To takhle jedete skoro 700km od Baltu po dálnici až na česká hranice do Královce. Trochu nudná ale jinak rychle ubíhající cesta. Pak přejedete hranice a nastává očistec nejen kvůli klikaté silnici s menší šířkou, ale hlavně těch cca 20km do Trutnova jsou 4(!) úsekova měření a dále pak po velmi frekventovane silnici až k Jaroměři. To je horší než předchozích 700km. Až se bude slavnostně otevírat, budu tam 👍 Spojení konkurence je v daném případě dar z nebes…
Martin
1 měsíc
V ramci konkurencniho boje se dominantni firmy ceskeho stavebnictvi spoji proti konkurenci…to je tak křišťálový,….😁😁😁
Staví se prioritně dálnice do Polska, následně všechny kamiony končí na D5 do Německa, která by už z Prahy měla mít 3 pruhy a je stále zahlcená, mimo jiné výraznou většinou kamionů z Polska. Řds to asi nezajímá
Hodne dela i to, ze treba o vikendech si kamionu v Nemecku/Rakousku nevsimnete … hodne vychodu a Polaku si pak pres nas zkracuje cestu, protoze jinde o vikendu nemuzou
Mirlav
1 měsíc
A já před mnoha lety bláhově myslel že když se to jmenuje D11, bude to kopírovat I/11 Hradce Králové dál na východ a ono se D11 místo toho stočí úplně mimo původní směr do Krkonoš….
V trase podél původní I/11 od HK do Opavy nemá dálnice opodstatnění, a že se D11 stáčí do Polska a má jednotné označení? A proč ne? To se má každá dálnice přeznačovat podle silnice, kolem které právě vede? To by např. plánovaná D20 musela být v dalších úsecích za Pískem značena jako D159, D23, D132, D639, D406, D602 a D38.
Přesně tak. Zajímavostí je že my jsme snad jediná evropská země, kde se číslo dálnice přebírá ze současné silnice I.třídy a proto máme „D“ o vysokých číslech jako 35, 48, 55 apod…
Všude jinde jsou čísla dálnic obvykle nezávislá na původní síti, dokonce i na Slovensku (tam jsou či budou D1 až D4 a pak R1 až R7). Třeba R2 vede podél silnice I/9 a I/16, R3 podél I/59 atd…
Akorát z Ostravy do Opavy tím odklonem do Krkonoš vznikl trochu problém.
Tam vzniká taky rychlostní komunikace v parametry dálnice a nemůže se jmenovat D11. 🙂
Zatím tomu tedy říkají R11…
Mne se ten systém naopak libí, tohle ho trochu zbouralo….
No ale dalnicní parametry to má, je to označeno jako silnice pro motorová vozidla.
Spousta takových komunikkací bylo v minulosti dodatečně prohlášeno za dálnilci.
Zahn
1 měsíc
Volejte HOSANA!!!
michal001
1 měsíc
Gratulace, už aby bylo postaveno.
Don Pedro
1 měsíc
Pověstné přátelství mezi Pilátem a Herodem v akci. (kdo čte, rozuměj) 🙂
Luboš
1 měsíc
A za jak dlouho po dokončení se to bude muset zase celé opravovat? Kdy už konečně začnou stavět pořádné a budou držet taky záruky?
Tak u vítězných firem problém s referencemi jako v případě Budimexu u sousedniho úseku fakt nehrozí. Spojení Eurovie s Metrostavem je skoro záruka klidného průběhu VŘ
Petr
1 měsíc
Jako v basnících. “ A v průběhu stavby se cena navýší !“ „To umíme!“ Nakonec z vlastní zkušenosti z dálnice Karlovy Vary- Cheb po nás chtěli při vrtání děr pro svodidlové sloupky na mostech aby jsme přispěli 10kč za kilowatu jinak se nemůžete připojit na stavební rozvaděče a další peníze na hlídače! Snižování ceny se taky pak projevilo po dvou až třech měsících po otevření jednoho dálničního pruhu propadáváním předmostí a sesouváním svahů na svodidla na několika místech! Ono když v té době byla reálná cena 1050 až 1150 korun za metr vrtaných mostových svodidel ( do betonu vodouchlazenými vrtáky… Číst vice »
Prostě jejich nabídka byla vyšší než u české konkurence, dopředu samozřejmě nevěděli za kolik budou jiné nabídky…
Navíc to není první případ VŘ, kde podal budimex dražší nabídku…
Pavel
1 měsíc
Podle odpovědi p. Matla v diskusi na X má stavba začít již letos v prosinci.
Záleží, jak je ta odpověď stará, okolnosti se mohli změnit. Ale i kdyby stavba začala v prosinci, což by bylo super, reálně stavět by se stejně začalo až příští rok.
