Nebyl to krám, ale tehdejší východoněmecké dráhy požadovaly léty prověřenou spolehlivou odporovou regulaci. Tím se staly konstrukčně zastaralými již v době svého vzniku, proto ten „Bastard“
Já mám pocit, že Enderáci trvali na odporové regulaci proto, že paradoxně vážila méně než tyristorová a bazírovali na každé ušetřené tuně. Ale možná pravdu nemám. Oni Němci & spol odporovou regulaci u střídavé trakce moc nepoužívali.
Se divím, že o ně nestojí Cargo, které lokomotivy do nemecka kupovalo jako o závod, necelých 800 tisíc se zdá docela málo za dvousystemovou lokomotivu.
Kromě dvou to jsou nepojízdné vraky. Nemají ETCS a ani LZB. Musely by se měnit nápravové převodovky a i s Vmax 120 to není žádná hitovka. Cargo dostalo sérii nových 388, které zastanou provoz do Německa mnohem lépe.
Ne, v němčině je to novinářská kachna, jako podvodný titulek. Ironie na komunistickou propagandu, která z lokomotiv dělala skoro mezigalaktickou raketu.
Až na to, že ta polovodičová regulace nemá s 15 kV nic společného.
Kromě „nevěření“ tam byl i technický problém – druhá půlka označení té napájecí soustavy, tj. 16 2/3 Hz 🙂
(pokud bude zájem, tak vysvětlím)
Nejdříve byl výnos, z české strany, že lokomotiva je neopravitelná proto DB v rámci kompezace, předalo lokomotivu 180 001, ale bylo to v době kdy pořízení nové lokomotivy bylo možné jenom od zahraničního výrobce a ta cena byla na tu dobu ještě závratná došlo k opravě 372 006 .
Na webu to měli už včera. Divím se, že tento server to nějak nepokrývá.
Včera jsem si toho článku nevšiml.
Poslední dva týdny už 371 na ranním páru rychlíků do Prahy nejezdí, nahrazena řadou 162.
Jen v tomto měsíci jely 371 na tom páru hned třikrát: Minulý čtvrtek (015), sobotu a neděli (oba dny 003).
V o víkendech v tom oběhu je místo ranního rychlíku Letní kometa do Německa.
Vzhledem k tomu, že ve čtvrtek byl svátek, ani tento den R nejel.
Ale mohl bych to ve sledovačce rozdělit, to je pravda.
Tak to se omlouvám, špatně jsem četl.
Teď už to nebude matoucí 🙂
Teď to vypadá mnohem líp, taky mě mátlo, že stejný sloupeček mění čísla vlaků podle toho jaký je den.
Jojo, na druhou stranu takle fungují všecky tabulky… Ale taky mě to už párkrát nachytalo.
Jen nemám lepší řešení.
Nejezdí do Prahy a už prý ani jezdit nebude, protože se prý šetří na Dresden.
Ale jezdí teď v noci do Kolína noční Euronight.
Když jsou skoro 371 vyraženy, tak na R20 teda jezdí jen 362, nebo ještě jiný typ lokomotiv?
V oběhu jsou na R 20 psány 162. 362, 163, popř. 151 občas zaskakujou.
Je škoda, že skončí i 372 u ČDC. Jsou to dobré stroje.
Co je na nich dobrého krome podvozku? Už v době vzniku to byl kram 50 let za opicemi
Nebyl to krám, ale tehdejší východoněmecké dráhy požadovaly léty prověřenou spolehlivou odporovou regulaci. Tím se staly konstrukčně zastaralými již v době svého vzniku, proto ten „Bastard“
Já mám pocit, že Enderáci trvali na odporové regulaci proto, že paradoxně vážila méně než tyristorová a bazírovali na každé ušetřené tuně. Ale možná pravdu nemám. Oni Němci & spol odporovou regulaci u střídavé trakce moc nepoužívali.
Myslím, že si oddychnout všichni… počínaje strojvedoucími a konče správkaři…
Kde pak budou chrápat elektroni?
Se divím, že o ně nestojí Cargo, které lokomotivy do nemecka kupovalo jako o závod, necelých 800 tisíc se zdá docela málo za dvousystemovou lokomotivu.
371 je pro nákladní vlaky líná – rychlý převod, nízký výkon.
Kromě dvou to jsou nepojízdné vraky. Nemají ETCS a ani LZB. Musely by se měnit nápravové převodovky a i s Vmax 120 to není žádná hitovka. Cargo dostalo sérii nových 388, které zastanou provoz do Německa mnohem lépe.
Cargo pořád 372 v Německu vyuziva.
To jistě, ale sbírku rozšiřovat nehodlá.
Na Příněmecko. Maximálně tak po Falkenberg. Do Frankfurtu nebo Hamburku těžko.
Zatím, ale už se častěji objevují na vnitru do Nymburka.
Otřesný krám
Zbytek 371 už je v Třebové? Co Cargo ještě jezdí s 372?
pro Cargo jsou 372 skoro nosnou řadou
To určitě.. pro Cargo je nosná řada 363.x a v motorech všechno 742
Tak akorát na Pravé Břežce, s výhradami.
Nosná řada je trochu přehnaný termín, ale přes Bad Shandau jezdí dost
Cargo 372 jezdí dost aktivně: https://sledovani.55p.cz/dbcargo_decin_2025/4-2025.html
Díky
Lokomotiva má přezdívku Knödelpresse – lis na knedlíky, údajně kvůli místu svého vzniku.
Přesně tak. O přezdívce ‚Knödel‘ jsem nikdy neslyšel.
Tak to jste asi nikdy nestřídal německé strojvedoucí a nejezdil na nich.
Ne, v němčině je to novinářská kachna, jako podvodný titulek. Ironie na komunistickou propagandu, která z lokomotiv dělala skoro mezigalaktickou raketu.
Já jsem slyšel, že tomu v Německu říkali také „Energievernichtungmaschine“.
Jako stroj na maření energie? Přitom to byly DR, co nevěřily polovodičovému řešení na 15 kV a vyžádaly si odporovou regulaci.
Polovodičová regulácia narazila na hmotnostný limit akéhosi úseku. Lokomotíva musela byť ľahká.
Až na to, že ta polovodičová regulace nemá s 15 kV nic společného.
Kromě „nevěření“ tam byl i technický problém – druhá půlka označení té napájecí soustavy, tj. 16 2/3 Hz 🙂
(pokud bude zájem, tak vysvětlím)
Ono v té době právě polovodičová regulace byla nespolehlivá, proto požadovaly zastaralý, ale spolehlivý odpor.
Jen bych upřesnil, že 180 001 byla předána za poškozenou a dodnes provozní 372 006.
Nejdříve byl výnos, z české strany, že lokomotiva je neopravitelná proto DB v rámci kompezace, předalo lokomotivu 180 001, ale bylo to v době kdy pořízení nové lokomotivy bylo možné jenom od zahraničního výrobce a ta cena byla na tu dobu ještě závratná došlo k opravě 372 006 .