Poslední uzavírka tunelů na D8. Nově jimi bude možné projet rychlostí 100 km/h

Tunel Panenská na D8. Foto: Jarba / Wikimedia CommonsTunel Panenská na D8. Foto: Jarba / Wikimedia Commons

Na objízdné trase zdrsnili vozovku, aby se předešlo problémům kamionů při stoupání.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

jo jasně, rozbít si hubu v tunelu ve stovce je přece lepší…

David

Musite se divat na cestu i v tunelu!

igor

Výborně.
Trvalé omezení na 80 km/h na dálnici fakt nepatří a takový úsek v podstatě popírá smysl a účel dálnice.
Dálnice je na takovém úseku z funkčního hlediska v podstatě přerušena a nahrazena běžnou čtyřproudou komunikací se sníženou rychlostí.
Detailisti budou možná tvrdit že legislativně to dálnice pořád je, ale z funčního hlediska se o dálnic nejedená.

Milan

zajímavé je, jak jsme celkově negativní ale jak jde o rychlost, tak to jsou všichni jak sluníčka…až tedy na tramvaj JBC-LBC tam jim i ta rychlost byla ukracená… to by totiž vyhrál na celé čáře autobus, tedy přesněji metrobus….místo toho se vyhodila miliarda.

Milan

novější tramvaje na té trati nehrozí, Liberec je zadlužený až po uši a jedna stojí 40 mil. kloubák osm

Milan

ekonomika té tratě šla do háje…

Leinad

Dálnice se vesměs staví pro kamiony, a ty mají stejně maximálku 80. Hlavní znak dálnice je, že se nezastavuje (úrovňové křižovatky včetně přechodů v každém městě) a minimum zpomalení.
Horší jsou pseudospěchálisté kteří před tunelem musí předjet a pak brzdit pod 80, ti to rádi ucpou.

David

No a jediny proc pak brzdi pred tim kamionem je ten usekovy radar … proto vytvareni nebezpecnou situaci. Bez usekace a nejakyho omezeni by uplne vsichni jeli plynule.

Leinad

Před úsekovým měřením rychlosti se zpomaluje na povolenou rychlost. Ne 10 pod ní, to by mělo smysl max na konci úsekáče (a nebylo by nutné před tím předjíždět)

igor

Dálnice se staví pro kamiony,? Tak je tedy výrok hodný na cenu ropák roku.‘
Celý svět má plnou hubu ekologie a u nás stavíme dálnice vesměs pro kamiony a omezujeme nákladní železniční dopravu ???
Dálnice se staví pro rychlé spojení a náklady patří na železnici.
Druhý důvod staveb dálnic, je pro přesun rychlý armád v případě války nebo ohrožení.
Ale i armády by mohli více využívat tu železnici.

Kodl

V čem spočívá úprava systému měření rychlosti, ví někdo detaily? Díky!

Pavel Kopeček

Z zrychlení chválím. Ale nechápu proč to tak trvá a proč to stojí tolik. Navíc bych řekl, že unás jsou všechny dálniční tunelové trouby široké a bezpečné, tak nevím proč už se teď všude nejezdí rychlostí 100 km/h. Různé po Evropě je na dálnicích spousta úzkých špeluněk, kde se jezdí stovkou napr. V Itálii a u nás se s toho dělá taková věda.

KarelI

Vždycky když projíždím ty desítky tunelů v Rakousku a Itálii, tak si říkám, jestli to u nás silničáři s tou péčí o těch pár tunelů trošku trošičku nepřehání. Rozhodně mi nepřijde, že by ta stovka v zahraničí nějak ohrožovala bezpečnost provozu…

DavidS

A projíždíte Rakouskem i směrem z Česka na Linz?

Kuba

Tak zase ta šílená objízdná trasa 🙁 Kamiony přes Tisou dolů, v Libouchci na začátku obce vozovka šíře 6 m a na křižovatce sjezdu z D8 a II/248 si budou kamiony v opačných směrech dávat přednost.

Tomáš Flaška

750 Mega za úpravu technologií? V součtu 4 roury tak 3 km tunelů? Stavební náklady na 1km tunelů jsou asi 2-3 miliardy se vším všudy. Nedělám si iluze, že mám přesná čísla, ale těch 750 Mega mi připadá poněkud „tunelářské“.

