Poslední jízda Papouška. V sobotu pojede v čele vlaku z Lužné do Chomutova
Parní lokomotiva 477.043 Papoušek. Pramen: České dráhy
Výlet Papouška Českých drah do Chomutova poskytne fotografům příležitost zachytit dva Papoušky najednou.
Vhodná by byla Česká Lípa ,kde papoušek ,před ukončení parního provozu dosluhoval .Byl z depa Praha Vršovice. Lípa jako jedno z posledních lokodep má i vcelku zázemí.
Problém bude v budoucnu, až přestane těžba uhlí. Skončí i tato retro jízda s párou a topičským průkazem 4.třídy. A PROTO ZELENÁ NASEDAT DOKUD TA MOŽNOST JE !!
Snad stojí za to tyto technické skvosty udržovat v provozu i za cenu dotace od státu.
Krásná lokomotiva. Jsem rád, že jsem ji mohl natočit a vyfotit v Žiželicích a Hořeticích 🙂
srdcová záležitost pro mnohé, i pro mne a známé
Mám prosbu: poradí mi někdo místo, odkud by byl na jedoucí vlak pěkný výhled? Kdekoliv po trase.
zezhora kdyby jste to chtěl, tak bych zkusil kousek od mutějovic viz: https://mapy.cz/zakladni?x=13.6999961&y=50.1889178&z=14&pano=1&pid=44228975&yaw=5.183&fov=1.257&pitch=0.314
Což je ovšem bohužel v obou směrech přímo proti světlu 🙂
njn světelné podmínky jsem opravdu nezkoumal 🙂 pán chtěl výhled a ne výfoť 😀
Ok 🙂 no já jsem totiž řešil stejný problém…
Bez záruky na výhled či na správně směřované světlo …
No ještě mě napadlo že špatný by to nemuselo bejt od řopíků které jsou nahoře nad tratí u železné viz : https://mapy.cz/turisticka?x=13.5310940&y=50.2604689&z=16&pano=1&source=base&id=1833152
(nebyl jsem tam tak 10 let nevím jak to zarostlo, nezarostlo…
anebo řopík holedeček ten je tak hezky zasazen u trati: viz
https://mapy.cz/turisticka?x=13.5575756&y=50.2827823&z=17&pano=1&source=base&id=2110682
Býval i otevřen, nyní v dobách covidu, nevím…
Droužkovice
Děkuju všem za odpovědi. Opravdu mi šlo primárně o výhled, ne o focení-chci ukázat malému parní mašinku:-)
A on má fakt nějakou poruchu k opravě, nebo je to nějaký legislativní problém? Tak často přece nejezdí a tolik toho přitom nenajezdí…
Spíš než poruchu bych to bral že jsou některé díly opotřebené na hranici životnosti. U parních lokomotiv to je i v rámci muzejního provozu běžná věc. Ať už jde třeba o kluzná ložiska nebo o trubky v kotli. Jestli opravdu uplynulo 20 let od větší opravy tak bych vůbec nespekuloval o tom jestli je oprava potřeba. Měl jsem příležitost prohlédnout si zevnitř kotel mladějovské pětky po posledním odstavení z provozu a to co uvnitř bylo prostě v provozovaném kotli být nemá a nemůže.
Tohle je parní lokomotiva. Nejen její kotel trpí vysokými teplotami, tlaky a pojezd podléhá opotřebení. Pokud by to provozovatel ignoroval, mohlo by to v krajním případě vést i k výbuchu parního kotle, v jiném případě k havárii parního stroje. Proto je nutno mašinu vyvázat, některé díly zrepasovat, jiné vyměnit. A nebo se na ni jen chodit dívat odstavenou, studenou a neživou.
Tak především má propadlou tlakovou zkoušku kotle. Ten potřebuje opravu za hodně dost milionů
Na parních lokomotivách jsou specifické díly , ojnice ,kluzná ložiska, nýtované díly kotlů ,pružnice ,dýmnice a stovky dalších dílů, na které by musela být obnovena specifická technologie (kování ojnic a spousta dalších dílů)
Krasna lokomotiva skoda ze jich neni takovych vic….
Nebudou jízdu doprovázet svojí muzikou krumlovští Papouškovo sirotci?
Zrušte Kolešovku, zbytečnou trať odnikud nikam!
Proč zbytečnou? Pro muzejní provoz se velmi hodí, navíc je na ní další muzejní vlečka v Kněževsi.
Vy máte nějaké soukromé záměry s pozemky této trati, nebo Vám vadí z jiného důvodu?
tak z tramtarie do horoucich pekel vede. ale proč ji rušit…když chleba tam moc nezere a využití má…to máte asi nějakoou demoliční manii…
Chtěli jsme jít jen zamávat, ale nakonec pojedeme. Děti ho milují, budou slzičky, ale pár let ho na trati neuvidíme, jestli vůbec ještě někdy, tak prostě musíme jet.