Poslední úsek dálnice D11 má stavební povolení, do roku 2028 má být hotovo až na hranici
D11, úsek Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSD
ŘSD pro 20 kilometrů dálnice chystá vypsání soutěže.
ŘSD pro 20 kilometrů dálnice chystá vypsání soutěže.
Český film, t.j. stavíme dálnici.
Jako kdyby chtělo ŘSD udělat radost, když SŽ opět zklamala … nebo naopak nasypat sůl do ran? 🙂
Jestli se zapoji Budimex a MI Roads,tak bude opet veselo.Ale pan Mlsna zase rozhodne 🤣
Jaké se očekávají intenzity? Není to rýpáni, jen zvědavá otázka.
Po zprovoznění se počítá s cca 24k voz./24h prakticky v celé délce od Jaroměře po MUK Střítež. Z toho je cca 3 až 3,5k NA nad 3,5t. Pro rok 2048 je to zhruba o 1k aut míň. To už se asi počítá s tou pseudo VRT na Polsko, resp. rychlejším spojením HK-Trutnov vlakem než po dálnici.
Teď tam je něco přes 10 tisíc, 24 tisíc denně tam nebude ani omylem.
Musíte ještě přičíst dopravu na Klodzko.
Na Klodzko? Těžko. Všechno co pojede směr Nysa, Opole a pak dál, pojede dál na Náchod.
Dobry den, odkud tyto statistiky prosim berete? Je to zpracovane pro celou planovanou silnicni a dalnicni sit? Moc rad bych se na to podival.
D11 na Lubawku stáhne provoz od Harrachova po Šumperk.Tedy do doby než se postaví D43 na Klodzko a Vratislav.Při současném provozu na novém obchvatu Jaroměře kdy tam je prakticky kamion za kamionem a dost jich už teď odbočuje i na Trutnov tak bych neměl o využití pohraničního úseku D11 strach.
Proč by Poláci jezdili oklikou? Pokud nebude dostavěna spojka S5 z Wroclawi do Lubavki, žádná nákladní doprava po dálnici D11 jezdit nebude. Z Wroclawi do Náchoda je to po ceste 8 cca 120 km a z Wroclawi do Lubavki je to dvakrát tolik(po A4 a pak po S3). A Poláci začli od Wroclawi na jih do Klodzka stavět S8….
Snad tam budou od začátku i nějaký ty kapacitní odpočívky…
Až po ní dojedu do Lubawky, tak tomu uvěřím…
Drzim palce, to je skvela zprava! Doufam, ze se nebude opakovat situace s BUDIMEXem a ÚOHS.
Uvidíme. Aby se Budimex po blamáži u Džbánova vůbec přihlásil.
Co se tam děje?
https://www.youtube.com/watch?v=33ElWAkkxgw
Díky 🙂
No moc se tam toho nedeje se mi zda..
Normální stavba, no.
Po jedné stavební sezóně je to tristní.
A co zeleznice timto smerem? :-)))))
Vizualizace by Vam nestacila?
Již brzy.
Již brzy vyjde nová studie…
Studie předchozí studie.
Alespoň by mohla být v interaktivní mapě sž. Moc se mi líbí, jak třeba modernizaci Otrkovice – VIzovice posouvájí už deset let o jeden rok kontinuálně. Prostě některé jistoty jsou k nezaplacení.
Železnice není priorita. Zatím vám musí stačit 810 z Trutnova do Lubawky.
A pak už možná také nic. Nebo setrvání stavu „dálková a těžká nákladní doprava na silnice, místní osobní doprava (pro výletníky) historickým vláčkem“. Nu, třeba ne, ale…
Železnice již tradičně ‚utře‘, a to v podstatě už od Jaroměře. Kontrast mezi širokou dálnicí a ponechanou jednokolejkou je patrný už na obou stranách hranice. Ostatně, ty prostředky si nemají konkurovat, měly se doplňovat. Tak vlak halt nebude. Dopadne to tam podobně jako Liberec či Písek. Chtěli jsme to tak a volili ‚řešení‘ podle toho. Mně to sice moc k smíchu nepřijde, ale co už.
Postavíš tunel u Vysokova, vyskočí šotouši s protestem, že vlaky z Hradce do Náchoda neobslouží Starkoč a Václavice.
Vlak by se dělil v Jaroměři, jedná část na Starkoč-Trutnov, druhá na Náchod a Meziměstí. Vysokovská spojka ušetří o dost více než 10 minut. Už měla dávno stát. Plány na ní jsou už od první republiky.
Podle mě už od císařství. Stejně jako na spojku Petrovickou-Bolehošťskou.
Vlak Hradec-Starkoč-Trutnov neobslouží Starkoč vlakem do Náchoda. A to mnozí nerozdýchají, na takové jsem narážel.
Už je prakticky hotová studie proveditelnosti, minulý týden SŽ prezentovala navrženou podobu (zde o tom článek nebyl).
Teď to musí schválit SFDI, následuje aktualizace ZÚR a pak se na to 15 let netáhne, protože to není priorita.
Nesáhne*
„SŽ prezentovala navrženou podobu“
Proč se vlastně snaží, když se předem ví, že se pak na to nešáhne. Mohli mít klid a jistotu! 😀
Jako upřímně…i takový VRT, který byly plánovaný někdy v 90. nedokážou rozumně konkurovat dálniční síti – možná spolehlivosti a kapacitou, ale to v posledních letech taky úplně nebyla silná stránka železnice.
Jestli budou možná stavět, až už bude velmi flexibilní dálnice, tak si úplně nedokážu představit, jak z dálnice přetáhnou tu přepravu. Zatím to na koridorech neumí. Leda tak vývoz palivového dřeva, šrotu a možná nějaky kontejnery do Polských přístavů a skladů Amazonu.
Mno Praha-Milovice jezdí plný Ešus a to tam před reko stačila 1x 810 s přestupem v Lysé. Vůbec eSko kolem Prahy i Brna ukazuje, že to jde. A je to vidět i jinde. Jen se nedá dostat do vlaku každý pohyb osoby, kdekoliv na světě.
Bohužel.. optimistické odhady jsou na Kladno 6x za hodinu double elefant, pesimistické 4x panter , nyní brejle se 2,5 vozy