kmax

Posun v přípravách modernizace bratislavského železničního uzlu. Záměr získal důležité razítko

Modernizovaná trať Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou. Foto: ŽSRModernizovaná trať Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou. Foto: ŽSR

Zmodernizováno bude přes 25 kilometrů tratí.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peter

A Hlavná štanica zostane bezo zmeny… Keď si spomeniem o koľko sa predĺžila výmena výhybiek na hl. stanici, tak neverím že sa niečo v Ba pre železnicu postaví🙏🤔

Tomáš Záruba

Rekuperace na TNS Vinohrady v tom je taky (v jednotnou fázi raději nedoufám)…?

K.B.D.

Tak proč neudělali ta mimoúrovňové křížení na čerstvě zrekonstruovaném úseku Nové Mesto – ÚNS? Tříkolejný přejezd s velmi frekventovanou komunikací z Ružinova jen se světly bez závor…
A Vinohrady – výtahy na nástupiště se nechají zchátrat a místo údržby se čeká na Evropskou dotaci na nové… Na těch současných je jen cedule „Mimo provoz“ s dovětkem, že bezbariérový prístup je na hlavnej stanici…

Juraj TT

Pretože to križovanie na Ivánskej sa má úplne zrušiť. MUK bude v inom mieste.

Výťahy sú úplný štandard ŽSR. Čakáme ma veľkú rekonštrukciu… Teda okrem stanice Bratislava predmestie, ktorú sme zrekonštruovali v čase, keď tam nezastavoval žiaden vlak….

Juraj

Tak snáď niekto myslel na to, aby zo súbehu dvoch dvojkoľajných tratí po Vinohrady urobili plnohodnotný štvorkoľajný úsek s koľajovými spojkami a s krátkymi oddielmi, aby šlo maximalizovať kapacitu.

Systémové slabé miesto stále zostáva hlavná stanica. Tá by veľmi potrebovala posunúť o kúsok do lepšej polohy, ako keď Wien Hbf. nahradila Südbf.

Tomáš Záruba

HBf je v horší poloze (byť jen mírně), než byly ty dvě rohové. K čemu “plnohodnotná ctyrkolejka” na Vinohrady? Jak by šla dohromady s perony na hlavním? Jak by měl vypadat rozplet?

Juraj

Může to klidně vypadat jako Praha hl.n. – Vršovice, kde je rozhodně víc manévrovacího prostoru, než kdyby byly jen výhybky na jižním zhlaví hlaváku.

Příklad analogický k Bratislavě byl donedávna Vysočany-Odb. Skály, kde taky dnešní kolej 2 byla jen velmi úzce použitelná.

A to vůbec nemluvím o údržbě nebo zvládání MU, kdy dneska je nulová rezerva.

m.hf

Nevěřím, že se do konce desetiletí kopne.

Horizon

Nie, nekopne.

Karl vB.

Velmi správně, nekopne.
Z textu:
„EIA předpokládá začátek prací v roce 2031, trvat mají čtyři roky. „

Horizon

Aj to je optimistické číslo.

Karl vB.

5 let dopředu se o této důležité akci ví, tak snad se podaří peníze na tuto akci někde vyškrávat a rezervovat.
V roce 2027 budou na Slovensku parlamentní volby, tak snad riziko toho, že by nová reprezentace mohla mít jiné rozpočtové priority, než obnovu železnice, nebude velké.

Jakub

Problem bude v dlhovej brzde, ktora vladu prinuti mat vyrovnany rozpocet. Navyse eurofondy pomaly koncia. Pokial sa bude rozhadzovat v style, ze je socialna poitovna 2 miliardy v minuse, tak peniaze sa najdu len tazko.

Mak

… několik úrovňových přejezdů nahradí přejezdy či podjezdy. Nemá tam být „nadjezdy“?