🙂

Pat

Tak hlavně že tam nejezdí ARRIVA, to by byl teprv průšvih.

J.K.

Nebo žlutý, to by bylo narážek na yellow submarine. U ČD pohoda, je to služba pro lidi, voda je dneska drahá a tady jí dostali… 🙂

Pohádkár

To jsou slinty tohle to ..

Michal M

To by tam kamarádům úředníků z IDSK neplatily režijky.

Leinad

PIDí režijky by platily.

Jan

Nebyl, oni potřebují protipožární systémy…

Twix

Arriva do Benešova dříve Sp vlaky vozidla a myslím že bez koupání.

Pavla Špalkova

Takové věci se prostě stávají.Politicka se chtěla pouze trapně zviditelnit.Rakusanova hejtmanka by se nejdříve měla podívat na svojí odvedenou práci a potom kritizovat druhé .

Dusanh

Její odvedená práce asi tak o galaxii přesahuje výkon provedený její předchůdkyní z Agrohejtmanství…

Pavla Špalkova

To bych neřekla, její kvalita práce je stejně nízká jako u toho frajera z Kolína, který to jejich sdružení vede.

Igelkott

Pavlo, pokud Vám předchozí hejtmanka domluvila slevu u kadeřníka v Benešově, tak to nepatří na tento web, ale např na Mimibazar. hezký den!

Daniel Jablonecký

Ó jak vy jste moudrá. Nebo spíš jenom užvaněná kobliha.

bifidus

Jako zástupce objednatele a samosprávy dělá hejtmanka přesně to, za co je placená.

Pavla Špalkova

Na to má každý kraj svého úředníka pro dopravu.Ten takové situace řeší obvykle,ne hejtman.

Dusanh

Takže smlouvu v r. 2019 pro ČD podle vás nabagroval úředník a ne Jermanová?

Pavla Špalkova

Každý kraj má svého radního pro dopravu, který vybere dopravce a pod výslednou smlouvu se podepíše i hejtman,ale to nic nemění na tom že normální hejtman obvykle neřeší vylity kýbl vody na podlaze.

ZDH

Normální hejtman řeší ledacos.
Jermanová ale řešila jenom auto pro manžela a rozhazování krajských peněz svým poskokům na odměnách.

Dusanh

A ještě vyasfaltování ulice k jejímu domu.

NightmareFreddy

Podle mě je i důležitá otázka, za takto tento vůz vypadal při přistavení, nebo se to stalo až někde po cestě…

Pán jeskyně

No ono je to složitější. Tuhle soupravu vypravuje stanice Tábor, do Prahy přijede ráno, odjede na odstav, tam vlak v mezičase proběhnou uklízečky a odpoledne se vrací. Je to spíš dlouhý obrat než přistavení.

Pomeranč

Přitom by si mnohem větší pozornost zasloužilo, že tyto vozy přes zimu jezdí bez vody (přesně proto, aby se předešlo důvodům této havárie), což je na dnešní dobu opravdu smutné.

Zaerikk

Oni jsou tak nějak celkově Honeckry na dnešní dobu opravdu smutné. Těším se na den, kdy vyřadí poslední.

Leinad

Klimatizace, vakuWC atd. patří do šukafonů (regionova, regiomouse) jedoucích občas i 80 z kopce. Ne do honeckrů jedoucích 160 po korytu.

Jirka

Už aby to bylo. Nedávno jsem jel v jednom na lince R13 Břeclav – Brno a hrůza. Málo místa a zima tam byla jak v psírně. Brr

Nose Peak

Taky to nebylo dělaný na cestování kaštanů z Břeclavi do Brna, ale na převoz hrdinů raněných v boji o Fuldský průsmyk. Soudruzi, přeložení do Honekráku z moderního sanitního vozu UAZ 452, by si připadali jako v ráji…

Jenda

Já bych v podobných případech ocenil transparentní jednání: „Vůz, ve kterém máte místenku, má závadu. Buď závadu budete tolerovat, nebo vám místenku přesuneme do jiného vozu, nebo vrátíme peníze + 100 % kompenzaci a dopravíte se sám.“ Tohle by neměl vymýšlet průvodčí na místě, na to by měl být jasně daný proces (stejně jako v letecké dopravě). Bohužel jsem si mnohokrát vyzkoušel, jak to v praxi probíhá – personál závadu bagatelizuje stylem „vždyť jedeme, tak o co vám jako jde“ a vrácení jízdného dopravce odmítá (a o nějaké kompenzaci nemůže být ani řeč).

