proč může městský okruh stavět a provozova ŘSD a v PRaze na to máme armádu byrokratů ! Nebylo by dobré převést všechny rychlostní silnice v Praze na ŘSD? Vzdyt po tom co jezdíme připomína silnice někde v rozvojových zemích.
Vrchol byl degradace D1 na bezčíselnou silnici.
Mir
1 rok
To je mi teda posun, místo dvou pruhů je tam jeden každým směrem. Super vylepšení 👍
Jste totálně mimo, nebo jen trollíte? Rozumíte něčemu jako naprosto nezbytné dočasné omezení provozu mezi jednotlivými etapami takto náročné stavby která se staví za provozu? Myslím že je i velký úspěch že drtivou většinu času realizace jezdí v režimu 2+2
A jakpak by se to řešilo, když stávající provizorium poněkud zavazí stavbě ?
Milan
1 rok
Pokud budou dělat takovým tempem, jak doposud, na jednu směnu, až to dokončí, můžou začít opravovat. Toto fakt nechápu, kolony stojí , na stavbě po 17:00 nikdo nedělá, a řsd se plácá po ramenou. Jste asi v jiné dobé, probuďte se
Zkuste se podívat do Prahy. Tady máme tisíce úředniků a nestaví se nic. A to máme na to vlastní organizaci – Magistrát odbor dopravy a TSK. Patogenní kombinace
Co máte z toho, u nás úředníci věděli, že stavba na Poříčí bude půl roku stát a stejně nebyli schopní ani posunout dopravní značení aby se na frekventovaném místě dalo opět jezdit dvěma pruhy.
Zkuste se podívat do Ostravy, tam se podobně opravuje nesmyslný a zbytečný most na Rudné, místo toho aby se tato část zakopala pod zem… Bohužel silniční tunely se mohou stavět jen v Praze a občas se nějaký povolí v Brně…
Vždy když se zamyslím zrovna nad touto realizovanou částí VMO, tak si kladu otázku jak moc velký přínos tato stavba bude mít ihned po zprovoznění? Když se vyjelo z Husovického tunelu, tak na křižovatce s Dukelskou třídou jsem se nijak výrazně nikdy nezdržel. Ale budiž. Toto úrovňové křížení už nebude. Následují nové mostní konstrukce přes řeku Svitavu. A teď přichází to mé „dilema“ .Za mostem přes řeku byla křižovatka Provazníkova x Svatoplukova x Karlova. Nově trasa povede na mostní konstrukci na ulic Rokytova, kde by se dále VMO měl zanořit do tunelu pod Vinohrady. Ale ten nebude tak rychle. Takže… Číst vice »
No ono sa bude dať, aspoň čo viem, odbočiť na Rokytovu aj smer Žarošická. Takže všetci, čo dnes odbočujú doľava na Rokytovu alebo na Olomouckú to môžu vzať rovno po Žarošické a Jedovnické, takže sa ten prúd áut rozdelí na dva.
Hlavně ten směr Krpole – Vinohrady/Líšeň, který dneska odbočuje vlevo od kasáren na Rokytovu bude přesunut až nahoru na Rokytovu a přestane tak snižovat kapacitu pro směr Židenice – Krpole.
A ještě dodám, že trolejbus od Merhautovy přes Tomkáč už se nebude muset vplétat mezi dopravu jedoucí z tunelu.
Šalinu bude doprava z/do tunelu křižit po mostě a šalině tak odpadne jedna zdržovací křižovatka, dokonce by si tam šalina mohla jízdou házet přednost na semaforech.
A protože zmizí světla pod kopcem na výjezdu z tunelu, tak bych si dovolil očekávat i snížení emisí díky plynulejší jízdě.
Máte někdo měření na Dobrovského před a po tunelu?
Člověče. o čem to proboha píšete?? Jezdíme opravdu stejným městem? Nebo vy snad jezdíte večer či brzo ráno, případně o víkendu? Já tama jezdím převážně jen spolujízdou, semtam služebně, ale zcela obvyklé bývá že ve směru východním (z tunelu směrem Vinihrady případně Stará osada) ano, když UŽ se vynoříme z tunelu, bývá to přes Tomkáč už jen tak 5 minut – problém ale je že fronta bývá obvykle tak do půlky tunelu, občas začíná už PŘED tunelem! Přes most přískoky nebo (když je trochu líp) pomalou jízdou, a na dvou světelných křížovatkách tak po dvou minutách. Nejhorší je to odbočování… Číst vice »
Možná by stálo za to použít ten zákryt krku a popřemýšlet o tom, že to je jen část celé stavby. Zaráz to celé stavět nejde, nehledě na to, že zrovna zaústění z Černovic dál už má minimálně 3 variantu.. Přemostění sice nevyřeší problém okolo Osady, ale při troše snahy se celej provoz rozdělí a část pojede okolo Vinohrad.
