Postupný konec ploužení v Plzni. Na modernizované trati se zvýšila rychlost, zatím na 80 km/h
Součástí stavby je totiž i zárodek tunelu pro budoucí křížení trati a silnice I/20.
Na jihovýchodním okraji Plzně se po více než třech letech završila velká modernizace trati ve směru na České Budějovice. Konkrétně jde o pátou stavbu plzeňského uzlu mezi lobezskou částí hlavního nádraží a stanicí v Koterově. Cestující mohou změnu mimo jiné pocítit na rychlosti, která byla 29. srpna zvýšena z 50 na 80 km/h. Stále však jde o pomalou jízdu.
„Před námi je rychlá pantografová zkouška, která v případě pozitivních výsledků zvýší rychlost na 100 km/h. Tento krok očekáváme zhruba v polovině října,“ doplnil mluvčí Správy železnic Jan Nevola. Finální rychlostí pro čtyřkilometrový úsek pak je 120 km/h, což nastane až po instalaci zabezpečovače ETCS.
Na polovinu října je také naplánováno slavnostní zakončení stavby za účasti hostů. Zhotovitelská společnost Chládek & Tintěra z Litoměřic ale hlásí hotovo už nyní. „Vše jsme dokončili 30. června, kdy byla kompletně zprovozněna i druhá traťová kolej,“ uvedl specialista na železniční svršek a spodek Jakub Vysoký na stránkách firmy.
Celá stavba vyšla na 2,2 miliardy korun. Zahrnovala především zdvoukolejnění celého úseku. Mezi Sušickou a Lobezskou ulicí vznikla nová zastávka Plzeň-Slovany, cestujícím naopak letos na jaře přestala sloužit stanice Plzeň-Koterov. Stavba připravila i dvojkolejné pokračování trati (191) směrem na Starý Plzenec.
Z celkové částky investovala Správa železnic 1,28 miliardy korun, zbylých 870 milionů platí Ředitelství silnic a dálnic. Součástí stavby je totiž i zárodek tunelu pro budoucí křížení trati a silnice I/20, aby se při další stavbě nemusel znovu omezovat provoz vlaků.
Přestavba a modernizace uzlu Plzeň probíhá od roku 2011. Loni skončila stavba přesmyku domažlické trati a začala velká rekonstrukce výpravní budovy. Na rok 2024 je naplánována poslední velká akce, seřaďovací nádraží Doubravka.