Kuba2

Ve spěšných vlacích nejsou místenky, čili pro daný případ je Váš návrh irelevantní.

Jenda

Stačí drobná úprava a je to relevantní i pro bezmístenkový vlak – místo „přesuneme vám místenku“ si tam dejte „přesadíme vás“.

Tonda Sehnal

Fakt si cestující nezvládne přejít sám? Vrozená inteligence uvadá?

Leinad

Má cestující informaci, že to je závada, která se nemůže objevit v jiném voze?
Když nejde světlo/topení/zásuvka, taky může být problém jen CZE nebo celého topného kabelu. A když vozy prochází stejnou údržbou, čekal bych u nich i podobnou pravděpodobnost stejné poruchy.

rušnovodič Peter

Vlak mal 5 vozňov, zaplavený bol len jeden. Kazdé riešenie ma svoje pre a proti. A taktiež každý cestujuci uprednostní inu moznosť. Nie je to tak dávno, čo sa musel odrieknút EC z Prahy do Berlina, kvôli neprebratiu supravy nemeckým personalom. Za mňa zlé, lebo moznosť, ze vlak mohol dôjsť do cieľa a na čas, je pre mňa rozhodne lepšia, ako jeho odrieknutie, obzvlášt ak nie je ohrozená bezpečnosť a ak sa porucha netýka zďaleka celej supravy.

Jenda

Asi jsem to napsal špatně. Myslel jsem to samozřejmě tak, že průvodčí dà cestujícímu na výběr všechny tři možnosti a cestující si vybere.

frank

netahejte laskavě politiku(y) do debaty , krom toho je váš příspěvek hlavně o vás a vaší úrovni…

frank

byla to reakce na ubožácký příspěvek, asi by bylo lepší ji smazat zároveň s tou snůškou…

Martin

Mokrá podlaha má vliv na bezpečnost, neboť je kluzká.

Ares

Božínku, tak to je MHD v zimě totálně nebezpečná, protože té vody z tajícího sněhu co lidi nanosí do tramvají, no úplné kluziště.

SYN

To by se kdyžtak dalo řešit uzavřením vozu?

rodilyslavkovak

nebo takovým tím žlutým kuželem 🙂

Martin H.

Neumíte číst? Cestující byli přesunuti do ostatních vozů. Ten vůz nebyl způsobilý k přepravě cestujících, ale bezpečnost provozu nijak neohrožoval. Prostě došlo k poruše, to se holt stane.

Leinad

A tu fotku vyfotil nějaký šotouš partyzánsky (za cedulí „nenastupovat“) nebo jak by se k ní hejtmanka dostala, když tam cestující nebyli?

Martin H.

Ne. Prostě to personál mohl zjistit až poté, co to někdo vyfotil. Že si někdo v takovém voze sedne je pro mě překvapující, já bych šel automaticky jinam.

Practicus

ne , v dnešní době, jak nemají egocentristi na to milion aplikací a drába za prdelí, aby je neustále mlátil pendrekem, tak používat hlavu nebudou

Karel

Co je mokré to je čisté.

Chleba Nakup

A pak ještě „dám tam toho čistidla radši víc, ať to pořádně pění“. Taky oblíbený postup.

Practicus

tak jsme to dělali na vojně

libcha

Hejtmanka si honí popularitu, ale tímhle pokusem o bouři ve sklenici vody si u mnohých stejně moc nepřilepší.

nowas

Bouře ve vagonu plném vody. 🙂

Honza

Vůz se sprchou:-)

Někdo

Se studenou sprchou.

🗺️ Petr

Twitter je toxický prostředí, kde se lidi snaží protlačit svoje kauzičky, aby se bylo o čem hádat.

Kdyby ten vlak v jízdě nepokračoval, ti samí lidi budou fňukat úplně stejně. Jen to nebude tak fotogenické, protože vlakem nepoteče voda.

MP22

Přesně tak, Twitter už je jen taková smutná zlá bublinka která den odedne uvadá, ale asi dobře že tam jsou, ještě aby se tohle lidi hádali na ulicích…

Kubrt

Twitter nehodnotím, nemám a nikdy jsem ho neměl. Nicméně – je potřeba si vybírat ze dvou špatných možností?