Vy asi moc dopravě nerozumíte, že jo? Každý jeden úsek VMO má smysl, protože postavit ho celý naráz lze možná akorát v Číně.
LKB
1 rok
Bylo by ucelne ted krome tunelu pod Vinohrady pripravovat v uzemnim a stavebnim rizeni a) most pres Ostravskou tj. propojeni Belohorske/Jedovnicke a Cernovicke + b) propojeni Cernovicke a sjezdu z D2. Aby se mohlo drzet stavajici tempo 3 staveb najednou (nyni vlastne 4 – Zabovreska, Tomkovo namesti + Rokytova a Bauerova).
Na Jedovnickou jsem hodně zvědavej. Už z důvodu přesunu tram trati a toho, že celá stávající silnice se posune jak výškově, tak směrově. A zavřít 4proud včetně napojení Juliánova bude hodne zajímavý dopravně.
VHbrno
1 rok
Takže to vypadá, že nakonec i po této komunikaci prakticky „dálničního“ typu budou jezdit trolejbusy. Pro rychlost a plynulost dopravy přímo ideální, o možnosti spadnutí sběračů z trolejí ani nemluvím. Chudák řidič aby se ještě bál o život, až vyleze ven a půjde je tam nasazovat zpátky 😁
Ále, to jsou zase starosti… a) trolej bude jezdit „jen“ přes most, před a za ním bude jezdit vedlejšími komunikacemi a/nebo nájezdovými rampami b) bude jezdit „nejpravějším“ pruhem čili při ev. nahazování fají okolo něj nikdo nebude projíždět zprava (kde by ho případně snad mohl „sejmout“) c) v nejbližších letech už bude nadpoloviční většina frbusů vybavená baterií alespoň „na dojetí“ takže stovka metrů či dvě k místu vhodnějšímu k „nahazování“ nebude problém…
Nezapomeňte že to ještě půldruhého roku nebude hotové… a že po mostě jezdil bez přehnaných problémů už dlouhé roky!
Tak nouzově se umí odplazit už i stávající 31Tr. A navíc trbusy nebudou v hlavním proudu.
PvvS
1 rok
Jak podle webu VMO , tak podle souborů na EIA je vinohradský tunel v realizaci až 2030-2035. Tedy až s posledníma stavbama, včetně napojení na dálnici v Komárově. Stejně jako křižovatka Líšeňská.
Je zajimave, ze https://www.mestsky-okruh-brno.cz/plan-vystavby/ uvadi stavebni povoleni na VMO Vinohrady (tj. tunel) 2024. Kde se tedy bude zbylych 6 let pred zahajenim sravby tunelu zevlovat? Nebo to je nejake zkresleni, ze se nema jedmat o cele SP?
Ano, nedávno psal Mátl na Twitteru, že s průzkumnou štolou by se mělo začít ještě letos. Vzhledem ke komplikovanému podloží (skála, jíl, písek) se počítá s ražením cca tři roky. Podle samotného průběhu ražby by se měla určit finální technologie pro samotnou stavbu atd. Proto tedy docela výrazná rezerva pro zahájení.
Tak to ani náhodou nemůže klapnout… (pokud z toho někdo neudělá „celonárodní projekt“ s tísňovou prioritou na kterém by se dělalo 24/7 a ani pak to nemusí vyjít… tunel je holt vždycky nejistý, vzpomeňme třeba Blanku žejo).
proč může městský okruh stavět a provozova ŘSD a v PRaze na to máme armádu byrokratů ! Nebylo by dobré převést všechny rychlostní silnice v Praze na ŘSD? Vzdyt po tom co jezdíme připomína silnice někde v rozvojových zemích.
Vrchol byl degradace D1 na bezčíselnou silnici.
To je mi teda posun, místo dvou pruhů je tam jeden každým směrem. Super vylepšení 👍
Kyvadlovej provoz ve dvou pruzích by byl lepší ?
