Posun se stavbou okruhu v Brně. Z Tomkova náměstí mizí mostní provizorium

Nový most přes Tomkovo náměstí. Foto: ŘSDNový most přes Tomkovo náměstí. Foto: ŘSD

Další omezení je v plánu na konec roku.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

proč může městský okruh stavět a provozova ŘSD a v PRaze na to máme armádu byrokratů ! Nebylo by dobré převést všechny rychlostní silnice v Praze na ŘSD? Vzdyt po tom co jezdíme připomína silnice někde v rozvojových zemích.
Vrchol byl degradace D1 na bezčíselnou silnici.

Mir

To je mi teda posun, místo dvou pruhů je tam jeden každým směrem. Super vylepšení 👍

PvvS

Kyvadlovej provoz ve dvou pruzích by byl lepší ?

Mir

Samozřejmě, že ne. Ale pokud provizorní stav byl 2+2 tak současný stav rozhodně není zlepšení. To může tvrdit jen idiot.

PetrN

Jste totálně mimo, nebo jen trollíte? Rozumíte něčemu jako naprosto nezbytné dočasné omezení provozu mezi jednotlivými etapami takto náročné stavby která se staví za provozu? Myslím že je i velký úspěch že drtivou většinu času realizace jezdí v režimu 2+2

PvvS

A jakpak by se to řešilo, když stávající provizorium poněkud zavazí stavbě ?

Milan

Pokud budou dělat takovým tempem, jak doposud, na jednu směnu, až to dokončí, můžou začít opravovat. Toto fakt nechápu, kolony stojí , na stavbě po 17:00 nikdo nedělá, a řsd se plácá po ramenou. Jste asi v jiné dobé, probuďte se

M19

Tohle nechápu, dá se většinou jet jinudy, ale namířil si to do největší kolony.

JKan

Vzhľadom k umiestneniu stavby by som sa nedivil, keby prácu po 18:00 nemali zakázanú už z EIA

Emil

Zkuste se podívat do Prahy. Tady máme tisíce úředniků a nestaví se nic. A to máme na to vlastní organizaci – Magistrát odbor dopravy a TSK. Patogenní kombinace

Mir

Co máte z toho, u nás úředníci věděli, že stavba na Poříčí bude půl roku stát a stejně nebyli schopní ani posunout dopravní značení aby se na frekventovaném místě dalo opět jezdit dvěma pruhy.

Baraba

Zkuste se podívat do Ostravy, tam se podobně opravuje nesmyslný a zbytečný most na Rudné, místo toho aby se tato část zakopala pod zem… Bohužel silniční tunely se mohou stavět jen v Praze a občas se nějaký povolí v Brně…

PvvS

Možná to bude tím, že to je v obydlené oblasti..

Tomáš

Vždy když se zamyslím zrovna nad touto realizovanou částí VMO, tak si kladu otázku jak moc velký přínos tato stavba bude mít ihned po zprovoznění? Když se vyjelo z Husovického tunelu, tak na křižovatce s Dukelskou třídou jsem se nijak výrazně nikdy nezdržel. Ale budiž. Toto úrovňové křížení už nebude. Následují nové mostní konstrukce přes řeku Svitavu. A teď přichází to mé „dilema“ .Za mostem přes řeku byla křižovatka Provazníkova x Svatoplukova x Karlova. Nově trasa povede na mostní konstrukci na ulic Rokytova, kde by se dále VMO měl zanořit do tunelu pod Vinohrady. Ale ten nebude tak rychle. Takže… Číst vice »

JKan

No ono sa bude dať, aspoň čo viem, odbočiť na Rokytovu aj smer Žarošická. Takže všetci, čo dnes odbočujú doľava na Rokytovu alebo na Olomouckú to môžu vzať rovno po Žarošické a Jedovnické, takže sa ten prúd áut rozdelí na dva.

Ondra K.

Hlavně ten směr Krpole – Vinohrady/Líšeň, který dneska odbočuje vlevo od kasáren na Rokytovu bude přesunut až nahoru na Rokytovu a přestane tak snižovat kapacitu pro směr Židenice – Krpole.

Jiří Kocurek

A ještě dodám, že trolejbus od Merhautovy přes Tomkáč už se nebude muset vplétat mezi dopravu jedoucí z tunelu.
Šalinu bude doprava z/do tunelu křižit po mostě a šalině tak odpadne jedna zdržovací křižovatka, dokonce by si tam šalina mohla jízdou házet přednost na semaforech.

A protože zmizí světla pod kopcem na výjezdu z tunelu, tak bych si dovolil očekávat i snížení emisí díky plynulejší jízdě.

Máte někdo měření na Dobrovského před a po tunelu?

