Poslední jízda Papouška. V sobotu pojede v čele vlaku z Lužné do Chomutova

Parní lokomotiva 477.043 Papoušek. Pramen: České dráhyParní lokomotiva 477.043 Papoušek. Pramen: České dráhy

Výlet Papouška Českých drah do Chomutova poskytne fotografům příležitost zachytit dva Papoušky najednou.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
joska

Vhodná by byla Česká Lípa ,kde papoušek ,před ukončení parního provozu dosluhoval .Byl z depa Praha Vršovice. Lípa jako jedno z posledních lokodep má i vcelku zázemí.

stanik

Problém bude v budoucnu, až přestane těžba uhlí. Skončí i tato retro jízda s párou a topičským průkazem 4.třídy. A PROTO ZELENÁ NASEDAT DOKUD TA MOŽNOST JE !!

joska

Snad stojí za to tyto technické skvosty udržovat v provozu i za cenu dotace od státu.

Petr

Krásná lokomotiva. Jsem rád, že jsem ji mohl natočit a vyfotit v Žiželicích a Hořeticích 🙂

Divočák

srdcová záležitost pro mnohé, i pro mne a známé

Herold

Mám prosbu: poradí mi někdo místo, odkud by byl na jedoucí vlak pěkný výhled? Kdekoliv po trase.

digi

zezhora kdyby jste to chtěl, tak bych zkusil kousek od mutějovic viz: https://mapy.cz/zakladni?x=13.6999961&y=50.1889178&z=14&pano=1&pid=44228975&yaw=5.183&fov=1.257&pitch=0.314

Lada

Což je ovšem bohužel v obou směrech přímo proti světlu 🙂

digi

njn světelné podmínky jsem opravdu nezkoumal 🙂 pán chtěl výhled a ne výfoť 😀

Lada

Ok 🙂 no já jsem totiž řešil stejný problém…

digi

Bez záruky na výhled či na správně směřované světlo …
No ještě mě napadlo že špatný by to nemuselo bejt od řopíků které jsou nahoře nad tratí u železné viz : https://mapy.cz/turisticka?x=13.5310940&y=50.2604689&z=16&pano=1&source=base&id=1833152
(nebyl jsem tam tak 10 let nevím jak to zarostlo, nezarostlo…

anebo řopík holedeček ten je tak hezky zasazen u trati: viz
https://mapy.cz/turisticka?x=13.5575756&y=50.2827823&z=17&pano=1&source=base&id=2110682

Býval i otevřen, nyní v dobách covidu, nevím…

Krušnohorec

Droužkovice

Herold

Děkuju všem za odpovědi. Opravdu mi šlo primárně o výhled, ne o focení-chci ukázat malému parní mašinku:-)

Hans

A on má fakt nějakou poruchu k opravě, nebo je to nějaký legislativní problém? Tak často přece nejezdí a tolik toho přitom nenajezdí…

Ondra770

Spíš než poruchu bych to bral že jsou některé díly opotřebené na hranici životnosti. U parních lokomotiv to je i v rámci muzejního provozu běžná věc. Ať už jde třeba o kluzná ložiska nebo o trubky v kotli. Jestli opravdu uplynulo 20 let od větší opravy tak bych vůbec nespekuloval o tom jestli je oprava potřeba. Měl jsem příležitost prohlédnout si zevnitř kotel mladějovské pětky po posledním odstavení z provozu a to co uvnitř bylo prostě v provozovaném kotli být nemá a nemůže.

Pája

Tohle je parní lokomotiva. Nejen její kotel trpí vysokými teplotami, tlaky a pojezd podléhá opotřebení. Pokud by to provozovatel ignoroval, mohlo by to v krajním případě vést i k výbuchu parního kotle, v jiném případě k havárii parního stroje. Proto je nutno mašinu vyvázat, některé díly zrepasovat, jiné vyměnit. A nebo se na ni jen chodit dívat odstavenou, studenou a neživou.

Pavel Mareš

Tak především má propadlou tlakovou zkoušku kotle. Ten potřebuje opravu za hodně dost milionů

joska

Na parních lokomotivách jsou specifické díly , ojnice ,kluzná ložiska, nýtované díly kotlů ,pružnice ,dýmnice a stovky dalších dílů, na které by musela být obnovena specifická technologie (kování ojnic a spousta dalších dílů)

Pavel

Krasna lokomotiva skoda ze jich neni takovych vic….

rtep

Nebudou jízdu doprovázet svojí muzikou krumlovští Papouškovo sirotci?

David

Zrušte Kolešovku, zbytečnou trať odnikud nikam!

Jelen

Proč zbytečnou? Pro muzejní provoz se velmi hodí, navíc je na ní další muzejní vlečka v Kněževsi.

Pája

Vy máte nějaké soukromé záměry s pozemky této trati, nebo Vám vadí z jiného důvodu?

Gwann

tak z tramtarie do horoucich pekel vede. ale proč ji rušit…když chleba tam moc nezere a využití má…to máte asi nějakoou demoliční manii…

Ondra

Chtěli jsme jít jen zamávat, ale nakonec pojedeme. Děti ho milují, budou slzičky, ale pár let ho na trati neuvidíme, jestli vůbec ještě někdy, tak prostě musíme jet.