Potíže nejhůře hodnocených rychlíků. Část jezdí bez 1. třídy, řazení České dráhy dodržely jen u 89 % vlaků
InterPanter v Ústí nad Orlicí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Dopravce vysvětluje nedostatek vozů nejen zpožděním oprav, ale i jejich reklamacemi.
Svitavy nejhorší. Proto s nimi jezdím cestou do Čáslavi z Prahy až do Kolína, abych aspoň kus nemusel jet Vysočinou.
Připadá mi, že se problémy v opravárenství stanou standartní omluvou/výmluvou pro následujících 5 let. Pročež opravny se budou dalších 5 let vymlouvat, že za to může Covid, válka na Ukrajině, přistání Indů na Měsíci a větší výskyt bodavého hmyzu ve Středomoří.
Problém s opravami byl i před Covidem, já si tehdy s kratšími vlaky říkal, že to bude alespoň k tomu, aby měli čas splatit svůj časový skluz s opravami, ale je to ještě horší, samozřejmě přes Covid se nespravilo to, co nešlo už před ním, jen se to umocnilo, takže bych opravdu čekal, že se zpátky na před Covidivou úroveň dostaneme až tak k roku 2025. ČD hledá místo pro svůj druhý podúrovňoví soustruh, to ušetří desítky vozidel, které tak nebudou muset stát na údržbě, příjdou nové ComfortJety, které ze začátku nebudou potřebovat tolik údržby a trochu to vyváží, spolu… Číst vice »
No ani EC co jezdí od/na Bohumín moc temu řazení korunku nedávaj
nĕkdy to prostě nechápu proč je to vlak EC když kvalitou a hlavně řazením to EC ani nepřipomíná
Do Polska jezdí jen nové vozy z té soupravy, ty Ex do Polska a Žiliny neodpovídají EC hlavně svými zastávkami, které mají jako rychlík.
Ještě pár let a předežene nás i Albánie. Už tam začínají stavět koleje.
Proč nemáme nové vlaky ŠKODA? Vždyť je jiné státy kupují?
Severní Balkán a Pobaltí.
Co s nimi?
Chtělo by to i něco kvalitního.
Stavět koleje, na infra, která jako jediní v Evropě plně odpovídá době před 150 lety.
No tak to jsem v květnu v Hranicích na Moravě potkal nejspíš tři jednotky řady 560, pokud v dubnu ukončila řada 460 turnus.
1. třída v té soupravě InterPanter je stejně k smíchu. Z každé strany je druhá třída a pořád tam někdo courá. Dveře nejsou automatické, takže stále otevřené. Nechápu smysl první třídy podle všeho narychlo dodělávané kvůli soutěži.
to jo, podobně jako ve vozech AB349 ;-). Nejlepší jednička je rakouská dvojka 😉
To platilo do chvíle, než ty rakouské jedničky … a přes noc se z nich stal šrot s popraskaným rámem, který zítra vykolení.
Jak vlak vykolení?
Má pravdu Předsedo 😁👌👍.
ČD dodržely řazení JEN u 89 % vlaků? To mi nepřijde málo, tzn. 9 z 10 vlaků jede podle řazení. Doporučuji někdy dorazit do krajů, tam se to řazení nedodržuje mnohem více…
Jednou jely Bdt namísto 460, za tohle nedodržení jsem byl docela rád.
O nejhůře hodnocené rychlíky soutěží R19 a R9.
R19? Mate odkaz?
