obrazok-zdopravy

Poslední dva bastardi v provozu. Jeden stroj odkoupilo durynské železniční muzeum

Řada 371 je u Českých drah raritní, v provozu bylo sedm lokomotiv.

Odebírat
Upozornit na
guest
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ing. Vladimír Bílý

Na webu to měli už včera. Divím se, že tento server to nějak nepokrývá.

VIZEK2442

Včera jsem si toho článku nevšiml.

Jan Tichavský

Poslední dva týdny už 371 na ranním páru rychlíků do Prahy nejezdí, nahrazena řadou 162.

El Barto

Jen v tomto měsíci jely 371 na tom páru hned třikrát: Minulý čtvrtek (015), sobotu a neděli (oba dny 003).

55p

V o víkendech v tom oběhu je místo ranního rychlíku Letní kometa do Německa.
Vzhledem k tomu, že ve čtvrtek byl svátek, ani tento den R nejel.

Ale mohl bych to ve sledovačce rozdělit, to je pravda.

El Barto

Tak to se omlouvám, špatně jsem četl.

55p

Teď už to nebude matoucí 🙂

Jan Tichavský

Teď to vypadá mnohem líp, taky mě mátlo, že stejný sloupeček mění čísla vlaků podle toho jaký je den.

55p

Jojo, na druhou stranu takle fungují všecky tabulky… Ale taky mě to už párkrát nachytalo.

Jen nemám lepší řešení.

Kamil Novotný

Nejezdí do Prahy a už prý ani jezdit nebude, protože se prý šetří na Dresden.
Ale jezdí teď v noci do Kolína noční Euronight.

Milan

Když jsou skoro 371 vyraženy, tak na R20 teda jezdí jen 362, nebo ještě jiný typ lokomotiv?

melm

V oběhu jsou na R 20 psány 162. 362, 163, popř. 151 občas zaskakujou.

Dave

Je škoda, že skončí i 372 u ČDC. Jsou to dobré stroje.

Jzms

Co je na nich dobrého krome podvozku? Už v době vzniku to byl kram 50 let za opicemi

Jirka

Nebyl to krám, ale tehdejší východoněmecké dráhy požadovaly léty prověřenou spolehlivou odporovou regulaci. Tím se staly konstrukčně zastaralými již v době svého vzniku, proto ten „Bastard“

Véna

Já mám pocit, že Enderáci trvali na odporové regulaci proto, že paradoxně vážila méně než tyristorová a bazírovali na každé ušetřené tuně. Ale možná pravdu nemám. Oni Němci & spol odporovou regulaci u střídavé trakce moc nepoužívali.

Vokurka

Myslím, že si oddychnout všichni… počínaje strojvedoucími a konče správkaři…

Hugo

Kde pak budou chrápat elektroni?

Flek

Se divím, že o ně nestojí Cargo, které lokomotivy do nemecka kupovalo jako o závod, necelých 800 tisíc se zdá docela málo za dvousystemovou lokomotivu.

Kubrt

371 je pro nákladní vlaky líná – rychlý převod, nízký výkon.

Josef Pešek

Kromě dvou to jsou nepojízdné vraky. Nemají ETCS a ani LZB. Musely by se měnit nápravové převodovky a i s Vmax 120 to není žádná hitovka. Cargo dostalo sérii nových 388, které zastanou provoz do Německa mnohem lépe.

Flek

Cargo pořád 372 v Německu vyuziva.

Josef Pešek

To jistě, ale sbírku rozšiřovat nehodlá.

Josef Pešek

Na Příněmecko. Maximálně tak po Falkenberg. Do Frankfurtu nebo Hamburku těžko.

M152

Zatím, ale už se častěji objevují na vnitru do Nymburka.

Sniper

Otřesný krám

Sniper

Zbytek 371 už je v Třebové? Co Cargo ještě jezdí s 372?

Sériový jezdec

pro Cargo jsou 372 skoro nosnou řadou

Sniper

To určitě.. pro Cargo je nosná řada 363.x a v motorech všechno 742

Josef Pešek

Tak akorát na Pravé Břežce, s výhradami.

Ivan_pha

Nosná řada je trochu přehnaný termín, ale přes Bad Shandau jezdí dost

Kubrt
Sniper

Díky

BND 30

Lokomotiva má přezdívku Knödelpresse – lis na knedlíky, údajně kvůli místu svého vzniku.

Daniel Jablonecký

Přesně tak. O přezdívce ‚Knödel‘ jsem nikdy neslyšel.

zaosai

Tak to jste asi nikdy nestřídal německé strojvedoucí a nejezdil na nich.

Kuna

Ne, v němčině je to novinářská kachna, jako podvodný titulek. Ironie na komunistickou propagandu, která z lokomotiv dělala skoro mezigalaktickou raketu.

Lukáš F.

Já jsem slyšel, že tomu v Německu říkali také „Energievernichtungmaschine“.

Twix

Jako stroj na maření energie? Přitom to byly DR, co nevěřily polovodičovému řešení na 15 kV a vyžádaly si odporovou regulaci.

knedlo

Polovodičová regulácia narazila na hmotnostný limit akéhosi úseku. Lokomotíva musela byť ľahká.

vbb

Až na to, že ta polovodičová regulace nemá s 15 kV nic společného.
Kromě „nevěření“ tam byl i technický problém – druhá půlka označení té napájecí soustavy, tj. 16 2/3 Hz 🙂
(pokud bude zájem, tak vysvětlím)

Jirka

Ono v té době právě polovodičová regulace byla nespolehlivá, proto požadovaly zastaralý, ale spolehlivý odpor.

Hynek

Jen bych upřesnil, že 180 001 byla předána za poškozenou a dodnes provozní 372 006.

126975

Nejdříve byl výnos, z české strany, že lokomotiva je neopravitelná proto DB v rámci kompezace, předalo lokomotivu 180 001, ale bylo to v době kdy pořízení nové lokomotivy bylo možné jenom od zahraničního výrobce a ta cena byla na tu dobu ještě závratná došlo k opravě 372 006 .