No… Jako… Radek Mátlovic je pro mne dost rozporuplná osoba. Bezesporu na jedné straně výsledky jsou (tedy v rámci toho českého „švajneraju“, takže D6 docela jede, ale bez zbytečného sarkasmu jsou i jiné, třeba D35, co měla již 15 let stát), na straně druhé (odhlédněme od příprav staveb, kde hrají vysoké figury a těžko mezi nimi kličkovat) třeba D1 nemá odstavné pruhy (A5 je má v celé délce a na cenu známky jsme si za rovno, tak co takhle nabídnout alespoň pokulhávající plnění), dále záliba v kruháčích, kde fakt nemají být (typicky na připojeních k dálnicím, přičemž chápu úrovňový styk… Číst vice »
Myslíte těch politiků, které by bez důchodců neaspirovali na vítězství ve volbách, ale placali by se někde okolo 12-15%? Tak proč je ti důchodci masově volí (přes 70%) když ty důchody nechtějí?
Přesně tak. Omylem jsem někde v diskuzi na TV vidě Havlíčka. Ten komediant slibuje hory doly. Hlavně ty důchody. Takže se rozlučme s dálnicema, nebude na to.
No vidíte a hned nám nechybí 60 ale 57 mld. Na příští rok.. ještě 20 takových staveb klidně Ina železnici a staví se dal ve velkém i při nižším rozpočtu..
Spíše nic, při sestavování rozpočtu SFDI, resp plánování akcí, se totiž už dopředu počítá s určitým poklesem ceny během výběrových řízení oproti té tabulkové dle trendu z posledních let…
Proto byl taky Martin Kupka v diskusi u CzechClouda při otázce na tohle téma úplně v klidu. Prý „V každem rozpočtu nám bylo vyčleněno méně, než jsme požadovali, ale zatím jsme v průběhu roku ty peníze na všechny dopravní stavby vždycky našli.“
To takhle jedete skoro 700km od Baltu po dálnici až na česká hranice do Královce. Trochu nudná ale jinak rychle ubíhající cesta. Pak přejedete hranice a nastává očistec nejen kvůli klikaté silnici s menší šířkou, ale hlavně těch cca 20km do Trutnova jsou 4(!) úsekova měření a dále pak po velmi frekventovane silnici až k Jaroměři. To je horší než předchozích 700km. Až se bude slavnostně otevírat, budu tam 👍 Spojení konkurence je v daném případě dar z nebes…
V ramci konkurencniho boje se dominantni firmy ceskeho stavebnictvi spoji proti konkurenci…to je tak křišťálový,….😁😁😁
On někdo zakázal konkurenci, aby byla levnější?
Staví se prioritně dálnice do Polska, následně všechny kamiony končí na D5 do Německa, která by už z Prahy měla mít 3 pruhy a je stále zahlcená, mimo jiné výraznou většinou kamionů z Polska. Řds to asi nezajímá
Hodne dela i to, ze treba o vikendech si kamionu v Nemecku/Rakousku nevsimnete … hodne vychodu a Polaku si pak pres nas zkracuje cestu, protoze jinde o vikendu nemuzou
A já před mnoha lety bláhově myslel že když se to jmenuje D11, bude to kopírovat I/11 Hradce Králové dál na východ a ono se D11 místo toho stočí úplně mimo původní směr do Krkonoš….
V trase podél původní I/11 od HK do Opavy nemá dálnice opodstatnění, a že se D11 stáčí do Polska a má jednotné označení? A proč ne? To se má každá dálnice přeznačovat podle silnice, kolem které právě vede? To by např. plánovaná D20 musela být v dalších úsecích za Pískem značena jako D159, D23, D132, D639, D406, D602 a D38.
Pardon, vypadlo mi tam ještě D29 a D138 hned za Pískem…
Přesně tak. Zajímavostí je že my jsme snad jediná evropská země, kde se číslo dálnice přebírá ze současné silnice I.třídy a proto máme „D“ o vysokých číslech jako 35, 48, 55 apod…
Všude jinde jsou čísla dálnic obvykle nezávislá na původní síti, dokonce i na Slovensku (tam jsou či budou D1 až D4 a pak R1 až R7). Třeba R2 vede podél silnice I/9 a I/16, R3 podél I/59 atd…
Akorát z Ostravy do Opavy tím odklonem do Krkonoš vznikl trochu problém.
Tam vzniká taky rychlostní komunikace v parametry dálnice a nemůže se jmenovat D11. 🙂
Zatím tomu tedy říkají R11…
Mne se ten systém naopak libí, tohle ho trochu zbouralo….
Z Ostravy do Opavy to ale není dálnice, jen silnice pro motorová vozidla, a je součástí I/11.
No ale dalnicní parametry to má, je to označeno jako silnice pro motorová vozidla.
Spousta takových komunikkací bylo v minulosti dodatečně prohlášeno za dálnilci.
Volejte HOSANA!!!
Gratulace, už aby bylo postaveno.
Pověstné přátelství mezi Pilátem a Herodem v akci. (kdo čte, rozuměj) 🙂
A za jak dlouho po dokončení se to bude muset zase celé opravovat? Kdy už konečně začnou stavět pořádné a budou držet taky záruky?
Jako například kde?