Zajímalo by mě srovnání statistik řazení s jedním nejmenovaným žlutým dopravcem na linkách R8 a R23
u 1.třídy se často zejména u Prahy a Brna stává, že průvodčí nevymahaji tarif 1.třídy v 1.tridě…
Na Moravanech zas je v poslední době naprosto běžné vidět regiopantery
Sice to bude za 72x mínus… ale těchto nářků na nedodržení řazení se nikdy nezbavíme, dokud se nezmění myšlení objednatele a dopravce v tom smyslu, že zapře alespoň trochu kapitalistické, ekonomické a jiné poučky, a bude se dráha provozovat jako dříve, tj. s odpovídajícími rezervami. Všeho. Protože i ten novej krám se za deset let stane ojetým. Jinak se nám ty nářky výhledově posunou do yšší roviny: „Dneska odřekli dokonce dvě Vysočiny“ apod. Pro zvýšení mínusů: jel jsem včera do Kolína, bohužel asi po roce Panterem – v tom se fakt sedět nedá! Sedačky nejenže tvrdý, ale především malý! Úzký… Číst vice »
Jaká to ironie, že nářky nad „počtem vozů/souprav jen tak tak nadoraz“ zněly od ČD-fans (či jejich zaměstnanců) na adresu soukromých dopravců (s přinejmenším implicitním vyzněním, že ČD tedy mají vozů dost). 🙂
A neprokázalo se to snad jak na Šumavě, tak do Ostravy nebo Ústí, kdy v té době ČD ještě měly vozů dost?
Na to stačí pokuty ve vhodné výši za nedodržování požadovaných standardů.
Pokuty, které zaplatíte u „Národního dopravce“, tedy ČD a.s , kde většinu akcií drží stát Vy zs svých daní….fakt vtipné 🙂
Nebo pokud pokuty jsou nižšší, než zisk na těch vozech z komerčních linek.
To je velice jednoduché: Objednatel si dá do podmínek tolik a tolik záložních souprav, tyto zaplatí. A běžně se to děje.
Jenže ani za dřívbylovšeckosprávně se nedalo zamezit tomu, že vlak odřekli pro poruchu/nehodu.
Kvalitu nebo luxus si taky rád užiju. Ale tenhle názor mi přijde rozmazlený. Já bych ho i respektoval, že ho máte, a mohla by se třeba řadit i opravdu kvalitní jednička – v tom případě by ale měla být podstatně dražší než 130% jízdného ve dvojce.
Jednička by se měla vrátit na 50%, ale musí tomu odpovídat vybavení, soukromí, klid, lampičky, u kterých se dá číst apod. Většina jedniček je dnes pouze o něco lepší dvojka, ale skutečná jednička je už zázrak. Navíc jednička typu dvojsedadla za sebou jako v autobuse a ještě velkoprostor nebo jednička v bufeťáku a třeba s tím minizáchodem je otřes!
Souhlasím.My se s tím šetřením a ekonomikou asi propadneme přímo do pekla. Ty zálohy musí být a na více místech v republice, což platí třeba i o lokomotivách, aby se nečekalo třeba hodinu, než dojede náhradní. Prostě to myšlení se musí změn it již na vrcholových místech. Ale to by pomohlo jedině, když by povinně museli těmi vlaky jezdit a byla jim navždy odebrána služební auta a benzin poskytován za dvojnásobnou cenu.
To lze pochopit
Jediný dobrý Západní Expres. Jinak většinou strašný. Nezabírají se dveře za cestu, která trvá dvě hodiny přestanou fungovat 4 až 5 toalet. O zpoždění ani nemluvím. A když máte zaplacenou 1 třídu a přijede tak si prisedne ožrala a místo toho aby ho průvodčí vyhodil tak ho raději nekontroluje.
Za ty behem cesty znefuncnene toalety dost casto muze nejake cune ci tydyt, co tam haze napr papirove rucniky, plinky, vlozky a jine nevhodne predmety
Přesně.
A nebo si doplatí pětikorunu, průvodčí zasalutuje a jede se dál…..
Jednička by se měla vrátit na 50%, ale musí tomu odpovídat vybavení, soukromí, klid, lampičky, u kterých se dá číst apod. Většina jedniček je dnes pouze o něco lepší dvojka, ale skutečná jednička je už zázrak. Navíc jednička typu dvojsedadla za sebou jako v autobuse a ještě velkoprostor nebo jednička v bufeťáku a třeba s tím minizáchodem je otřes!
