Poslední úsek D11 mají společně postavit dva rivalové, stát ušetří přes 3 miliardy

D11, úsek Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSDD11, úsek Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSD

Do soutěže přišly tři nabídky.

Sdružení firem Eurovia CZ, MI Roads, Metrostav TBR a M-Silnice se stalo vítězem aktuálně jedné z největších zakázek na stavby dálnic. Firmy mají postavit za 9,087 miliardy korun necelých 20 kilometrů dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova.

Výběr vítěze v neděli oznámil na síti X generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Stát výrazně ušetří, oproti odhadu cena klesla o téměř 3,5 miliardy korun.

Ve vítězném sdružení se spojily dvě velké skupiny, které proti sobě vedou řadu právních bitev. Eurovia a mateřská Vinci Construction v poslední době vede několik sporů v zakázkách, kde soutěží firmy skupiny Metrostav. Jde například o stavbu metra D v Praze nebo Libeňský most.

D11, trasa úseku Jaroměř - Trutnov. Pramen: ŘSD

Nezvyklé spojení rivalů může působit i jako ochrana před novou konkurencí z Polska. Polský Budimex se netají velkým zájmem o české zakázky, první na D35 už získal a nabídku podal i v této soutěži. Požaduje ale vyšší cenu.

Účast Metrostavu v soutěži je logická, MI Roads z této skupiny staví úsek D11 z Trutnova na státní hranici. M-Silnice se pak často účastní zakázek společně s Eurovií, v regionu mají navíc silné zázemí.

Jde o zakázku na 19,6 kilometru dlouhý úsek, který naváže na jihu na již otevřenou část od Hradce Králové a na severu na rozestavěný úsek z Trutnova ke státní hranici. Archeologický průzkum zde již běží.

Celá stavba má od loňského října po letech sporů stavební povolení. Dlouho ji blokovaly spory s jedním z majitelů pozemků Petrem Holubcem, ty jsou již minulostí. Stavba má podle dosavadních předpokladů začít příští rok, hotovo má být v roce 2028.

Půjde o další dálniční úsek s tunelem. Vznikne v oblasti Kamenného vrchu, levý tubus bude dlouhý 780, pravý 756 metrů. Detailněji stav popisuje informační leták.

Tagy D11 D11 Jaroměř - Trutnov Eurovia CZ MI Roads Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
4 komentáře