Dálnice

100kmh v tunelech je fajne. Ale mnohem vetsi prinos pro plynulost dopravy na dalnici je zakaz predjizdeni kamionu. Uz to funguje mezi Prahou a Brnem na D1 a ted i na D5 mezi Prahou a Berounem a efekt je blahodarny…

Nehty o tabuli

A že prskali, než se to zavedlo. Prej to ochromí zásobování, když se všichni budou muset táhnout za naloženým kolegou co jede 60 do kopce a mezitím vlevo nebude ani noha. 😄

Dálnice

Jojo, pamatuju , že Feix z Česmadu to v TV líčil jako nadcházející konec civilizace…

SYN

Oni na D1 nejsou relativně časté stoupací pruhy kde lze předjet i pomalého kolegu??

zemko

Ano, necekal jsem, ze to bude tak funkcni, ale na te D1 je to hodne znat a snad se to bude rozsirovat dal

Nevím

Je vybraný už další tunel, kde dojde ke zvýšení rychlosti? Co ty dva tunely na D0?

beedat

Navýšení rychlosti v tunelu chválím, ale vážně to musí stát 750 milionů Kč? Už zvýšení rychlosti ve Valíku, což s prominutím ani není tunel, bylo finanční nesmysl, ať mi nikdo neříká že „výměna technologií, osvětlení a značení“ stojí takovou strašnou raketu.

Lépe řečeno nevidím v těchto nákladech zvýšený přínos pro plynulost, bezpečnost a rychlost dopravy.

Frantisek

Asi tak … kdyby tam nebyl usekovy radar, tak tam kde kdo jezdi 130-140 a kamiony kilo a nebude to lemovano hromadou mrtvych. Takhle utratit 750mio a hodobozove to zvednout z 80 na 100? Podle me tam za tim jen schovavaji jen nejakou vetsi udrzbu a nebo odstraneni technologickeho dluhu, ktery byl dan dobou vzniku projektu

SYN

Jo ten dluh/nedodělek vypadá docela pravděpodobně…

Abu Daniel

Pokud vím tak tam nejde pouze o navýšení rychlosti. Obnovuje se technologie co by se muselo udělat tak jako tak.

SYN

Též jsem rád že to „dotáhli“ už na stovku, ale docela by mě zajímalo co všechno by se ještě muselo změnit (a za kolik) aby dálniční tunely u nás mohly být projížděné řekněme 110kmh (takjako ty italské)?
Možná že „retrofit“ by byl neúměrně drahý, ale kdybychom teda aspoň nové budovali tak aby (v extrému, jak to ještě nedávno bylo tady) nebyl tunel „špunt“ snižující rychlost ze 130kmh až na 80kmh…
Kdyby to někdo dokázal sepsat do samostatného článku (které technologie v tunelu mají vliv na povolenou rychlost) a kolik tak řádově stojí, to by bylo žůžo…

Hasler

Furt tak marně pátrám v paměti, kdy jsem před českými dálničními tunely (které jsou samy o sobě opravdu kilometry dlouhé) stál v koloně, protože se zpomaluje ze 130 na 80/100….

Hledáte problém kde není…

Dálnice

Pro spoustu lidí je sundání nohy z plynu a zpomalení ze 130 na 80 na pár (desítek) vteřin v podstatě zhroucení životních jistot….

vojta.tydli

Tohle vůbec není otázka technologii. V IT se jezdí 110 i ve zcela nezabezpečených tunel s minimálním osvětlením–popř. zcela neosvětlených. V moderních tunelech srovnatelných s našimi či Rakouskými se v IT jezdí 130kmh.

Jenom se prosím zamyslete, kolik km tunelů mají v IT a kolik máme my. Vážně je to téma k řešení ?

SYN

No a nebude se takhle náhodou ten poměr tunelů na českých dálnicích zvyšovat? D1 u Prahy, D0, D35, D55 a další…
Takže evidentně i Italové to rozlišují podle provedení/vybavení (staré-nové), akorát mají obojí posunuté citelně „výš“ než u nás…

SYN

pardon D3 místo D1

MHD

Ach jo, to musí zavřít oba směry najednou?

Tomáš Fuk

Ano,je to větší zábava.😁

Don Pedro

A hlavně ten adrenalin je k nezaplacení 😉

Topstar81

Když je vypnut jednotný zabezpečovací systém pro oba tubusy, tak co myslíte? 😉

MHD

Tak to je zabezpečovací systém špatně navržen.

Radek Liška

Též si myslím, že technologie by měly být na sobě nezávislé….

MCZ

Jako že to dělají schválně, aby škodolibě nas..naštvali co nejvíce lidí? Čoveče, zkuste trochu přemýšlet, než něco napíšete:-)

MHD

Pěkná manipulace:
„Jako že to dělají schválně, aby škodolibě nas..naštvali co nejvíce lidí?“… To tvrdíte vy, ne já.