Automobily Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Poslední havarijní most zmizel. Na vytížené silnici I/38 u Boleslavi vznikl nový

Nový most na silnici I/38 v Újezdu u Luštěnic. Pramen: ŘSD
Most vznikl na místě původního, který byl posledním havarijním státním mostem ve středních Čechách.

Cesta po frekventované silnici I/38 mezi dálnicemi D10 a D11 je od víkendu o něco snazší. Ředitelství silnic a dálnic po více než čtyřměsíční výstavbě uvedlo o víkendu do provozu nový most přes Jabkenický potok v Újezdu u Luštěnic nedaleko Mladé Boleslavi.

Most byl vybudován na místě původního, který byl v lednu tohoto roku hodnocen na škále stavu mostů nejhorším stupněm VII (havarijní). Šlo o poslední most v havarijním stavu na silnicích I. třídy a dálnicích ve Středočeském kraji.

Silničáři budovali nový most od konce června, doprava v místě stavby byla vedena po provizorní silnici a přes mostní provizorium. „Uvedení mostu do provozu však neznamená konec stavebních prací. Ještě v průběhu listopadu se bude pracovat v okolí mostu a na demontáži a odstranění mostního provizoria i provizorní silnice. Tyto práce zasáhnou do plynulosti dopravy minimálně,“ doplnil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martin Buček.

Most postavila společnost SaM silnice a mosty, hodnota zakázky činila 15,5 milionu bez DPH. Na polovinu listopadu je v plánu uvedení do provozu dalších dvou mostů na silnici I/38. Jde o mosty v Kolíně přes Pekelský potok a přes Polepku.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michael

Stejně tak oba zmiňované mosty (Kolín) již jsou mimo I/38. Tak budou mít klucí s kamiony zase co devastovat…..a při dalších opravách si zase postojíme, jako obvykle…..

Olda

No…, nemohu si pomoci, ale mám čím dál více schizofrenní pocit z ŘSD. U menších staveb to jakoby obstojně klape – docela to odsýpá, ceny se jeví přiměřené, nemám pocit, že se předražuje, komunikace s prováděcí firmou je ve většině případů taky k dobru věci atd… Jestli jsou i menší české firmy o to více vděčny, že se dostanou k st. zakázce, byť malé… Možná… Za to v nejvyšších patrech to nějak přidírá – pořád problémy s pozemky a trasováním, s devítimístnými ciframi se háže, jak v přípravě, tak vlastní stavbě, či ve víceprácech, jako by to byli drobné na… Číst vice »

MLB

Škoda že tady neproběhlo lepší (a včasné) plánování, za pár let dopravu z tohoto místa odvede obchvat Luštěnic…

Kubrt

Ale tahle silnice nezanikne, bude sloužit pro místní spojení mezi vesnicema, takže most bude potřeba tak jako tak.

Jiří Kocurek

Luštěnic a Újezdu. Aspoň nebudou muset místní zajíždět kilometry, když pojedou z Luštěnic do Újezdu. Třeba na kole.
Přeznačením na silnici 2. třídy by se změnilo jenom to, že by nový most platil z rozpočtu Kraj a ne ŘSD. Dát kraji do správy most v dezolátním stavu a říct: „Starejte se Vy, my jsme na to kašlali“ není zrovna vhodný způsob jednání. Co hůř, to je na žalobu.

55p

No, třeba za 5 let, ještě se ani nekoplo. Co byste dělal, kdyby to původní most po dvou nevydržel?

Martin

Hm, pěkné. A jak to vypadá s obchvatem Luštěnic ?

David

Myslím, že se čeká na územní rozhodnutí. Leták ŘSD uvádí zahájení stavby v roce 2023.