Infrastruktura Silnice

Poslední část obchvatu Třince bude zřejmě dokončena později

Stavba silnice I68 Třanovice - Nebory. Foto: ŘSD
Stavba silnice I68 Třanovice - Nebory. Foto: ŘSD
Důvodem prodloužení termínu dostavby byly majetkové problémy či nedostatky v zadávací dokumentaci, částečně i pandemie.

Stavba poslední části obchvatu Třince na Frýdecko-Místecku zřejmě bude dokončena později, než se předpokládalo. Stavba silnice I/68 mezi částí Třince Nebory a Třanovicemi na Frýdecko-Místecku měla být původně hotova v červenci příštího roku. Důvodem prodloužení termínu dostavby byly majetkové problémy či nedostatky v zadávací dokumentaci, které se vyskytly v počátku výstavby. Rychlost výstavby částečně ovlivnila i koronavirová pandemie. 

„Stavbě v tuto chvíli nebrání nic, aby se mohla realizovat. Nemáme zde už žádné majetkoprávní problémy, nemáme zde ani zásadní technické problémy, které by bránily realizaci,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Dodal, že zhotovitel stavby ale nárokuje prodloužení doby výstavby. „Myslím si, že to prodloužení nebude nějakého zásadnějšího charakteru, a že stavba bude zprovozněna do konce příštího roku,“ uvedl Mátl. Snahou je, aby poslední část obchvatu byla hotova před zimní sezonou 2022/2023.

Stavba měla přijít na zhruba 2,1 miliardy korun bez DPH, zakázku získalo sdružení firem Eurovia CS a Strabag. Zpracovatelem dokumentace pro stavební povolení byly Sudop Praha a Mott MacDonald. „V tuto chvíli jsme z hlediska profinancování zhruba na pětině. Samozřejmě zde budou jako na všech stavbách obdobného charakteru změny během výstavby, které tu cenu mírně navýší,“ uvedl Mátl. Dodal, že kritickým místem stavby jsou především mostní objekty.

Budovaná silnice je dlouhá přibližně 5,4 kilometru a je poslední částí obchvatu Třince. Detailně je popsána v letáku ŘSD. V Třanovicích napojí jeho již zprovozněné úseky (silnici I/11) na dálnici D48. V minulosti už byl dokončen obchvat ve dvou úsecích Nebory – Oldřichovice a Oldřichovice – Bystřice. „Tato stavba je klíčová, bez ní to úplně nefunguje tak, jak by to fungovat mělo,“ řekl Mátl.

Trasa silnice I/68 Třanovice – Nebory. Foto: ŘSD

SFDI: peníze máme připravené

Ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) Zbyněk Hořelica potvrdil, že na dostavbu silnice jsou připraveny peníze. „Prostředků bude dostatek, SFDI má pro ŘSD letos rekordní rozpočet přes 60 miliard a samozřejmě tato stavba je v rámci tohoto rozpočtu plně pokryta. Pro letošní rok je to asi 1,3 miliardy, která je vyhrazena čistě na tuto stavbu. Pokud by se ukázalo, že bude potřeba navýšit finanční zdroje, kdyby se dejme tomu urychlily jednotlivé práce, tak jsme připraveni takzvaným rozpočtovým opatřením ten rozpočet upravit,“ uvedl Hořelica.

Podle třinecké primátorky Věry Palkovské (Osobnosti pro Třinec) je pro město obchvat zcela zásadní stavbou. Město chce, aby poslední část byla otevřena právě před zimní sezonou. „Chápu, že problémy jsou, ale nejsou nepřekonatelné. Nemusí být na podzim příštího roku hotové výsadby, nemusí být protihlukové stěny a vše, co by mělo být s ukončením stavby spojené. Pro nás je důležité, aby před zimou byl třetí úsek průjezdný,“ uvedla Palkovská.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mirek

Ty dvě dálniční křižovatky na 500 metrech u Třanovic jsou hodně divně řešené. Tuší někdo důvody?

Pezos

Kromě toho současná křižovatka je výjezd, který slouží pro napojení okolního území. Nová bude „uzel“, kde se bude křížit dálnice a silnice pro motorová vozidla, takže žádné okolí obsluhovat nebude.

buggs

Co je na tom divného-jak jinak chcete napojit jednu dálnici kolmo na druhou?

beedat

Dost zbytečná stavba

Roman

Jak jste ne tohle přišel?

