Posuňte ji ke Středočechům, požadují odpůrci nové silnice Českým rájem. Doprava je jako voda, odmítl ministr
Vizualizace silnice I/35 s tunelem Pelešany. Foto: ŘSD

Kvůli stavbě vznikne speciální geologická komise, příští rok mají začít výkupy pozemků.
Osobně si myslím, že podle intenzit by se „uživil“ třípruh přes Kněžmost a zároveň třípruh i přes Libuň. Nebo čtyřpruh přes Kněžmost NEBO přes Libuň. A to že by na D35 vznikla peáž s D10 by nebylo nic neobvyklého (viz Hradec).
… to nikdo nebude objíždět. ukazují to dopravní modely.
Krajské a nižší samosprávy by neměly mít právo veta k silnicím první třídy ani dálnicím. Ať se radši pořádně starají o dvojky a trojky…
Nejlépe jako za bolševika, že? A kdo má právo veta? Všechny samosprávy mají právo být účastníky řízení, a že donedávna jejich argumentaci nebyli schopni zpracovat státní úředníci, nebo úředníci pracující pro stát, to je věc jiná. A myslím o to závažnější.
No, už aby jim došly peníze i z dluhů… to vyasfaltování republiky zabrání.
Buďte rád,alespoň budete mít důvod přesedlat z oslíka na automobil.
Jistě, ono je těch aut furt málo… Jako bychom neměli lepší prostředky pro hromadné přepravy, když už máme potřebu (se) tolik vozit. Na jakém základě předjímáte, že má pán zrovna oslíka? Což je pořád dost individuální prostředek, leč šetrnější.
„Doprava je jako voda, lidé by jezdili kratší trasou,“
Ministr dopravy, který řekne tohle, by se měl sebrat a už se nevracet. To je ostuda, fakt.
Jezdili. Kdybych si musel vybrat, jestli jezdit do práce 50 minut 75 kilometrů, nebo 45 minut 55 kilometrů. hádejte, co si vyberu.
Váš příklad je špatně postavený. Tady byste si reálně mohl vybrať mezi ježděním do práce 42 min. /80 km LBC-JC po hypotetické D16 iniciované z D10 u Bakova nad Jizerou, kde po dobu jízdy skoro nejenže nehnete volantem, ale také nemusíte moderovat rychlost, anebo 45 min./ 60min. po původní I/35, kde se nedá předjíždět a místní jedou mezi obcemi 60 km/h. (protože načo se mezi vesnicemi rozjíždět, vždyť už jsem skoro doma) vaše volba by byla…?
a ja doted myslel, ze jsi bojovnik za omezeni automobilismu, zplodin a buhviceho jeste.
ale propagujes myslenku, ktera by vedla ke zvyseni poctu najetych kilometru a k narustu mnozstvi zplodin.
ze by zapomely dorazit noticky vcas a osobni iniciativa se uplne nepovedla?
Ministr má pravdu, protože to je lidská logika, kterou asi vy nemáte.
Kdyby to tvrdil někdo s prodělanou lobotomií (napadl mě Kolovratník, ale lze tam dosadit kohokoliv za ANO a bude to pořád pravdivé), tak hýkáte, jak to dobře vymysleli.
Čistě teoreticky k tomu přirovnání s vodou: Kdyby vznikla dálnice jižně od Prachovských skal, bylo by to delší. Ale ne nutně pomalejší, zejména pokud by se stávající I/35 nějak uměle zpomalila. Tu světla, tu kruhák, přes všechny obce třicítky atd. Pak by si to určitě skoro nikdo pro tranzit dobrovolně nevybral.
Jen technická.
Stávající I/35 je uměle zpomalená už dostatečně nyní.