Samozřejmě, že ne. Ale pokud provizorní stav byl 2+2 tak současný stav rozhodně není zlepšení. To může tvrdit jen idiot.
Jste totálně mimo, nebo jen trollíte? Rozumíte něčemu jako naprosto nezbytné dočasné omezení provozu mezi jednotlivými etapami takto náročné stavby která se staví za provozu? Myslím že je i velký úspěch že drtivou většinu času realizace jezdí v režimu 2+2
A jakpak by se to řešilo, když stávající provizorium poněkud zavazí stavbě ?
Pokud budou dělat takovým tempem, jak doposud, na jednu směnu, až to dokončí, můžou začít opravovat. Toto fakt nechápu, kolony stojí , na stavbě po 17:00 nikdo nedělá, a řsd se plácá po ramenou. Jste asi v jiné dobé, probuďte se
Tohle nechápu, dá se většinou jet jinudy, ale namířil si to do největší kolony.
Vzhľadom k umiestneniu stavby by som sa nedivil, keby prácu po 18:00 nemali zakázanú už z EIA
Zkuste se podívat do Prahy. Tady máme tisíce úředniků a nestaví se nic. A to máme na to vlastní organizaci – Magistrát odbor dopravy a TSK. Patogenní kombinace
Co máte z toho, u nás úředníci věděli, že stavba na Poříčí bude půl roku stát a stejně nebyli schopní ani posunout dopravní značení aby se na frekventovaném místě dalo opět jezdit dvěma pruhy.
Zkuste se podívat do Ostravy, tam se podobně opravuje nesmyslný a zbytečný most na Rudné, místo toho aby se tato část zakopala pod zem… Bohužel silniční tunely se mohou stavět jen v Praze a občas se nějaký povolí v Brně…
Možná to bude tím, že to je v obydlené oblasti..
Vždy když se zamyslím zrovna nad touto realizovanou částí VMO, tak si kladu otázku jak moc velký přínos tato stavba bude mít ihned po zprovoznění? Když se vyjelo z Husovického tunelu, tak na křižovatce s Dukelskou třídou jsem se nijak výrazně nikdy nezdržel. Ale budiž. Toto úrovňové křížení už nebude. Následují nové mostní konstrukce přes řeku Svitavu. A teď přichází to mé „dilema“ .Za mostem přes řeku byla křižovatka Provazníkova x Svatoplukova x Karlova. Nově trasa povede na mostní konstrukci na ulic Rokytova, kde by se dále VMO měl zanořit do tunelu pod Vinohrady. Ale ten nebude tak rychle. Takže… Číst vice »
No ono sa bude dať, aspoň čo viem, odbočiť na Rokytovu aj smer Žarošická. Takže všetci, čo dnes odbočujú doľava na Rokytovu alebo na Olomouckú to môžu vzať rovno po Žarošické a Jedovnické, takže sa ten prúd áut rozdelí na dva.
Hlavně ten směr Krpole – Vinohrady/Líšeň, který dneska odbočuje vlevo od kasáren na Rokytovu bude přesunut až nahoru na Rokytovu a přestane tak snižovat kapacitu pro směr Židenice – Krpole.
A ještě dodám, že trolejbus od Merhautovy přes Tomkáč už se nebude muset vplétat mezi dopravu jedoucí z tunelu.
Šalinu bude doprava z/do tunelu křižit po mostě a šalině tak odpadne jedna zdržovací křižovatka, dokonce by si tam šalina mohla jízdou házet přednost na semaforech.
A protože zmizí světla pod kopcem na výjezdu z tunelu, tak bych si dovolil očekávat i snížení emisí díky plynulejší jízdě.
Máte někdo měření na Dobrovského před a po tunelu?
Člověče. o čem to proboha píšete?? Jezdíme opravdu stejným městem? Nebo vy snad jezdíte večer či brzo ráno, případně o víkendu? Já tama jezdím převážně jen spolujízdou, semtam služebně, ale zcela obvyklé bývá že ve směru východním (z tunelu směrem Vinihrady případně Stará osada) ano, když UŽ se vynoříme z tunelu, bývá to přes Tomkáč už jen tak 5 minut – problém ale je že fronta bývá obvykle tak do půlky tunelu, občas začíná už PŘED tunelem! Přes most přískoky nebo (když je trochu líp) pomalou jízdou, a na dvou světelných křížovatkách tak po dvou minutách. Nejhorší je to odbočování… Číst vice »
Možná by stálo za to použít ten zákryt krku a popřemýšlet o tom, že to je jen část celé stavby. Zaráz to celé stavět nejde, nehledě na to, že zrovna zaústění z Černovic dál už má minimálně 3 variantu.. Přemostění sice nevyřeší problém okolo Osady, ale při troše snahy se celej provoz rozdělí a část pojede okolo Vinohrad.
