Zelená pro největší pražský terminál. Praha má povolení pro zbývající části
Projekt Terminál Smíchov mění název na Nádraží Smíchov. Foto: MHMP

Povolení řeší dvě ze tří etap stavby, na první má už Praha razítko od ledna.
Povolení řeší dvě ze tří etap stavby, na první má už Praha razítko od ledna.
Prijde mi zajimavy ze tam ma byt 1000 mist pro kola za urcite velke penize, ale zaroven Praha nedela vubec nic pro to, aby Prahou slo bezpecne projet na kole aspon podel Vltavy – coz by nejspis bylo mene nakladne.
Ono v rámci té megastavby už náklady na místo pro tisíc kol nemusí být tak citelné. Já jsem hlavně zvědavej, jestli to bude na kole rozumně dostupné z praktických směrů. Tedy z Nádražní, z té nové čtvrti směrem k Andělu, atd. Protože jestli bude jedinej přístup na kole směrem od Dobříšský a Radlický, bude to pěkná pakárna…
Co jsem to studoval, tak v nové čtvrti to bude ok, navíc by to mělo být propojené s novým železničním mostem. Horší je to od směru z nového dvoreckého mostu, kde se plánují návaznosti, okolo meetfactory, stezkou podél Dobříšské. Z nádražní dost na nic, výtahem na lávku. Mám spíš taky obavy, jak se bude do toho B+R zajíždět. A jaká tam bude bezpečnost
Njn. Černá je elegantní a dobře se vyjímá na vizualizacích, kde je potlačené okolí namalováno na bílo. Jenže ono to bude ve finále obráceně a okolí bude spíše tmavé – zaprášené fasády starších budov, tmavě červené střechy, tmavé kolejiště, černé vozovky a temně zelené stromy a keře. Jestlipak by nebylo lepší jít do světlejšího ne-li přímo do bílého opláštění? Navíc budeme zde bojovat proti přehřívání města černou plochou? Těžko. Vnitřek ať je klidně v černé ve vazbě na design pražské MHD. Jo a pak ta obří stěna směrem do nádražní ulice je na tom staticky taky velice dobře. (Asi jako… Číst vice »
Ta obří stěna do Nádražní ulice je zavěšená shora, a pokud jste dával ve škole pozor, tak si jistě vzpomente, že ocel je schopna odolávat obrovským silám v tahu, zavěšenou konstrukci tak lze udělat velmi subtilní, řešíte pak primárně zatížení větrem, kvůli kterému je konstrukce kotvena do první řady sloupů.
Osobně mám kolem toho jak ta věc bude fungovat nějaké spíše praktické otazníky (hint: holubi?), ale zrovna po stránce konstrukce mi to přijde jako hezky a relativně jednoduše vyřešené.
Při statice na VŠ jsem pozor dával. I u zkoušek. 😃 Kotvení do sloupů moc nepomůže, protože štíhlé sloupy vodorovně moc zatěžovat nelze, spíše vůbec ne. Takže tam ještě nějaká podpůrná konstrukce chybí. Ale to není výtka. Vizualizace musí být krásná, to je její funkce a jsem za to rád. Spíš mne baví pozorovat ten brutální rozdíl jak se čirý éterický záměr architekta změní po zásahu statika nebo norem. 🤣
Výše uvedené prosím k obrázku 21/21. Jinde už náznak podpory té černé záclony je.
P+R parkoviště proč?
Je vidět, že zřízení DESÚ byl dobrý krok. Pěkně jim to odsýpá.
A není to nějaký velký vzhledem k tomu kolik tam jezdí vlaků. Kdyby se odtamtud dalo jet na letiště, do Kladna a pod. Takhle je to větší než Hlavák.
Bude tam jezdit o hodne vic vlaku po zprovozneni
-Metropolitniho expresu spodem
-treti koleji na zeleznicnim mostu
-vybudovani Berounskeho tunelu
V plánu je také zdvojnásobení počtu vlaků na tratích přes Hlubočepy.
Semmering je co? že to není žádnej odvaz podmínky nestanovily.
Mnozí správně odpověděli že vlaků má přibývat, já to jen rozepíšu konkrétně (cílový stav 2070 dle nové studie přestavby ŽUP). (vše udáváno ve špičce) 7 páru za hodinu dálkové dopravy (šest tunelem na Beroun, jeden Semmeringem na letiště) > most 8 párů osobáků na Radotín > tunel 2 páry zrychlený na Černošice > tunel 2 páry osobáků na Hostivici (jeden na Rudnou a druhý na Letiště a Veleslavín) > most 1 pár zrychlený na Hostivici (a Rakovník) > most 4 páry do Holyně a Rudné> tunel 4 páry na Zahraďák > obrat celkem tedy zastaví za hodinu 28 párů, to… Číst vice »
Naopak je to malé. Stačí nějaká výluka a nebude kde obracet vlaky. A zjevně nemáte představu o velikosti Hlaváku.
Víte, že ani Zahraďák nemá mít méně kolejí než tahle verze Smíchova?
Což vlastně není moc překvapivé, na Zahraďák má výhledově vést 16 kolejí (6 na Vršovice, 2 na Krč, 2 na Hostivař, 2 na Říčany zrychleně, 2 na Běchovice VRT, 2 na Malešice), to je víc než Smíchov (13), navíc v efektivnější konfiguraci (lichokolejky na Smíchově mají nízkou kapacitu vztaženou na kolej)
V těch vizualizacích nevidím, žádné alkoholiky a bezďáky. 🙁
191ka bude na Nadrazi Smichov jezdit Nadrazni nebo Radlickou ulici?