Jen pořád nemáme tu lepší železnici, na kterou by lidé třeba i přešli; namísto ní podporujeme jejich setrvání v autech a o dost větší zábor krajiny, spotřebu zdrojů atd.
už teď, když je někde kolem Libuně, Sedmihorek nějaké drobné zdržení do 5 minut, tak navigace přepočítá trasu přes Kněžmost https://mapy.cz/s/dalunohaka. Samozřejmě, když se pojede z Úlibic přímo k Libuni, odpadne průtah Turnovem, tak to je velká úspora oproti dnešnímu kroužení kolem Jičína, ale pokud se má něco dělat s I/16 (třípruh?) a předpokládám, že od Sobotky do Hradiště by se jelo taktéž v nové stopě, tak velké zdržení v jižní trase nevidím. Co má ale severní trasa za velký bonus, co jižní nikdy umět nebude, tak je zrychlení dopravy z Liberce/Turnova/Prahy na Semily, do Jilemnice a do středních Krkonoš… Číst vice »
To zrychlení směr Semily a Jilemnice je hlavní důvod podpory od Rady Libereckého kraje. Proto Liberecký kraj pořádně nepřipustil diskuzi o jižní variantě přes Mnichovo Hradiště. ŘSD severní variantu tehdy také uvítalo, protože to jen vydává
… protože to je vydává jejich starou (naprosto šílenou) variantu jako přirozený upgrade. Co mě mrzí, že nikdo oficiálně neřekl jak se bude řešit doprava Jičín – Mladá Boleslav (která byla hodně silná a má tendenci vzrůst) a ta jižní varianta to mohlo pořešit oboje.
Ale to je zkrátka plno otázek, které se v diskuzi prostě ztratily. Stejně jako se ztratily v diskuzi námitky Jičína, že teď bude sevřen silnicemi. A také nikdo neřeší kam se přeleje silný přepravní proud z Polska (nově S3/D11 přes Trutnov) směr Mladá Boleslav a okolí.
Mě jenom zaráží, že by měl být úsek Ulibice – Turnov střídavý třípruh. Tak to potom bude jediný na celé trase Liberec – Morava. Kvůli 35ti kilometrům. Když už se něco staví, tak ať je to plnohodnotná dálnice.
Různé úseky dlouhých cest mají různé požadavky, není důvod proč by měly být celé ve stejných parametrech.
Tady jde o kapacity, ne o průchodnost – kdyby byl problém se sníženou průchodností na jedné části dlouhé cesty, tak by to bylo špatně. Ale nižší kapacita na nejméně vytížené části špatně není
ne, jediné omezení je ochrana krajinného rázu a přírody. Kdyby tam toto omezení nebylo, byla by tam dálnice 130km/h.
No, já bych tam tedy nižší vytížení než na zbytky D35 čekal. Přece jen cestou od Hradce toho u Úlibice docela dost zahne na Bolku
Bude to stále silnice i. třídy, silnice pro motorová vozidla, a asi max. rychlost 110 km/hod. Úsek I/35 mezi Ktovou a Jičínem má v současné době denní dopravní intenzitu těsně pod 10 tis. vozidel, „a proto postavíme na její přeložce vystřídaný třípruh“. Pokud bychom stavěli dálnice tímto způsobem, tak bychom museli např. na D48 mezi MÚK Třanovice (I/68) po Český Těšín, na D7 z Postoloprt do Chomutova nebo na I/6 mezi křižovatkou s I/27 a Bochovem postavit vystřídaný třípruh místo dálnice. Tyto úseky mají totiž stejnou dopravní intenzitu. Zvýšením intenzity dále dojde také při převedení části „brněnské intenzity“, která nyní… Číst vice »
V roce 2029 bude D35 od Úlibic na Moravu hotová, v roce 2030 bude německá B178 mezi Žitavou a dálnicí A4 v provozu, „Hitlerova dálnice“ I/73 dorazí od Moravské Třebové až před Brno a bude chybět pouze 19 km nezkapacitněné dvouproudovky I/43 do Brna. Trasa po D35 bude o 17 km kratší a nepovede kopcovitým terénem přes Vysočinu. Kudy asi pojedeme z Liberce do Brna a dál????? Samozřejmě po přeložce I/35 kolem Českého ráje, jak zmínil ministr Kupka. Je to logické.
Slovo dálnice je jak červený hadr na býka pro některé lidi. Prostě tady můžeme být rádi za třípruh a ono to bude nějakou dobu stačit.