Dne 27.8.2023 na R991 Vysočina 6x Bdmtee. První třída nikde.
Neplánované řazení, náhradní souprava 960 výchozí z H.Brodu, kvuli popadaným stromům se ta správná nedostala z Jihlavy, a v Brodě záložní jedničky nejsou, souprava pak v Praze přechází na 991, v HB mimořádný přestup už do správné
Na Vysočině „mimořádné řazení“ stále…snad nikdy nejede jak má, počet vozů ani komentovat nebudu….. Ten vlak ani nemá plánované řazení…..
Souhlas. Někdy mám pocit, že těch 5tis. Nebo 6vtis.za roční doplatek do jednicky k in 100 jsem vyhodil zbytecne
Možná ano. Doplatek do první třídy k IN100 v aplikaci je až směšně malý, takže i když jedete 3x týdně přes půl republiky, vyplatí se vám dokupovat si jedničku ke každé cestě zvlášť.
Byl by podle vás lepší německý postup?Odřeknout bez náhrady v celé trase.
ČD nejsou dokonalé..ale nakupují nové soupravy.. a když to ne jejich starší bmz ..pěkně modernizované . RJ hnůj všech hnoju .. generální oprava štětkou..a úklid to neznají.
Já bych se držel trochu faktů, záleží na objednateli. Regiojet například v Ústeckém kraji nasazuje nové jednotky Pesa řady 654, stejně jako ČD Regiopantery, motorové jednotky Pesa a atd. Stejně tak je vidět jsou vidět v regionální dopravě jednotky 810, 814, 842, atd., které vyhovují smlouvám s objednateli, ale reálně nové zákazníky nepřilákají. U rychlíků jsou zpravidla požadavky na počet míst a standard výbavy se moc neřeší, pokud nejsou zasmluvněny nové vagony, či nové jednotky. A některé linky jsou ohledně řazení nezvládnuté dopravci R23 Regiojetu, R11 a některé další ČD. Na druhé straně jsou linky, kde dopravci udržují kvalitní standard… Číst vice »
„nové jednotky Pesa řady 654“
To je polský šrot přece! Stejně jako ty Astry z roku 2018-19, které jsou zaručeně překopávkou šrotových vozů z Francie, tak 654 musí být překopávka taky.
PS: Jančura vůbec žádný servis nedělá, ale všichni ho uhánějí, aby jim zaplatil faktury za servis. Tak buď jsou ty faktury podvržené a serivs se nedělal, nebo se servis dělal a lze to doložit.
Tak to jsem nevěděl, že před nádražím čekají gumokolové, až pojede něco hezkého, že by zahodili auto a začali jezdit.
Hm, to chce sundat růžový.. Ehm modrý brejle.
Chces vidět ABmz ČD přetřené štětkou? Není problém.. Takové jsou také..
Ovšem ideálně nějaké, které se podařilo vyfouknout Jančurovi.
Koupí se minimum jednotek. A to vědí že reálné jako rezervu bude potřeba více jednotek. InterPanteru, Pendolin, CityElefantu je málo. Kdyby se hned od začátku nakoupilo víc jednotek tak je možné se starat lépe o údržbu a v takových případech mít rezervu.
S Pantery nebyl problém před problémy v opravárenství.
Ja netvrdím že s Pantery jsou problémy. Akorát to opravárenství je dost často spojené s překvapením. To potom trvá díl a právě v této době už jiné vozy měli být u jiné firmy na opravu a nemám čím jezdit. Když další vozy na opravu dodám s toho důvodu později než bylo domluveno, tak to bude stát další peníze a nebude jasné jestli firma bude mit později kapacitu. A zase bude všechno “too late”. A katastrofa je perfektní když nějaký blbec “zaparkuje” kamion na přejezdu.
Poradce drah že??