Cargo

Twitter jako sám o sobě už neexistuje, jmenuje se to X, ale jinak se nic nezměnilo na toxickém prostředí.

czhunter

eXtwitter

Tomáš

Nebudou fňukat stejně, protože ta nepokračování vlaku jsou zvyklí, na vodu (zdarma) ne. A hejtmanka by si toho ani nevšimla. Navíc, nepokračování vlaku se nedá vyfotit.

superhero

Jednou se nam stalo, ze v luzkovem voze polskeho dopravce vypadla komplet elektrina. Byl to vuz, ktery byl zarazen jako posledni. Stalo se to v noci kolem 22:00. Koncova svetla vagonu nastesti svitila. Vlakvedouci vyhodnotil, ze je lepsi lidi nechat vyspat a zavadu resil az rano kdyz dorazil do nadrazi, kde bylo vetsi servisni stredisko. Jelikoz se opravu nepodarilo vyresit, tak pozadal cestujici, aby si presedli do sedackoveho kupe a vuz nechal odpojit. I kdyz to zpusobilo v noci nemale komplikace, nefunkcni toaleta, nemoznost prejit do vedlejsiho vagonu vnitrkem (vse ovladane na elektrinu), tak jsme nakonec byli radi za takove… Číst vice »

Mirek

Tomu říkám Respekt +, jen by mě zajímalo, šlo o státní PKP?

superhero

Ano, PKP Intercity. jizdenka kupovana pres CD. Snahou o reseni vlak nabral navic hodinu a pul zpozdeni. Listek o zpozdeni vystaven PKP, reseno standartne reklamaci pres CD. Nevim, jak to samozrejme vnimali ostatni cestujici, ale z meho pohledu vse vyreseno v pohode.

Sáček

Unikát. Jinde by za takovýto zážitek ochotně platili. Nemáme moře, nevadí.

Mirek

Tohle nemá na zrezlou soupravu spoje RJ 1003 z pátku 7. srpna 2024, jen by mě zajímalo co by na to řekla

Petr Šimral

Nic. Na rozdíl od výše zmíněného vlaku tento vlak Středočeský kraj neobjednává a neplatí…

Mirek

Vím, že to je vlak jezdící na komerční riziko, ale že se do nich neopře, když středočeši jezdí radši s nim

Tonda

A jak je vubec mozne ze posledni roky jezdi na EC/IC vozy, ktere tyto standarty nedodrzuji? Vozy B apod..

Aaron

A jak je vůbec možné, že je někdo schopen napsat standarTy? Tonda apod.

Mirek

Nedostatky vozů v celé evropě, nemají je Němci, Poláci, Dánové, Francouzi, Švýcaři a další, nevím co řešíte, myslím, že byste měl být rád, že ten vlak nezrušej

Krachbumente

To není pravda. Po celém Německu jsou zaparkované vozy, často mnohem mladší než český vůz. V České republice je vagonů pouze nedostatek. V ostatních zemích jsou modernější vozy prostě odstaveny, protože už nejsou potřeba kvůli přestavbě na motorové vozy.

Practicus

protože jezdí na hradečanech a chebech, kde jsou zbytečný

Matěj

Paní hejtmanka si poprvé všimla stavu vlaků. No, furt radši pojedu vagonem do kterýho teče než pořád vlakem s sníženou kapacitou od nového JŘ. Ze strany paní hejtmanky mi přijde o nějaké PR kolem zakázky na páteřní linky…

Stráťa

To je ta tolikrát opakovaná životnost drážních vozidel… ne, vůz starší než 30 let opravdu nemá v pravidelné dopravě co dělat. Takové vozy si mají dráhy nechat na historické vlaky.

nowas

U tohoto vozu to platí od začátku, ne až po 30 letech.

Pezos

Ten je jednoduše 30 let starý v den vyjetí z fabriky 😀

Kubrt

To bych přece jen posuzoval individuálně, než nějakou paušální věkovou hranicí. To je jako u lidí 🙂

Mirek

A co fotbalové a hokejové zájezdy? Případně si to samé myslíte i o vozech Bdmpee²³³ a Bbdgmee²³⁶?

tarten

To je nesmysl takhle paušalizovat, stav každého vozu je jiný, různé rekonstrukce atd. Pokud nějaký větší otazník, tak až u 45. roku.

Mmch., to byste zrušil skoro 90% RegioJetu.

