Poslední třímotorový MD-11 registrovaný v Evropě končí, Lufthansa Cargo je nahradila novými Boeingy 777F
McDonell Douglas MD-11 v barvách Lufthansa Cargo. Foto: Lufthansa Cargo
Po 23 letech služby letadla končí v barvách Lufthansa Cargo.
Škoda jen, že málokde na světě jsou letecká nebo dopravní muzea, která dokážou zařadit do sbírek i tak velká letadla jako je právě MDéčko nebo A 346.
Jedna famózní éra letectví bohužel pomalu končí a ani po ní nezbude památka.
Taky je treba brat v uvahu, proc skoncila rada DC10 a zacala MD11, DC10 mela spatnou povest, a to uz v dobe, kdy byla “bezpecna”, ale posledni varianta DC10 uz do vyroby nesla.
Za mě je to nejkranější letadlo jestě s b747
Nejkrásnější proudové letadlo je bez diskuse Lockheed TriStar. A nejkrásnější letadlo en bloc je Tu-114.
MD-11 byla vyvinuta na základech DC-10. Můžeme se přít o tom, nakolik je to „jen“ modernizace a nakolik úplně nové letadlo, ale co na tom je v rozporu s tím, že MD-11 je nástupcem DC-10/MD-10?
Aha, teď už to chápu. Přiznám se, že jsem tu přesnou časovou osu taky neznal, díky za poučení. Jen ten program MD-10 teda nepřišel až po ukončení výroby MD-11, ale v roce 1996, tedy prostě jen v době, kdy už se MD-11 pár let vyráběla.
Po 747 druhe nejkrasnejsi letadlo.
Lockheed L-1011 měl elegantněji usazený třetí motor.
Přesně tak.