Na R19 je nasazení klasických souprav jen a jen výhoda. Když jsem nedávno tuto rychlíkovou linku musel využít, vybíral jsem spoj s klasickou soupravou, zpět už bohužel jel Panter.
Pantery se na naše koleje nikdy neměli dostat, jsou to nepohodlné a přesvětlené popelnice.
A přesto v mém ne-šoto okolí neznám nikoho, kdo by jel radši klasikou 🤔
na R19 už nejezdí klasiky z EC vozů?
Ne, jezdí tam teď všechny možné verze Béček, a jako jednička klasické A nebo Aee s lámačkama. Občas místo jedničky obyč B nebo vůbec nic. A několikrát se i objevila souprava honeckerů (naposled 22.6.). 🙂
Jedine, co mi na Panteru vadi, je urcita nekoncepnost vnitrniho usporadani, napriklad obcerstvovaci automat hned proti dverim na wc a tim zpusobene ucpani uz tak zmenseneho pruchoziho profilu. A ze u toho automatu nekdy umi byt i fronta.
Klasicke soupravy preferuju uz jen prakticky kvuli bistru/hospode, jinak je mi to celkem jedno – i tri hodiny jdou v Panteru v pohode vydrzet.
Náhodou, Pantery jsou naprosto ok a Svitava patří pro mě mezi ty nejoblíbenější a nejspolehlivější spoje na trase Pardubice – Praha, v kontrastu s těmi dobitými a zpožděnými vlaky, co jedou ze severní Moravy, nedejbože Slovenska. Takový to typický Pendolino Košičan s kilíčkem minut zpoždění a jediným fungujícím záchodem v celé soupravě 😀 😀
Valach třeba jezdívá včas, kolikrát přijede do Pardubic i s 10min náskokem
Pamatuju si, když jsem jezdíval Brno – Ústí nad Orlicí, tak Pantery byly peak pohodlí na české železnici a zároveň za stejnou cenu jako standardní vagony, ale s wifi, zásuvkami, funkčním topením a záchody z 21. století. Mrzí mě, že aspoň tento stav nevydržel déle. Dneska si můžu roztočit ruletu, jestli mi přijede Panter nebo ne. Je to škoda, když prakticky neexistuje alternativa
V Ústí nestaví i jiné vlaky, než Brněnské rychlíky?
Z Brna asi ani ne.
EC staví, ale v Městě. Na Ústí nad Orlicí je Svitavy a Slovácké expresy (nebo jak se těm R do Luhačovic říká)
Tak já jedu z Brna, also dann mi je EC z Prahy a R18 docela na nic. Technicky máte pravdu
V Třebové toho je spousta, ale v Ústí úplně ne. Samozřejmě můžu v Třebové přesednout na 810, ale bude to delší a Gott bewahre jestli nestihnu přestup protože EC se nevešlo v Budapešti na nástupiště
Nevešlo na nástupiště? V Budapešti?
Když je to tak šílené cestovat vlakem na trase do Brna hl.n. je možnost zvolit alternativu rychlý a dostupný Bolt s cenou economy za 3365 czk Praha – Brno.
Po D1, jasně, výborný.
myslím, že zvládnu své peníze utratit i lépe 😀
Oproti takovému zážitku za takové peníze by snad bylo lepší ty peníze spláchnout do záchoda.
lepší letadlem přes Stansted
Kvalita vlaků dálkové dopravy je šílená. To je něco otřesného. Mnichov? Největší shit ve střední Evropě, není problém nasbírat i 4 odškodnění najednou. R Labe? To jsou sedmdesátky v čisté podobě. Otřes, humus. R Svitava? Viz článek, to je parodie na dopravu. A tak by se dalo pokračovat. Jezdím jedině autem nebo autobusem, to je záruka levného a příjemného cestování. České dráhy jsou nejhorší dopravce ve střední Evropě. Esence hnusu.
