Postrach čoudících dieselů. „Kupkovy jednotky“ dostanou modré majáky a silné pravomoci

Centrum služeb pro silniční dopravu při kontrole s polskými kolegy. Foto: CSPSDCentrum služeb pro silniční dopravu při kontrole s polskými kolegy. Foto: CSPSD

Vznikající Inspekce silniční dopravy bude moci nově zastavovat auta a pokutovat i bez asistence policistů.

Odebírat
Upozornit na
guest
132 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JackBrno

Další buzerace a vyhozené peníze… Jako ne že by bylo správně, že jezdí auta, co by neměla, ale tohle.je absolutně nesystémové a nesmyslné řešení. Tohle prostě mají řešit SME a STK, když už je platíme a pokud nefungují, tak má jít ministerstvo po nich a zjednat nápravu. Není přece nic jednoduššího, než pár týdnů náhodně odchytávat auta jedoucí ze STK a v případě zjištění nesrovnalostí dát STK pořádného flastra a okamžitě na měsíc zavřít s výstrahou, že příště už bude odejmuta licence definitivně. Garantuju, že za chvíli nikoho v SME/STK ani nenapadne to obcházet. Neschopný ministr místo toho zřídí, zaplatí… Číst vice »

Gross

Inspirace v Polsku

Kusi

Co se divíte? Kamarád jezdí z kamionem a víte z čeho má na německých silnicích největší strach? Z tzv. BAGounů, kteří kontrolují tech. stav vozidel! Klidně kvůli kapce oleje nebo chybějící matici na návěsu, celou soupravu odstaví a hotovo!!!!

none

Když něco děláme špatně, vyřešíme to zřízením dalšího úřadu.
Nojo. Co naděláme.

Jano Žáček

Už jsem o tom jednou psal. Bude v navrhovaném zákoně taky ošetřena hmotná zodpovědnost pracovníků inspekce za případné způsobené škody při měření emisí v “ polních “ podmínkách? Při klasické prohlídce na STK se mnou příslušný technik sepíše smlouvu, převezne vozidlo a po skončení STK mu opět já podpisem potvrdím, že je vozidlo v pořádku.V případě, že během měření na STK dojde ke škodě na vozidle, je STK ji povinna odstranit. Ovšem jestli mi nějaký umělec na parkovišti “ odbornou“ manipulací například odpálí něco z elektroniky, budu mít smůlu

MMXA

Budeš, protože pokud test probíhá v parametrech, ve kterých má být motor schopen pracovat, tak budeš mít smolíka. Jinak to dej k soudu a počkej si na výsledek.

Air Traveller

vskutku? ja jen ze jsem
pred dvema tydnama byl na emisich, a nic takoveho sem nepodepisoval.

ale to je jedno – v cem se polni kontrola v tomto bude lisit od normalnich emisi? bude to delaj stejne cerrifikovany clovek, takze formality mizou byjr stejne i na silnici.

bavi me, jak olejove hlavy ve vsem hledaji problemy. zcela nesmyslne.

Krysa350

Tak jak dlouho platí TK, dva roky anebo do kontroly mobilní jednotkou? Trošku bezpráví, vše by mělo jít za Stanici technické kontroly, pokud není auto nějak technicky „upravené“. Vždyť je to u některých kousků evidentní, že nemají v provozu co dělat.

Vitapb

Jakože po dobu, co máte platnou STK nemusíte udržovat vozidlo v tom stavu ve kterém bylo schválené?

MMXA

STK a ME ti dá razítko, že vozidlo ke konkrétnímu datu a času je OK. Ty jako provozovatel jsi povinnen udržovat vozidlo v tomto stavu trvale, pokud s ním chceš jezdit na veřejné komunikaci. A po dalších 2 letech jít znova tento stav ověřit. Nedostal si bianco šek, že vozidlo je celou tu dobu OK. Odpovědnost jde za tebou jako provozovatelem.

Air Traveller

technicka nezarucuje, ze dalsi 2 roky je auto v poradku. technicka zarucuje, ze je v poradku v momentu kontroly a ze za uplynule 4/2 roky nedoslo k vyznamne zmene k horsimu.

ty jako ridic jsi povinen mit auto v poradku neustale.

