Postupný konec ploužení v Plzni. Na modernizované trati se zvýšila rychlost, zatím na 80 km/h
Nový úsek trati v Plzni (Lobzy - Koterov). Pramen: Chládek&Tintěra, Litoměřice.
Součástí stavby je totiž i zárodek tunelu pro budoucí křížení trati a silnice I/20.
Do ČB se tedy po novém koridoru taky jezdí max. 100?
Do ČB odkud?
Z Prahy, mám na mysli nově otevřené úseky koridoru na 160+ km/h
Ne, to se začalo projektovat ještě v době, kdy se LVZ dal nově zřídit tam, kde dříve nebyl, takže tam je nyní 160 km/h s kódováním a s ETCS se pak rychlost zvedne až na těch 200 km/h pro naklápěcí jednotky, resp. bez naklápění do 185 km/h (v závislosti na rychlostním profilu a konkrétním úseku).
Já bych se s tou stovkou neunáhloval a počkal s ní dalších 160 let. Je třeba rychlost 80 důkladně, v klidu a s rozvahou vyzkoušet. Jedno zrychlení za 160 let, je na českých drahách až dost.
Souhlasím, taky mám obav, co se s liskou bytostí v takové rychlosti může všechno stát. Bude se v takové rychlosti vůbec dáti dýchat? Je třeba to důkladně prověřit. Jsme ale jako lidé na pokoření takového milníku vůbec připraveni?
Bude to zrychlení zahrnuto do nového jízdního řádu?
Ano, z Plzně vlaky vyjedou o minutu déle (př. rychlík místo v 12:03 nově v 12:04) a přijedou o minutu dříve (místo 11:57 v 11:56), ranní spěšňák ze Strakonic dokonce o 2.
Díky.
Pane jo, kam až to naše země dotáhne..
Z vlastní zkušenosti doplním, že ráno před osmou se ještě jelo padesátku, v jednu odpoledne ale už osmdesátkou. Sice to není žádná super rychlost, ale rozdíl je znát. Např. rychlíky do Nepomuku už přijíždějí bez zpoždění 1-2 minuty (pokud samozřejmě odjedou z Plzně podle JŘ). V opačném směru je Rožmberk schopný stáhnout 5 minut
Spíš se bude rychlík z Plně na Brno/Budějovice ploužit ke stavědlu, aby tam počkal na příjezd zpožděného rychlíku od Brna/Českých Budějovic do Plzně.
U toho, co nově nepostavili kilometr za Koterovem?
Bez vlakového zabezpečovače se nesmí víc než 100 a jiný zabezpečovač než ETCS se v současnosti nově nezřizuje.
Protože je potřeba být papežštější než papež. Eunie nezakazuje jiná ZZ. Ani nenařizuje výhradní provoz od roku 2025.
Unie budování jiných zabezpečovačů nenezakazuje, ale ani nefinancuje. A stavět zařízení na 3-5 let za několik milionů je rozhodnuto nefinancovat ani z národních zdrojů.
No vidíte to ,a Vy to chcete jednomu s.r.o. pokazit……
Akože pokaziť tým, že by naviac dodali autoblok a výstroj pre kódovanie a potom ho po pár rokoch zasa odmontovali?
EU nezakazuje ani národní barvičkovač. Ta věc reaguje až po projetí stůj. Jo, lepší pozdě než vůbec. Jenže vynálezce autobloku zemřel v roce 1914 ve věku 67 let. I to INDUSI z roku 1954 toho umí víc.
Autoblok a INDUSI jsou dvě rozdílné věci. Mohou, ale také nemusí fungovat spolu. Každé může fungovat samostatně.
Takhle – to peklo je že se při těhle stavbách nezřizuje žádný zabezpečovač. Takže dlouho tam bude max kilo a bez jakéhokoliv zabezpečení projetí stůj, nebo aspoň přenosu návěsti v mlze…
Zase to má výhodu, že to umožňuje oddíly kratší než kilometr. A nevyžaduje KO.
To by platilo i kdyby se tam rovnou zavedlo ETCS.
Tak pokud se nově už nezřizuje národní VZ liniového typu, tak pak holt se jede max. 100 km/h jako na nekódovaném úseku. Blbé je, když na trati je víc staveb a někde kód ještě je (Stéblová-Opatovice nad Labem) a vedle po novu je už jen 100-ka (Stéblová-Pardubice-Rosice nad Labem). Kód není už ale ani třeba Brno-Horní Heršpice-Střelice kde je taky 100-ka, která má být protažená až do Zastávky u Brna.
Rychlíkům s Brejlemi ta stovka asi vadit nebude, osobákům stejně tak.
„Na rok 2024 je naplánována poslední velká akce, seřaďovací nádraží Doubravka.“
Správa Železnic v jejich mapě uvádí realizaci 2027-2030.
Stejně tak asi tiše posunuli realizaci novostavby trati do Stoda. V letáku je sice ještě zahájení realizace 2024, ale v mapě už je 2025.
Taky trať do Horaždovic měla původní zahájení 04/2023, myslím že v tom PDF to ještě je.
