Posun v testech čínské hybridní lokomotivy pro EU. Poprvé táhla nákladní vlak jen na baterie

Firma patřící rakouským státním drahám si může objednat až 20 těchto lokomotiv.
Maďarský nákladní dopravce Rail Cargo Hungaria patřící majetkově pod rakouské státní dráhy ÖBB minulý týden poprvé vyzkoušel provoz čínské hybridní lokomotivy v plné zátěži s nákladními vozy čistě v bateriovém provozu.
O úspěšném testu, který má podle dopravce „mimořádný význam pro vývoj inovativních železničních technologií“, informovala firma na svých stránkách. Lokomotiva táhla vlak o hmotnosti 2 200 tun na 6,4 kilometru dlouhé trati mezi Sajóbábony a seřaďovacím nádražím Miskolc.
Rail Cargo Hungary je první v Evropské unii, která tuto lokomotivu od čínského výrobce CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd. Testuje. V Číně si objednala dvě traťové a dvě posunovací lokomotivy.
Lokomotivu lze dobíjet za jízdy z trakčního vedení i při stání. Její výkon je 5 600 kW. maximální rychlost je 140 km/h. Nese označení jako řada 181, přezdívaná je Bison. Detailněji je popsána na stránkách CRRC.
CRRC již loni získala typové schválení pro akutrolejovou posunovací lokomotivu řady 461 pro provoz v Maďarsku. Po jednotce Sirius a lokomotivě 1004 pro Deutsche Bahn jde o třetí čínské drážní vozidlo schválené k provozu v zemích EU.
Podle smlouvy z roku 2019 si může dopravce objednat až dvacet těchto lokomotiv.