Posun v testech čínské hybridní lokomotivy pro EU. Poprvé táhla nákladní vlak jen na baterie
Lokomotiva 181 po první jízdě s nákladním vlakem čistě v bateriovém módu. Foto: Rail Cargo Hungary

Firma patřící rakouským státním drahám si může objednat až 20 těchto lokomotiv.
Vedel by mi niekto prosím napísať, čo tento bison alebo mašinka na posun ponuka navyše oproti vectronu s batterypackom alebo produktom czloko? Majú v niečom technicky navrch? Aký tam je rozdiel v cene?
Proč mi čínský design vždy připomíná kopie?
Vím, že na design to nejezdí, ale pro Evropana je to fakt děs běs. Už ani náznak Číňanů, že by přizpůsobili design jinému vkusu zákazníků z jiných kontinentů. Hodně už jim stouplo sebevědomí a s velkou podporou chamtivých skupin obyvatelstva nás tu za chvíli bez problémů a bez odporu skoupí a zlikvidují. Proč nikdo nechce vidět dál než za nejbližší kvartál a neposuzuje věci v dlouhodobém horizontu a s přihlédnutím ke strategickým zájmům Evropy? 🙁
Číňani ale přesně to dělají… průmysl maji vysoce automatizovaný a přesný díky robotům. Vyrábí ve větších sériích a míří i na méně rozvinuté trhy. Jedna mašina pak jezdi i více kontinentů a ne, že musí znova na testy, jestli ji pustí k sousedům…
5,6 MW výkon vs baterie…možná nám něco tají 🤔
Ano, nikde jsem se nedočetl dojezd. 🙂
Na baterie jen 350 kW.
To je fakt síla! Většinou v těch elektrických lolomotivách byla baterka tak leda na posun te samotné lokomotivy (případně nějaký ~200kW diesel), ale rozhodně tam nebyla ambice tahat na baterku celý vlak!
v tom je “problém” čínských technologií. Technicky jsou totiž mnohdy o dost dál než “tradiční” výrobci z Evropy a to nejen vlaky ale i maglev (v Evropě úplně prakticky opuštěn i když vedoucí úlohu mělo Německo dávno před Čínou a německý vlak jim stále jezdí v Šanghaji) a stejně tak i elektromobily nebo elektrobusy, kdy čínské vozy mají mnohdy lepší parametry a dojedou dále na baterie než konkurence. Tato lokomotiva je důkazem, nicméně reálně by čínské výrobky neměl žádný dopravce podporovat
Madarsko, trojsky kun Ciny v EU🤷♂️
V tom článku se jasně píše, že je to firma rakouského státu a jsou až třetí po Německu regiojetu, kdo koupil čínský vlak.
Těžko čekat od dopravců, jejichž jediné poslání je generovat zisk, že budou bojkotovat Čínu. To by musela k tomu motivovat EU
Priznam se, ze radsi bych videl na nasi tratich tohle nez davat miliardy do rekontrukce nejakych starych popelnic, protoze je to o trosku levnejsi nez nova …
Dopravce chce zisk, aby se mohl rozvíjet. A musi být efektivní. A pokud jedna lokomotiva od výrobce A stojí 80 milionů Kč a druhá od výrobce B 120 milionů Kč. Tak si vyberte. Otázka je schválení v rámci jednotlivých států, výše nákladů na provoz a údržbu a životnost, včetně nákladů na obnovu.
no tak jako na baterku to má výkon 350kW, baterka 200kWh, takže žádnej vodvaz to taky není. a má to teď 22,5t na nápravu, takže kam stoupat taky zrovna není.
ale jako last mile samozřejmě úplně v pohodě, ušetří to hafo času a lidských sil a to se dá zpeněžit.
případně zvládnout krátkou napěťovou výluku, nebo se doplazit na konec ne zrovna povedený stahovačky v našich podmínkách, to rozhodně jsou věci, který za „blbou 200kWh baterku“ stojí.
350 kW na trakční motor?