Poslední uzavírka tunelů na D8. Nově jimi bude možné projet rychlostí 100 km/h
Tunel Panenská na D8. Foto: Jarba / Wikimedia Commons

Na objízdné trase zdrsnili vozovku, aby se předešlo problémům kamionů při stoupání.
Na objízdné trase zdrsnili vozovku, aby se předešlo problémům kamionů při stoupání.
100kmh v tunelech je fajne. Ale mnohem vetsi prinos pro plynulost dopravy na dalnici je zakaz predjizdeni kamionu. Uz to funguje mezi Prahou a Brnem na D1 a ted i na D5 mezi Prahou a Berounem a efekt je blahodarny…
Je vybraný už další tunel, kde dojde ke zvýšení rychlosti? Co ty dva tunely na D0?
Navýšení rychlosti v tunelu chválím, ale vážně to musí stát 750 milionů Kč? Už zvýšení rychlosti ve Valíku, což s prominutím ani není tunel, bylo finanční nesmysl, ať mi nikdo neříká že „výměna technologií, osvětlení a značení“ stojí takovou strašnou raketu.
Lépe řečeno nevidím v těchto nákladech zvýšený přínos pro plynulost, bezpečnost a rychlost dopravy.
Asi tak … kdyby tam nebyl usekovy radar, tak tam kde kdo jezdi 130-140 a kamiony kilo a nebude to lemovano hromadou mrtvych. Takhle utratit 750mio a hodobozove to zvednout z 80 na 100? Podle me tam za tim jen schovavaji jen nejakou vetsi udrzbu a nebo odstraneni technologickeho dluhu, ktery byl dan dobou vzniku projektu
Jo ten dluh/nedodělek vypadá docela pravděpodobně…
Též jsem rád že to „dotáhli“ už na stovku, ale docela by mě zajímalo co všechno by se ještě muselo změnit (a za kolik) aby dálniční tunely u nás mohly být projížděné řekněme 110kmh (takjako ty italské)?
Možná že „retrofit“ by byl neúměrně drahý, ale kdybychom teda aspoň nové budovali tak aby (v extrému, jak to ještě nedávno bylo tady) nebyl tunel „špunt“ snižující rychlost ze 130kmh až na 80kmh…
Kdyby to někdo dokázal sepsat do samostatného článku (které technologie v tunelu mají vliv na povolenou rychlost) a kolik tak řádově stojí, to by bylo žůžo…
Furt tak marně pátrám v paměti, kdy jsem před českými dálničními tunely (které jsou samy o sobě opravdu kilometry dlouhé) stál v koloně, protože se zpomaluje ze 130 na 80/100….
Hledáte problém kde není…
Pro spoustu lidí je sundání nohy z plynu a zpomalení ze 130 na 80 na pár (desítek) vteřin v podstatě zhroucení životních jistot….
Ach jo, to musí zavřít oba směry najednou?
Ano,je to větší zábava.😁
A hlavně ten adrenalin je k nezaplacení 😉
Když je vypnut jednotný zabezpečovací systém pro oba tubusy, tak co myslíte? 😉
Tak to je zabezpečovací systém špatně navržen.
Též si myslím, že technologie by měly být na sobě nezávislé….
Jako že to dělají schválně, aby škodolibě nas..naštvali co nejvíce lidí? Čoveče, zkuste trochu přemýšlet, než něco napíšete:-)