Rolf

Na odhalení čoudícího auta nepotřebuji komando placené z našich daní, ale stačí pohled okem a maximálně fotka na mobil policajta. Pak šup na přeměření! Smraďochů jezdí hodně, ale ne vše lze přičíst nějakým podvodům na STK.

Tomáš P

Souhlasim a ja jsem pro, aby po urcite dobe byl provoz autum zakazan!

Kebab

Děkujeme za informaci, klíčenku posíláme poštovním potahem.

Pony

A přesně proto — bylo by to účinné — nelze připustit pokutování parkování jen civilním zaměstnancem TSK.

Neznalek

NAPROSTO SOUHLASÍM A PODPORUJU – jinak se těch 20-30 let starejch dieslů nikdy nezbavíme. Na argument že chudý lidi na jiný nemají odpovím jednoduše – mají, ale naprosto drtivá většina z nich to průběžně utratí za cigarety a chlast… přeneseně pak v rámci rodiny za sladké limonády a energeťáky, sladkosti, sušenky a předražený jídlo a pití ve stánku a ve fast foodech.

Tomáš

Proč si řákáte neználek, když to, co píšete, přesně sedí na to, co lze poslechem rozhovorů u všech těch stánků s cigaretama zjistit?
Navíc – vlastnictví auta není povinné, stejně tak, jako není povinné vlastnictví jiných hraček jako letadel, motorek, člunů atd.

Kebab

Naprosto drtivá většina, další neprůstřelná data😃

Nose Peak

Obyvatelé Čé eR vydávají za alkohol největší část příjmu NA SVĚTĚ. Bylo by fajn, kdyby lidi měli buď na chlast, anebo na auto – a nikdy na obojí zároveň…

mimochodem

Neni to u nas zkresleno turisty, kteri cestuji do Prahy na tour de pubs, podobne jako je to zkresleno v Estonsku, kam si jezdi vylivat hlavy cela Skandinavie? Nevim, jen se ptam.

Nose Peak

Jo, jasně…turisti. To jo, tím to bude. Proto se taky válej kolem nádraží, že jo…

Lukáš F.

Já poněkud pochybuju, že se díky tomuto opatření zbavíme 20-30 let starých dieselů. Pokud je to auto technicky v pořádku, tak emisní normě, pro kterou je homologované, vyhoví. Větší problém budou mít auta mladší, která už mají normy přísnější, ale jezdí například s vytlučeným filtrem pevných částic, nebo jinak upravným výfukovým systémem.

Filip Jirsák

I když na to někdo opravdu nemá, není to omluva, proč by měl provozovat něco, co prokazatelně zabíjí lidi. To je jak koupit si starý barák s azbestovou střechou a pak ten azbest někomu nasypat do obýváku s tím, že nemám na jeho likvidaci.

Daniel

Za komančů se jim říkalo šedý mor. PS VB. Většinou ubožáci bez perspektivy, zato plní odhodlání ukázat, jak dokážou buzerovat. No tak se přejmenují a budou jako náboženská policie v Íránu. A na to vsadím tisícovku proti koruně kohokoli z vás. Inspekce ty vole… Potěš koště. Další taková jiná inspekce bude moct odykoli vejít a kontrolovat kotel. Rád bych se mýlíl, ale čeká nás exhibice české povahy.

Alík

Máte částečně pravdu. Šedý mor chodil po správcích nemovitostí a kontroloval, zda si plní povinnosti. Úklid, sníh, atd. PSVB, to byla jiná liga. To byly leckdy zneuznané kádry, které se „chtěly vyšvihnout“ a mít moc nad druhými.
Leckdy dělaly při kontrole bu bu bu. Pak jsem šel za policajtem a přestupek konstruktivně vyřešil. Proto jsme si z nich dělali legraci „Pi..mec Stojí Vedle B.bce“.

Jinak proti dodržování zákonů nic nemám. Jak jinak, než kontrolou, je chcete vymáhat?

Ivo

Je to tak , nevím ale když přijedu na ME a STK tak zrovna na emisích to auto je beze mne v hale a když ho přivezou že prošlo a pak mě někdo zastaví a bude tvrdit že neplní emise jak mám já platit pokutu když za to nemůžu . Tohle je pravda že nás čeká exhibice české povahy .