Pezos

Honecker by bohužel „defective by design“ a jediným řešením by bylo oholení až na podvozek a postavení celého zbytku od nuly.

czhunter

30 let nic není – v Itálii jezily skoro 60 let staré rychlovlaky (ETR200 > 220), Shinkansen 0 series taky dojezdil skoro 50 let starý, i když na podřadnějších výkonech.

Practicus

a zaplatíte to? on ten novej vůz stojí okolo 60mil.

Mirek

Zrovna v tomto případě mne mrzí, jaká „mediální bublina“ se okolo toho tvoří. Podle některých zdrojů to totiž vypadá, že do vozu zatékalo při dešti. 🤦‍♂️

nowas

A to je teda v pořádku?

Mirek

Další jmenovec a to jsem si to změnil, abych byl rozeznatelný p. kolego

vojta.sukac

Stačí provést registraci.

MP22

Tak zrovna vy jste ji nepotřeboval…

dujka.robert

Nemyslím, že tam zatíká. Vidím to na zamrzlou a roztrhlou nádrž na vodu WC.

Mirek

Ano. Omlouvám se, že jsem to nedopsal. Opravdu praskla nádrž s vodou pro WC. Média to ale bohužel podávají tak, jakoby do vozu zatékalo při dešti.

Modré zábradlí

Takže tím hůř, takový vůz vůbec neměli na vlak vystavit.

Lukáš Chytil

Což se kolikrát reálně děje, že do vozu oknem zatéká. Zažil jsem i případ, kdy do vozu (B) sněžilo a na představku bylo cca 5 cm sněhu a jelo se vesele na dál.

Tonda Bart

A přitom stačilo vytáhnout hůlku a pronést:“Priori incantatem!“
Ale nezapomeň, musíš to říct opravdu zřetelně!“

hroch.obojzivelny

To je to, jak se mění voda na rum?

Practicus

tak pozor, aby na Vás nepřišla celní správa

Franta

Né vždy bych to dával za vinu dopravci. Tohle můžou mít na svědomí i cestující. Na těchto vozech je místo baterie-kohoutku, malá trubička a ta když se vamdalstvím ukopne vzteky tím, že průvodčí po dotyčným chtěl jízdenku a když jízdenka nebyla, tak se po něm chtěli peníze a jinak by si musel cestující vystoupit, tak alespoň dotyčný cestující zpříjemnil průvodčímu den. Vagón byl uprostřed soupravy, takže možnost odstavení bez velkého zpoždění nulová a potopa tam byla stejná jako na fotce.

SYN

A to pak taky teče ta voda ze stropu?

Chronosphere

Odpověď je: ČD v žádném případě za nic nemůžou,je třeba hledat i ty nejabsurdnější důvody,jak by za to mohl někdo jiný. Na Boha se prostě nesahá. Jó,kdyby to tak byl vagón Arrivy,nebo RJ,to by byla jiná…😅

Radek

Tak hlavně, že si managment ČD vozí zadečky flotilou služebních aut, měly by jezdit jen dráhou, aby věděli co na tratě posílají.To samé hejtmani.

hroch.obojzivelny

Jako že by všichni naráz měli zanechat své práce a místo toho začali konat inspekční jízdy vlakem? To je snad ještě blbější nápad, než když předseda vlády demonstrativně rozvážel roušky důchodcům (v principu však totéž).

Libor

Se mi skoro zdá, že Praha a středočeský kraj začíná být pěkné šrotišti…

Kubrt

To není žádná novinka 🙂

Bram

Ale mělo by se to po dodávce panterů konečně zlepšit. Ale já vím, ten těžký antiželezniční zločinec Borecký, který s velkým úsilím zajistil dodatkem ke smlouvě s ČD, že Honeckery (a dále Bdt, B, AB a BDs) už konečně na spěšných vlacích jezdit nebudou, ten bude šotoušstvem proklínán na věky :-).

Kubrt

Ale jo, lepší se to. To píšu jako jeden z 2181 Středočechů, který dal panu Boreckému preferenční hlas 🙂

watslaw

A kdy mají tedy tyto Honeckery na Tábor skončit? Myslel jsem, že Regiopantery už jsou dodaný všechny a na této lince se nic nezměnilo?
Jinak bych se při té chvále podivil, že si v tom dodatku nevymínil povinnost prodeje Panterů vítězi nového výběrka, jako je to dohodnuto u Elefantů.

