Poslední úsek D1 dostává finální povrch, ŘSD oznámilo termín otevření

Práce na stavbě D1 Říkovice - Přerov. Foto: ŘSDPráce na stavbě D1 Říkovice - Přerov. Foto: ŘSD

Na části dálnice bude beton, na části asfalt.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
F. Brabenec

Proč se v článku střídá pojem beton a cementobeton, když je to jedno a to samé? Aha, už vím. Cementobeton zní více odborně. 🫣

Lukas B.

na kryty vozovek se používá cementový beton a asfaltový beton. pro úplné laiky se tomu samozřejmě říká beton a asfalt. bylo to snad pro Vás nesrozumitelné?

N.N.

Stavaři tak rozlišují pojivo v betonu. Asfalt a cement nejsou jediné možnosti.

Lysimachia

třeba plastbeton, obecněji polymerbeton.

leos

Já se těším, až nebudu muset jezdit po D46 přes Prostějov. To fakt není dálnice, samá zatáčka.

SYN

Hm, takže jednu dálnici už máme kompletní… byl to tedy vpravdě generační projekt 🙂

factory

To co se mělo stavět z D1 bylo hotovo do revoluce, to co se stavělo od revoluce do dnes jako D1 je ve skutečnosti projekt D47. D1 měla pokračovat na Slovensko ale to už po 89 nebylo potřeba.

Air Traveller

Máte snad pocit, že D5, D8 nebo D2 kompletní nejsou?

a vůbec, co je to „kompletní“?

Oldřich

Kompletní znamená dokončená bez provizorií,nekonečných stavenišť a bez omezení na 100 –

Air Traveller

takze kdyz se zacne dalnice opravovat .. tak se z kompletni stane nekompletní?

SYN

Opravdu je nutné vytvářet definici jakože „neobsahuje úseky po kterých se ještě nikdy rychleji než 100kmh nejezdilo“?
Oprava je holt oprava, uvedení zpátky do nějakého stavu který už byl, provizorium je něco jiného, stav který lepší ještě nikdy nebyl.
Chápeme snad svět natolik odlišně že toto jasné nebylo?

roman

Takže na světě není ani jedna kompletní dálnice

Adam Ř

ještě doplním D10 Praha – Turnov. A ta D4 je taky stavebně kompletní, chybí ji jen stavby v okolí (doprovodná komunikace od Zbraslavi k Cukráku)

Martin Verner

Cítím s Vámi, ale skutečně Vám to „realizování finálního“ připadá nějak podstatně češštější?
Mimochodem, nádraží určitě může dostat nová nástupiště, jako babička k narozeninám nový mixér. Na tom nic nečeského není.

Lysimachia

Nevím, proč ten původní komentář zmizel…

Martin Verner

jo, takhle to vypadá… podivně.

Pepaan

Češštější Vám připadá češtější než češtější?

Jmeno

Těch 30 let uteče zatraceně rychle… Předpokládám, že už po zimě budou první reklamace…

Ondra

Vsadíme se, že nebudou? 🙂

Vítek

Pokud pořád platí přísloví: Práce kvapná, málo platná“, snad to pak vydrží pár let bez problémů. Jen aby se to nezačalo moc brzo vlnit, jako před pár lety D1 u Ostravy …

Ondra

A je nějaký reálný důvod to vlnění ostravského typu očekávat?

Ferda

ŘSD je erár, takže jistě ano…

Ondra

A u kolika srovnatelných projektů pod hlavičkou ŘSD to vlnění jako u Ostravy od té doby ještě někdy nastalo? nebuďte slušnej, řekněte číslo… 🙂

DavidS

Všímáte si, že musíte vytáhnout jeden problematický a poměrně starý případ a ten zbytek dálniční sítě tím netrpí?

Air Traveller

ono snad tady pod dálnici nasypali vysokopecní strusku? Nebo proč by se měla začít vlnit?

Jirka

A opraví do té doby také úsek Vyškov-Kroměříž, už ted je to rozbité a jak se tam zvýší provoz tak to nechci vidět…..

panda

Jo, tam je to hodně špatné…

factory

Začnou příští rok… po otevření Přerova až se tam přesune provoz 😆

factory

Jak může být po 58 letech dokončeno něco co v té době nebylo vůbec v plánu? Ještě před 20 lety se dálnice kolem Přerova jmenovala D47. Pak jsou kecy že jsme 60 let nebyli schopni dodělat D1.