MMXA

Pokud při jakékoliv kontrole emisí neprojdete, znamená to že ten vůz je nevyhovující a pokud Vám na ME dali kladné hodnocení emisí, tak se jedná o podvod, kterého se na Vás dopustili. Nic to ovšem nemění na tom, že ten vůz nemá v provozu co dělat. Mícháte jablka s hruškama.

MMXA

Ty to asi moc nechápeš co? Tohle není o svobodě, ale o tom aby si neotravoval vzduch provozem čoudícího auta/kotle ostatním. Pokud si ten kouř necháš uvnitř auta/baráku, tak je všem jedno čím si ho vytvořil.

radek

pokud chce stat dat inspekci pravomoci policie musi mit psychotesty at mezi nima neni plno priblblych

Franta

To je mezi policajtama taky, i když mají psychotesty.

radek

pokuta za emise u naftovych je cila hovadina pokud na aute neni
zadna technika zavada typu spatny katalyzator nebo jinak upravene neni duvod pokutovat za emise. ridic ktery neporusil nijak zakon nemuze dostat pokutu.
tudiz ja nemam na aute zadne upravy na vyfuku jezdim legalne na emise tim sem splnil co mi zakonnarizuje vim ze muj naftak zacoudi kdyz jezdim do prace 5 kilaku po cely tyden ale tim sem nic neporusil neni v zadnem zakone psanno ze sem tim neco porusil ze jezdim kratsi trasy

radek

vidim ze se mnou tady lide nesouhlasi beru vas nazor
muze mi nekdo z nesouhlasicich vysvetlit cim porusuju zakon ze
jezdim kratke trasy???

digi

No a to si každej budeme moci určit dva, tři předpisy které se nám nehodí a tak je nebudeme dodržovat?? A policie to má ignorovat???

radek

jakej predpis sem si urcil a nedodrzuju ho??

mimochodem

Jako proti gustu zadny disputat, ale zvedavost mi neda.
Co vas vedlo k porizeni naftaku na takovy kratky pojizdky?

MMXA

Pokud plníte emise, které ten vůz měl plnit při uvedení do provozu, tak není co řešit. Koncernový TDI s Euro2 prostě vždycky při prudším přidání plynu zakouřil. S tím Vás z emisema nikdo nevyhodí. Problém je očouzená prdel TDI, které má DPF. Pokud DPF funguje jak má, tak ty koncovky jsou kolikrát i po letech čistý.

Ferda

Krok správným směrem… Těch vykuchanejch čouďících dieselů je na silnicích čím dál víc…

radek

pokud budou mit pravomprihloupleoce policie a modre majaky meli by mit i psychotesty at mezi nima neni nejaky povyseny zakoplexovany trouba a nedava pokuty podle nalady.
uz jen to ze davaji pokuty za nesplnene emise je

Jiří Bílý

Z Vašeho příspěvku je zřejmé, že jste občan v odporu, uznáváte jen sám sebe a minimálně psychotesty byste měl absolvovat Vy.

radek

ja je absolvoval uspesne letos
obcan v odporu nejsem jensem schopny se bavit o tom co mi vadi a co se libi. nejsem osel ktery pujde za mrkvi aby nebyl v odporu,
jinak ja schvaluji kontroly policie sem na ceste denne a vim co tam potkavam

radek

z vasi reakce na prispevek je zrejme ze jste ho nepochopil ze muzu mit nazor
neodporuji
psychotesty mam provedene letos uspesne
nejaka jiny vytka ze sem v diskuzi??

radek

neuznavam sam sebe ja kontroly policie schvaluju jen pokuty maji byt za poruseni neceho.
kdyz chce dat stat nekomu pravomoc kontrolovat a pokutovat mel by zarucit aby ti lide byli v pohode co to budou delat
ridic nakladaku psychotesty ma a muze ho kontrolovat blbecek??

Nose Peak

Hmmmm, novej ouřad…zeštíhlování státní správy utěšeně pokračuje…

Kebab

Už chybí jen meziresortní komise.

Ondros

Zjistěty si info. Jde o nové využití stávajích pracovníku, kteří aspoň budou v terénu.