A bude to třípruh s přípravou na rozšíření nebo se pak budou všechny propustky stavět znovu?
jste to nepochopil – tam dálnice nebude. A do budoucna se bude jen těžko shánět EIA pro rozšíření. Bude to dlouhodobé řešení.
on bude 3 pruhý krátkou dobu, pak se z toho stane klasicky 4 pruh..
to je přece u nás normální….mě spíše udivuje, že to stále tahají po mostech a na piliřích, to vůbec nezapadá do krajiny….
Hele ale tak když nechtějí novou silnici mezi obcemi, tak bych opravil tu stávající a ať všechny kamiony jezdí skrz ty obce, vždyť je to jedno ne, když nechtějí mít Hlavní trasu někde na poli za obcí tak jí budou mít v obci, je to jejich věc a přizpůsobil bych se jim, nevidím v tom sebemenší problém 😁
Přesně tohle jsem chtěl napsat, když nechcou mimo tak ať to mají ve městě jako chudáci v Přerově, kteří to však nemají na vlastní žádost.
Michale víte ono je to přesně naopak – lidé co bydlí na současné trase se na novou silnici třesou jako vosa na bonbón – bydlet zde je prostě nesnesitelné. Ti co přišli protestovat jsou lidé, kteří s touto stávající trasou nemají pranic společného. Jakkoli chápu, že nové vedení trasy může v krátké části okolí Turnova vést ke změně konfortu výhledu, nicméně jsou tu nastavená optření, která tyto fragmenty bude řešit. Bohužel veliká část protestujících nebyla vůbec z míst, kterých se trasa týká !
Já bych jen z pohledu účastníka této akce upřesnil, že tam bylo spousty relevantních protestujících, kterých se ta stavba přímo dotkne: lidé ze sídliště Přepeřská, z Pelešan atd. Nicméně vystoupení pana Rákosníka a spol, to byl slušný úlet občana s trvalým bydlištěm v Praze-Libni. Od trasy dálnice bude mít kemp dál než dosud od I/35. Podobně bizarní bylo vystoupení pana Piňose, který prohlásil, že bydlí v Českém ráji. Podle veřejně dostupných zdrojů má bydliště v Praze-Stodůlkách.
Asi nebydlí přímo u stávající hlavní silnice, to s Váma souhlasim, ale když přes město pojede veškerá doprava, i tak ti z kraje města budou trávit zbytečně hodně času v kolonách.
Ti, kteří chtějí přeložku na projednání skoro nebyli a byli tam řvouni, kteří u současné 35 nebydlí, ale asi se chtějí zviditelnit.
No jen na okraj, podle sčítání je větší provoz na I/16 mezi Jičínem a MB než na I/35 mezi Jičínem a Turnovem. Občas tam jezdím a vždy na křižovatce u Jičína drtivá většina aut jede na MB 🙂 Sám jsem překvapen jaký provoz je na I/16. Před lety jsem se divil, že se vůbec uvažuje o té dálnici D35 ve směru Jičín-MB (popř. Mnichovo Hradiště), ale už to chápu. Zase je mi ale jasné, že pořád ten provoz na té silnici Jičín-Turnov by byl velký. Nevěřím, že by lidé na Turnov chtěli jezdit po dálnici přes MB.
Tudy jezdí Pražáci do Krkonoš 😉
No, oni jezdí i tudy, bohužel. Jsem z obce na trati II/283 a je zajímavé sledovat, kolik tu jezdí aut z SPZ středočeského kraje či z Prahy.