Když jezdíte jedině autem tak nevím jak můžete vědět, že ty vlaky jsou tak špatný?…
Takže jezdíš busem a autem a o stavu na železnici nevíš nic. Super, jak hned sám sebe svým příspěvkem usvedčuješ z toho, že sis to vycucal z prstu 🙂
To není jen o dálkových linkách. Mrkněte třeba na velmi vytížené spěšňáky linky R41 mezi Prahou a Kutnou Horou. Tam má jezdit souprava A + 4x Bdmtee, ale A velmi často chybí a teď je třeba v oběhu i souprava složená jen ze tří (!) Bdmtee, což byl obzvlášť teď v těch vedrech opravdu zážitek v tom našlapaném a nevětratelném krámu cestovat…
Hlavně že tam mají za rok jezdit pantery že? Opravdu zlé jsou ty české dráhy.
Popravdě moc nevěřím, že se na tu linku Pantery dostanou. A když, tak za cenu hodně velké změny oběhů souprav. Protože ta linka R41 je pro ČD silně neproduktivní – souprava udělá za den max. dva (obvykle však jeden) obrat K.H. – Praha (ráno) a Praha – K.H. (odpol./večer) a jinak jen stojí. Což by si u nového vozidla těžko mohl dopravce dovolit…
‚Právě proto na tom teď jezdí to nejhorší, co ČD mají. Protože jakýchkoliv lepších vozidel by na takové (ne)výkony bylo škoda. V tomto ohledu situaci chápu a použitá vozidla nerozporuju, jen kdyby dodržovali to řazení…
No, tak měly by. Dodatek smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících už je od března podepsán. Od 12/2024 má přijít změna konceptu, kdy místo těhle několika ubohých obratů bude 11 párů spojů Praha – Čáslav a zpět (Praha – Pečky durch jen se zastávkou v Českém Brodě, z Peček až do Čáslavi zastávkově), což se současnými soupravami těžko zvládnete. 🙂
https://www.hlidacstatu.cz/Detail/23910189
Tak to pak jo, to jsem nepostřehl…
Zasmluvněné jsou, ale cesty oběhů jsou nevyzpytatelné, nakonec je taky může sežrat všechny Ústí-Kralupy-Praha, případně jako náhrada za kapající slony a na Sp zase bude jezdit co dům dal.
Šílené je, co jste schopen vyplodit
Linkou Labe občas jezdím a na většině vlaků jezdí vozy Bee, které v době mého mládí jezdily jen na Chomutovském expresu (v 16,00 z Prahy) a které jsme s manželkou (tehdy přítelkyní) považovali za velmi luxusní.
Ano, dnes jsou na pokraji šrotu, nicméně „sedmdesátky“ je hodně silný výraz.
Dnešní IC515 Františkovy Lázně – Bohumín místo pendolina souprava, zpoždění 50minut, dojet se nedá bo jídelák na 140…
Jaký jídelák na 140 tam jel?
Pendolino tam o víkendech už rok nejezdí, protože je třeba větší kapacita.
Ona tam ale o víkendu má být klasika, protože pendolino kapacitně nestačí a je jich už bohužel málo.
Jezdím vlakem pravidelně, rychlíky Cheb přes ústí – moderní nové vozy – vysloveně luxus, velmi kvalitní Plzeň, Budějovice, Žilina a dál, některé linky ještě nestačili úplně zmodernizovat, ale katastrofa to není, chce to čas, provozovat tolik km a vlaků, to jsou miliardy a miliardy a naše jízdné patří k velmi levným s porovnání s okolním světem.
Mě by zajímalo, proč lidé „jezdím jedině autem“ lezou na články a o vlacích a ještě o tom „diskutují“
Na R13 jezdi “běžně” i regiopantery co jezdily v JMK, dokonce jsem jedno zahlédl i Moravii na R13 (jen staré město – Brno)
Ano, to mohu potvrdit. Dva spřažené brněnské Regiopantery, viděl jsem je v Přerově na rychlíku této linky. Na této lince totiž Pantery jezdit musí. Je to podmínka dotace.
