Posun v přípravě palčivě chybějící křižovatky Nošovice, ŘSD má projektanty

Vizualizace MÚK Nošovice. Zdroj: ŘSDVizualizace MÚK Nošovice. Zdroj: ŘSD

Do příprav se opět zapojily Děti Země.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Nezapomeňme, že jsme v česku a 3 mosty jsou více než jeden, více investice, více peněz, které se můžou někde ztratit, pak už jen stačí naprojektovat most nerovný, tj. do zatáčky, nebo obloukový a náklady na statiku se ještě znásobí (a takových že je několik v úseku Dobrá-Těšín). Volby jsou jen každé 4 roky a party, které do toho zapojují, se tak často mění a proto se pak snaží obcházet zákony vyjímkami, jen pro to aby se to stihlo schválit včas pro ně, dokud na to mají vliv. Bez toho by si pak žádna neziskovka nešktrla nějakým odvoláním proti nezákonným… Číst vice »

Jan

15,5 roku je včas? No u nás asi ano.

Pepa

jak jsem psal, party se u kormidla střídaji co 4 roky …

stačí si pohledat staré vizualizace automobilky a tam ta křižovatka vypadá uplně jinak 😉

Ptal se někdo, kdo a proč se to rozhodli tenkrát změnit?

Slávek

V dokumentaci EIA ze září 2007 https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP170 je MÚK ve stejném tvaru jako prosazuje ŘSD nyní.

Pepa

super, ale 2007 uz je po stavbe automobilky , ja myslel plany pro automobilku(tusim, ze se tam planovala i 4 proudovka a udelli jen 2 pruhy okolo fabriky), tam bylo neco takoveho minimalistickeho, jeden most a zcela mimo les.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSTVjFs7WdGC7O8cgy-QN8FG98Ph8VIrBTDCw&s

Pepa

no a ten grafik tu vizualizaci podle neceho delal, ze…
ale to uz se asi nedohleda a nic to uz nezmeni

Slávek

Z té vizualizace je zřejmé, že tam v té době ještě žádný lesík nebyl. Zeleň je pouze na březích kanálu.

Pepa

Nejde o lesík ale o biokoridor a to je oficialni, nic s tim neudelate ani tim „zadnym lesikem“ . 🙂

Slávek

Souhlasím. Myslel jsem to tak, že se, za těch 15 let, rozloha toho biokoridoru násobně zvětšila.

tomash

ŘSD se tedy stále snaží protlačit ten sjezd v původní poloze? Takže dalších 20 let soudů, nepochopím.

Andrej

Jednoduché vysvětlit proč:
sjezd v nové poloze (200m na západ) znamená nutnost vyvlastnění hned několika soukromých trvale obydlených domů, změny územních zásad, nový projekt, všechny už dokončené procesy znovu od začátku, a není žádná záruka, že se někdo ještě další (kromě těch, kterým se budou vyvlastňovat baráky) nebude taky odvolávat nebo soudit. A to bez ironie včetně Děti Země samotných.

Buď se ŘSD dokáže s námiktami vyspořádát a vyargumentovat před soudem, nebo ne, ale není ždná garance, že tady při jiné poloze budou mít větší šanci než tady.

Jaaa

Takže místo ochrany veřejného zájmu zase jen úřednická pohodlnost?

Žádné budovy se bourat nemusí, stačí prostě sjezd otočit na druhou stranu od kruháče. Místo tam je.

Ic540

Mě na té fotce zaujal ten vlak.
Snad bude na 322 aspoň 100 místy 120.
Peróny se budou dělat co nevidět. V létě.
Budou na 550 délka 110 to je 2x BEMU.
Jinak ta stavba křižovatky uleví jiným místům.
To nepochybuji. Včera bylo pozdě…

Jiný Petr

No mě spíše na té fotografii zaujaly ty dvě Felicie 😉 Felicia for ever . ŘSD s nimi na dálnici počítá i za dalších 5 let.
A pokud si přejdete přímo na stránky ŘSD – tak uvidíte, že před těmi Feliciemi jede po dálnici Avia (taky asi for ever) s nápisem Coca-Cola. 🤣
https://www.isilnice.cz/2025/02/nova-mimourovnova-krizovatka-na-dalnici-d48-muk-nosovice-zlepsi-dopravni-spojeni/

Dusmor

Aspoň názorně vidíte, jak starý je ten projekt, resp. že to má zpoždění přes dvacet let.

Zdeněk

ty děti země jsou tak pracovité, skoro jako v nějaké čínské manufaktuře, obdivuhodná houževnatost

Jaaa

Vy raději úřední zvůli, ne?

asfalter

Proč takové řízení trvá 15,5 roku? To tam vážně byla tak dlouhá brzda jen Děti Země? Mě se tomu nějak nechce věřit. Však je to „jen“ sjezd z dálnice…

vlachjan

Ten původní záměr byl, jak to říci kulantě… Ne příliš dobře rozvržený. Kolegové se rozhodli umístit dálniční křižovatku do místa, kde samotnou dálnici kříží biokoridor. A pak se patnáct let divili, že tomu někdo odporuje.