Vadym

Honeckery tam jen zacali, do toho tam byli Bdt

Pán jeskyně

V elektrické trakci se nezlepší už nic, dodávka panterů skončila. Zrovna na těchto Sp jsou honekry novinkou (náhrada za pohodlnější ale parametricky horší Bdt280). Dost možná ta změna vozidel je důvodem, proč je technický stav tohoto vozu tristní. Dorazil do Tábora z Maloměřických kopřiv.

Michaela

Páč tady si lidé nic lepšího nezaslouží. 🙂

Náhodný Kolemjdoucí

Hlavně kraj asi nic moc lepšího nezaplatí.
Snad tam budou po příští soutěži nějaké důstojnější vozy, ale vzhledem k samotnému charakteru té linky tam nečekám nové jednotky.

Rudolf Tuček

Přijde mi že do okolí Prahy se stahují Honekry z celé republiky.

Petr

Praha a Středočeský kraj šrotiště dlouhodobě a mimo těch nejhorších vlaků se hlavně vůbec neudržují. To nejhorší se přesouvá k nám. Nejlepší jsou asi elefanty které jsou ale v naprosto příšerem stavu díky strašné údržbě. Mimo to vlastně všude jezdí jenom regionovy, arriva a staré popelnice. Jedna jediná trať kde je moderní vlak je Regio Fox na Rakovník. Teď začalo akorát mimo to ještě pár Regiopantherů jezdit na Kralupy. Díky dvěma podvozkům vedle harmonik a schodům u harmonik mi ale přijdou mnohem horší než stadler od leo expresu

BND30

To jako paní hejtmanka ještě neviděla plovoucí podlahu ?

Aaron

To se povedlo, řechtám se neskutečně 🙂

Klabavátor

Vůz byl příjemně vytopen. 😀

hroch.obojzivelny

Vlak první kategorie. Plně elektrifikován, ve vozech druhé třídy voda, v první třídě by mohl být i plyn.

Jan

Jako Rokycany Klabavou?

Někdo

A bylo zapnuto topení ?( na vyhřívání)

Daniel

Já spíš nechápu, jak ČD mohl někdo udělit povolení tyto vozy vůbec používat? Jsou tosnad nejvíc poruchové vozi hned za řídícími vozi Sysel kterým permanentně nefungují dveře. Bylo by namístě jim odebrat technické oprávnění, protože i opravený šrot je stále šrot.

Pavel Benda

Měl by jste si procvičit pravidla českého pravopisu, než začnete psát do fóra.

Miroslav

Však by taky, by jste neexistuje 🙂

Frantisek X

To ne, no. I když původ současného „byste“ bych hledal právě ve spřažení těchto dvou slov.

Matfyzák

Ne, puvod slova byste opravdu neni ve spojeni slov by a jste ale v jiz zaniklem predpritomnem casu slovesa byt (ja bych, ty by, on by, my bychom, vy byste, oni by), drive se to pouzivalo pro vsechna slovesa (pracovach, pracova, pracova, pracovachom atd.)

Pohádkár

Facepalm

Xaver

Peskuje hnidopišně někdo, kdo je schopný napsat „by jste“. 😂
PS. Asi je to pro vás novinka, ale představte si, že v populaci existují lidé, kteří se nazývají disgrafici. Doufám, že je taky tak povýšeně napomínáte 😉

Chleba Nakup

Dysgrafici, s tvrdým krátkým.

Martin H.

To nemáte pravdu. Problém pro cestující je ten interiér. Jinak ty vozy nejsou nijak extrémně poruchové. A možná by nebylo marné zjistit kdy se stane vůz neprovozuschopným, než tady začněte ječet.

Practicus

tak to by jančura musel odstavit celý vozový park

Lenin

Lepší ty lidi nějak dovézt, když se taková věc stane, než řešit odstavení. Ještě ve špičce.

Martin H.

Rozhodně. Cestující byli přesunuti jinam, jasně to bylo napsáno. Vyřazení vozu je otázka desítek minut zpoždění. Pokud tím byla porušena smlouva ohledně kapacity vlaku, nechť to kraj řeší v souladu se smlouvou,ale tohle je zbytečné…

jan.sekanina

Pokud bylo kam cestující presadit a vlak dojel do cile relativně vcas, tak to CD zvladly. Poruchy byly, jsou a budou

PeterM

Vůz měl být ideálně vyřazen (vím, není personál a čas v obratových stanicích) nebo alespoň uzamčen. Z tohohle je zas ustuda a reklama o kterou ČD nestojí. Zvláště ve světle včerejší informace o výběrku na západ.

nowas

Kdyby to zamkli a nikoho tam nepustili, tak neměli ostudu v médiích.