Jaroslav

Bohužel, k těm stávajícím technikům přibudou minimálně desítky(spíše stovky ) úředníků kteří je budou v rámci územní organizace řídit(Oblastní, Krajské, Republikové ředitelství+ ministerský náměstek )

Sizifon

Stávajícím pracovníkův naroste plat i hřebínek a budou se chovat jako by sežrali všechnu moudrost světa (tzn,jako arogantní hovada)

Nose Peak

Status veřejného činitele, služební zákon, výsluhy,…pěkně jedno po druhém. Prostě tu budem mít druhou policii, jenom bez fyzickejch požadavků a psychotestů. Dá-li Pámbu, beze zbraní, doufám…

mgr.pavel

Raději budu za větší stát, co dohlíží nad dodržování smysluplných zákonů, než za pidistát, co ignoruje anarchii.

Martin

Snad je ještě vybavit hlukoměry a měřit hluk zda odpovídá údaji v TP. Teror motorkářů a autíčkářků s laděňými výfuky už překročil zdravou mez.

Sizifon

Tady zdravou mez překračuje víc věcí nejen toto.

Tomáš

Ten zřejmě záchranářský vrtulník, co nám v pátek proletěl kolem domu, tak opět nakonec kamion, který jen vyjížděl kopec.
Tak pište na vládu, ombudsmanovi i poslancům, aby konečně začali proti tomuto chladnému terorismu něco dělat. V článku zmíněné hlídky jsou skvělá příležitost. A ať začnou v centru Prahy.

MMXA

Ač řev vykuchanýho výfuku je obtěžující, tak mimo zvýšené hlukové zátěže to nikomu nezpůsobí rakovinu jako vykuchaný DPF.

Starej

Novodoba buzerace za nase prachy. Misto systemoveho reseni si budem hrat na honicku. V podstate jako za komaru, jen v jinem podani ☺️

Antonín

Buzerace pouze pro ty, kteří nedodržují záměrně technické normy a předpisy, ať už to jsou sami řidiči, různými úpravami, např., aby auto, motocykl řval vysoko nad 100 dB, přetěžují vozidlo, jen, aby nemuseli jet 2x, atd., nebo pracovníci STK, kteří se nechají ukecat nad problémy, či je přehlížejí. Toto je zřejmě pozůstatek 40 let masírování východní ideologií, na západě je procento takovéhoto obcházení předpisů výrazně menší.

Franta

Technickou jsem prošel bez nějakých úplatků, na autě nemám žádné úpravy a přesto mě budou zastavovat a zdržovat nějakou kontrolou? Sorry jako, ale co jiného to je než buzerace?

M.D.

To je argument dítěte.
Takže jako buzeraci vlastně berete jakýkoliv omezeni vašeho soukromí?
Když vás preventivně zastaví policie, jestli neridite třeba pod vlivem, tak je to samozřejmě buzerace, ale když se pak něco stane, tak přesně tyhle typy lidi křičí, proč policie nic nedělá.
Chtělo by to trošku nadhledu a pokory. Takové klasické české, já můžu všechno a nikdo mě nebude omezovat, mám přece právo na všechno, je demokracie.

Antonín

Také mám tramvajenku, nikdy jsem nejel na černo – je to proti mému naturelu, přesto mám brát jako buzeraci, že mě v metru zastaví revizor, a to navíc ve chvíli, kdy třeba hodně spěchám????

Josef

Doplatí na to obyčejní lidé co nemají šanci zjistit hodnoty CO2 ze svého auta jinak než na ME. Kouřivost je zase jiná kapitola, to už zjistit laik může.
Hluk mi vadí hlavně u motorek, je to prý účel odradit zvířata a lidi pro ústup z cesty..

Antonín

To už je záležitostí vyhlášky, resp. zákona, pokud nemůže majitel něco zjistit – kouř, hluk apod. vidí, ale třeba CO2, či jiné plyny vidět nejsou, většinou změřit nemůže a prošel všemi kontrolami, jak má, pak by neměl být pokutován, jen upozorněn, že si musí do určité doby vše dát do pořádku. Když Vám stoupne trvale krevní tlak, cholesterol, cukr, tak to také nevíte do první kontroly, ale pak už byste se měl zachovat tak, abyste vše dal do pořádku.

Ares

OK, nové silniční hlídky dejme tomu, ale ať se na STK zruší emise v tom případě.

ČD4ever

Místo vyřešení příčiny se řeší následek. Je to další buzerace občanů.

Jiří Bílý

Jak chcete řešit příčinu (korupci) kvůli které jezdí v Česku klidně dva miliony osobních aut, které už měly dávno projít hutěmi?

