Posun trati a bezpečnější křižovatka. Stavba mezi Rožnovem a Valašským Meziříčím začne na podzim

Křižovatka v Zašové na silnici I/35. Foto: Google Street ViewKřižovatka v Zašové na silnici I/35. Foto: Google Street View

Křižovatka bude po velké úpravě bezpečnější než dosud.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Skoro se bojím zeptat, na jakou rychlost bude ta přeložka připoravená (poloměry atd).

Karl vB.

Podle OpenRailwayMap je převážná většina 20 km trati ValMez – Rožnov/R. na 60 kmh, jen jeden úsek s obloukem ve Sříteži/B. je 40 kmh a asi dva 50 kmh.
V Rožnově/R. je sice opravené nádraží, ale myslím si, že většina uživatelů této tratě by spíš uvítala podstatné zvýšení traťové rychlosti.
Vzhledem ke směrovým a sklonovým poměrům by to nemusel být až takový problém.

N.N.

Předtím se do vlaku lezlo ze štěrku. Lezlo, protože každého čekal snad 40 cm vysoký schod. Předškolní děti vysadit, bábu o holích taky. Aneb kdo nemohl na nohy, nejel vůbec.
https://www.okobeskyd.cz/wp-content/uploads/2024/01/008-N%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD-Ro%C5%BEnov-300×225.jpg

Happy

Spíš tu trať zrychlit. A nejlépe celý úsek už z Hulína až do Rožnova, aby se zkrátila jízdní doba současných přímých spojů vedených 844.

David

Nechápu to oddálení, pokud bude křižovatka řízená světelnou signalizací, tak by bylo přeci naopak nejlepší aby byl ten přejezd součástí té křižovatky s tím že je ta signalizace před přejezdem. Takto to funguje například v Lausanne na lince M1.

Kubrt

Otázka vazby mezi PZZ a silničním semaforem mě taky napadla. Umí to AŽD? 🙂

Happy

Jedná věc je umět, což problém nebude, druhá věc je schválení… 🙂

Dusmor
Šejdr

Umí, vzájemně provázané PZZ a silniční semafory jsou na stejné trati hned o pár kilometrů dál v Zubří.
https://mapy.com/s/jedefusehu

Frantisek X

A ještě by mohla zůstat kolej přímá, což je výhodnější z hlediska opotřebení, ale třeba také stálé rychlosti (a tím i spotřeby).

Bobek

Přijďte mě vzbudit, až bude vzniklý oblouček přímé šinkanseny Valmez – Rožnov zdržovat.

N.N.

Stálá rychlost? Vždyť je tam zastávka, kde všecko zastavuje.

Bobek

Spíš bych se podíval, jak to funguje vedle v Zubří.

N.N.

Tam dělali podobnou akci, překlikněte si na aktuální mapu: https://mapy.com/s/juhocunero

Bobek

Proč to asi píšu. 🙂

N.N.

To bylo do pléna, ať si to může kdokoliv rychle najít

Kubrt

A jak to funguje v Zubří?

Bobek

SSZ je od obce už před přejezdem, stejně jako bude podle situačky v Zašové.
Koordinace má být:
„Řešení přeložky trati je navrženo s ohledem na požadavek na dodržení alespoň minimální vzdálenosti 22,5 m mezi závorovým břevnem na přejezdu a stop-čárou silnice III/01876 na křižovatce se sil. I/35, aby nedošlo k jejich uvíznutí. Jelikož nelze dodržet ustanovení článku 5.2.1 ČSN 73 6380 Železniční přejezdy a přechody o minimální vzdálenosti rekonstruované křižovatky od hranice nebezpečného pásma přejezdu, která činí 10,0 m, budou PZS a SSZ křižovatky funkčně svázány.“

Jarda SCG

Oddálení je kvůli místu. Z jedné strany cesty jsou svodidla, z druhé koleje. Oddálením vzniknou odbočovací pruhy, kde se bude čekat na odbočení a ti co jedou rovně pojedou bez omezení. Dále vznikne místo mezi křižovatkou a přejedem.
Foto ke článku neukazuje autobusovou zastávku. Je po pravé straně před přejezdem. Není tam záliv a proto se musí autobusy objíždět. To taky není moc bezpečné.
Semafory, které spolupracují s přejezdem jsou vedle v Zubřu a i v Rožnově na vjezdu do průmyslového areálu.

A. Mikulka

Protože silnice vede těsně vedle trati, nemáte odbočováky a a auta, čekající před přejezdem, by vám zablokovala křižovatku.

Honza

Nebo možná v Neratovicích to takhle funguje taky. PSSZ součástí křižovatky: https://maps.apple/la/5th~Pa4hZ2gZTM
Když jede vlak, jede vlak, zavřou se závory, padne červená na semaforu k tomu a zelenou má jen přímý směr.