Letecké společnosti Letectví

Poslední letadlo. Boeing završil velké dodávky 737 a 777 pro Ryanair a Emirates

Boeing 777-300ER po přistání v Dubaji. Foto: Emirates
Boeing 777-300ER po přistání v Dubaji. Foto: Emirates

Během jednoho týdne ukončil americký výrobce letadel Boeing jedny z největších zakázek ve své historii. Letecké společnosti Emirates a Ryanair převzaly poslední kus z velkých objednávek, které aerolinky s výrobce podepsaly před více než deseti lety. U Boeingu mají obě společnosti objednány další typy.

Emirates převzaly tento týden 190. letadlo Boeing 777-300ER, celkovým počtem se tak aerolinka stala největším provozovatelem letounů Boeing 777 na světě. Současně je Emirates jedinou společností na světě, která provozovala všech 6 typů letadel Boeing 777. Každý osmý stroj ze všech vyrobených Boeingů 777 byl dodán právě Emirates.

Další dodávky letadel pro Emirates začnou v polovině roku 2020, kdy aerolinka jako první na světě převezme Boeing 777-9 (objednáno 115 kusů) a 777-8 (35 kusů).

Emirates přivítaly ve svých barvách první Boeing 777-300ER v březnu 2005. Za posledních 13 let se z Boeingů 777-300ER stalo jedno ze stěžejních letadel flotily Emirates, která létá do více než 119 destinací po celém světě. Průměrné stáří Boeingu 777-300ER ve flotile Emirates je pouhých 6,5 roku.

Podstatně větší zakázkou na počet kusů je dodávka letadel 737-800 NG. Boeing jich pro irského dopravce Ryanair vyrobil už 531 kusů, poslední z nich odletěl z továrny v Seattlu dnes.

Ryanair se stal největším zákazníkem Boeingu pro letadla 737-800, ve flotile nemá jiný typ. Pro irského nízkonákladového obra už vznikají další letadla, tentokrát 737 MAX 200. To se už vyrábí a mělo by se objevit ve flotile na začátku příštího roku. První velkou objednávku na letadla 737-800 NG Ryanair podepsal v roce 2001, postupně přiobjednával další letadla.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Capitann
Host
Capitann

airfischer.com bude také létat s NG, doufejme že objedná alespon 100 kusů MAXů.

Panelák
Host
Panelák

Air Fischer je akorát velkohubost a šméčko.

Capitann
Host
Capitann

Proč si to myslíte? pan inženýr Fischer již pomalu získává všechna osvědčení a letadla jsou již připravena. Bude to pompézní návrat. myslím si, že do 5 let bude větší jak ryanair. má na to koule! :p

X 1
Host
X 1

Capitan
Ty jsi srandista.
Nebo máš dobrýho dealera.
🙂

Capitann
Host
Capitann

xd

Jen tak
Host
Jen tak

Air fisher letat nebude.

Martin V.
Host
Martin V.

Kde jste přišel, pane Sůro, na ten nesmysl, cituji: „Ryanair se stal největším zákazníkem Boeingu pro letadla 737, ve flotile nemá jiný typ.“ ?
Nerozporuji těch 531 dodaných kusů pro Ryanair, ale Southwest má dnes ve flotile 746 kusů B737 (513 sedmistovek, 207 osmistovek a 26 nových MAX 8). A to už se velké spousty starších 737 Southwest zbavil.
https://en.wikipedia.org/wiki/Southwest_Airlines_fleet
Ryanair má možná nejvíc osmistovek, ale rozhodně ne nejvíc 737.

Jakub
Host
Jakub

Chápu tedy správně, že ryanairu byl dnes dodám b737 NG? Myslel jsem, že už se nevyrábí, a že se vyrábí jenom MAX. Obzvláště když už mnohé společnosti tyto letadla vyřazují (NG).

Kulhán
Host
Kulhán

Některé společnosti NG vyřazují, ale jiné je houfně skupují a i olítané. NG tady budou na nebi ještě mimimálně 20let. Vyřazují se spíš CL, ale u větších dopravců. Boeing 737-400CL který je největší z řady CL a větší než 600 a 700 z řady NG má obsazenost až 170 pax a náklady na leasing jsou směšné oproti 800NG která pobere jen o 16 pax víc. Sice 400 žere kapku víc jak NG ale na krátší tratě je to zanedbatelné a když se platí přistavací poplatky z MTOW tak pak pokud s tí budeš lítat max dvouhodinové legy tak máš provoz… Číst vice »

Jen tak
Host
Jen tak

Zadny boeing 737-400cl neexistuje 🙂 oznaceni classic se v typivem oznaceni nepouziva. Stejno jako ng vvoznaceni 737-800ng

Kulhán
Host
Kulhán

Je úplně jedno jaké to má označení v papírech, nebo co je v pilotní licenci, takhle se to upřesňuje.
Pro nezasvěcenné je potřeba tohoto upřesnění, pak jim nedojde, že 400 je CL a je větší jak 600 a 700NG.
Taky napíšu jezdil jsem Setrou 431DT patrem, ač je jasné že to je patro z označení a psát se to nemusí.
Když se bavím s kolegy tak zase neříkám lítám 700 a 800 ale že lítám ENGÉČKO nebo MAXe .

Jen tak
Host
Jen tak

Jste jediny siroko daleko, kdo to takto upresnuje.

Jen tak
Host
Jen tak

Vyroba 737-800 trva uz 20 let… za tu dobu uz rada aerolinek protocila dve generace 737-800.

V soucasnosti je stale jeste 50 nevyrizenych objednavek na 737-800, a pokud vim, jde stale objednavat.

Partneři