Svým příspěvkem kromě toho dáváte jasně najevo, že jste také uplatil STK a jezdíte vrakem.

UGL

jak jinak než důslednou kontrolou dodržování pravidel na stk a me ?

Kebab

Nic takového najevo nedává, to je leda tak vaše projekce.

Tony

Hutemi uz neprojdou, ty uz jsou uspesne zariznute.

Ferda

Jak jinak chcete postihovat zahraniční dopravce?

Vita

Já už na STK nejezdím několik let. Bohužel všechny stanice v blízkém okolí neberou na objednání, a i když jsem přijel hned ráno po otevření, byl jsem nucen před sebe pouštět jakési VIPky…a stravil na STK půl dne a ještě byl vyhozen za jednu prasklou žárovku a ustipnuty kousek krytu zrcatka. .takže už svěřují na STK auto servisu. Vždycky projdu…ale coudici rezavý vrak tedy nemám…

Ondra

Ono ani nemusíte mít čoudící rezavý vrak a emise můžou neprojít. Tak snad vám to dělají poctivě a při případné kontrole byste neměl potíže

karel_treti

Mám to stejně, na naší STK jsem přijel brzy ráno, 15 min po otevření. Jdu k okénku kde jsou stažené rolety a na okně cedulka kapacita pro dnešní den vyčerpána. Oni vědí proč se k nim nejde jako na jakoukoliv jinou službu objednat. Doslova vás to donutí využít jejich placne spřátelené prostředníky.

Otto

Tak samo, tim se automaticky vyresi nejaky kupkuv “mystery shopping”. Jestli si ministr mysli, ze se technik na stk necha podmaznout nejakym vohnoutem, ktereho v zivote nevidel, tak je jeste vetsi naivka, nez jsem se domnival. Naopak, toho vyhodi i za osoupanou sedacku a stat bude moct vykazat, ze stk je naprosto ok.

Tohle jede pres kamaradicky a “provize” za provedeni stk, ktera je jaksi smluvni a do te se schova cokoliv.

Tony

Jak tomu muzete tleskat, lidi? Vypada to na prvni pohled jako dobro, ale zvrhne se to do extremu, uvidite sami. Kdyby vic hlidali poctivost stavajicich dvouletych STK, tak jsu vsema deseti pro. Klidne at me tam vyhodi s cimkoli a ja si to necham opravit. Neni problem. Ale tyhlety nove kontroly jsou ciste buzeracni koncept. Pocet kontrol neni v case omezen a na kazdem aute se da neco najit. Takze nove mobilni STK klidne i 10x za rok. Pokazde neco najdou a pokazde to budete muset resit. Opravdu na to budete mit nervy, byt s autem furt v servisu? A… Číst vice »

Air Traveller

proc bychom tomu nemeli tleskat?

proc bychom meli byt s autem furt v servisu?

JendaVenda

Proč bychom nemèli ? Mám auto v takovém stavu, že mě z těchnicke vyhodili letos poprvé a to jenom proto, že měli jiný názor než autorizák na tloušťku kotoučů zadní brzdy. Za 1,5 hod jsem byl zpátky a ok. Celý život jsem nepotřeboval dát jakýkoli úplatek abych prošel. Ano, nešizeny servis auta stojí dost peněz a na ten chudší část populace nemá, proto po silnicích jezdí dost aut, co tam nemají co dělat. A na emisním systému je absence údržby dost vidět.

Ondros

Já také tleskám. I když bude poctivá STK/emise (což není pořád standardem), tak tady pořád máte nešvar půjčováni filtrů pevných častic na kontrolu u STK/emisí, přetížené kamióny atd. Přesně ty činnosti na které policie reálně nestačí a je potřeba je řešit.

Martin

Oni to vůbec nechápou. Část lidí tleská jakékoliv represi, hlavně když se týká druhých. Část lidí prostě nedomýšlí, že můžete v pohodě projít přes STK, tak jezdíte v dobré víře a najednou Vás zastaví, naměří Vám špatné emise a bum …pokuta. A co máte dělat Vy? Přeměřit si emise sám? Jezdit na ně každý den? Nějaké jiné hraběcí rady? Bude to sloužit k buzeraci majitelů starších aut, aby si pořídili novější auta s různými e-cally a dalšími vymoženostmi. Je to jen otázka času. Když Vás zastaví 10x ročně a pokaždé pokuta za nějakou drobnost, nemusí to být zásadní, tak se… Číst vice »

Ondros

Pokud máte vadný filtr pevných částic, pak vás na to kontrolka upozorní. Na měření emisí jezdíte a autem po 2 letech (u noveho 4 roky). Pokud projdete u emisi na mereni a pak dostanete pokutu, pak bych ho hodil na COI a resil bych to jako spotrebitelky spor. Ale jako riziko, ze se vam do dvou let natolik zhorsi emise po radne provede kontrole, aniz byste o tom nevedel, mne prijde dost male.