Je to hlavně kvůli úvrati v Břeclavi, Moravia se tam jako náhrada nedávno opravdu z Brna do Staráku (kde byl mimořádný přestup) objevila. Nebo třeba asi měsíc zpátky jela souprava eso a 5 Bdmtee, na kterou v Břeclavi najela druhá lokomotiva… Prostě šaškárny no. 🤷 A jinak souprava 3+2 RegioPanter tam jezdí skoro furt, občas se objeví i druhá (3+3). Se tam zajeďte někdy podívat, já s tím jezdím pravidelně a poslední dobou je to fakt děs…
R13 jsem jel jednou a byl to dvakrát třívozový interpanter
Regiopanter na rychliku? Tam má jezdit interpanter
Tak tam by kraj Moravie určitě nepustil.Jezdily ale zkušební jízdy Břeclav-Nedakonice,tak jste si to možná spletl.Jinak ty RP můžu potvrdit,jezdím každý den M.Písek-Otrokovice a zpět a potkávám je docela často.Dokonce už jsem zažil soupravu InterP 5+3.
Tam jezdily původní RegioPantery, ne Moravie.
Nespletl, opravdu jsem videl asi 1,5 měsíce zpět R13 na displeji Moravie jedoucí z Břeclavi do Brna
A nejde o kraj, jednotky má na starosti dispečink ČD, kraj muže sice dohlížet, muže zakázat ale o reálném stavu rozhodne ČD
A ano ČD se vystavuje tímto pokutě od JMK, ale vážně tam Moravie jela
Moravie jezdí na ranních a večerních spěšných vlacích z Břeclavi nebo Hodonína do Brna, které jsou také označené R13, ale v objednávce kraje.
Takže ty spěšné, co staví i v Rakvích? Tam Ibalginy můžou? Je to trochu divné, ale budu tomu asi věřit. Na S9 jezdit měly, ale na rychlících ne
Kdyby jen R19, na R9 bych už mohl odškodněním tapetovat byt. Místo modernějších vozů s klimatizací jezdí staré B249, místo jedničky jezdí B249, občas když se poštěstí tak A149 a nedávno jsem jel i s AB. Když už jelo klasické Aee, tak téměř nikdy nefungovala klimatizace.
Já před časem už ve vlaku EC reklamoval jízdné v první třídě (kupéčka Aee – WC mimo provoz, bez wifi, klima smrděla) za 6 stovek a průvodčí se ještě divil, tak jsem mu vysvětlil, že socík je pryč. ČD mi pak ještě poslaly omluvný voucher na 100 Kč za chování průvodčího (napsal jsem stížnost, měl jsem i zvukový záznam). Cestování vlakem je pro otrlé nebo pro ty, co to mají zdarma. Shit. Nějvětší.
Nahoře píšeš, že jezdíš jedině busem nebo autem. Ty už ani sám nevíš, co říkáš 😀
Nejvetsi zkusenosti maji vzdy lide, co tu sluzbu nepouzivaji…
Tak pořizovat si zvukový záznam rozhovoru s průvodcem, to jste teda kabrnak.
Doufám, že se nikdy nikde nesetkáme
„Socík je pryč“, ale nahrávat si někoho jako StBák, je vyloženě demokratické 🙂
No tak zase jestli to bylo jednání zralé na přílohu ke stížnosti …
Vše lepší než RegioJet
Opět řešíme promile spojů ČD (procenta u jedné linky) a RJ, který má pár linek nedodržuje ani R23 ani R8. Posledních pár dní jezdí minimálně jedna souprava se 4 vozy (ve čtvrtek či pátek to byly dvě soupravy).
Smlouvy platí pro všechny stejně. A sám moc dobře víte, že problém s dodržováním kapacity a řazení není v případě ČD jen u této linky.
