Posun pro novou silnici Turnov – Jičín. Miliardovou proměnu křižovatky připraví Valbek
Podoba budoucí křižovatky Ohrazenice. Foto: ŘSD
ŘSD chce ještě do konce roku vybrat projektanty dalších úseků důležité spojnice.
ŘSD chce ještě do konce roku vybrat projektanty dalších úseků důležité spojnice.
Podobně jako na D49 bych uvítal 2+2 rovnou. Nicméně aspoň se myslelo i na lidi a je všude středové svodidlo a 110km/h. Na D49 se myslelo jen na Patrika, kdy u ní proto najdeme tristní návrh nové „silnice smrti“ po vzoru I/48, která se aktuálně doplňuje o středové svodidlo, protože počet tragických nehod byl alarmující. Díky, že aspoň tady povolaní lidé uvažují a se středovým svodidlem se počítá všude.
S15,25/110 je minimum pro každou novou silnici nadregionálního (v případě D49 dokonce nadnárodního) významu
110 km/h je sice projektovaná, ale fakticky na 2+1 bude stejně 90 km/h. Ale ideální by ale bylo rovnou něco jako S21/110.
Ideální by bylo D35.
Pokud jde o D35 v této oblasti, jde ovšem především o to, kudy – v tom je „jádro pudla“.
U Libuně se už před mnoha lety v předstihu postavily dva nadjezdy přes plánovanou čtyřproudovou R35. Nyní je trasa změněna, tak se budou i nadále velkoryse pnout pouze nad silnicí III. třídy:
https://youtu.be/eeqdi0yIG0M
Koukám, že autor videa neumí používat řadové číslovky, učivo 2. třídy základní školy…
jsem v klidu. stejně se to jednou udělá na parametry dálnice. snad vykoupí pozemky v tý šíři už v této fázi ( pod jakoukoliv záminkou) aby je pak nic nezdržovalo..
Může mi někdo vysvětli pádný argument proč to je vedené v 2+1 ? Někdo tam pojede pomalu a bude tam vláček 20km..
Pokud se nepletu, tak 2+1 to má být střídavě, takže o nějakých 20km nemůže být řeč.
Kde jste přišel na 20 km? Maximální délka pro vystřídání jsou 2 km doporučená kolem 1,5 km. Při kratším úseku se nestačí všichni předjet a včas a v klidu srovnat, při delším si to začnou honiči plést s dálnicí a v protisměru samozřejmě skřípou Janové zuby ve vláčku. Stačí nahlédnou třeba do pěkně zpracované metodiky pro návrh uspořádání 2+1 od VTÚ Brno.
Tady někdo nepochopil Ironii 😀
Jestli si to zamýšlel jako ironii, tak to ty máš problém s pochopením toho co je ironie
– jistě myslel nadsázku
Zeptej se LbC hejtmana :))
Nevite někdo, jestli tato silnice Ohrazenice-Ulibice bude v parametru SPMV? Existuje u nas ještě nekde SPMV v usporadani 1+1, prip. 1+2?
Jestli tomu dobře rozumím, tak to bude kategorie S 15,25/110. Což je podle výkresu MD / ŘSD silnice s jízdními pruhy 3,50 m + 3,25 m a 3,50 m a se středním dělícím pásem o šířce 1,75 m, zbytek do 15,25 m jsou krajnice.
https://pjpk.rsd.cz/data/USR_001_2_10_VL/VL_1_brezen_2022_final.pdf
To je stavebni kategorie. Ale otazka zni, jestli to bude oznacene jako slinice pro motorova vozidla s restrikci pristupu (vozidla, jejichz max.konstrukcni rychlost je nizsi nez 80kmh, cyklisti apod.)?
Nějak nerozumím tomu, proč by nemělo… Původní silnice zůstane (možná jako II/635), tak bych to viděl jako skoro jisté
Tak dle zasvěcených to bude opravdu silnice pro motorová vozidla.
V letaku to nevidim ale mozna jsem nebyl dost pozorny. Tak snad ano.
SMPV 1+1 je na I/35 z Bílého Kostela do / ke Hrádku nad Nisou. Ale jsou tam značky max 90kmh.
Sám řídit neumím a ŘP nemám, ale podle tvrzení mého bratra, který řídí perfektně (občas jsem jeho pasažérem) je rychlost 90 km/h pro normální provoz na běžných dobrých silnicích optimální nejen z pohledu doby přesunu, ale m.j. i z pohledu spotřeby PH to prý platí i pro dálnice – mnohem důležitější je prý plynulost jízdy.