Premysl Cerny

Podle mě není až tak složité dostat se do situace, kdy vaše auto momentálně neprojde emisemi při těchto kontrolách na silnici, aniž byste musel podváděl na STK. krátké trasy, například celodenní vyřizování po úřadech, natankovana špatná nafta a pak vyjedete za město…
Ale třeba se pletu.

Sněhulák

S tím sporem je to o ničem, v čase prohlídky OK, po nějakých km už ne, takže pouze vyhozené peníze. Špatné řady si nechte pro sebe.

Martin II

Souhlasím, je to jen další příležitost pro buzeraci. Princip periodických kontrol na STK je dostatečný. Požadavky kontroly mají být v prvé řadě realistické, aby mohly být skutečně vymáhány a neznikaly podmínky pro korupci. Tzn. kontrolovat jen podstatné věci – funkčnost brzd, řízení, podvozku, světel, pevnost nosných částí, emise. U všeho ale tolerovat nějaká snížení parametrů proti výrobnímu stavu – je přece nereálné a nehospodárné udržovat cokoliv po celou dobu životnosti ve stavu nového. Např. u emisí by mělo být povoleno nějaké zhoršení třeba o 10 %. Dnes starší vozidlo ani s jednou drobnou závadou na motoru nemá šanci projít, ačkoli… Číst vice »

Jiří Švácha

Na jednu stranu proč ne vraků čoudících jak lokomotiva jezdí po našich silnicích až moc. Na druhou stranu jsme v česku takže možná se to myslí dobře ale dopadne to jako vždycky. Navíc by asi bylo bylo lepší kdyby to spadalo přímo pod PČR. Ale lepší než nic to je fakt.

Jaroslav

V3S nebo T 138 žádné emise splňovat nemusí .Zrovna tak všechny staré diesely WV Golf, Mercedes … U těch stačí když jsou mechanicky v pořádku. Takže budeme udržovat v provozu veterány abysme se vyhnuli buzeraci . A VY se za náma třeba uduste!

Zrzek

U dieselů se měří kouřivost a pokud mám relativně čistý vzduchový filtr a správný otvírací tlak na tryskách a nemám moc přidáno na vstřikovacím čerpadle, tak se vejdu vždycky. Výměna a seřízení trysek nestojí u balík jako u nových aut, kde výměna opravených vstřiku jde do desetitisíců.

Sněhulák

Odkdy nemusí? Nešiřte bludy.

Fandík

Takže to budou v podstatě Bagouni 😀

Sizifon

Však jsme kolonie Německa.

Kuko

U nás se bude potírat zločit v kouřivosti mezitím zbytek světa ani neví co pojem „emise“ znamená

Filip

Pokud ty srajdy člověk musí dýchat, navzdory nějakým platným zákonům, jdou ohledy stranou. Konečně se začínají vymáhat platné zákony, hurá.

Tom Matto

Zbytek sveta jako Afrika nebo zbytek sveta jako zapadni Evropa?

Starej

Nemusime chodit daleko. Recko, Spanelsko, Portugalsko emise vubec neresi 😁

Ondros

Ano, globálně je to problém, ale to nic nemění na tom, že mě zajímá hlavně to, co dýchám lokálně.

Zrzek

Hm, tak na naše UA spoluobčany to platit nebude a ty s námi nyní žijí.

Kuko

a to mně nejvíce irituje, bude se potírat zločin jenom v osobní soukromé dopravě? nebo se stát zaměří také na vymáhání emisí u železniční, zemědelskou, stavební či další techniku? Kolik Tatrovek, bagrů či traktorů natož nějaká Avie či V3s kolikrát v přílišných emisích nahradí stovky „nevyhovujících“ osobních vozidel a ty stále mohou jezdit a čmoudit? ale mě zakážou jen 15let starý auto? Kdo bude důsledně postihovat prodejce paliv za ty hnusy co prodávají?
Rekl bych že je tenká hranice mezi řešením komplexního problému a buzerací jedné skupiny, totiž u jedné strany se vlastně vůbec nic nevyřeší.