Ty musíš být nešťastný člověk Lubo
Až se to bude opravovat, tak ty tady už nebudeš
Ještě ani není podepsaná smlouva, ale už se řeší oprava 🙂 Typicky české.
Obvykle 20-30 let?
Tak snad to výběrko zase někdo nepodělal.Aby se nezačlo v prosinci,ale roku 2026.
Tak u vítězných firem problém s referencemi jako v případě Budimexu u sousedniho úseku fakt nehrozí. Spojení Eurovie s Metrostavem je skoro záruka klidného průběhu VŘ
Jako v basnících. “ A v průběhu stavby se cena navýší !“ „To umíme!“ Nakonec z vlastní zkušenosti z dálnice Karlovy Vary- Cheb po nás chtěli při vrtání děr pro svodidlové sloupky na mostech aby jsme přispěli 10kč za kilowatu jinak se nemůžete připojit na stavební rozvaděče a další peníze na hlídače! Snižování ceny se taky pak projevilo po dvou až třech měsících po otevření jednoho dálničního pruhu propadáváním předmostí a sesouváním svahů na svodidla na několika místech! Ono když v té době byla reálná cena 1050 až 1150 korun za metr vrtaných mostových svodidel ( do betonu vodouchlazenými vrtáky… Číst vice »
Na tebe jsme tady čekali, mudrlante. Novinky, nebo Parlamentní listy jsou někde jinde
To se ako přiznáváte, že jste provedli nekvalitní práci?
Přece jste to za ti cenu nemuseli dělat? On vás někdo nutil?
Spíš pěkné plácáte.
Vzali jste zakázku za 500 když jste věděli, že to umíte jen za 1050 a více?
Poláci přeci staví levně, jak to, že to chtěli stavět za víc?
A proč by nechtěli?
Protože jim to takhle vyšlo podle tabulek? Tak se prostě dělají soutěžní rozpočty a holt je někdo někdy dražší. Nikdy jste o tom neslyšel?
Prostě jejich nabídka byla vyšší než u české konkurence, dopředu samozřejmě nevěděli za kolik budou jiné nabídky…
Navíc to není první případ VŘ, kde podal budimex dražší nabídku…
Podle odpovědi p. Matla v diskusi na X má stavba začít již letos v prosinci.
Záleží, jak je ta odpověď stará, okolnosti se mohli změnit. Ale i kdyby stavba začala v prosinci, což by bylo super, reálně stavět by se stejně začalo až příští rok.
To je aktuální odpověď z dneška v 11h
No… Jako… Radek Mátlovic je pro mne dost rozporuplná osoba. Bezesporu na jedné straně výsledky jsou (tedy v rámci toho českého „švajneraju“, takže D6 docela jede, ale bez zbytečného sarkasmu jsou i jiné, třeba D35, co měla již 15 let stát), na straně druhé (odhlédněme od příprav staveb, kde hrají vysoké figury a těžko mezi nimi kličkovat) třeba D1 nemá odstavné pruhy (A5 je má v celé délce a na cenu známky jsme si za rovno, tak co takhle nabídnout alespoň pokulhávající plnění), dále záliba v kruháčích, kde fakt nemají být (typicky na připojeních k dálnicím, přičemž chápu úrovňový styk… Číst vice »
Snad kdyz to začnou, další vláda to uz jen nechá dokončit
Vzdyt je to už ostuda jak řemen…
Jo, ale důchodci chtějí 13. důchod a dopravu úplně zdarma a chodí k volbám…
Zrovna za vlády ANO se toho při přípravě dálnic udělalo obrovský množství, jestli narážíte tady na to.
Lžete až se vám huba trhá, to není požadavek důchodců, ale podbízení politiků.
Myslíte těch politiků, které by bez důchodců neaspirovali na vítězství ve volbách, ale placali by se někde okolo 12-15%? Tak proč je ti důchodci masově volí (přes 70%) když ty důchody nechtějí?
Přesně tak. Omylem jsem někde v diskuzi na TV vidě Havlíčka. Ten komediant slibuje hory doly. Hlavně ty důchody. Takže se rozlučme s dálnicema, nebude na to.
Co jako?
No vidíte a hned nám nechybí 60 ale 57 mld. Na příští rok.. ještě 20 takových staveb klidně Ina železnici a staví se dal ve velkém i při nižším rozpočtu..
Ta stavba je na tři roky tudíž v rozpočtu příštího roku se ušetří max 1 mld .
Oni možná stačí takto prohlásit, že nejsou peníze a hned budou všude nižší nabídky 😁
Spíš 1 miliarda, celá stavba se neplatí dopředu ale postupně.
Spíše nic, při sestavování rozpočtu SFDI, resp plánování akcí, se totiž už dopředu počítá s určitým poklesem ceny během výběrových řízení oproti té tabulkové dle trendu z posledních let…
Proto byl taky Martin Kupka v diskusi u CzechClouda při otázce na tohle téma úplně v klidu. Prý „V každem rozpočtu nám bylo vyčleněno méně, než jsme požadovali, ale zatím jsme v průběhu roku ty peníze na všechny dopravní stavby vždycky našli.“