RegioJet to je hnůj
koukněte na linku R11, to je hnůj u ČD 😉
Tak porovnejte procentuálně státem dotované rychlíky ČD s rychlíky RJ. To by asi bylo zajímavé srovnání. Navíc ČD mají snahu v případě nedostatku nahrazovat alespoň nějakými vozy (zač je opět zkritizujete), RJ nenahradí nic, protože jim jezdí vše, co má kola. Zálohy nula nula nic, pak je ve výběrku levnější. No samozřejmě že ano. ČD je sice moloch, ale tady se klidně zlobte, ale v tomto má jednoznačně navrch. A mimochodem, kvalita úklidu je postupem času horší a horší. Stačí si číst diskuse a občas se svézt. Tolik řečí měl, jak on je západní kvalita za východní cenu.
Problémy Regiojetu na R23 se tu řešili nedávno, stačí se podívat pár stránek zpět.
Já jsem jel R23 před týdnem z Ústí do Lysé. RJ mi nabídl za +20 první třídu, za což jsem dostal navrch vodu a džus. Jel jsem sice vozem druhé třídy, ale s velkým stolkem, zásuvkou a funkční wifi, což se mi hodilo k prodloužení pracovní doby.
V sumě si nemůžu ztěžovat, zejména ne za těch pár korun navíc.
Přijeli jsme včas a zpět s ČD osobákem také.
Jezdím do zaměstnání a často používámz Pardubic rychlíiy Brno – Praha . S náhradou Panterů klasickou soupravou i vozy starší řady jsem naopal spokojen. Je v nich více místa , dá se zhasnout osvětlení v kupé, takže člověka nepálí oči od zářivek, celkově je více místa v soupravě.
Něco na tom bude. Interpanter je na dlouhé cesty spíš za trest. Proto se hodí akorát třeba na tu R13, kde nikdo nejede celou trasu.
Možnost stáhnout si okénko a vyvětrat je k nezaplacení. Ale uznavám že občas tu klimu, wifi a zásuvky va InterPanterovi ocením.
Já tedy vzpomínám, jak jsme byli nadšení, když začaly InterPantery na této lince jezdit. Funkční wi-fi, záchody, klimatizace a především stolečky, kde se dá i pracovat. Takže pokud pojedu v bandě na fesťák či výlet, pak bude staré kupéčko v pohodě. Pokud ale jedu za prací s notebookem, na výlet s byciklem nebo třebas s kočárkem, pak je rozdíl enormní!
Myslím že jsem viděl místo InterPanterů i RegioPantery. To je jinak takový problém bývalé jedničky, co teď jezdí jako dvojka zase přeznačit zpět a vozit je jako jedničku? Nebo je to proto, že ty jedničky jsou v Praze a tam na ně Brněnské soupravy nedosáhnou, i když do Prahy jedou?
Myslím, že si to nejen myslíte, jedním jsem na R13 jel 16.8. Dost málo místa, ale naštěstí jsou prázdniny, nápor školáků by neustál
No, do začátku školního roku nebudou všechny po ETCS..
Myslím, že jsem na Svitavách ty přeznačený Áčka viděl.
Kmenová spuprava klasik na R19 má sestavu 2xklasický B, 2x B s kolo oddílem, 2x exjednička a Aee, takže jo, jsou tam turnusově
Za jedničku si cestující nepřiplácí proto aby seděl v jinak označeném šrotu. Ty jedničky byly na dvojku přeznačeny nejspíš proto že už neplnili očekávání pro jedničku takže přeznačit je zpátky moc situaci nezlepší.
Jsou to jen přebytečné jedničky, že by byli v nějak moc jiném stavu než další Áčka,nevím o tom, jen si je dopravce chtěl nechat raději na posily za rušená Béčka.
Proč Kupka nevypíše soutěže na všechny rychlíky v ČR? ČD je hrůza na linkách R
Jasný, takže arriva a RegioJet nedělají žádné neplechy na svých linkách.. hlavně že autor článku přidal článek o problémech Regiojetu na R23.
