obnoveny

Poslední soutěž na D35. ŘSD začalo vybírat firmu na obchvat Úlibic, na čtyřpruhu plánuje „kruháč“

Budoucí okružní křižovatka na přeložce silnice I/16 u Úlibic jako součást stavby D35 Úlibice obchvat. Foto: ŘSDBudoucí okružní křižovatka na přeložce silnice I/16 u Úlibic jako součást stavby D35 Úlibice obchvat. Foto: ŘSD

ŘSD plánuje zahájit stavbu příští rok, u navazujícího úseku čeká na peníze.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hrachovina

Ty kruháky se pomalu stávájí „modrým zábradlím“ ŘSD…

ABCD

Ten nešťastných kruhák je de facto exit z dálnice. Když to tak musí být, proč není alespoň blíže k té MúK? Takhle se auta v relaci Jičín – MB rozjedou a zase budou po nějakých x-set metrech brzdit.
Když se podaří postavit dálnici to je takový peklo přeložit pár set metrů tý trojky? Jakmile se ten kruhák postaví je to na věčný časy.

ABCD

Podle map je to 700 metrů k překřížení dálnice. To je přesně taková co nejblbější vzdálenost, aby se ty auta rozjela na plnou rychlost a zase brzdila. Tady bylo takových možností jak to vyřešit elegantněji. Podle plánu 2050 se počítá dálnicí MB – Jičin (- Hradec). Tohle je v tom kontextu divně. Když vidím ty tři trojky co plus mínus vedou od Dřevěnice. Tak tam se řešení nabizí hned několik. Tady by dával smysl misto MúK kruháč ala prostřední patro Opatovice a napojit tam krajské silnice od Severu a jihu. Protože stejně takový následný kruháč zabije smysl klasické MúK. Problém… Číst vice »

vrms

Ten kruháč tam má zjevně důvod právě pro zpomalení dopravy.
Směrem k dálnici, v padesátce po průjezdu kruháčem, se auta mnohem bezpečněji promísí mezi levým a pravým pruhem, než kbyby se kamiony cpaly do plného levého pruhu, kde by je 120 km/h předjížděly oa na poslední chvíli se pak snažící nacpat doprava.
A směrem z dálnice, kde je přímá větev následně přecházející do vlastního pruhu, to jasně ukáže, že to už není dálnice, ale je tam 90 km/h.
Toto jako důvod mi jedině dává smysl.

Karel

tak to je ultimátní bastl.. kruháč na rychlém čtyřpruhu, Původní úlibickej kruháč tam zůstane úplně zbytečně a těsně za sjezdem z dálnice směr Nová Paka zůstane křižovatka bez odbočovacího pruhu na Dřevěnice. Jsem fanoušek velkých silničních staveb, ale tohle je opravdu nehorázně odfláknuté ..

Vojta

Ví někdo, jak vůbec vypadá to PPP. Na webu má ŘSD jen info o zahájeni dialogu z 02/25.

Feedhunter

Snad do konce roku 2026 chtějí vybrat poslanci koncesionáře. Alespoň to říkal v nějakém rozhovoru někdo z ministerstva, minulý týden jsem to četl

Vojta

To budou vybrat i celý příští rok?? To snad ne…

PetrN

No soutěžní dialogy se protáhly a finální předložení nabídek jednotlivých uchazečů má proběhnout údajně někdy v 1Q/2026

Jaroslav

No a ještě by to chtělo na ten kruháč přidat semafory jako v Plzni na Borských polích.. tam to teď stojí jako nikdy předtím. Chytráci…

Martin

Asi nejvíc na hlavu padlej projekt na dálniční síti. Ten kdo tohle nakreslil musel mít hodně zvláštní způsob myšlení.

Ne každá silnice 3. třídy musí být napojená na čryřpruh. Kdyby tam nechali alespoň ten sjezd od Jičína do Úlibic, třeba jen s přikázaným směrem vpravo, ale ne sjezd zruší, původní kruháč (už zcela zbytečný) tam zůstane, do toho tam postaví druhý na čtyřpruhu na který pošlou veškerý provoz. Hůř už to vymyslet fakt nešlo.

Už teď tam jsou pravidelně kolony a takhle to lepší nebude.

PetrN

Pane redaktore, z veřejně dostupného dokumentu na tenderaréně „zadávací dokumentace“ lze vyčíst že bude mít zhotovitel na zprovoznění stavby 24 měsíců. Vzhledem k tomu že na úsek Úlibice-Hořice 36 měsíců, tak naštěstí zřejmě nehrozí, že by dálnice končila těsně před Úlibicemi.

PetrN

To zprovoznění stavby v letácích je často velmi orientační, vždy je při vypsání výběrka nejlepší se podívat do ZD.

Ferda

Ta okružní zdržovatka bude akorát pro zlost kvůli razantnímu snížení rychlosti těsně před nájezdem na dálnici přes MÚK. A přitom by stačil stejný zapuštěný podjezd jako v Robousích s dvojitými nájezdy, který by byl mnohem bezpečnější. To by ale asi mělo DO PČR Hořice na I/16 asi málo práce…

Petr

Nač to dělat pořádně, když to jde udělat teď levně a pak zjistit, že je to blbě a zainvestovat další miliony do přestaveb 😀

Lubos

Kruháč na čtyřpruhu, inu ať žijí šílenosti.

PetrN

Ano, bohužel. Naštěstí to bude TOK s dvoupruhovými vjezdy i výjezdy v hlavním směru, takže kapacitně by to mělo určitě zvládat. Ale to zpomalení či úplné zastavení všech aut na hlavní je fakt zbytečné…

55p

Je to blbost…

BratrH

Teď tam probíhá archeologický průzkum.Nechápu,proč to vše zase rovnají do původního stavu.

Willie

to se asi rovna vsude a taky jsem to nepochopil