On tam bývá menší provoz, hezčí výhledy a psychologicky mi to vždycky víc odsejpalo dokodrcat se za třičtvrtě hodiny do Turnova a odtud jet už po dálnici. Je ale pravda, že to mluvím o době asi 20 let zpátky, teď když jsem tam jel naposledy, tak mě překvapilo, v jakém je ta silnice stavu (tedy rozhodně ne v takovém, v jakém si pamatuju)
Zas na druhou stranu , až se dostaví přeložka I/16 MB-Martinovice zbydou do Jičína 3 obce Obrubce, Oharice a Ohaveč, tedy drobnost s porovnáním Turnov -Jičín. A predikce po dotažení 35 do ulibic nezmiňuje ze se na Trase Turnov – Jičín tranzit zmenší . A myslim ze nám tady v údolí mezi Kozakovsko Táborským břemenem a Skalami Ceskehi Ráje ta přeložka hodně pomůže
Potřeba by bylo postavit obě cesty, na Mladou Boleslav bych se 16 vůbec nebál řešit to jako dálnici z Trutnova D16 až po Slaný na D7 (případně jako čtyřpruh 110kmh na Karlovarskou D6). Na Turnov by pak stačilo I/35 jenom vyobchvatovat. Zároveň by stálo za úvahu zavedení zákazu pro tranzit NA nad 12t, případně zavedení 70km/h pro nákladní vozidla nad 7,5t a zákaz ADR tunel pod Turnovem mít jako tunel kategorie E. Na druhou stranu, z Trutnova by mohla dálnice D16 pokračovat jako krajská dálnice D161 do Broumova. Dálnice obecně by se mohly přeznačit na A, silnice první třídy státní… Číst vice »
I zastavene hodiny ukazuji dvakrat denne spravne. A i Nimbysti se obcas trefi do spravneho argumentu.
Skutecne dalnice od Jicina je mnohem dulezitejsi ve smeru na D10 na Boleslav.
K Turnovu staci lokalni prelozky jednicky. Projekt ctyrproudovky Jicin-Turnov je sotousovina vychazejici ze zastarale koncepce. Tranzit ve smeru vychodni Cechy-Liberec ma uz naplneny potencial a neni kam dal by rostl, protoze na nemecke strane chybi a bude chybet kapacitni a rychle pokracovani.
Ctyrproudovka bude slouzit hlavne lokalni obsluze Podkrkonosi a Semilska.
Však tam čtyřpruhovou komunikaci nikdo nestaví, Jicin-Turnov bude normální jednička. Čtyřpruh bude pouze právě jen mezi Turnovem a odbočkou na Semily.
Až se dostaví všechny navazující kapacitní komunikace, dojde i na zkapacitnění této přeložky, akorát bude drahý, jako u obchvatu Loun po jeho zkapacitnění. Kdyby se to udělalo najednou, ušetřilo by se.
Voz se časem ukáže jako chyba 🙂 a bude se draze dodělávat 2+2 k Ulibicim . Tedy profilové náročnější a blíže k CHKO bude 2+2 a to co bude jednoduší bude 1+2 to dává smysl 🙂
pro směr Jíčín-Turnov je fakt nesmysl jezdit jihem, krom toho ta jížní varianta je přírodně-turistickým lokalitám o hodně blíže, takže nechápu, když někomu de o ochranu přírody, že jí může prosazovat.. tam půjde o jiné zájmy i samotná delší trasa rozhodně není eko.. Přeložka jedničky je práve to co se má stavě, žádná dálnice..se podívejte na mapu a možná to pochopíte, proč to vede, jak to vede
Aktuální odhadované náklady dle podkladů ze záměru projektu, který schválila CK MD ČR jsou více jak 39 miliard korun. To je prostě fakt a v cenové úrovni roku 2023, takže jest otázkou, kam se ve finále posuneme s ohledem na inflaci a v době zahájení prací. A nemohu také jinak, že ten nadpis článku je hodně emotivní a zavádějící, vytrhává jednu událost z kontextu. Byl jsem tam od začátku a až do konce, kdy nás postupným zhasínáním světel „vyháněli“ ze sálu, kde jsem zcela na úrovni, slušně a demokraticky diskutovali s panem Mátlem a to byla pomalu již desátá večer.… Číst vice »
Stavět a projektovat podle hygienických a dalších norem. Poctivě odpracovat správní řízení. Vyhovět všem zákonným požadavkům. Všem měřit stejně. To IMHO recept.
Dnes mame simulační modely u hluku a pod. Postupovat podle toho…
Mimochodem mluví se aktuálně o dálnicích mezi kraji. Viz různé články z poslední doby na internetu. Budeme vše uvedené potřebovat. Kričících skupinek se vyrojí ještě spousta.
Posouzení zásahu stavby do krajiny nelze řešit technicistně, protože nemáte fyzikální kritéria.