Regiojet se tu řešil nedávno.
S Arivou mám zkušenost jen na trase Ústí-Liberec a už dlouho jsem nedojel se zpožděním. Na druhou stranu občas něco nefunguje, např. v jednom voze zásuvky, v druhém Wifi. Ve srovnání s 843 je to nicméně pro cestujícího stále pokrok.
Reálný pokrok je jen ve vakuovém wc a prostupnosti vozů i pro cestující. V ničem jiném se nyní (po dosazení wifi do 843) vlastně moc neliší. Sedačky mi sedí naopak více v 843 a kravál je v tom podobný.
Linka R19 v tom není jediná – v posledních týdnech jsem si nenasazování vozů AB (tedy mj. s částí „1. třídy“) na část vlakových souprav všiml i na lince R11, přinejmenším v době konání výluk (což ale v poslední době bylo právě skoro pořád).
Přesně! ČD slibují nové vozy a stejně po výhře nasadí hnusy, RegioJet je od roku 2015 mým oblíbeným dopravcem na železničním trhu a tak to zůstane… R10,R11,R12,R13,R15,R19,R20 bych ale okamžitě vypsal soutěž. RegioJet má vozy kde je hlášení z rozhlasu, ale ČD mají nehlásicí vozy…. RegioJet sice dělá chyb na R23 ale furt je to lepší než kdysi ČDR23, RegioJet je super dopravce a měl by se zaměřit i na dotované R a v budoucnu Ex. Arriva vlaky by taky měli přijít o rychlíky jako ČD R14, R21 a R22/R26 a rovnou bych to předal RegioJetu…. R25 nyní GWT ale… Číst vice »
Celý příspěvek je takový nesmysl, že mám podezření ohledně věku uživatele, zda mu je aspoň 13…
Takové hlášení kde nerozumím každé druhé slovo je nejlepší na regiojetu 😉
Ríšo, ten matroš chci taky
Vypsat soutěž můzete, ale to fakt neznamená, že je automaticky vyhraje „lepší“ dopravce. Všeobecný problém se sháněním vozidel je pro všechny dopravce společný a když už jste zmínil RegioJet, tak si vzpomeňte na hlášky p. Jančury o tom, jak ON na železnici přinese revoluci, jak nebude jezdit se „secondhandovými“ vozidly, ale jen novými jednotkami (kolovaly i jejich vizualizace) a přitom realita je jaká? Třeba na R8 jezdí běžně vozy ze 70. i konce 60. let, tedy mnohdy starší, než tam jezdily za dob ČD. Ano, postupem let p. Jančura vybudoval docela silnou a životaschopnou firmu, ale vybudoval ji na lži,… Číst vice »
Krásné napsáno…tesat do kamene.
A právě kvůli tomu poslednímu odstavci se žlutým jezdim jen ve stavu absolutní nouze, a to jeste s blbym pocitem, že podporuju něco, co se mi strašně hnusi.
Až si vylze další linky, tak dále omezím užívání zeleznice. Snad CD zůstane alespoň na Praha – Brno přes MuN
Zde je jeden z těch článků o nových jednotkách RegioJetu z roku 2008 (je tam i odkaz na další reportáž). Nepsal jej nikdo jiný než p. Sůra 😉
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/jancura-odhalil-podobu-zlutych-vlaku-a-kritizoval-cd-i-ministerstvo.A080227_210827_ekonomika_zra
RegioJet je super? Tak to nevím teda,čím to jezdíte.
Ty nemáš poněti kde je sever
Co takhle se rovnou provdat za Regiojet? 😀
Kromě chybějích vozů1.třídy taky stále jezdí vozy B209 a B249 na mezinárodních EC linky Ex1
Život je hořký, bohudík.
z tou Ex1 je pořád problém,i kdyz lepsi stare „B“ jako nemít dostatecni kapacitu