Vy asi moc dopravě nerozumíte, že jo? Každý jeden úsek VMO má smysl, protože postavit ho celý naráz lze možná akorát v Číně.
Bylo by ucelne ted krome tunelu pod Vinohrady pripravovat v uzemnim a stavebnim rizeni a) most pres Ostravskou tj. propojeni Belohorske/Jedovnicke a Cernovicke + b) propojeni Cernovicke a sjezdu z D2. Aby se mohlo drzet stavajici tempo 3 staveb najednou (nyni vlastne 4 – Zabovreska, Tomkovo namesti + Rokytova a Bauerova).
Na Jedovnickou jsem hodně zvědavej. Už z důvodu přesunu tram trati a toho, že celá stávající silnice se posune jak výškově, tak směrově. A zavřít 4proud včetně napojení Juliánova bude hodne zajímavý dopravně.
Takže to vypadá, že nakonec i po této komunikaci prakticky „dálničního“ typu budou jezdit trolejbusy. Pro rychlost a plynulost dopravy přímo ideální, o možnosti spadnutí sběračů z trolejí ani nemluvím. Chudák řidič aby se ještě bál o život, až vyleze ven a půjde je tam nasazovat zpátky 😁
Trolejbusy budou pouze v pripojovacich a odbocovacich pruzich. Jinak receno, pojedou tam, kde bude komunikace tripruha.
Trolejbusy budou jezdit jenom v krátkém úseku mezi Karlovou a Dukelskou.
Tak jako mezi Zoo a Kamenomlýnskou? Kolik je tam sražených řidičů trolejbusů?
Ále, to jsou zase starosti… a) trolej bude jezdit „jen“ přes most, před a za ním bude jezdit vedlejšími komunikacemi a/nebo nájezdovými rampami b) bude jezdit „nejpravějším“ pruhem čili při ev. nahazování fají okolo něj nikdo nebude projíždět zprava (kde by ho případně snad mohl „sejmout“) c) v nejbližších letech už bude nadpoloviční většina frbusů vybavená baterií alespoň „na dojetí“ takže stovka metrů či dvě k místu vhodnějšímu k „nahazování“ nebude problém…
Nezapomeňte že to ještě půldruhého roku nebude hotové… a že po mostě jezdil bez přehnaných problémů už dlouhé roky!
Tak nouzově se umí odplazit už i stávající 31Tr. A navíc trbusy nebudou v hlavním proudu.
Jak podle webu VMO , tak podle souborů na EIA je vinohradský tunel v realizaci až 2030-2035. Tedy až s posledníma stavbama, včetně napojení na dálnici v Komárově. Stejně jako křižovatka Líšeňská.
Je zajimave, ze https://www.mestsky-okruh-brno.cz/plan-vystavby/ uvadi stavebni povoleni na VMO Vinohrady (tj. tunel) 2024. Kde se tedy bude zbylych 6 let pred zahajenim sravby tunelu zevlovat? Nebo to je nejake zkresleni, ze se nema jedmat o cele SP?
Není v tom někde zakrtkovaná průzkumná štola?
Ano, nedávno psal Mátl na Twitteru, že s průzkumnou štolou by se mělo začít ještě letos. Vzhledem ke komplikovanému podloží (skála, jíl, písek) se počítá s ražením cca tři roky. Podle samotného průběhu ražby by se měla určit finální technologie pro samotnou stavbu atd. Proto tedy docela výrazná rezerva pro zahájení.
Díky za info. Snad teda začnou, držím palce. Ideál by byl otvírat to naráz, ale hlavně že se to hýbe.
Tak to ani náhodou nemůže klapnout… (pokud z toho někdo neudělá „celonárodní projekt“ s tísňovou prioritou na kterém by se dělalo 24/7 a ani pak to nemusí vyjít… tunel je holt vždycky nejistý, vzpomeňme třeba Blanku žejo).
Na ty výsledky jsem hodně zvědavej. Vinohrady nejsou dodnes úplně stabilní a pokud vím, tak při vrtech se našlo leccos, včetně vyvážek ze slévárny.