Docela by to muzeum potřebovalo obnovit, no…
PDF už aktualizovali na 11/25 😀
A to ještě není finální datum. 😀 V té době by totiž musela být rozkopaná půlka republiky. 😀
Podle mě byl celý úsek dvojkolejný již předtím, došlo hlavně ke změně geometrické polohy koleje a v Koterově k přípravě na pokračování dvoukolejky na Nepomuk, což se dle vyjádření jedné z dotčených obcí, odkládá pro nedostatek financí na straně SŽ.
Oceňuji spolupráci SŽ a ŘSD při přípravě tunelu pod tratí.
Jak se má řešit průchod Starým Plzencem? Byly tam neshody, jak nahradit frekventovaný úrovňový přejezd.
Dvojkolejný byl jen úsek mezi stanicemi Plzeň-Hlavním nádražím (z koterovské zhlaví) a dříve nádražím Plzeň-Koterov. Plzeň -Koterov dnes veden asi jako výhybna, neberte mě prosím za slovo. Z Kotěrova už pak vedla jednokolejná trať na Starý Plzenec. Dnes je dvojkolejná trať kus za Koterov a pak se to sjíždí do původní jednokolejné trati. Možná to bude už vidět na leteckých mapách.
Je to tam vidět, zachytili stavbu.
Tohle zvyšování rychlosti až po instalaci ETCS je jedna z nejhorších věci, co železnici v posledních letech potkala
No ještě jedna novinka, co způsobuje zbytečné zpoždění, a to přes všechny přejezdy, co mají jen kříže a stop max 60 kmh, takže tam, kde za celý rok neprojede jediný traktor, tak vlak musí i z 100 na 60kmh
To si nemyslím. Problém je to že to ETCS tam není součástí stavby, resp. nikde není součástí staveb.
Olomouc-Uničov, tam ETCS bylo součástí stavby a diskuze si můžete dohledat: Zase to bylo špatně.
Nie. Problém je v tom, že Správa železnic je schopná pripravovať len príliš krátke úseky na to, aby tam šlo efektívne nasadiť ETCS L2.
Protože do krátkých úseků se nepřihlásí konkurence zaměstnavatele pana Kandrika. Ostatně, nejlépe to dokládá kvikot porotce Miss Švestková dráha kvůli levobřežce. Děkuji pane Kandriku na krásnou nahrávku na téma monopoly na české železnici.
Pozrite sa do akých krátkch úsekov sa na ŽSR hlási SIEMENS. Alebo on má na ŽSR nejaký monopol alebo ako teda?
Bavíme se o SŽ. Doufám, že za tento master trolling máte nějaké odměny.
Takže v prípade SŽ je dĺžka pripravovaného úseku praktika pre konzervovanie monopolov (ktorá nemôže byť ovplyvnená personálnym zabezpečením na úseku prípravy stavieb, rozsahom Bártových škrtov danou stálou nedostatočnosťou veľkosti zásobníku projektov pre jednotlivé plánovacie obdobia EÚ, zložitosťou legislatívy na úseku povoľovania stavieb a verejného obstarávania, ani ničím iným) v prípade ŽSR je v zásade rovnaká dĺžka pripravovaného úseku úplne normálne správanie, ktoré nijak nevplýva na trh.
Vôbec, ale vôbec Vám to nepríde ako dvojitý meter, naopak tvrdenie opaku je trolling. Chápem to správne?
Neznám podmínky ŽSR. Znám stížnosti vaší konkurence v případě SŽ a především pak kvikot současného monopolu kvůli soutěži na levobřežce, která tuto salámovou metodu s pravidelně jediným soutěžícím jménem AŽD Praha může značně narušit. Tahat do toho v roce 2023 Bártu je geniální:-) Pokračujte, je s vámi větší zábava, než když Chrdle posílá smsky na podvýbor pro dopravu jeho PR poskokům a píše jim, co mají říkat:-)
Tak si o podmienkach na ŽSR niečo zistite. Raz tam vyhrá AŽD raz tam vyhrá SIEMENS a pritom všetka príprava stavieb funguje v podstate rovnako ako v ČR. Úseky sú rovnako dlhé a nevšimol som si existenciu žiadnej rámcovky. A dokonca vedľa MSTT skriniek SIMISu stoja návestidlá AŽD 71 a výhybkami točia prestavníky AŽD EP600 aj keď podľa Vašej logiky by pomocou ich nedodávania malo AŽD vyháňať konkurenciu z trhu. Ku mne sa zas nedostal kohokoľvek kvikot ani nikoho sťažnosti. Máte k tomu niečo bližšie? Kľudne neverejne, mail máte. Vzhľadom k tomu, že som si od Bártu nevšimol, že by… Číst vice »
Zajímavé, že to nefunguje tak u nás, že? Čím to si bude:-)
Posílat soukromě vám nic nehodlám, už nyní jsem překročil čas strávený na komunikaci s placenými trolly, kteří ohýbají realitu, jak AŽD pískne. Dál přispívejte do Pozor vlak a podobných odborných médií ze skupiny AŽD. Můžete se o tom poradit s Ing. Myslivcem, dalším diskusním obrem z vaší skupiny a případně si poplakat společně na K-Reportu.
Logické by bylo dělat ETCS v celé délce Plzeň-Budějovice.
Logické je také počkat na stavbu Plzeň Koterov-Nepomuk, aby se to nedělalo dočasně na 3 až 5 let. Letos má mít SŽ územní rozhodnutí.