Petr

D47 kolem Přerova nikdy nebyla, ale kolem Olomouce Ano

Pezos

Tak to rozhodně ne. D47 byla od začátku trasována kolem Přerova.

Jarokov

Pravděpodobně si to pletete s D46. https://cs.wikipedia.org/wiki/Projekt_d%C3%A1lnice_D47

Dálnice

Tak ona je celá D1 vlastně zrcadlo dějin Střední Evropy. Baťovy plány na dálnici Východ-Západ, příprava za druhe republiky, výkop už za tzv. Protektorátu, zastavení prací nacisty, obnovení výstavby po válce, zastavení prací komunisty, obnovení prací v 60.letech, přetrasování na Ostravu po 1989 a letos tedy dokončení… Inu, dějiny se valí vpřed…

Ing. Vladimír Bílý

Ano, nesedí ani letopočet, ani trasování. Ta dálnice se začala stavět před válkou a i po obnovení plánů výstavby v roce 1963 měla být trasována na Uherské Hradiště, Trenčín, Prešov a Košice. Čili pokud by se po 58 letech mělo dokončovat to, co se v šedesátých začalo stavět, tak by to bylo dálniční propojení na slovenskou D1 a to je v podobě D49 bohužel poněkud v nedohlednu.

factory

D49 je v nedohlednu protože Patrik z dementu země řekl že je to zbytečná dálnice a udělá vše pro to aby se nepostavila. Naštěstí už mu je přes 60 takže tu bude smrdět 10 max 20 let a pak sbohem.

lvy

Mohu se zeptat proč u nás nejde udělat vše v betonu a jinde to jde? Předem děkuji za odpověď.

P73

nebudou to mosty a estakády? ty bývají i jinde asfalt

Dusanh

2km z celého úseku jsou mosty a „předmostí“, tam se beton nedává. Zbylé 3km mě napadá leda jako protihlukové opatření…

Pavel S.

Kde jinde se běžně dělají vozovky na mostech také z betonu? Znamená to větší náklady na dimenzování konstrukce a vyšší riziko namrzání. Popravdě znám řadu dálnic s asfaltovým povrchem v místech s velkým dopravním zatížením, stejně tak betonových. Proč tedy jinde jde vše v asfaltu a u nás to nejde? 🙂

Lysimachia

Plus se musí řešit separace betonu vozovky od betonové nosné konstrukce, což je další detail navíc.

Lukas B.

jednu CB vozovku na mostě jsem dělal, nebylo to na veřejné komunikaci, ale v areálu lomu, a vozovka byla k nosné konstrukci mostu přes izolaci kotvena standardními mašlemi (římsovými kotvami).

Lukas B.

cementobetonový kryt má své pro a proti. zásadně se nehodí na vysoké násypy (protože každý násyp sedá nebo aspoň dodýchává, a jsou-li stlačitelné zeminy někde patnáct metrů pod základovou spárou, tak se s tím moc dělat nedá), protože by se mohl rozlámat nebo aspoň zeschodovatět. dále u nás není zvykem CB vozovku dělat na (nepřesypaných) mostech. CB kryt se hodí na větší dopravní zatížení (prostě je tuhý a koleje se v něm nevyjedou), má vyšší návrhovou životnost, ale nese to s sebou vyšší požadavky na konstrukci vozovky pod krytem (má větší tepelnou vodivost, a konstrukce vozovky chrání zemní pláň před… Číst vice »

Lukas B.

no a pak je tady hluk, CB kryt je výrazně hlučnější, protože jeho povrch je hladký a neporézní. někde se to dá řešit protihlukovou stěnou či valem, někde moc ne.

Hafan

Tak to bude krásný vánoční dárek! Zejména pro Přerováky!
Díky všem z přípravy a stavby, že se to nakonec už dotáhne do konce a tahle tragédie na pokračování už skončí.

petr.pluhacek

Ještě dodělat D55 od Olomouce a bude to dokonalé

Joska

Tak to snad už klapne …