Roman

Umělé vybetonovaný kanál který přivádí vodu do Žermanické přehrady je biokoridor?

koriandr

Je.. s příměsí betonu 🤭🤭

Franta

Další zdegenerovaný člověk, kterému připadá incest normální…a ještě se tomu směje.

Andrej

Za tohle musí být ban.

Jan K

nechápu, proč diskutujete na tak nízké úrovni? já chápu oba názory, je tam nějaký koridor, který je na člověkem upraveném potoku. asi si dovedu představit, že tam zvířata chodí, ale ani mi nepřijde, že po rozšíření by se jim ten koridor uzavřel. navíc už tam je okružní křižovatka, do které by se při posunutí MÚK hůře napojovala ramena, což by mohlo vést k dalším problémům.

Petr

To je umele koryto vybudovane pro privod vody z Moravky do Zermanicke prehrady. Vetsinu roku tam tece curek vody a da se tam jezdit na kole. Takze jediny biokoridor jsou ty naletove dreviny. S takovou nemusime stavet nic, kdyz je kazdy shluk kraku biokoridor

Franta

Ten pás lesa podél toho kanálu je už jen z leteckého snímku zcela bezpochyby biokoridor. Pro migraci zvěře je naprosto důležitý: https://mapy.cz/s/godaluseke Já nevím, jestli u vás v rodině normálně souložíte mezi sebou a máte i děti. Třeba váš bratr s vaší matkou, vaše sestřenice s vámi atd. Moc lidí si neuvědomuje, že když zavřete zvěř do malých území, tak prostě zavřete velmi malou populaci do malého území a jí nezbyde nic jiného než incest. S ním to není až zas takový průser, když máte štěstí a genetika se vydaří, ale když ne, tak vám ta populace zvěře zdegeneruje. Příroda… Číst vice »

Roman

Takže ještě jednou, tenhle kanál postavil člověk a neslouží jako biokoridor.

Franta

Ten les bezpochyby slouží jako biokoridor. Dokonce je tam pod dálnicí vidět podjezd cesty, takže most nad tím kanálem je dostatečně široký a vysoký, aby zvěř mohla z jedné strany dálnice na druhou.

Pokud máte základní znalosti genetiky na úrovni gymnázia, tak byste měl nutnost migrace zvěře pochopit. Mohu vám dát rychlokurz.

Slávek

Most tam zůstane a ten biokoridor taky. Jen se má trochu zmenšit rozloha toho lesíku.

Petr

O genetiku nemejte peci, zver je v Beskydech premnozena

Jaaa

Že něco postavil člověk, fakt neznamená, že to neslouží jako biokoridor. Opakovaně dokazujete, že vaše znalosti v oboru jsou nulové.

Slávek

Tentokrát s vámi musím souhlasit. Kdyby ten sjezd postavili před 15 roky, tak už by byl dnes součástí předmětného biokoridoru.

Andrej

To by bylo vše hezké, kdyby nebyl opravdový biokoridor 500m na východ. A další 1500m na východ. A několik dalších až do Těšína. Takže žádná zvěř nezůstane uzavřena. Zbytečné a nesmyslné fabulace o zvířecím incestu nasvědčují spíš tomu, že s ním má problém možná někdo jiný.

koriandr

Pan má evidentně zájem aby se to stavělo o kousek dál. třeba tam má svůj pozemek který chce draze prodat.. vůbec by mě to nepřekvapovalo.

Petr

Uz ted zver pres dalnici neprejde a musi tim betonovym korytem nebo o kousek napravo. Takze se pro ni nic nezmeni, porad bude muset jit korytem, ktere tam zustane.

vlachjan

Nevím jestli jste si toho všiml, ale koryto jakékoliv zregulované řeky je typicky tvořeno zpevněnými břehy. Jestli jsou kamené v betonovém loži nebo čistě betonové je pro funkci biokoridoru relativně jedno, protože ta zvěř migruje v pásu zeleně kolem, kteřý tvoří v okolí zmíněného křížení 85-90% příčného profilu onoho biokoridoru.

asfalter

Jako, mě to taky moc nedávalo smysl, že na úseku mezi x hektary pole a jednom blízkém přemostění, to dali do „leso/vodo/betono koridoru“.

Přece na poli se jim musí stavět jednodušeji. Chápu, že ten kruháč a roh té fabriky je vhodné místo na napojení komunikací… ale to je skoro 16let starý projekt… V době, kdy už v Dobré stojí i OC a doprava se tam zvrhnula, je daleko lepší udělat ten sjezd v širším pojetí, než jen ten roh rondlu…

vlachjan

Já jsem to už psal pod předchozím článkem k tématu, ale ono celé dopravní řešení kolem nošovické zóny je naprosto příšerné, a postrádá jakékoliv zamyšlení nad nějakou koncepcí dopravní obsluhy.

Jaaa

Pole není státní, to je celej problém.