Poslední dny do otevření rozšířené D1. Zbývá dodělat svodidla a protihlukové stěny

Pokládka asfaltových vrstev na D1 Brno-centrum - Brno-jih. Foto: MI RoadsPokládka asfaltových vrstev na D1 Brno-centrum - Brno-jih. Foto: MI Roads

Termín pro dokončení je 14. dubna.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vendy Brňák

No co na to říct po tolika letech kolon, nervů rozšíření na dvou kilometrech. našinec musí zaplakat, zbytku světa je to k smíchu jak to funguje!!

Swariner

Přesně. Nejmíň 11 z 10 lidí, se kterými se tak po světě bavím se můžou potrhat smíchy nad fuseklema v sandálech a rozšiřování D1 u Brna.

Dorian Gray

Dobrá práce pana ministra Kupky! Děkujeme.

kober

Alespoň se to u Brna přes velikonoce neucpe, až budou pražáci migrovat na velikonoce za rodinami na Moravu 🤣

Michal Šedivý

,,Pražáci” migrující za rodinami na Moravu jsou z logiky věci Moraváci žijící v Praze.

Zlámalík

Jsou v Praze vůbec nějací původní obyvatelé? A mohl bych je vidět? 🙂

Dejf

Jo, klidně. Ale bude trochu kulturní šok zjistit, že pověst nám z drtivý většiny kazí těch 10% z „náplavy“, co jsou fakt zoufalci… I když samozřejmě i z rodilých znám nějaký extra materiál…

AleTic

Tak trochu mi to přijde dobře okoučovaně načasované, že páska se v Jihomoravském kraji bude stříhat na začátku volební kampaně, kdy tam má současná vláda v ohni několik želízek. Plánované pokračování stavby šestipruhu od ul. Vídeňské ke Kývalce se odložilo „na pak“, abysme si nenaštvali lidi kteří budou mít namířeno na MotoGP, jehož znovuobnovení stálo stát, JM kraj i Brno samotné mnoho mega a taky se tam „reprezentanti“ taky budou chtít vyfotit a ne poslouchat hejty že se k Velké ceně nedá normálně dostat (což bude v polovině volební kampaně), no a těsně před volbama ještě poklepeme kladívkem spuštění reko… Číst vice »

Pivlis

Myslím, že roubuješ kaštan na rajče, ale brát Ti to nebudu.

kober

Téměř každý rok jsou volby, někdo i několikery, s takovou logikou by se nemohlo nikdy nic otevřít, protože téměř vždy je před volbama. Navíc, u staveb, kde se o to zasloužila i předchozí vláda, bývá přizván Havlíček a jiní, takže tady jste vedle…

stl

V Česku jsou šestery volby. Těžko se trefit někam do mezery mezi nějakou kampaň

hroch.obojzivelny

Volby v ČR jsou kontinuální proces a jejich průběžné výsledky se řídí pravidlem „každý chvilku tahá pilku“. Vymýšlet tak ďábelské plány, jak naznačujete, by byla zbytečně vynaložená práce.

Lubas

Jak málo stačí ke štěstí, když uvážíme,že ten třetí pruh je de facto obyčejný připojovací/odbočovací pruh. Obdivuji na ŘSD JMK ten stoický klídek, průšvih necháme zajít do extrému a pak s velkou slávou problém „vyřešíme“ . Budovat něco s vizí a přínosem do budoucna? To je v brněnském případě nereálné.

JFK

Připojovací a odbočovací pruh bude ten čtvrtý. To vy jistě víte, ale proč si nekopnout.

Lubas

Ano, máte pravdu, slovo „bude“ je brněnská strategie plánování. Kdepak kopání, pouze smutný popis reality. Nebýt velmi špatného stavu mostů, tak se v Brně zrealizuje vážně myšlený plán v podobě přemalování pruhů, vybudování zálivů na odstavená auta (viz. model D2 na výjezdu z města) a máme hotové „rozšíření“. A jelikož v Brně neumíte udělat ani křižovatku, aniž byste ji neudělali špatně, tak celá akce s rozšířením je akce na dalších 25 let.

Ondra K.

Rozšíření D1 není jedna izolovaná stavba, ale vzniká v kontextu dalších realizovaných a připravovaných staveb, které budou mít vliv na snížení budoucích intenzit na D1 na obchvatu Brna. Dokončení D35 je otázkou několika let, jihovýchodní tangenta a s ní spojené zkapacitnění D2 je ve fázi zpracování podrobného projektu. Jedině jižní část VMO, která z D1 odebere místní dopravu je vzdálenější budoucnost. Dle mého názoru je efektivnější rozšířit D1 na 3+3 a současně investovat do staveb, které D1 odlehčí a současně budou mít pozitivní vliv i na dopravu ve svém blízkém okolí, než nalít všechny peníze do nějakého ještě většího rozšíření… Číst vice »

Burian

???

PeS

Hlavně otevřít sjezd od ABB na Bratislavu, jak píše dole kolega – už aby to bylo !

David

Zatím asi nejrychlejší dálniční stavba.

Zesp

Průjezd rozšiřovaným úsekem s již instalovanými portály DZ:

https://youtu.be/-TRh57yBiC8?si=dJckAyVZx0E1CPQV

JFK

Další důkaz, že tato stavba kolony nevytváří. Důvodem kolon je:
– nedodržování bezpečného odstupu
– pozdní snížení rychlosti
– zbytečné rozsvědcování brzdových světel

Tomas

Prosím, jak se dá vypnout rozsvěcovaní brzdových světel?
Určitě rád pomůžu timto snizit6delku kolon 😂

Zlámalík

Zapojením mozku při řízení. Máte šanci.

JFK

Jestli nevíte čím a jak se rozsvítí brzdová světla, tak vraťte řidičák. Všem se uleví.

Vendy Brňák

Také pravda hlavně je to kvůli lidem kteří neumějí správně jezdit. Ale i tak je tam situace zbytečné komplikovana a tak dlouho trvá jediný pruh. Našinec musí plakat a zbytku světa jsme k smíchu

Zlámalík

Už aby to bylo!
Jinak na čtvrté fotce je zachycený pěkný paradox – modernizovaná dálnice, kde se přidávají další pruhy pro bezkolizní průjezd a pod tím kolizní, úrovňová odbočka železničního nákladního průtahu. S takovou ta železnice nevyhraje, soudruzi.

Dusanh

To je přece modrý paragraf č. 14 – úrovňové vykřížení je dostačující