Postrach topičů se loučí. Kremák v sobotu vyrazí na poslední jízdu, pak bude čekat na revizi

Parní lokomotiva 534.0323 (Kremák). Pramen: České dráhyParní lokomotiva 534.0323 (Kremák). Pramen: České dráhy

Kremák musí podle Českých drah projít zostřenou prohlídkou kotle a opravami pojezdu.

Příznivci železniční historie budou mít v sobotu na dlouho poslední možnost vidět v plné síle parní lokomotivu Českých drah 534.0323 přezdívanou Kremák. Lokomotiva bude po víkendu odstavena z provozu a bude čekat na velkou revizi.

Kremák, jehož provoz kvůli velkému topeništi (odsud přezdívka) znamenal pro topiče vždy velkou dřinu, musí podle Českých drah projít zostřenou prohlídkou kotle a opravami pojezdu. „Bude velmi záležet na výsledku revize. V případě, že se nevyskytnou větší komplikace, mohl by Kremák stihnout příští sezonu,“ řekl mluvčí Českých drah Emanuel Vittek.

Parní lokomotiva 534.0323 byla vyrobena v roce 1946 v plzeňské Škodovce. Patří mezi 228 parních lokomotiv této řady vyrobených v letech 1945 až 1947 v lokomotivkách Škoda v Plzni a ČKD v Praze. Jde o vylepšený typ řady 534.0 vyráběný v Československu v letech 1923 až 1942. Výkon lokomotivy je až 1 320 kW a její maximální rychlost je 60 km/h. Určená byla pro nákladní vlaky.

Poslední vlak tažený lokomotivou Kremák (534.0323) vyjede z Lužné u Rakovníka v sobotu v 11:00 hodin a pojede po trase přes Rakovník, Křivoklát, Roztoky u Křivoklátu a Zbečno do Nižboru, kam dorazí ve 12:30. Na cestu zpět do Lužné se vlak vydá ve 14:45.

„Cestující si kromě jízdy historickým vlakem mohou naplánovat návštěvu hradu Křivoklát, prohlédnout si památkově chráněný Hamousův statek ve Zbečně, vykoupat se v Berounce nebo navštívit vyhlášenou drážní restauraci v Nižboru,“ uvedl Vittek.

Parní lokomotiva 534.0323 (Kremák). Pramen: České dráhyParní lokomotiva Kremák. Pramen: České dráhy/Marek RadaPetr Brukner před Kremákem. Foto: Dan MaternaParní lokomotiva 534.0323 Kremák. Pramen: České dráhy
Tagy České dráhy Kremák parní lokomotiva 534.0323 železniční nostalgie
28 komentářů