Pošta na nádraží. V Budějovicích se do výpravní budovy přesune pobočka i kanceláře

Rekonstrukce nádraží České Budějovice, příjezdová hala. Pramen: Správa železnicRekonstrukce nádraží České Budějovice, příjezdová hala. Pramen: Správa železnic

Samotná rekonstrukce výpravní budovy v Českých Budějovicích se protáhne až do konce roku 2023.

V budově českobudějovického nádraží, která od června 2020 prochází generální rekonstrukcí, bude pošta. Uvedl to nedávno šéf Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda. Pošta se na nádraží přesune ze sousední budovy. A nemá zůstat pouze u budějovického nádraží, SŽ z hlediska možnosti zřídit pobočku České pošty prověřuje i další opravená nádraží.

„Správa železnic vede s Českou poštou intenzivní jednání o vybudování nejenom pobočky, ale i kancelářských prostor v rekonstruované výpravní budově v Českých Budějovicích. Rámcové podmínky byly ze strany Správy železnic předloženy a v současné době probíhá interní schvalovací proces na České poště,“ sdělil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.

Pošta 2 v Českých Budějovicích bude přesunuta na vlakové nádraží zhruba 200 metrů od současné lokality. „Pro občany se tedy z hlediska dostupnosti poštovních služeb nic nemění. Pošta se přesouvá do míst, kde je vyšší koncentrace lidí, kteří si cestou na vlak nebo z vlaku mohou vyřídit své poštovní záležitosti. O dalším využití (původní) budovy budeme jednat, v tuto chvíli není o její budoucnosti rozhodnuto,“ doplnil mluvčí České pošty Ivo Vysoudil.

Podle Gavendy probíhá rovněž komunikace s Českou poštou ohledně nájmu ve zrekonstruovaných budovách v rámci celé republiky. „Prověřili jsme vhodné prostory v budovách osobních nádraží, ve kterých je možné pobočky České pošty umístit. Vyjádření ke konkrétním nabídnutým lokalitám jsme prozatím neobdrželi,“ sdělil Gavenda. „Jakékoliv další spolupráci se Správou železnic se nebráníme, nicméně stěhování poboček do nádražních prostor nyní nemá žádnou konkrétní podobu,“ dodal za poštu Vysoudil.

Co se týče dalšího rozšíření poštovních služeb na nádražích, Česká pošta (resp. Balíkovna) uzavřela spolupráci se společností OX Point a začne podle Vysoudila nabízet služby bezkontaktního doručování prostřednictvím výdejních míst mimo jiné i na nádražích, které disponují doručovacími boxy OX Point.

Pokud jde o rekonstrukci výpravní budovy v Českých Budějovicích, ta se oproti plánům protáhne. Kompletní dokončení předpokládá Správa železnic koncem roku 2023, původní termín byl o rok dříve. „K prodloužení doby realizace vedlo zjištění velmi špatného stavu některých částí objektu po jejich odkrytí, například všech železobetonových nosných konstrukcí stropů či některých zdí,“ uvedl Gavenda.

Práce navíc se také promítne do konečné ceny, dodatečné náklady ale ještě Správa železnic vyčísleny nemá. Smluvní cena činí 690 milionů korun, v tendru zvítězily firmy Metrostav, Edikt a Avers. Jde o vůbec první velkou rekonstrukci novorenesanční budovy z roku 1908.

Co je hotovo

V současné době se pokračuje 2. etapou realizace. Byla dokončena fasáda a výměna oken a dveří na jižním křídle a jižní věži, dokončují se střechy na této části budovy. Hotové jsou oprava stropu příjezdové haly a restaurování památkové fresky, podlahy a stěny příjezdové haly a stavba nových veřejných toalet. V severní věži jsou již zrekonstruovány stropy a rozvody, v jižní věži a jižním traktu centrální věže se provádějí statické úpravy včetně výměny vadných stropních konstrukcí a ochrana stávajících dřevěných a ocelových konstrukcí krovu a stropů.

Tagy nádraží České Budějovice Správa železnic
6 komentářů