Sněhulák

Ale tato vozidla většinou plní emise s prstem v nose i když se vám to nezdá.

Otto

Je to o tom, ze s vanickou vylijene i dite, v tom jsme experti. Ale pokud stat na stk necha projit takova zverstva, jako to, za kterym jsem na D46 jel minuly tyden, tak se asi holt neco delat musi – 10 let stary c-max, svistel si to tak 160 a pokazde, kdyz na to slapl, tak ho vubec nebylo videt, vypadalo, jak kdyz na dalnici hori kamion. Najedu cca 60k rocne, ale musim se priznat, ze s necim takovym vyjet na silnici, to chce silny zaludek…

Cupra

Neuveritelny. Místo schválení jeste drakonictejsich zakonu se snad i začne vymahat to, co tu je. To se zde až tolik nestava a chtelo by to víc pozornosti 😯

Jiří Bílý

Možná to i myslí dobře, ale dopadne to jako vždycky.

Jsme v Česku a tady prostě jedeme se všemi gaunery, zloději a podvodníky v sametovém módu a jakákoli radikální a účinná řešení jsou utopie.

Lukáš David

Krupkas einsatz Komando…

Metro

Ještě si někdo myslí, že tu máme pravicovou vládu, když akorát seká obří schodky, zvyšuje daně, rozhazuje za nesmysly jako kuchařka od Michellinu, zvyšuje počty úředníků a teď nově vytváří celé nové úřady?

Filip

Co jsem to tak zkoumal, jedná se o úředníky co už mají a jen přejmenovali jeden interní odbor který se tím zabývá, ale hlavně, má konečně pravomoci. Ještě by měli dostat do rukou plamenomety.

Sizifon

A taky mobilní šibenice aby hříšníky mohli hned ztrestat.

JendaVenda

Volič Ano kolem sebe plive lži a ani se nestydí.

Moza14

Nebojte pane Metro, my jsme si o voličích ANO nikdy nemysleli, že jsou čtenářsky gramotní. Ale hlavně, že se vyjádří v diskusi, že?

Martin

Tady už nikdo ani neví, co to pravice je. A kdyby to věděli, tak většina by pravici určitě nevolila.

Matěj

A proč nemůžou spadat přímo pod PČR a mít rovnou uniformy když už mají modrý maják? Já jen že aby člověk pak věděl, kdo všechno má právo ho zastavovat a kontrolovat..

kix

taky mi tohle přijde takový zvláštní..ale tam to bude podle o mě služebním poměru a požadavků na pracovníky

Fandík

Pač takového kontrolora může dělat v celku i obezní člověk jako já, který by u PČR neprošel 🙂

Martin V.

… ono je lepší, když budou mimo policii. Museli by být totiž zřejmě ve služebním poměru. A to je při jejich účelu práce zbytečné. Navíc by se pracovníkům museli po splnění počtu odpracovaných let platit výsluhy, které extrémně již v současnosti zatěžují státní rozpočet.

Sizifon

Ona to bude taková Dopravní lidová milice.

Matěj

Mají zastavovat a kontrolovat auta na veřejných komunikacích, tak to pak jde stranou účel práce a že by to pak mohli dělat i obézní lidé viz František nebo že pak budou brát výsluhy. Měli by to mít na starost prostě dopraváci a né že tady bude x lidí, co mě budou moc stavět na silnici

Sova

Souhlas. Holt nezbyde než při jakémkoliv náznaku pochybností nebo neadekvátního jednání „kontrolorů“ volat na místo PČR. Ztráta času všech zúčastněných, ale nedá se nic dělat.

Otto

A k cemu vam ta slavna pcr bude? Oni neco zmeri/zjisti a bud vam omezi technickou nebo vam rovnou seberou technicak, kdyz budete treba mit vykuchany filtr pevnych castic… samo se muzete branit ve spravnim, ale k cemu vam k tomu bude svitit policajt? Ne ze bych tomu tleskal, ale vykriky typu – zavolam policajty … a co? Jestlize vas tam nebudou znasilnovat, tak pokyvaji hlavou a pujdou si po svych

Kebab

Třeba pak ty šašky přejde chuť něco zkoušet, když budou pod dohledem. Představa, že zrovna tihle orgáni budou neúplatní a zaručeně nikdy si nezkusí říct o peníze, je úsměvná.

