Potíže na obchvatu Pardubic. Nekvalitní asfalt prodlouží uzavírku Poděbradské
Asfaltový povrch silnice, ilustrační foto. Pramen: Sdružení pro výstavbu silnic
Firma bude muset nekvalitní vrstvy odfrézovat a položit znovu.
Netuší někdo zasvěcený, co je špatně na těch asfaltech? Díky
Málo asfaltu,moc štěrku.
Takže chyba obalovny. Dík
A nebo si to někdo takto objednal…
Lidstvo umí létat do vesmíru, zvládá transplantace orgánů, ale s problematikou pokládání asfaltu se zjevně dosud nevypořádalo.
Někde se těmi zdroji mrhat musí. Zajímavé, že jinde už to zvládli.
Ještě že internetové diskuse jsou plné lidí, kteří nikdy nic nezvorali.
Jako by lidstvo byla homogenní hmota s kolektivním vědomím a tak chyby jednotlivců byly chybou celého živočišného druhu až na pár jedinců, kteří se za lidstvo nepovažují.
Jiří, byla to nadsázka (hyperbola, chcete-li) a zaráží mne, že právě Vy jste to nepoznal.
Já bych řekl tangenciála… 😀
https://youtu.be/hUJLfsm2lnI?t=117
Pak jistě víte, že i Sověti udělali chybu a spadlo jim to.
Nevím, kolik km asfaltového povrchu se každoročně obnovuje.
Ale povězte, jakou chybovost/spolehlicost byste si představoval? Tedy kolik z celkové délky musí být bezvadných a kolik z celkové délky se připouští pro záruční opravy.
Všechno musí být bezvadné a pokud ne, penále,v dnešní době je to jen snaha ušetřit a tím víc zbyde do mé kapsy a zkouší se co kde projde. Klasická Česká lumpárna a hladový podnikatel.
Vzpomínám na silnice v Lucemburku. Proč ty naše politiky nenapadne se poučit tam ohledně požadavků na normy v dopravním stavebnictví?
Naopak – to, co jsem běžně viděl v NYC, přesahuje svojí hrůzou i Indii.
Když se soutěží na cenu a na každou zakázku máte několik vrstev subdodavatelů, tak se stanou i takové věci. Spíš se divím, že nemají na stavbě pořádný dozor, který kontroluje technologii i kvalitu prací. Asi na tom taky šetří. To máte ale se vším, za kvalitu je potřeba si připlatit. Tady je to aspoň ohlídané sankcemi. Což mi připomíná dodávky vozidel do DP Praha, které trpí hromadnými závadami a odstavováním z provozu. A za ty pokuty už DP dostal prakticky několik vozů zdarma.
U asfaltových betonů některé vady odhalí až dodatečně laboratoř. Pokud nevíme, co je s nimi špatně, tak těžko říci zda měl dozor šanci to ohlídat na místě. Je však evidentní, že to ohlídal teď, když nařídil opravu.
Někdo by měl být už u míchání směsi a hlídat to co se na stavbu vozí.
A to hlídání si přesně představujete jak? Obalovna si dělá vlastní zkoušky po určitých úsecích dle aktuální úrovně shody. Stavba si dělá zkoušky až když směs projde finišerem (kontrolní vzorek se odebírá u rozdělovacího šneku finišeru). A každá zkouška v laboratoři trvá určitou dobu. Takže pokud směs vizuálně nevypadá špatně, těžko pohledem něco poznáte.
To je divný, jinde to prošlo…
Kde? Díky za info.