SYN

Člověče. o čem to proboha píšete?? Jezdíme opravdu stejným městem? Nebo vy snad jezdíte večer či brzo ráno, případně o víkendu? Já tama jezdím převážně jen spolujízdou, semtam služebně, ale zcela obvyklé bývá že ve směru východním (z tunelu směrem Vinihrady případně Stará osada) ano, když UŽ se vynoříme z tunelu, bývá to přes Tomkáč už jen tak 5 minut – problém ale je že fronta bývá obvykle tak do půlky tunelu, občas začíná už PŘED tunelem! Přes most přískoky nebo (když je trochu líp) pomalou jízdou, a na dvou světelných křížovatkách tak po dvou minutách. Nejhorší je to odbočování… Číst vice »

PvvS

Možná by stálo za to použít ten zákryt krku a popřemýšlet o tom, že to je jen část celé stavby. Zaráz to celé stavět nejde, nehledě na to, že zrovna zaústění z Černovic dál už má minimálně 3 variantu.. Přemostění sice nevyřeší problém okolo Osady, ale při troše snahy se celej provoz rozdělí a část pojede okolo Vinohrad.

Michal

Vy asi moc dopravě nerozumíte, že jo? Každý jeden úsek VMO má smysl, protože postavit ho celý naráz lze možná akorát v Číně.

LKB

Bylo by ucelne ted krome tunelu pod Vinohrady pripravovat v uzemnim a stavebnim rizeni a) most pres Ostravskou tj. propojeni Belohorske/Jedovnicke a Cernovicke + b) propojeni Cernovicke a sjezdu z D2. Aby se mohlo drzet stavajici tempo 3 staveb najednou (nyni vlastne 4 – Zabovreska, Tomkovo namesti + Rokytova a Bauerova).

PvvS

Na Jedovnickou jsem hodně zvědavej. Už z důvodu přesunu tram trati a toho, že celá stávající silnice se posune jak výškově, tak směrově. A zavřít 4proud včetně napojení Juliánova bude hodne zajímavý dopravně.

VHbrno

Takže to vypadá, že nakonec i po této komunikaci prakticky „dálničního“ typu budou jezdit trolejbusy. Pro rychlost a plynulost dopravy přímo ideální, o možnosti spadnutí sběračů z trolejí ani nemluvím. Chudák řidič aby se ještě bál o život, až vyleze ven a půjde je tam nasazovat zpátky 😁

Pavel

Trolejbusy budou pouze v pripojovacich a odbocovacich pruzich. Jinak receno, pojedou tam, kde bude komunikace tripruha.

Ondra K.

Trolejbusy budou jezdit jenom v krátkém úseku mezi Karlovou a Dukelskou.

Jiří Kocurek

Tak jako mezi Zoo a Kamenomlýnskou? Kolik je tam sražených řidičů trolejbusů?

SYN

Ále, to jsou zase starosti… a) trolej bude jezdit „jen“ přes most, před a za ním bude jezdit vedlejšími komunikacemi a/nebo nájezdovými rampami b) bude jezdit „nejpravějším“ pruhem čili při ev. nahazování fají okolo něj nikdo nebude projíždět zprava (kde by ho případně snad mohl „sejmout“) c) v nejbližších letech už bude nadpoloviční většina frbusů vybavená baterií alespoň „na dojetí“ takže stovka metrů či dvě k místu vhodnějšímu k „nahazování“ nebude problém…
Nezapomeňte že to ještě půldruhého roku nebude hotové… a že po mostě jezdil bez přehnaných problémů už dlouhé roky!

PvvS

Tak nouzově se umí odplazit už i stávající 31Tr. A navíc trbusy nebudou v hlavním proudu.

PvvS

Jak podle webu VMO , tak podle souborů na EIA je vinohradský tunel v realizaci až 2030-2035. Tedy až s posledníma stavbama, včetně napojení na dálnici v Komárově. Stejně jako křižovatka Líšeňská.

LKB

Je zajimave, ze https://www.mestsky-okruh-brno.cz/plan-vystavby/ uvadi stavebni povoleni na VMO Vinohrady (tj. tunel) 2024. Kde se tedy bude zbylych 6 let pred zahajenim sravby tunelu zevlovat? Nebo to je nejake zkresleni, ze se nema jedmat o cele SP?

Jiří Kocurek

Není v tom někde zakrtkovaná průzkumná štola?

Jakub Kováč

Ano, nedávno psal Mátl na Twitteru, že s průzkumnou štolou by se mělo začít ještě letos. Vzhledem ke komplikovanému podloží (skála, jíl, písek) se počítá s ražením cca tři roky. Podle samotného průběhu ražby by se měla určit finální technologie pro samotnou stavbu atd. Proto tedy docela výrazná rezerva pro zahájení.

Jiří Kocurek

Díky za info. Snad teda začnou, držím palce. Ideál by byl otvírat to naráz, ale hlavně že se to hýbe.

SYN

Tak to ani náhodou nemůže klapnout… (pokud z toho někdo neudělá „celonárodní projekt“ s tísňovou prioritou na kterém by se dělalo 24/7 a ani pak to nemusí vyjít… tunel je holt vždycky nejistý, vzpomeňme třeba Blanku žejo).

PvvS

Na ty výsledky jsem hodně zvědavej. Vinohrady nejsou dodnes úplně stabilní a pokud vím, tak při vrtech se našlo leccos, včetně vyvážek ze slévárny.