Kami

Tak snad bude časem klid od těch vraků, co brázdí naše silnice. Chválím pana ministra.

Petr

Občas by bylo fajn vyjet za hranice, abys viděl co za vraky brázdí silnice jinde. U nás je to těžce v pohodě.

Haxor

Takze kdyz je to jinde horsi, tak je v pohode, ze je to u nas spatny? To je dost zvracena logika…

Aussiger

Nejsem pro žádnou buzeraci a nařizování čím a na co máme jezdit…Ale moje nedávná jízda za prasetem v 20 let starým escortu vypouštějícího oblaka modrého kouře, tyhle kontroly vyžaduje.
A když jedete za týden tu samou trasu a před sebou máte 6tunu – pro změnu zadymující okolí kouřem černým, tak za mě: Včera bylo pozdě…

Zrzek

Tak věř, že s tím modrým kouřem daleko nedojel.

Aussiger

To je věc jiná..možná to Franta v garáži „dá nějak do kupy“ a frčí se dál, tentokrát třeba bez čmoudu. Jenže tato auta netrpí jenom chorobami motoru. Na TK se mají dívat i na ty další.

Zrzek

No, ony právě ty novější auta některých výrobců trpí na korozi důležitých částí podvozku kolikrát víc než 2x vyvařovana Felicie, i když zvenčí vypadají pořád velmi pěkně a jsou přitom věkově na polovině průměru.

Dejv

Jsem pro, když vidím co dneska jezdí za shnilé vraky po cestách, s výfukem od parní lokomotivy, tak to je katastrofa.

Kamui

Možnost odmítnout vážení vozidla by v téhle podobě neměla existovat. Pokud řidič odmítne spolupráci, má oprávněný orgán vozidlo včetně nákladu zadržet do doby, než provozovatel pošle někoho, kdo spolupracovat bude. Aby platilo, že vozidlo bude v každém případě zváženo, a ne že se provozovatel vyplatí pokutou, náklad přeloží a jede se dál .

digi

Ano v současné době se z porušování předpisů pomalu udělala i živnost…

Matěj

Stejně bych řešil špatné parkování žádný fotící autíčka, ale pěkně odtah a botičky a auto nevydat dokud neni uhrazena pokuta i náklady. Pokud to není uhrazeno do roka tak šroťák případně propadnutí státu a prodej, kde to má smysl.

Fučida

Takový mám moc rád. Drsňáci až na půdu, dokud se to nedotkne přímo jich. Pak bulej a čuměj jak péro z gauče.

Martin

Jo, přesně … pověste ho vejš, ať se houpá… hlavně, když jde o ostatní.

Matěj

To mě těší:) Co je na správném parkování drsňáckýho? Pravda v životě sem nedostal pokutu za parkování, prostě mám nohy a kdyžtak kousek dojdu. Sice někdy čumím co za lojzu mi zase stojí ve vjezdu a nedávám, ale bulet kvůli tomu nehodlám. Pokuty a domluvy jsou k ničemu to je vidět dnes, kdy jakmile nemá někdo místo hned před vchodem tak to hodí klidně na chodník apod.

Michal Bartoníček

Přesně tak. Drsňáci až na půdu parkují, kde se jim chce, ale po šesté pokutě za špatné parkování začnou brečet a čumět jako péro z gauče. 😄

Jiří Bílý
Matěj

Proto místo omezování řidičů a ulic obecně bych raději viděl vymáhání stávajících pravidel správného zastavení a stání a v Praze placení parkovného všemi, kdo chtějí veřejného místa využít. Ono pak dojde k úbytku aut samo

bajcqr

Podle mě by spiš pokuta za odmítnutí vážení měla být tak vysoká, aby se všichni nechali radši zvážit.

Dejf

přesně, ke stávajícím 100 litrům přidat nulu a tak pěkně to zaoukrouhlit na „jedničku“. to je z pohledu zákonodárců fakt snadná úprava zákona, to by zvládnul i natvrdlejší šimpanz.