To přirovnání trošku kulhá. Doprava je spíš jako elektrický proud, než jako voda: klidně poteče i do kopce, pokud má daná trasa menší odpor. Ergo pokud bychom přiměřeně zvýšili odpor na té kratší trase (a to umíme – kruháče, semafory, přechody pro chodce …), tak řidiči to rádi objedou po delší ‚hladké‘ silnici.
Tak se doražte podívat na II/118 mezi Zdice a Příbram. I ten proud může někudy přeskočit. 😀
No ale jenom v případě že mi to firma proplatí, když mi firma proplatí kratší trasu tak pojedu kratší trasu i když tam budou kruhové objezdy, přechody a já nevím co ještě dalšího. Přece nebudu platit delší nájezd kilometrů ze svého 😡
Jakože vás živí doprava??🤣
Ano, to je lepší metafora.
Ovšem zklidňovat silnici první třídy (zvlášť když alternativní trasa je po silnici druhé třídy) je blbost
Proud se dá regulovat odpory či izolací, voda stejně jako doprava bariéry, překážkami a definovanými koridory. Obojí přirovnání sedí. Bohužel zatímco řeky se tzv. kultivují, kvůli dopravě zasypáváme potoky, asfaltujeme pole, bouráme domy atd.
Tak to má ministr Kupka problém, Turnov byl vždycky bašta ODS, ty naštvat nemůže.
Měla byste vědět, že cesta má mezi místními obrovskou podporu. Protestuje pár křiklounů.
Mám moc rád takové jednoduché černobílé vidění problému. Přímo si tetelím býti ve škatulce křkklouna, zleného mozku a ekoteroristy a to jen proto, že mám jiný názor a odvahu ptát se.
jen nechápu, že ty transparenty vozíte starým transporterem a to ještě i na zákaz.. aby to náhodou nebylo moc daleko, když vaše paní nebo kdo to je na facebooku prohlašuje, že je proti ježdění autem pro rohlíky..bych čekal jiné chování..
Bohužel ale na projednání těch křiklounů bylo víc než těch, co to podporují. Ti by měli za to více bojovat.
Vcera k tomu byla i reportaz na CT. Nejvic me dojal nejaky majitel autokempu Roman Rakosnik. Kvilel, ze cela republika k nemu jezdi do kempu auty a proto bojuje proti vystavbe silnice, po ktere budou jezdit auta. To nevymyslis… Jinak k te trase I/16 Jicin-MB. Nejakou dalnici to samozrejme neuzivi ale urcite by to chtelo aspon solidni jednicku s duslednym mimourovnovym vykrizenim a obchvaty vsech obci…
kemp zrušit bez náhrady, akorát to tam přitahuje lidi a ty ničí krajinu… 😀
František by mu poradil, ať si tedy postaví vlečku a pak stodolu na ty peníze od spousty nových rekreantů…
Rakosník to je „ekologická legenda“. Z něho nevypadne nic než všechno odmítat. Už minimálně od představení na Kozákově. S takovými lidmi nemá cenu profesně diskutovat.
hej, už dost, mě po tý okrese s nápisem I/35 fakt nebaví jezdit, a potřebuji tu silnici tady, né někde u Mladé Boleslavi
No dopadne to asi tak že po té okresce budete jezdit ještě hodně dlouho 🤣
🥲🥲🥲
Tak prostě udělat jednoduchou věc – pokud nechceš stavby, dálnice apod, tak sebereme odstatní dotace
Oni nejsou proti dalnicim, ale aby byli u sousedu a ne u nich (a oni je samozrejmne vyuzivali).
Coz ovsem, neznamena, ze nemuze existovat lepsi varianta resici dany problem. Takovy (drahy) tunel 2+2 pres CHKO by neco vyresil (a zpusobil dalsi problemy).
Vždycky se najde někdo kdo bude křičet, takže i když to posunou tak zase bude křičet někdo jiný 😱
naprosto přesný, protože prosazují delší a s ohledem na přírodu ještě horší cestu…ale hlavně, že to povede u souseda
4 pruh Úliblice – Mladá Boleslav považuji osobně za naprosto nutný a ještě důležitější..