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

A ty jsi odkud? Z Karlových Varů?

zesp

Zas jeden, co nezná mapu…

PetrD

Toto je také poslední část hlavního tahu na Slovensko(Žilinu). Takže Hyundai čeká(čekal) „jen“ 14 let.

Kubrt

Ještě mu slibovali elektrifikovanou železnici – z Nošovic na obě strany 🙂

jfk

A taky slibovali i sjezd přímo do fabriky.

PetrD

Tomu brání ty „díry“ kolem kolejí. Nechcou „hnusné troleje“, ale 814 jim asi nevadí. Tam by ale měla smysl nějáká bateriová „814“. V ČT dráty jsou a ve F-M snad za pár let.

Jiří Kocurek

Opravdu celé vesnice nebo jen pár pošuků se kterýma se SŽDC nedokázala vypořádat?

Facepalm

Tak hlavně, ony vesnice namají téměř žádné páky, jak nějaké elektrifikaci bránit, čili nemá smysl s blábolením toho tydýta vůbec polemizovat. Jediná informace, kteru ten výkřik nese, je, že jeho autor nemá ani ahnung o realitě.

Kubrt

Bateriová 814 neřeší nákladní dopravu..

Ic540

Jojo. A nejen elektrifikovanou, ale i spojku z Ropice na Třinec.
Ta spojka se tam už však nevleze. Zbývá čekat tedy aspoň na reko 322.
No Edward Šiwy ze spolku ve Střítěži to úspěšně blokuje. Smutné…

Facepalm

Teda v roce 2021 věřit, že něco v této zemi blokuje nějaký jeden aktivista, to je na úrovni víry v hejkaly, bludičky či plivníky.

Kalanis

Patrik…

Ic540

Ještě se bude pokračovat přes Třanovice, obchvat Havířova a do Ostravy (1/11).
Přes centrum Havířova vede 1/11 a dokud nebude obchvat město se nehne…

Těch 14 let čekání pro Hyundai je šílené. Trať 322 taky původní stav místo rekonstrukce.
Bohužel spolek ze Střítěže zde působí jako žába na prameni a tedy stav železniční tratě je jen o malinko lepší než za krále Karla jak se říká…

Jinak obchvat Čadce už je tak zbývá posledních pár km mezi Čadcou a Žilinou. Pak to bude fajn….

Roman

Je a není stále chybí druhý tubus tunelu Horelica a od Čadce až po Žilinu chybí dostavět D3.

mirek

Kolik na to Hyundai přispěl?

Kubrt

On se ve smlouvě s ČR zavázel k nějakému příspěvku?

jal

Ta silnice v dálničních parametrech není je pro Hyundai, ale pro polské kamiony, kterých tam jezdí na z Polska na Slovensko a dál minimálně 80%. Teprve zbytek jsou tiráci z jiných zemí a z toho zbytku jen část pro automobilku.
Po dokončení této silnice, obchvatu Frýdku a zbytku D48 u N.Jičína by se dalo říct, že MS kraj bude mít dobudovanou základní síť dálnic.

Petr

Ještě to chce dotáhnout čtyřpruh do Opavy, zatím to končí kdesi před Komárovem.

roman

Hyundai do státního rozpočtu přispívá ve formě daní. A patří k největším platcum

Baraba

Tady vůbec nejde o příspěvek Hyundaie na cestu. Ten přispívá do daní, zaměstnává lidi. Navíc platí mnoho peněz nad rámec, jak přímo obcím, tak nyní během pandemie…

Problém je, že když se rozhodovalo, zda Hyundai postaví fabriku v ČR, nebo Polsku, tak vláda slíbila, že se postará o infrastrukturu. (Stejně ji bylo potřeba vybudovat i bez Hyundaie) Slib byl učiněn několikrát opakovaně i v následujících letech. Ale plnění dlouho neprobíhalo.

Za mne automobilka lokalitě hodně přinesla, bohužel nedořešená infrastruktura značně trápí místní obyvatele.