Pravdu bratr má! 👍
Přiznám se, že si myslím, že tohle je promarněná šance bez výhledu na příštích 30 – 50 let. Při pohledu do mapy je zřejmé, že D10 by výhledově měla směřovat k napojení na německou či polskou A4. Dálniční spojení krajských měst v českém podhůří mezi Libercem a Ústím nad Labem je také zcela jasné po dokončení páteřní sítě. Pak ta dálnice od Jičína směrem k D10 dává smysl, ale bohužel až za např. 30 let. Proč by proboha jel někdo z Ostravy do Berlína přes Prahu, když by mohl jet na české straně po dálnici v podhůří severních hor. A… Číst vice »
Když budu parafrázovat, „proč by proboha jel někdo z Ostravy do Berlína jinudy, než přes Wroclaw?“
A z Olomouce? Zlína? Přerova? ….
Spojení D35/D10 v dálničních parametrech by byla dobrou variantou k D1/D8 bez nutnosti zajíždět na, již tak přeplněnou, D0
To jistě; jen mě zaujal ten „argument“ Ostravou, ten byl fakt blbě zvolený.
Ostrava byla zvolena záměrně protože společně se svou přirozenou aglomerací je schopna generovat požadované přepravní cílové proudy. Kde je přepravní poptávka, měla by vznikat i infrastruktura. Kde vzniká infrastruktura, tak dochází k hospodářskému rozvoji. Já osobně bych byl rád, aby se hospodářsky rozvíjely oblasti na české straně.
Ano, jsme v Ostravě 2. největší aglomerace v ČR. A děkujeme našim polským přátelům, že jsme díky nim spojeni se světem.
tak ti pojedou po d35, okruh kolem prahy, d8
za chvili bude i tahke. ast okruhu (d11 -d8) a tim to uzke hrdlo zmizi
Praha do 20 let i po dokončeném okruhu bude největší problém české dálniční sítě. Kdo kolem ní bude chtít tranzitovat, bude hledat časová okna, kdy poklesne místní doprava, tak jako je tomu u všech velkých metropolí. Nedostupné bydlení v Praze znamená, že bude narůstat počet obyvatel s dojezdem 50 km a více do Prahy. Jestli jinde v zemi bude klesat počet obyvatel, tak v Praze a okolí nikoli. Naopak už teď je třeba zahajovat přípravy, měnit územní plány, tak aby byla příprava na tangenciální spojení a spojení krajských měst zejména v Čechách, kde vše je zatím přirozeně směřováno do Prahy.… Číst vice »
prosim vas :))) neoanikarte 🙂
Já jsem v klidu :-), u náš se řeší jen to, co už opravdu hoří a někdy ani to 🙂
Nevím, jestli zmizí. Spíš se přesune jen o pár km severněji. S výstavbou D35/D10 by se nabízela větší variabilita. I pro případ neprůjezdnosti jedné z nich.
To bude beztak lepší přes Trutnov.
Jinak lepší I/35 přece bude, jen holt v trochu skromnějších parametrech, asi jako navazující B178 v Sasku. Ostatně po té dojedete do Budyšína a tam je to pak na Berlín beztak velký špatný.
Není jen Berlín. A4 vás roztáhne po celém Německu. I do Polska míří. Chci jen říct, že tahat vše přes Prahu je nesmysl.
Co nadělám, řeč byla o Berlíně, tak píšu o něm. 🙂
Jinak nemyslím, že jsme nějak ve sporu, jen si teda taky pamatuju, jaké mrzení bylo v posledních asi tak 30 letech s trasováním R35 v dotčeném úseku.
A upřímně ani nemám pocit, že by stav, kdy ze zhruba 160 km mezi Hradcem a A4 bude výhledově +-40 plnotučnou dálnicí, 60 různě odstředěnými verzemi ve čtyřpruhu a zbytek (z něhož je zhruba polovina v zahraničí) slušnou silnicí první třídy, byl nějak závažně nedostatečným.
Jestli je co vylepšovat na dálničním spojení Ostravy a Berlína, tak úsek Ostrava – Krapkowice. Ten by se dal udělat napřímo bez zajížďky přes Gliwice. Ale proč by proboha jel někdo z Ostravy do Berlína někde přes Východní Čechy a podjížděl při tom přes Olomouc Jeseníky?
Ale do Drážďan nebo Lipska pokud se nechci kochat krásami Prahy, by ten výhled na naše krásné hory mohl stát za to, ne 🙂
Z úseku HK – JC – Tnv na hory neuvidíte a potom taky ne. 🙂
D10 v úseku Turnov – Harrachov nelze postavit. Není kudy.