Kdy se konečně dožijeme polského modelu se kterým půjde naše zem dál místo stávajícího se kterým se stáváme postupně díky ekoteroru ostudo evropy která je jen k smíchu?
Doufejme, že nikdy.
Polský model je bezvadná věc ke komentování, avšak jen do momentu, kdy se netýká přímo vás.
Myslite to Polsko, ktere melo zarazene EU dotace kvuli nerespektovani principu pravniho statu? Tak tudy fakt ne.
V Polsku je model, že se nikdo s nikým nebaví? To dost pochybuju. Stejně tak pochybuju, že veřejnost nemá možnost se podílet na rozhodování, pokud jde o ochranu životního prostředí, což by bylo dost v rozporu s mezinárodními závazky Polska. Polský model je rozhodně horší pro vlastníky pozemků, což myslím, že byste pochopil, kdybyste v tom Polsku byl vlastníkem takového pozemku. A kromě toho, poslední cca 8 let ukazuje, že dálnice a jiné silnice se staví velmi rychle (řekl bych, že teď i rychleji než v tom Polsku, pokud je to přepočteno na rozlohu). Ten problém byl spíše v dřívějším… Číst vice »
Jak se sakra možné že pár lidí tj. ekoteroristé a lidé snažící se vydělat na svém majetku na úkor ostatních je stále víc než slušných řidičů co se rychle a levně chtějí někam dostat plus těch co to mají jako práci a musí se rychle a levně někam dostat tj. zbývajících deset milionů lidí? Proč sakra ti nezvednou zadky a nejdou bojovat Chtělo by to konečně protestovat za smysluplné a nutné parametry silnice: 1) 4 pruhy v celé délce 2) Přímější trasa bez těch nesmyslných zatáček 3) 130 km/h v celé délce 4) bez tunelů a blbostí co by způsobily… Číst vice »
Jděte příkladem, zvedněte zadek a běžte bojovat. Jaktože jste v Turnově nebyl ?
Člověk si vždycky říká, že se úroveň diskuse už někam posunula za tu dobu, ale pak se objeví nějaký odborník z lidu a vystřihne takovouto ekvilibristiku.
Jestli chcete silnici, postavte si ji na vlastním pozemku 🙂
Tady by bylo asi nejlepší pojmout to jako PPP projekt a vzít k tomu nějakou francouzskou firmu, co má vlastní know-how s tichým asfaltem a protihlukovými opatřeními, protože na cestách jsem si všimnul, hlavně na A9, že ikdyz stojíte pár metrů od dálnice, kromě šumu jak vozidla rozrážejí vzduch hluk motoru a pneumatik není téměř slyšet. Nevím jestli je za tím jen tichý asfalt, nebo i zvláštní geometrie krajnice, z betonu jakoby položené lehce nakloněné písmeno L, nebo na místě odlité betonové zábrany namísto těch prefabrikovaných. Protihlukové stěny totiž nejsou ani vedle husté zástavby. Naopak nejhlučnější dálnice jsou u nás… Číst vice »
Nejhlučnější dálnice máme naopak my a Němci.
Hluk z motoru a od pneumatik neslyšíte, protože při dálničních rychlostech je převažující složkou právě ten hluk vznikající kvůli aerodynamickému odporu, který vše ostatní přehluší.
Tichý asfalt u nás „postavit“ umíme, ale je dost náročný na údržbu (což zas neumíme), při nedostatečné údržbě se začíná rozpadat během několika málo let.
Já obdivuji ministra i ŘSD, že se s takovými blbci setkávají. Přesvědčené přesvědčit nejde. Moc bych za to nedal, ale určitě se bude jednat o jedince, kteří pak tleskají těm politikům, kteří před volbami hlásají, že se u nás nic nestaví apod. NIMB 4EVER!
No to jste tedy demokrat. Přesně ve stylu: „V demokracii by mělo být nasloucháno lidem, ale ne všem, jenom těm chytrým. Což jsou ti, kteří mají stejné názory, jako já…“
Ministr má politickou odpovědnost vůči všem. Nemůže si vybírat, kdo je pro něj dost dobrý a kdo ne.