V Nadrazni ulici nevidim na vizualizacich pekne misto pro vystup ze 191. Nebo chybi odstavna plocha, pokud by zastavil az pred nadrazim a tu ukazanou odstavni plochu prejel.
A vlastne v obou se bojim zacp.
Vlastne tehdy to uz bude trolejbus 56. Bude moct jet po kolejich?
Podle tohoto planu pojede Radlickou: https://pid.cz/wp-content/uploads/mapy/ostatni/TROL-linkove-vedeni_3-scaled.jpg
Vlastne ne, je to ulice Vackové.
A pak od bocniho vjezdu do tunelu po Radlicke: https://mapy.com/s/junodavepo
Nemyslím, si že je dobré říkat, že se dnešní autobusový terminál Na Knizeci otevře developerum, jde o městské pozemky, kde musí zůstat zastávka MHD některých linek a soukromého developmentunje v okolí už dost, takže nějaká veřejná budova se zde nabízí.
Přesně tak, ten pozemek je města a plánuje se na něm nějaká významná veřejná budova. Tohodle pozemku se snad město nezbaví, to by byl hřích. Mě osobně by se na něm líbila nová budova knihovny…
Zastavka nezabere skoro nic, kdyz bude konecna na Nadrazi Smichov.
Nejlepší by byla střední škola nebo gymnázium.
Střední škola může být vedle kde je teď manefisto, to je také pozemek DPP. Na metru v širším centru má stát něco celoměstského.
Soukromého developmentu už je dost? Jakože pro všechny kteří se chtějí nastěhovat do Prahy a jsou ochotni zaplatit cenu výstavby bytu je v Oraze k dispozici byt?
A je potřeba všechny takové uspokojit za cenu omezení dalších funkcí města? Mnozí mají navíc v domech jen uložené peníze, aniž by je využívali. Město má být především k žití.
Ne, naštěstí je Praha velice rozlehlá a tedy se sem v klidu všichni zájemci vejdou i s knihovnama a dalším důležitým vybavením. Pokud bychom půlky Prahy zastavěli s hustotou Vinohrad (což je čtvrť kterou nemůžete obvinit z nedostatku vybavenosti), tak se sem vejdou tři miliony lidí a druhá půlka Prahy zbyde volná pro třeba obří parky.
O větším množství prázdných bytů nejsou žádné přesvědčivé důkazy
Tak to asi nemyslel, ale ve městě musí být dobrý poměr soukromého developmentu a výstavby s veřejnou funkcí. Jinak budete stavět strašlivá místa k životu…
Dalších 1000 parkovacích míst do centra? Tak díky moc, snad bude aspoň cena odpovídat nějak nákladům na 1 místo.
A teda ty obří hodiny, to je nějaký záblesk devadesátek? To snad nemáme v autě, na ruce nebo v mobilu hodiny?
Aspoň už v interiéru počítáme s hnusnou reklamou
Hned vedle bude novy office park, kolik si tak myslíte, že tam bude dojíždět lidí autem ze satelitů?
Hned vedle toho „office parku“ je autobusové a vlakové nádraží + metro:))))))
Kravaťák v socce. Dobrý námět na sci-fi nebo fantasy.
To je spíš otázka, kdo je dnes kravaťák. Řada dobře vydělávajících lidí chodí/jezdí na kole „v civilu“ a jen v případě potřeby se v kanceláři na chvíli převlíkne do obleku. Naopak celé dny v obleku tráví různí prodejci, kteří zas až tak závratně nevydělávají (a z praktických důvodů jezdí autem). A z vlastního pozorování můžu říct, že v přípražských vlacích jezdí dost lidí, kteří jsou na tom ekonomicky dost dobře. S nějakým jednoduchým dělením lopata/kravaťák vlak/auto už dnes nelze pracovat.
Právě je žádoucí, aby tam dojížděli jakkoliv jinak, než autem. Velké P+R v širším centru města je nesmysl. Chápu, že ze směru D4 chybí dráha. Co takhle velké P+R v Malé Chuchli a obnovit zastávku Malá Chuchle? Jen takový nápad 🙂
Buďme upřímní, auty jich bude dojížděť celkem dost.
No doufám že co nejmíň
Smíchov není centrum a nikdo vás nenutí ty místa využívat, nemusíte si jich všímat.
Já taky nikde neříkám, že mě to nutí využívat. Ale ten vyšší počet aut, co se tam protočí, prostě poznat bude. A pocítí to i řidiči
Anděl třeba centrum rozhodně je, až se postaví Smíchov city tak bude centrum i Smíchov.
„nemusíte si toho všímat“ není dobrý argument pro výdaje z veřejných rozpočtů
Smíchov je širší centrum stejně jako je tomu třeba na Žižkově. Újezd, Malou Stranu máte 2 kilometry odsud, zatímco po Strakonické k okraji Prahy to je 15 kilometrů, takže prakticky to centrum je.
Řekl byste, že Flora je centrum? Je od Staromáku stejně daleko jako Smíchovské nádraží.
V Brně rozeberou Zvonařku a přivezou ji do Prahy?
🙂