Poslední úsek trati na letiště získal zelené razítko. Tunely povedou 83 metrů pod Střešovicemi
Vizualizace tunelů na Praze 6. Pramen: Správa železnic

Zahájení výstavby nové trati mezi Dejvicemi a Veleslavínem se plánuje v roce 2028.
Prosím dokáže mi nekdo vysvětlit, jak je řešeno cestování na letiště pro mimopražské občany ČR? Dám příklad, 99% dálkových vlaků z celé ČR přijede na hlavní nádraží, následně celá rodina s kufry se bude muset nějak přesunout na Masarykovo nádraží (tramvaj,metro,bus,pěšky – nevím co tam jezdí) a odtamtud zase vlakem na letiště? Nebo nad tím někdo přemýšlel a je to vymyšlené logičtěji?
Teď to máte vlak – hlavák – metro C – Muzeum – metro A – Veleslavín – trolejbus – letiště.
Po dokončení trati z Výstaviště na letiště to bude vlak – hlavák – metro C – Bubny – vlak – letiště.
A finální stav s dokončením podzemní železnice bude vlak – hlavák – vlak – letiště.
A nebo take hlavak – airport express – vyreseno.
A riadne si priplatíš za lenivosť.
tak uz to v zivote chodi 🙂
„představuje soubor tří propojených tunelů. U obou portálů budou hloubené dvoukolejné tunely propojené dvěma jednokolejnými raženými troubami.“
muze mi tohle nekdo vysvetlit jak je mysleno?
bude to vjezd 2 koleje, tunel 1 kolej, vyjezd 2 koleje nebo 2 koleje tunel, 1 kolej trouba, 2 koleje tunel nebo dva 2 kolejne tunely a mezi nimi jen propojeni 1 koleji? cekal jsem, ze to vysvetli nakres, ale ten mi toho moc nerekl
Já to chápu tak, že na obou koncích bude hloubený tunel a uprostřed ražený. A vždy na koncích hloubených tunelů a přechodů do řazených bude portál k ražbě.
Klíčový mi přiijde úsek Veleslavín – Ruzyně – Letiště, kde se teď SŽ hádá se sousedy.. tyto tunely jsou super, ale na letiště vás bez autobusu nedovezou.
Klíčové je spojení Prahy s Kladnem, letiště je takový pěkný bonus. 🙂
Dosti o tom hovoří i projektové přepravní progonozy, kde se ukazuje, že Kladno má téměř dvojnásobný potenciál oproti letišti
Jedna bývalá primátorka výstižně označila typické obyvatele hlavního města jako zpovykané. Ale typický obyvatel Prahy 6 je zpovykaný Pražák na druhou.
Loni před Vánocemi Berounský tunel, letos Veleslavínský. Ty Vánoce by mohly být častěji :DD
Do 3 let společné povolení je ambiciózní, ale i když to bude za 4, považoval bych to za úspěch. Rok navíc už přežijeme, a když se podíváme, že ještě nedávno nebyla jistá ani trasa, tak už konečně vidím světlo na konci tunelu.
Zase ten magický rok 2028! 😀
Jestli stihnou za 2 roky udělat tunely a podzemní stanici, tak sním svůj klobouk (a to bych ho nejdřív musel koupit)
Jestli začnou v roce 2028 stavět tak už je to fuk, stavba poběží podle možností, spíš to donedávna bylo scifi komplet…
Tak jsem rád, že úsel mezi Dejvicemi a Veleslavínem má povolení.
Nemá povolení, má razítko EIA. 🙂 Řízení k (stavebnímu) povolení se teprve bude muset rozběhnout.