Practicus

asi ten vlakvedoucí nejel z odstavnýho, a když příjde 5-min. před odjezdem (protože by jinak dělal zadarmo), tak to asi nemohl zamknout

nowas

Škoda že to topilo, mohlo být i kluziště.

Chleba Nakup

Být to teplejší, mohly to být termály.

Michal M

Spíš bych se zeptal paní hejtmanky proč tyhle příšerné vozy ve StČ kraji objednává…

Prokop

Honekry by měli odjet na Ukrajinu

Kubrt

Co by tam s nima dělali?

hroch.obojzivelny

Na barikády.

Jan Sůra

Protože smlouva uzavřená duem Jermanova – Petrtyl.

Twix

Tohle upekla s ČD jiná hejtmanka. A stačily jí vozy Bdt.

jaroslav.dohnalik

Takže se vlastně nic nestalo. Ale za režijku dobrý.

petr novák

Ještě k tomu ty ceny jízdého: Zpateční jízdenka Tábor-Veselí nad Lužnicí plus jízdní kolo na které v rychlíku potřebujete místenku!!!stojí 280kč. Celková vzdálenost 52km.Samozřejmě bez možnosti dat si kolo do stojanu.Kola se tam nevejdou (ani v osobních vlacich)

rodilyslavkovak

a přitom můžete jéct na tom kole zadarmo 🙂

Libor

To je slavná kvalita ČD, o které se píše v článku na novou soutěž vlaků na západ?

Twix

Tady zatím nic vysoutěženo nebylo, kraj to kdysi přiklepl přímo ČD, zatímco předtím jezdila Sp do Benešova Arriva bez dotací. Kvalita tomu odpovídá, až doteď tam jezdily Bdt bez blokování dveří za jízdy.

Michal M

A bez zavírání dveří, a jezdí to s jedním průvodčím. Ta směna musela být za trest…

Jadris

Je vidět, že od zastánců ČD tu máte nějaké mínusy. Nebuďte na ně tak zlý, ČD jen chtěly dohnat konkurenci. Ta se chlubila, že v každém vlaku bude „voda zdarma“ 😁

Frantisek X

Jiní mají zase oheň zdarma, no…

SYN

Tak pojem „topení“ si holt každý vyložil trochu jinak 🙂

Michal M

Tohle Jermanová (a její tehdejší modrogumní IDSK team – nevím, zda došlo k obměně) nabagrovala Krtkovi někdy v roce 2019 bez jakéhokoliv pokusu o změnu.
Udělali si ještě fotečky v blešáku v Budějovickým rychlíku, jak to maj hezky domluvený a vymyšlený…

Zdrasa

Jakože ostatním dopravcům se vozidla nerozbíjí? Třeba RegioJetu vždy fungují všechny toalety? Arrivě nikdy nezahořelo vozidlo během jízdy? … zrovna v tomhle si dopravci mezi sebou nemají moc co vyčítat.

libor

no právě, že každému. Jen tady se často píše, jak krom „Národního dopravce“ je všechno hnůj…

MRC

Zrovna tyhle vozy na toto docela trpí… Přpadně za dlouhých dešťů, jak pronesl jeden vozmistr „těsnost rovna cedníku“. Bohužel se stavem v opravárenství jsou tyhle neduhy časté, kór s přístupem Pražského depa…

Jan Máca

viděl bych to na klasický problém zimního období. Někdo nevypustil vodní okruh před odstavením, voda zamrzla, nádrž praskla a po rozmrznutí voda vyteče stropem do oddílu.

jiri zoubek

Přesně tak , ve stropních nádrží cca 400 l
zmrzlá voda jelikož vagon nebyl temperován

MRC

Ono i v létě jsem to nejednou řešil, že mají lidé v ceně jízdenky sprchu… Svoje mají odježděno, kdyby se modernizace v podobě hejtmánků (samozřejmě kvalitněji, zkrachovalý tratec) provedla před 15 – 20 lety, taky by ty vozy na tom byly úplně jinde a jako posilové rychlíkové vozy či na nějaké vedlejší výkony jako stvořené. Bohužel dnes je na to už pozdě, přičemž se čeká než dojezdí úplně.

Michal M

Tohle přišlo z regionů, kde si koupili něco normálního.

Původní Bdt byly táborské / budějovické, tam je to pro ně nová řada.