Posun v přípravách modernizace bratislavského železničního uzlu. Záměr získal důležité razítko
Modernizovaná trať Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou. Foto: ŽSR

Zmodernizováno bude přes 25 kilometrů tratí.

Zmodernizováno bude přes 25 kilometrů tratí.
A Hlavná štanica zostane bezo zmeny… Keď si spomeniem o koľko sa predĺžila výmena výhybiek na hl. stanici, tak neverím že sa niečo v Ba pre železnicu postaví🙏🤔
Rekuperace na TNS Vinohrady v tom je taky (v jednotnou fázi raději nedoufám)…?
Tak proč neudělali ta mimoúrovňové křížení na čerstvě zrekonstruovaném úseku Nové Mesto – ÚNS? Tříkolejný přejezd s velmi frekventovanou komunikací z Ružinova jen se světly bez závor…
A Vinohrady – výtahy na nástupiště se nechají zchátrat a místo údržby se čeká na Evropskou dotaci na nové… Na těch současných je jen cedule „Mimo provoz“ s dovětkem, že bezbariérový prístup je na hlavnej stanici…
https://www.sme.sk/bratislava/c/kolizia-vlaku-s-autom-na-ivanskej-ceste-sa-zaobisla-bez-zraneni
Pretože to križovanie na Ivánskej sa má úplne zrušiť. MUK bude v inom mieste.
Výťahy sú úplný štandard ŽSR. Čakáme ma veľkú rekonštrukciu… Teda okrem stanice Bratislava predmestie, ktorú sme zrekonštruovali v čase, keď tam nezastavoval žiaden vlak….
Tak snáď niekto myslel na to, aby zo súbehu dvoch dvojkoľajných tratí po Vinohrady urobili plnohodnotný štvorkoľajný úsek s koľajovými spojkami a s krátkymi oddielmi, aby šlo maximalizovať kapacitu.
Systémové slabé miesto stále zostáva hlavná stanica. Tá by veľmi potrebovala posunúť o kúsok do lepšej polohy, ako keď Wien Hbf. nahradila Südbf.
HBf je v horší poloze (byť jen mírně), než byly ty dvě rohové. K čemu “plnohodnotná ctyrkolejka” na Vinohrady? Jak by šla dohromady s perony na hlavním? Jak by měl vypadat rozplet?
Může to klidně vypadat jako Praha hl.n. – Vršovice, kde je rozhodně víc manévrovacího prostoru, než kdyby byly jen výhybky na jižním zhlaví hlaváku.
Příklad analogický k Bratislavě byl donedávna Vysočany-Odb. Skály, kde taky dnešní kolej 2 byla jen velmi úzce použitelná.
A to vůbec nemluvím o údržbě nebo zvládání MU, kdy dneska je nulová rezerva.
Nevěřím, že se do konce desetiletí kopne.
Nie, nekopne.
Velmi správně, nekopne.
Z textu:
„EIA předpokládá začátek prací v roce 2031, trvat mají čtyři roky. „
Aj to je optimistické číslo.
5 let dopředu se o této důležité akci ví, tak snad se podaří peníze na tuto akci někde vyškrávat a rezervovat.
V roce 2027 budou na Slovensku parlamentní volby, tak snad riziko toho, že by nová reprezentace mohla mít jiné rozpočtové priority, než obnovu železnice, nebude velké.
Problem bude v dlhovej brzde, ktora vladu prinuti mat vyrovnany rozpocet. Navyse eurofondy pomaly koncia. Pokial sa bude rozhadzovat v style, ze je socialna poitovna 2 miliardy v minuse, tak peniaze sa najdu len tazko.
… několik úrovňových přejezdů nahradí přejezdy či podjezdy. Nemá tam být „nadjezdy“?