Vedl jste někdy debatu s někým, kdo svůj pohled na věc nikdy nezmění, i kdyby cokoliv? Pokud jdete debatovat s tím, že se dohodnout nechcete, popř. urážet někoho, kdo má jiný názor, tak to s demokracií nemá nic společného. Obecně si myslím, že zájmy desetitisíců, možná víc, by měli být postaveny nad zájmy několika ječících strejců, co na sebe tak akorát řvou v místní hospodě.
Jsou to jednoduše teroristé se kterými se nevyjednává
Bolševik-náš vzor.
Tvůj zcela určitě.
Ekologie je sprosté slovo spíše pro státy bývalého východního bloku. Na západ od nás přemýšlejí trošičku jinak a ne jako vesničani od Kozolup 😀
Ono snad automaticky platí, že kdo nesouhlasí s Haláskem a jeho X osobnostmi, považuje ekologii za sprosté slovo a přemýšlí „jako vesničani od Kozolup“? To mi přijde jako odezdikezdismus.
Uprimne, vyslechnout je musi, bez toho to nejde. I kdyz na takove predstavovacky se slezaji vyblekotat desive existence. Nekdy to holt pak spravi par stromecku nebo delsi PHS, nekdy bohuzel dojde na tunel pod udolim za par miliard. Jina cesta asi dneska neni. Dulezite je to protlacit a postavit…
Ten krajinný architekt, to vypadá na nějakou zakázku pro kamarádíčky. Ne náhodou za vším stojí krajský radní Klápště, bývalý ředitel CHKO Český ráj a bojovník proti dálnici. Přitom v barvách ODS.
Vypadá nebo máte nějaký důkaz?
Vypadá. Nebo čtete mezi řádky něco jiného? Ostatně co takový krajinný architekt navrhne? Stromy podél silnice?
Pane Machu, co vše bude dělat, je popsáno v textu, na který je v textu odkaz.
Psát o něčem, že to vypadá, že je to zakázka pro kamarády je zhruba podobné, jako když o vás napíšu, že kradete a myjete se ve vlastní moči. Taky na to nemám důkaz. S tímhle stylem diskuze běžte laskavě tam, kam patříte.
Mají celkem pravdu, trasa Úlibice-Mladá Boleslav je stejně potřebná ne-li potřebnější než Úlibice-Turnov, což znamená, že by měly vzniknout obě silnice.
Nejde o trasu Úlibice – Mladá Boleslav, ale Úlibice – Mnichovo Hradiště. Ale tak jako tak by v úseku Turnov – Jičín zůstala na stávajícím dvoupruhu desítka tisíc aut denně, výhledově i víc.
Což je z větší části úplně stejná trasa… Minimálně 2+1 s MÚK je prostě potřeba na I/35 Úlibice-Obrazenice i I/16 Úlibice-Horní Bousov(-Kosmonosy)
Opravdu? Vždyť z Bolky na Hradec a dál na Olomouc se stejně dobře, jako I/16 + D35 dá jet po I/38 + D11, přičemž I/38
No každej nepotřebuje jet na Hradec a dál na Moravu, I/16 z MB je hlavní tah z Prahy do Krkonoš, dostavba D11 tomu nepomůže, je zde přetížená kamionová doprava protože zásobování Škodovky a silná osobní doprava pro dojíždění lidí z Jičínska do MB.
Me na tomto vzdy fascinuje, jaky prostor a vaha se dava podobnym kriklounum a pritom tam jsou dalsi desitky tisic lidi, kterym je to bud uplne jedno a nebo jim reseni vyhovuje. Ti akorat nemaji duvod nikam chodit a vyrvavat, prestoze jich je mnohdy drtiva vetsina. Uz me unavuje ta medialni iluze problemu vytvarena pouze hodne hlasitymi mensinami, nezridka doslova mikromensinami.
Podobné názory mají lidé jenom do té doby než na ně přijde řada a nějaký problém se jich začne týkat.
cca 500 m od meho domu je 1. koridor, cca 600 m D11 a cca 500 m bude VRT Polabi, to jenom pro predstavu.
Řešením je modernizace trati 041 a následné vedení R14 po této trati.
Nelze. Tato trať vede územím CHKO.
