Posun pro novou silnici Turnov – Jičín. Miliardovou proměnu křižovatky připraví Valbek
Podoba budoucí křižovatky Ohrazenice. Foto: ŘSD
ŘSD chce ještě do konce roku vybrat projektanty dalších úseků důležité spojnice.
ŘSD chce ještě do konce roku vybrat projektanty dalších úseků důležité spojnice.
U Libuně se už před mnoha lety v předstihu postavily dva nadjezdy přes plánovanou čtyřproudovou R35. Nyní je trasa změněna, tak se budou i nadále velkoryse pnout pouze nad silnicí III. třídy:
https://youtu.be/eeqdi0yIG0M
jsem v klidu. stejně se to jednou udělá na parametry dálnice. snad vykoupí pozemky v tý šíři už v této fázi ( pod jakoukoliv záminkou) aby je pak nic nezdržovalo..
Může mi někdo vysvětli pádný argument proč to je vedené v 2+1 ? Někdo tam pojede pomalu a bude tam vláček 20km..
Pokud se nepletu, tak 2+1 to má být střídavě, takže o nějakých 20km nemůže být řeč.
Kde jste přišel na 20 km? Maximální délka pro vystřídání jsou 2 km doporučená kolem 1,5 km. Při kratším úseku se nestačí všichni předjet a včas a v klidu srovnat, při delším si to začnou honiči plést s dálnicí a v protisměru samozřejmě skřípou Janové zuby ve vláčku. Stačí nahlédnou třeba do pěkně zpracované metodiky pro návrh uspořádání 2+1 od VTÚ Brno.
Nevite někdo, jestli tato silnice Ohrazenice-Ulibice bude v parametru SPMV? Existuje u nas ještě nekde SPMV v usporadani 1+1, prip. 1+2?
Jestli tomu dobře rozumím, tak to bude kategorie S 15,25/110. Což je podle výkresu MD / ŘSD silnice s jízdními pruhy 3,50 m + 3,25 m a 3,50 m a se středním dělícím pásem o šířce 1,75 m, zbytek do 15,25 m jsou krajnice.
https://pjpk.rsd.cz/data/USR_001_2_10_VL/VL_1_brezen_2022_final.pdf
To je stavebni kategorie. Ale otazka zni, jestli to bude oznacene jako slinice pro motorova vozidla s restrikci pristupu (vozidla, jejichz max.konstrukcni rychlost je nizsi nez 80kmh, cyklisti apod.)?
Přiznám se, že si myslím, že tohle je promarněná šance bez výhledu na příštích 30 – 50 let. Při pohledu do mapy je zřejmé, že D10 by výhledově měla směřovat k napojení na německou či polskou A4. Dálniční spojení krajských měst v českém podhůří mezi Libercem a Ústím nad Labem je také zcela jasné po dokončení páteřní sítě. Pak ta dálnice od Jičína směrem k D10 dává smysl, ale bohužel až za např. 30 let. Proč by proboha jel někdo z Ostravy do Berlína přes Prahu, když by mohl jet na české straně po dálnici v podhůří severních hor. A… Číst vice »
Když budu parafrázovat, „proč by proboha jel někdo z Ostravy do Berlína jinudy, než přes Wroclaw?“
A z Olomouce? Zlína? Přerova? ….
Spojení D35/D10 v dálničních parametrech by byla dobrou variantou k D1/D8 bez nutnosti zajíždět na, již tak přeplněnou, D0
To jistě; jen mě zaujal ten „argument“ Ostravou, ten byl fakt blbě zvolený.
Ostrava byla zvolena záměrně protože společně se svou přirozenou aglomerací je schopna generovat požadované přepravní cílové proudy. Kde je přepravní poptávka, měla by vznikat i infrastruktura. Kde vzniká infrastruktura, tak dochází k hospodářskému rozvoji. Já osobně bych byl rád, aby se hospodářsky rozvíjely oblasti na české straně.
Ano, jsme v Ostravě 2. největší aglomerace v ČR. A děkujeme našim polským přátelům, že jsme díky nim spojeni se světem.
tak ti pojedou po d35, okruh kolem prahy, d8
za chvili bude i tahke. ast okruhu (d11 -d8) a tim to uzke hrdlo zmizi
Praha do 20 let i po dokončeném okruhu bude největší problém české dálniční sítě. Kdo kolem ní bude chtít tranzitovat, bude hledat časová okna, kdy poklesne místní doprava, tak jako je tomu u všech velkých metropolí. Nedostupné bydlení v Praze znamená, že bude narůstat počet obyvatel s dojezdem 50 km a více do Prahy. Jestli jinde v zemi bude klesat počet obyvatel, tak v Praze a okolí nikoli. Naopak už teď je třeba zahajovat přípravy, měnit územní plány, tak aby byla příprava na tangenciální spojení a spojení krajských měst zejména v Čechách, kde vše je zatím přirozeně směřováno do Prahy.… Číst vice »
prosim vas :))) neoanikarte 🙂
Já jsem v klidu :-), u náš se řeší jen to, co už opravdu hoří a někdy ani to 🙂
Nevím, jestli zmizí. Spíš se přesune jen o pár km severněji. S výstavbou D35/D10 by se nabízela větší variabilita. I pro případ neprůjezdnosti jedné z nich.
To bude beztak lepší přes Trutnov.
Jinak lepší I/35 přece bude, jen holt v trochu skromnějších parametrech, asi jako navazující B178 v Sasku. Ostatně po té dojedete do Budyšína a tam je to pak na Berlín beztak velký špatný.
Není jen Berlín. A4 vás roztáhne po celém Německu. I do Polska míří. Chci jen říct, že tahat vše přes Prahu je nesmysl.
Co nadělám, řeč byla o Berlíně, tak píšu o něm. 🙂
Jinak nemyslím, že jsme nějak ve sporu, jen si teda taky pamatuju, jaké mrzení bylo v posledních asi tak 30 letech s trasováním R35 v dotčeném úseku.
A upřímně ani nemám pocit, že by stav, kdy ze zhruba 160 km mezi Hradcem a A4 bude výhledově +-40 plnotučnou dálnicí, 60 různě odstředěnými verzemi ve čtyřpruhu a zbytek (z něhož je zhruba polovina v zahraničí) slušnou silnicí první třídy, byl nějak závažně nedostatečným.
Jestli je co vylepšovat na dálničním spojení Ostravy a Berlína, tak úsek Ostrava – Krapkowice. Ten by se dal udělat napřímo bez zajížďky přes Gliwice. Ale proč by proboha jel někdo z Ostravy do Berlína někde přes Východní Čechy a podjížděl při tom přes Olomouc Jeseníky?
Ale do Drážďan nebo Lipska pokud se nechci kochat krásami Prahy, by ten výhled na naše krásné hory mohl stát za to, ne 🙂