Ale absolutně minimálně nepletu-li se
Přesně tak, a tam je i docela rovná
Myslím že CHKO by elektrická trakce jen prospěla…
To sedí k SŽ.. za pár miliard a několikaletých výluk zrekonstruovat trať 041 a pak jí po nějaké změně vlády vytrhat a udělat z ní dálnici nebo cyklostezku 😀
Dálnice to bohužel není právě z důvodu odporu místních a různých ekologistů. Kdyby nebyl odpor, tak se staví normální dálnice.
Proč se vlastně tak moc tlačí tenhle úsek I/35 a neřeší se třeba I/38 mezi Pávovem a Bezděčínem, kde těch aut jezdí víc?
Je dost možné, že spoustu dopravy z I/38 převezme již budovaný východní obchvat Prahy.
což není úplně to ideální řešení..vše do Prahy..to D1 a D10 budou v okolí Prahy na tom ještě hůře, než jsou nyní..a víc pruhů tomu moc nepomůže
Protože současný provoz je ovlivněný absencí rozestavěné D35 a plánované I/73.
Až se D35 a I/73 dobuduje do roku 2034, tak my tady budeme mít vybudovaný špunt v třípruhu na celém tahu E442. Tudy se pak pohrne doprava z Liberce na Brno než přes D1. Pak to již stačit nebude. A to tu ještě přibude do roku 2030 B178 mezi dálnicí A4 a Žitavou.
Už se na to souvislé asfaltování krajiny vykašlete. Doprava je jako povodeň, která aktuálné víc škodí jak pomáhá. A ŘSD ještě prokopává hráze.
v tom bodě ještě nejsme, ale jinak obecně souhlasím, že silnice a dálnice nejdou přidávat a rozšiřovat neustále, k čemuž ale tlak rozvoje společnosti spěje.
Tak společnost se sama časem zničí, pokud chování bude pokračovat směrem, že auta jsou modla, ekologie je tabu a planeta se neubrání. Ubrání a velice drsně, když se budeme chovat takhle.
Já bych se toho tak nebál. Za chvíli těm pravičákům dojdou i peníze na dluh… a platit z daní si to nebudou.
Kéž by.
Základní síť viceproudych silnic je nakreslena už snad 80 let .. stále jen doděláváme co předci vymysleli . Už aby Turnov – Jičín byl , to co ti aktivisti chtějí je už mnoho let vyřešeno , jen vytáhli znovu ze šuplíku co zkoušeli 10-15 let zpět .. základní chyba tohoto úseku je že není ceky 2+2
Tak určitě, netřeba reflektovat průběžné zkušenosti, budeme to tlačit dál, ať to stojí, co to stojí. A železnice už měla být zrušena, ne?
Předci vymysleli i spousty tratí, které stále nejsou hotové.
Nerozporuju potřebu téhle konkrétní silnice, ale argumentovat předky… Předci vymysleli třeba napřimování toků nebo, ať se držíme dopravy, třeba pražský ZÁKOS. Ne všechno, co vymysleli předci, je defaultně dobré.
„Ne všechno, co vymysleli předci, je defaultně dobré.“
Souhlasím, a platí to na obě strany.
Správně cestovat mimo rodný okres by se mělo jen na zvací dopis a povolení uličního dopravního výboru!
Neumíte-li cestovat jinak než vlastním autem, a neumíte-li k uspokojení vlastních potřeb využít primárně zdroje v okolí svého bydliště, je to dost smutné.
Můžu cestovat třeba autobusem, ale asi si moc nepomůžu.
Bože…. Vy jste Bača jako hrom.. vy taky nevyleze z ohrádky jak je rok dlouhý co ???
Ukázková Haláskovina.
S tímhle mezi automozky asi neuspějete, ale držím Vám pěsti, vidím to podobně.
Já bych odebral asfalt všude kolem vašeho domu a vaší cesty do práce, aby se to vykompenzovalo.
Píšete nesmysle , na zahradě okolo domu máme asfaltu minimum.
A víte, že by mi to nevadilo? Ani v nejmenším? Oni všichni nejsou stejní jako Vy nebo Vaši sousedi a kolegáčci ze zaměstnání 😀